Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Asiels en tests...

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Zee
Actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Asiels en tests...

Ongelezen bericht door Zee »

Is het zielig of ongezond voor je hond om hem 1 tot 2 keer per jaar in een asiel te stoppen?
voor 1 tot 4 weken?
en wat zijn alternatieven???

Meenemen op vakantie kan natuurlijk altijd nog maar als je hond op een grote boot zit (binnen) wordt hij dan niet bang of zeeziek???

Weet iemand waar en hoe er getest kan worden of er iemand allergisch is voor een bepaalde hond???

Kan je ergens een hond bijvoorbeeld tijdelijk in huis nemen???

Want er wordt van bijvoorbeeld de labradoodle wel gezegd dat hij allergievrij is maar om teleurstelling en vervelende scenario's te voorkomen is het misschien handig om deze dingen eerst zeker te weten...
Afbeelding
Zee
Actief

niemand??? :pffff:
Afbeelding
Marion.

Re: Asiels en tests...

Ongelezen bericht door Marion. »

Zee schreef:Is het zielig of ongezond voor je hond om hem 1 tot 2 keer per jaar in een asiel te stoppen?
voor 1 tot 4 weken?
en wat zijn alternatieven???
Zielig? Dat ligt aan de hond denk ik. Of die een logeerpartijtje in een pension leuk vind. Mijn oudste zou wegkwijnen. De jongste zou het wel kunnen, maar die zou weer niet zonder haar grote zus kunnen.
Ongezond? In welke zin? Denk dat ze in een normaal pension gewoon goede verzorging krijgen, door mensen die van wanten weten.
Zee schreef:Meenemen op vakantie kan natuurlijk altijd nog maar als je hond op een grote boot zit (binnen) wordt hij dan niet bang of zeeziek???

Weet iemand waar en hoe er getest kan worden of er iemand allergisch is voor een bepaalde hond???

Kan je ergens een hond bijvoorbeeld tijdelijk in huis nemen???

Want er wordt van bijvoorbeeld de labradoodle wel gezegd dat hij allergievrij is maar om teleurstelling en vervelende scenario's te voorkomen is het misschien handig om deze dingen eerst zeker te weten...
Ik snap niet helemaal waar je een discussie over wilt? Je wilt van tevoren weten of een vreemd persoon allergisch is voor je hond? Dat weet die persoon zelf meestal wel hoor.
Of dat je hond zeeziek wordt? Dat is uit te proberen door een dagje naar Texel te gaan toch?
Zee
Actief

oke ik ben misschien wat vaag... maar dat dagje texel vind ik wel een goed idee...

Verder wil ik discusieren over wel of geen asiel...

En ik zou op een of andere manier willen weten of mijn vader (die een zeer lichte allergie heeft gehad) Tegen bepaalde rassen qua honden kan.
De verhalen zeggen dat bijvoorbeeld allergische mensen ook met een zware allergie wel tegen een labradoodle kunnen...
Maar ik wil het zelf graag eerst zien en dan geloven om niet een hond aan te gaan schaffen en dan hem weer weg te meoten doen met groot verdriet van ons allen. :wink:

Snapje???
Afbeelding
Marion.

Zee schreef:Verder wil ik discusieren over wel of geen asiel...
Oké. Wel of geen asiel kan ik niet over meepraten. Voor mij is het dus een duidelijk nee. Ik heb er geen ervaring mee, en dat wil ik graag zo houden.
Zee schreef:En ik zou op een of andere manier willen weten of mijn vader (die een zeer lichte allergie heeft gehad) Tegen bepaalde rassen qua honden kan.
De verhalen zeggen dat bijvoorbeeld allergische mensen ook met een zware allergie wel tegen een labradoodle kunnen...
Maar ik wil het zelf graag eerst zien en dan geloven om niet een hond aan te gaan schaffen en dan hem weer weg te meoten doen met groot verdriet van ons allen. :wink:

Snapje???
Oké, ik snap. Dan zou ik dus samen met mijn vader een Labradoodle fokker gaan bezoeken. Lekker daar een middagje rondhangen, gelijk van alles vragen over het ras. Aan het einde weet je of je vader er allergische reacties van krijgt, èn weet je meer over het ras en een potentiële fokker. Drie vliegen in 1 klap :ok:
Zee
Actief

slim idee!!! Ik ga het gelijk vanavond met mijn moeder bespreken!!!
Afbeelding
Marion.

Zee schreef:slim idee!!! Ik ga het gelijk vanavond met mijn moeder bespreken!!!
Ik ben zooooo slim :pffff: :mrgreen:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ach Marion, door jouw IQ blijft dit forum op niveau functioneren gelukkig :smile: :smile:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Marion.

chrico schreef:Ach Marion, door jouw IQ blijft dit forum op niveau functioneren gelukkig :smile: :smile:
Precies. En daarom ga ik nu dus maar badderen en vooral niét naar BNN kijken. Gaat mijn IQ nog meer omhoog. Kan ik jullie niet aandoen :pffff:
chrico
Zeer actief

Tjieuwwwwww dat is goed nieuws, dat had mijn hart niet aangekund :smile:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Marion. schreef:
En ik ben even heel dom. Wat is een Labradoodle?

Als je een hondenallergie hebt, geldt dat toch voor álle honden :denken: Je vader kan zich op hondenallergie laten testen, dan weet je van tevoren of je problemen kunt verwachten :19:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Kruising labrador poedel :mrgreen:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

alma2 schreef:
Marion. schreef:

Als je een hondenallergie hebt, geldt dat toch voor álle honden :denken: Je vader kan zich op hondenallergie laten testen, dan weet je van tevoren of je problemen kunt verwachten :19:
Nee je hoeft niet allergisch te zijn voor alle honden :wink: Een poedel heeft een vacht waar minder mensen allergisch voor zijn dan bijvoorbeeld de vacht van een herder.
Je kan ook allergisch zijn voor huidschilfers van de hond.
Misschien kan je een dekentje meekrijgen van de fokker en die in huis neerleggen om zo te kijken of je vader allergisch is voor de labradoodle
:wink:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Labradoodle (oftewel kruisingen tussen Poedels en Labradors) komen in een grote diversiteit aan vachtstructuren voor.

Misschien kun je wel voor haar allergisch zijn maar de al genoemde huidschilvers en niet te vergeten speeksel zijn zeker niet uit te vlakken.
Zee
Actief

Rataplan schreef:
alma2 schreef:
Marion. schreef:

Nee je hoeft niet allergisch te zijn voor alle honden :wink: Een poedel heeft een vacht waar minder mensen allergisch voor zijn dan bijvoorbeeld de vacht van een herder.
Misschien kan je een dekentje meekrijgen van de fokker en die in huis neerleggen om zo te kijken of je vader allergisch is voor de labradoodle
Nog zulke slimme ideën!!!
:ok: :ok: :ok: :ok: :ok:

Kan je bij iedere huisarts zo'n laten doen???

En dat van dat dekentje ga ik ook even bespreken...
Het is namelijk zo dat mijn vader als hij al ergens last van krijgt het vaak pas na een langere tijd krijgt...

En ik heb tussendoor ook nog even een ander vraagje...Als je met de hond op vakantie gaat... Waar laat je je bagage??? :denken:
Afbeelding
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Een allergie komt vaak niet na een middagje. Hier kreeg ik mijn huisstofmijt allergie pas toen ik mijn vogels al een week had. Vogels weg gedaan en geen last meer van gehad (heb me laten testen en weet dat het dus dat allergie is). In een middagje kom je dus niet altijd alles te weten.

