met dit onderwerp gaan we weer geen heilige huisjes uit de weg.
zelf zijn we anti dwang en fysieke straffen , maar kan je teletack ook op een positieve manier gebruiken zonder pijn en stress voor de hond ???
en al diegene die hem te pas en te onpas gebruiken weten ze wel hoe ???
brengen ze door hun onkunde niet meer schade aan de hond toe , niemand durft er openlijk over te praten en zeker zijn er weinigen die er echt iets van kennen en "les" willen geven.
zelf zijn we trots dat we het nog nooit nodig hebben gehad "als straf" ook hier net zoals met alle straffen , enkel een goede trainer met inzicht zou het mogen MAAAAR een goede trainer heeft het niet nodig.
ben je anti of pro je kunt zeker wat leren
en zelf als anti kan ik misschien NOG MEER agrumenten verzamelen en beter discuteren tegen de velen die niet weten HOE maar het toch doen met alle negatieve gevolgen voor de hond.
trainingscentrum Dog's Dream
Denis Steurs kynetholoog
zaterdag 2 juni 20 hr
hoogstraat 2 Belgieë
wachtebeke 10 euro aan de kassa wel inschrijven aub.
Denis kennende gaan we ook veel meer over gedrag en driften te horen krijgen. Zo heb ik in mijn vorige discusies over dit onderwerp met hem al veel opgestoken , bv bij fout gebruik, ondeskundig en een onvoorbereide hond kan het net het tegenovergestelde effeckt hebben dan het beoogde doel.
en wist je dat je hem als cliker kan gebruiken ????
nieuwgierig ,ik ook
.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kan je positief trainen met electroniche hulpmiddelen ????
Moderator: moderatorteam
- martine
- Zeer actief
- Contacteer:
kan je positief trainen met electroniche hulpmiddelen ????
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
www.dogs-dream.com
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Het kan, maar ik denk dat het wel heel wat risicovoller is dan werken met bv. alleen een clicker
Er zijn maar weinig mensen die goed met een tt kunnen werken, en mensen die goed positief met een tt kunnen werken zijn er nog minder 

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- martine
- Zeer actief
- Contacteer:
hihi ik bedoel op verre afstand bij bv het vooruit sturen en dan het geluidje niet de shok.Inge schreef:Het kan, maar ik denk dat het wel heel wat risicovoller is dan werken met bv. alleen een clickerEr zijn maar weinig mensen die goed met een tt kunnen werken, en mensen die goed positief met een tt kunnen werken zijn er nog minder
en inderdaad Ik kan het niet met TT werken op een positieve manier( ook niet op een negatieve gelukkig) ,maar naar het schijnt kan het en Denis Steurs zou het kunnen ik ben benieuwd.
www.dogs-dream.com
www.dogs-dream.com
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
- martine
- Zeer actief
- Contacteer:
klopt dit word ook gebruikt voor de geleider om te weten of zijn hond uit het zicht een yes of een foutje verdiend heeft.ranetje schreef:Je kunt bij dove honden de lichtste vorm gebruiken (voelt als de trilling van een mobieltje) als vervanging van het commando "hier".
Door er meteen een positieve ervaring aan te verbinden. (stuk worst).
Maar dan gebruik je hem dus niet als correctiemiddel
dus de geleider draagt de teleteck

je merkt het ik sta/stond ook altijd op mijn achterste poten als het over TT gaat maar er is NU gelukkig wel een verschil en dat wil IK graag leren.
www.dogs-dream.com
www.dogs-dream.com
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Er is een trainer in Twente die volgens de Amerikaanse manier honden traint (o.a. voor de jacht).
Daarbij wordt "forced fetching" (gedwongen apport) aangeleerd en de hond wordt met de "zachte" TT getraind.
Ik heb het eerste verslag gelezen in een jachtblad. Het vervolg (eerste training met TT) komt waarschijnlijk in de volgende uitgave.
Ik lees het in ieder geval met veel interesse.
Of het ooit door mij gebruikt zal worden weet ik niet, maar het is wel interessant om te lezen.
Daarbij wordt "forced fetching" (gedwongen apport) aangeleerd en de hond wordt met de "zachte" TT getraind.
Ik heb het eerste verslag gelezen in een jachtblad. Het vervolg (eerste training met TT) komt waarschijnlijk in de volgende uitgave.
Ik lees het in ieder geval met veel interesse.

Of het ooit door mij gebruikt zal worden weet ik niet, maar het is wel interessant om te lezen.