Dan zou ik een kat nemen. Honden zijn vieze slopers.marcelreimer schreef:........ Het is schoon en we hechten aan ons meubilair......................
Ik ben blij met elk soort reactie ...
Hartelijke groeten,
Marcel
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Is er een alternatief voor een Border Collie?
Moderator: moderatorteam
-
Marco#
Re: Is er een alternatief voor een Border Collie?
- marcelreimer
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Contacteer:
- Annelies
- Zeer actief
-
Marco#
-
pippa
goh, wat zijn we weer positiefMarco# schreef:Ik zie nu pas dat dit een heel oud topic is. Succes met je pup en ik hoop dat ze ook mag blijven als ze je kamer onder poept en piest en haar tanden in je mooie meubilair zet....
ik neem aan dat dat allemaal al van te voren is besproken en dat er genoeg keukenrollen en dweilen zijn aangeschaf
misschien ook een bench? gezien dat ze beginners zijn en op die manier het slopen onder controle kunnen houden als ze niet aanwezig zijn?
ze hebben zich hier niet zomaar ingestort hoor..
ik vind het super van jullie en vind het ook een prachthondje
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
-
josien_rixt
- Vaste gebruiker
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
- marcelreimer
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Een Golden of Labrador Retriever vinden wij al te groot. Bovendien kiezen wij bewust voor een herdershond, en dus niet voor een retriever of een vertegenwoordiger van een andere rasgroep. We hebben ons goed laten voorlichten, we hebben heel wat boeken doorgespit en ervaringen van eigenaren verzameld (o.a. via dit forum), dus we weten ongeveer wat ons te wachten staat. We hebben zelfs van de fokker een week lang haar Lester te leen gehad om te ervaren wat het is om een Border Collie in huis te hebben (zie Een Weekje Met Lester).johan1969 schreef:Als je aan rust hecht, moet je geen Border nemen.
Waarom geen Golden of Labrador retriever ? Ze hebben ook een will to please en zijn niet zo druk als een Border.
-
bri
- Zeer actief
hartstikke leuk om te lezen hoe jullie bezig zijn geweest met de aanloop en aanschaf van jullie nieuwste pup. gefeliciteerd!!
dat wordt lachen, knuffelen, boos worden en gefrustreerd raken de komende tijd..maar vooral zal je leven er nooit meer hetzelfde uitzien.
toevallig kwam ik laatst een web-log tegen van een dame die een border collie heeft en is begonnen met schapendrijven. op haar site bespreekt ze bijna dagelijks de vooruitgang en daarin is ze heel erg eerlijk..haha
erg leuk om te lezen en misschien wat voor jullie om ook eens op te kijken, nu weet ik alleen niet precies hoe ik die link hier zo kan neerzetten (ik zal zo eens kijken hoe dat werkt
)
maar als je bij google schapendrijven, kincraig intoetst is het al de eerste link die je aan kan klikken.
heel veel succes de komende tijd!!
dat wordt lachen, knuffelen, boos worden en gefrustreerd raken de komende tijd..maar vooral zal je leven er nooit meer hetzelfde uitzien.
toevallig kwam ik laatst een web-log tegen van een dame die een border collie heeft en is begonnen met schapendrijven. op haar site bespreekt ze bijna dagelijks de vooruitgang en daarin is ze heel erg eerlijk..haha
erg leuk om te lezen en misschien wat voor jullie om ook eens op te kijken, nu weet ik alleen niet precies hoe ik die link hier zo kan neerzetten (ik zal zo eens kijken hoe dat werkt
maar als je bij google schapendrijven, kincraig intoetst is het al de eerste link die je aan kan klikken.
heel veel succes de komende tijd!!
De weg is lang als je blijft struikelen
http://www.mijnalbum.nl/Album=WR3VNSHU
pootjes van Femke en Toby
-
bri
- Zeer actief
Euh...
http://minx-2303.spaces.live.com/?_c11_ ... ear%3D2007
ik hoop dat het werkt, ik ben een ramp
http://minx-2303.spaces.live.com/?_c11_ ... ear%3D2007
ik hoop dat het werkt, ik ben een ramp
-
bri
- Zeer actief
jaaa joepie!haha
succes, ik hoop dat je er wat aan hebt
succes, ik hoop dat je er wat aan hebt
- marcelreimer
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Is helemaal gelukt Carpe Diem. Leuke weblog is het. Bram en ik zijn geen echte schapenmensen, vandaar dat we voor Jip hebben gekozen en niet voor Lester (haar konden we ook overnemen). Lester is een pure werkhond, Jip daarentegen heeft een kwart werklijn in het bloed en voor de rest showlijn. Ik weet niet of het veel zegt, want zelfs showhonden kunnen uitstekende schapendrijvers zijn. Dank voor je tip. Denk ook dat meer forumleden hier wat aan hebben.