De labradoodle zou ik zelf niet graag nemen omdat je niet (denk ik??) 100% zeker ervan kan zijn dat je een hond krijgt waar allergische mensen tegen kunnen. Wat je wel kan nemen? Poedel, maltezer (dacht ik?), lagotto romagnola (super gaaf!!!! in het echie, niet op een plaatje), naakthonden :mrgreen: en met een lichte allergie kan zelfs hele langharige honden die weinig verharen soms nog wel. Zo ken ik iemand met een langharige tekkel (deze hebben ook weinig huidschilfers) en dat gaat super, maar geef geen kortharige hond :ok: .
Wat ik aan raad? zoek een goede fokker op van het ras wat je wil en vraag of het mogelijk is een week of 2 een hond te logeren te krijgen, dan weet je het gelijk :ok:

In een pension doen is niet zielig. Loopt wel vaak in de papieren voor 4 weken. Bij ons krijgen ze veel aandacht, hebben ze genoeg ruimte (mocht wel ruimer, maar is super oud, moet verbouwd worden) en komen elke dag een poos op de weide. Als het druk is en je hond is sociaal dan mag hij 's zomers lekker in een groep naar buiten bij niet te warm weer en dat uren. Anders apart uitgelaten of op de weide. De groepen worden dan ook nog eens op grootte van de honden bij elkaar gezet om dit verschil te verkleinen (ook een groep oude honden apart)
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Zee schreef:[Kan je bij iedere huisarts zo'n laten doen???

Het is namelijk zo dat mijn vader als hij al ergens last van krijgt het vaak pas na een langere tijd krijgt...

En ik heb tussendoor ook nog even een ander vraagje...Als je met de hond op vakantie gaat... Waar laat je je bagage??? :denken:
Mijn zoon heeft astma. Ik weet nog dat er uit een bloedtest kwam dat hij o.a. een allergie heeft voor katten- en konijnen. En bij mij sneed de Dermatoloog een klein stukje weefsel weg.
Als je vader iets zeker wilt weten zal hij naar de huisarts moeten die hem eventueel kan doorverwijzen.

Dat met die hond op vakantie ... en de bagage :denken: is dat een grapje?
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Enkele voorbeelden van hier in de buurt (mensen die last hadden van allergie). De een zou een paar weken een Spinone te logeren krijgen; om de reactie uit te proberen. De Spinone kwam van uit een grote roedel bij een fokker. Het ging heel goed, qua allergie, en de Spinone bleek het zo naar haar zin te hebben als 'enigst hond' dat ze bij die mensen is gebleven :wink: . Ander voorbeeld; bij iemand anders bleek na tests dat hij vooral reageerde op de losse haren, ze hebben toen gekozen voor een Koningspoedel. Dit gaat ook al jaren goed.

Wat betreft vakantie en bagage. Wij hebben een grote plastic mand speciaal voor in de auto. We kunnen dan bagage zo stapelen dat de mand er bovenop kan staan. Dante ligt dan alleen wat hoger dan normaal :wink: .
Ik heb ook weleens gezien dat mensen een reiskennel of bench gebruiken voor in de auto. De bagage lag er dan omheen (ook bovenop) gestapeld.
Maar vooral een grote hond neemt idd nogal wat plaats in in de auto..

Ik krijg een klein beetje het idee dat jij graag een hond wilt en dat jouw ouders met allerlei bezwaren aankomen, klopt dat ? :mrgreen:
Gr. Marijke
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Zee schreef:
Rataplan schreef:
alma2 schreef:
Marion. schreef: Ik ben zooooo slim :pffff: :mrgreen:

Nog zulke slimme ideën!!!
:ok: :ok: :ok: :ok: :ok:

Kan je bij iedere huisarts zo'n laten doen???

Op het dak? :denken:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Zee
Actief

Moon schreef:
Ik krijg een klein beetje het idee dat jij graag een hond wilt en dat jouw ouders met allerlei bezwaren aankomen, klopt dat ? :mrgreen:
hihi hoe wist je het???

Maar ik wil niet alleen een hond...mijn vader en mijn zusje ook...alleen de moeder is eigenwijs he???

Maar ik begrijp haar soms wel hoor..Alleen ik wil natuurlijk graag ervoor zorgen dat er geen problemen meer zijn!!! :ok: :ok:
Afbeelding
Marco#

Ongelezen bericht door Marco# »

Zee schreef:
Moon schreef:
hihi hoe wist je het???

Maar ik wil niet alleen een hond...mijn vader en mijn zusje ook...alleen de moeder is eigenwijs he???

Maar ik begrijp haar soms wel hoor..Alleen ik wil natuurlijk graag ervoor zorgen dat er geen problemen meer zijn!!! :ok: :ok:
Doe je je moeder toch weg. Die vindt wel weer een nieuw gezinnetje.
Zee
Actief

Marco# schreef:
Zee schreef:
Moon schreef:
hihi hoe wist je het???

Doe je je moeder toch weg. Die vindt wel weer een nieuw gezinnetje.
:smile: :smile: :smile:
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Zee schreef:
Moon schreef:
hihi hoe wist je het???

O, die moeders toch :roll: :wink: . Maar het is denk ik wel heel goed dat er zo uitgebreid overnagedacht wordt :ok: Dat later de hond geen irritatie wordt voor wie dan ook!

Ik vind ook dat jij het handig aanpakt door alles hier te vragen :wink:. Hoe doe je dat eigenlijk; je moeder zegt iets en jij zegt dat ze even moet wachten en holt naar de computer? :mrgreen:
Gr. Marijke
Afbeelding
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Ik snap dat heel goed van je moeder hoor, want die draaien meestal op voor het uitlaten borstelen dierenarts en de nodige haren in huis
Zee
Actief

Moon schreef:
Zee schreef:
Moon schreef:
hihi hoe wist je het???

O, die moeders toch :roll: :wink: . Maar het is denk ik wel heel goed dat er zo uitgebreid overnagedacht wordt :ok: Dat later de hond geen irritatie wordt voor wie dan ook!

Ik vind ook dat jij het handig aanpakt door alles hier te vragen :wink:. Hoe doe je dat eigenlijk; je moeder zegt iets en jij zegt dat ze even moet wachten en holt naar de computer? :mrgreen:
n :smile: nee hoor 'savonds kletzen we erover en de volgende middag zet ik de vragen erop. Dan praat ik nog even met de thee en dan zet ik nieuwe vragen erop.
Of ik ga er een boek over lezen dat kan ook nog.
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Zee schreef:
Moon schreef:
Zee schreef:
Moon schreef:
hihi hoe wist je het???

n :smile: nee hoor 'savonds kletzen we erover en de volgende middag zet ik de vragen erop. Dan praat ik nog even met de thee en dan zet ik nieuwe vragen erop.
Boeken lezen is ook een heel goed idee hoor en dan nonchalant laten slingeren voor je moeder :mrgreen:
Gr. Marijke
Afbeelding
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

omafia schreef:Ik snap dat heel goed van je moeder hoor, want die draaien meestal op voor het uitlaten borstelen dierenarts en de nodige haren in huis
Nee hoor, dat is een kwestie van goed afspraken maken. De hond komt er alleen als die en die zus of zo doet. Kan best :ok:
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Zee
Actief

Maxiem schreef:
omafia schreef:Ik snap dat heel goed van je moeder hoor, want die draaien meestal op voor het uitlaten borstelen dierenarts en de nodige haren in huis
Nee hoor, dat is een kwestie van goed afspraken maken. De hond komt er alleen als die en die zus of zo doet. Kan best :ok:
thanxx!!!

Ook nog voor de hulp op beautydog!!! :ok: :ok: :ok:
Afbeelding
Zee
Actief

Moon schreef:
Zee schreef:
Moon schreef:
Zee schreef: hihi hoe wist je het???

Boeken lezen is ook een heel goed idee hoor en dan nonchalant laten slingeren voor je moeder :mrgreen:

:smile: :smile: nee hoor ik berg ze op in de kast!!! :smile: :smile:
Afbeelding
ramona
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door ramona »

kan niet oordelen of het zielig voor de hond is, het is wel zielig voor mij... dat weet ik wel omdat ik niet zonder die boefjes kan dus ze gaan lekker mee of we gaan niet :pffff:
Een dag zonder Igor en Joey is een dag niet geleefd!!!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”