- starfleet
- Erelid
- tia
- Vaste gebruiker
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
-
Robian
- Actief
- Aantal honden: 3
-
chaos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
-
Pak-de-bal
Veel plezier met Jip,
ik heb veel gekeken in Hoenderloo , als ze aan het trainen waren met de borders en de schapen. ( een tip voor jullie ?)
En toen veel geleerd en gevraagd, ( ze blijven altijd de 12 uur klok houden , hè?)
en ik wilde bijna mijn hond weer inruilen voor tòch maar een Border,
maar , als je in de Randstad woont is dat wel moelijker.
Ik benijd jullie , veel succes met de schapendrijver !
Maar, hoe is het nu , inderdaad?
ik heb veel gekeken in Hoenderloo , als ze aan het trainen waren met de borders en de schapen. ( een tip voor jullie ?)
En toen veel geleerd en gevraagd, ( ze blijven altijd de 12 uur klok houden , hè?)
en ik wilde bijna mijn hond weer inruilen voor tòch maar een Border,
maar , als je in de Randstad woont is dat wel moelijker.
Ik benijd jullie , veel succes met de schapendrijver !
Maar, hoe is het nu , inderdaad?
- marcelreimer
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Jip woont nog een week bij de fokker, bij haar moeder, broertjes en zusjes. Ze is dinsdag 7 weken oud geworden en we kunnen haar in de loop van volgende week gaan halen. Jip doet het geweldig. Niet alleen is ze de eerstgeborene van de kennel (ze heet Borderwell Adyanta Magic Touch), ze is meteen het zwaarste teefje uit het nest: 5 kilo schoon aan de haak. Afgelopen zondag ben ik bij Jip geweest en dat was geweldig. Ze is lekker wollig, speels, nieuwsgierig en ze ruikt zooooo lekker! Als ze in slaap valt (letterlijk) strekt ze haar achterpootjes helemaal van zich af, dat is zo'n vertederend gezicht ...

Ik heb een weblog gemaakt waar ik regelmatig de ontwikkelingen op bijhoud, dus als je geinteresseerd bent (ook in foto's): http://jip.woefweb.nl. Groetjes allemaal, Marcel

Ik heb een weblog gemaakt waar ik regelmatig de ontwikkelingen op bijhoud, dus als je geinteresseerd bent (ook in foto's): http://jip.woefweb.nl. Groetjes allemaal, Marcel
Laatst gewijzigd door marcelreimer op 11 jul 2008 01:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Wat een leuke pup!marcelreimer schreef:Jip woont nog een week bij de fokker, bij haar moeder, broertjes en zusjes. Ze is dinsdag 7 weken oud geworden en we kunnen haar in de loop van volgende week gaan halen. Jip doet het geweldig. Niet alleen is ze de eerstgeborene van de kennel (ze heet Borderwell Adyanta Mystery Quest), ze is meteen het zwaarste teefje uit het nest: 5 kilo schoon aan de haak. Afgelopen zondag ben ik bij Jip geweest en dat was geweldig. Ze is lekker wollig, speels, nieuwsgierig en ze ruikt zooooo lekker! Als ze in slaap valt (letterlijk) strekt ze haar achterpootjes helemaal van zich af, dat is zo'n vertederend gezicht ...
Sterkte met 'geduld hebben' tot jullie haar kunnen halen...
(En dat ze zo zwaar is, is niet zo gek, wat enorm veel brokken! Of heeft ze al haar broertjes en zusje weggejaagd?
-
Robian
- Actief
- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gordonsetter
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Heel veel plezier straks met deze weloverwogen keuze, wat ik trouwens SUPER vind
Zouden veel meer mensen moeten doen, dan was het asiel een stuk leger..
Zouden veel meer mensen moeten doen, dan was het asiel een stuk leger..

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl