Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
in hoeverre..
Moderator: moderatorteam
- Chione
- Zeer actief
-
Brigitte
- Zeer actief
-
jidde
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Aantal honden: 1
-
boxersien
Geef er heelmaal niets om wat de mensen ervan denken. Laat ze het hunne maar denken van mijn rassen, dat doe ik vaak genoeg van die van hun. Mij gaat het vaak niet echt eens om het ras/uiterlijk. Ik beoordeel altijd op opvoeding/gedrag/beweging/gezondheid wat ik van een hond vind. Pas daarna kijk ik vaak naar het uiterlijk, maar dit vind ik niet zo belangrijk
- Annelies
- Zeer actief
-
chrico
- Zeer actief
Het zal me een worst wezen hoe een ander denkt over mijn honden en meestal moet ik er wel om lachen.
Een kennis van ons vind een dog 3x niks. Laatst zei hij van, ohhhhh wat is dat ding toch lelijk, volgens mij heb je haar op lelijkheid uitgezocht.
Ik begin dan t elachen en zei goed dat je vrouw en ik dezelfde smaak hebben anders had je nog bij je moeder thuis gewoond
Een kennis van ons vind een dog 3x niks. Laatst zei hij van, ohhhhh wat is dat ding toch lelijk, volgens mij heb je haar op lelijkheid uitgezocht.
Ik begin dan t elachen en zei goed dat je vrouw en ik dezelfde smaak hebben anders had je nog bij je moeder thuis gewoond
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
ukkie
- Vaste gebruiker
- Morgaine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): buitenlands mormeltje ;)
Sommige dingen trek ik me wel aan. Ik heb dus een Saarloos en dan hoor je wel eens vaker van: goh wat is die bang zeg! OH die is echt bang! Wat zou daar mee gebeurt zijn? (maw: die zal wel mishandeld worden
) Of wanneer Anubis niet dolenthousiast op ze afkomt wanneer zij dat willen dan is het ineens een 'slechte hond'. 
- hondeponnetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog
- Aantal honden: 2
Over Biru krijg ik alleen maar leuke opmerkingen, ze vinden haar vaak wel apart. Maar Kobus is bij voorbaat al een rothond. En daar erger ik me wel aan. Ik ben dan altijd geneigd om hem te verdedigen, maar ben er wel achter dat het verspeelde energie is.
1 keer had ik zelfs een vrouw van een hondenuitlaat dienst die mijn vrolijk naar haar toehuppelende Kobus wegsnauwde met een, " nee loop jij maar door, ik heb een hekel aan Jack Russells"
Ik snap dat je niet alle hondenrassen leuk hoeft te vinden maar dit vond ik toch zo bizar. Zou ze sowieso geen Jack Russells in haar uitlaatdienst opnemen?
1 keer had ik zelfs een vrouw van een hondenuitlaat dienst die mijn vrolijk naar haar toehuppelende Kobus wegsnauwde met een, " nee loop jij maar door, ik heb een hekel aan Jack Russells"
Ik snap dat je niet alle hondenrassen leuk hoeft te vinden maar dit vond ik toch zo bizar. Zou ze sowieso geen Jack Russells in haar uitlaatdienst opnemen?
met dank aan Twinkel
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
klinkt bekendMorgaine schreef:Sommige dingen trek ik me wel aan. Ik heb dus een Saarloos en dan hoor je wel eens vaker van: goh wat is die bang zeg! OH die is echt bang! Wat zou daar mee gebeurt zijn? (maw: die zal wel mishandeld worden) Of wanneer Anubis niet dolenthousiast op ze afkomt wanneer zij dat willen dan is het ineens een 'slechte hond'.
de helft van de tijd sta ik zijn gedrag nog te verdedigen ook...sta ik alles weer uit te leggen etc.
De andere helft van de tijd reageer ik helemaal niet en loop gewoon door
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
-
Daan
Veel mensen , ik denk eigenlijk de meeste mensen vinden mijn mastiff eng. Lelijk hoor ik niet vaak, dat durfen ze waarschijnlijk niet tegen mij te zeggen..
Behalve kinderen.
Toen ik Georgette net had moest ze natuurlijk in de klas van mijn kinderen geshowed worden.
Wie wilde mocht aaien.
Daarna mochten mijn dochters vragen van hun klasgenootjes beantwoorden .
Na 'bijt ze?'
kwam 'wordt ze net zo lelijk als Puck?'
Mijn dochter vond dat dus niet aardig...........
Ik vond het grappig.
Behalve kinderen.
Toen ik Georgette net had moest ze natuurlijk in de klas van mijn kinderen geshowed worden.
Wie wilde mocht aaien.
Daarna mochten mijn dochters vragen van hun klasgenootjes beantwoorden .
Na 'bijt ze?'
kwam 'wordt ze net zo lelijk als Puck?'
Mijn dochter vond dat dus niet aardig...........
Ik vond het grappig.
- starfleet
- Erelid
Ik ben er niet gevoelig voor, maar het is wel zo dat vrijwel niemand ooit zal zeggen dat een Kooikerhondje een leijke hond is qua uiterlijk. Dat kan ook niet, het zijn gewoon aantrekkelijke honden om te zien, zelfs als het je ras helemaal niet is.
Dat mensen vinden dat het vervelende snauwers zijn, daar trek ik me alleen wat van aan als het niet terecht is, als je dat van een Labradoreigenaar te horen krijgt die zijn vijf maanden oude pup vol op Buffy laat springen. Daar kan ik me wel kwaad om maken, maar dan meer om de dommigheid.
Ik kan me voorstellen dat sommige mensen het karakter te terughoudend en te snauwerig vinden, zeker teven kunnen er wat van, dat zal ik ook niet ontkennen. "Oh die is bang" dat hoorden we vooral toen ze een halfwas was en mensen haar vol wilden gaan aaien. Dat is inderdaad ergerlijk, alle honden moeten Labradors zijn, anders zijn ze niet goed opgevoed ofzo.
Ik vind het dan weer wel leuk als mensen zeggen dat ze zo ontzettend goed luistert of dat ze zeggen dat ze het zo leuk vinden als mijn dochter met Buffy de deur uitgaat, dat het echt een tweeëenheid is.
Anne
Dat mensen vinden dat het vervelende snauwers zijn, daar trek ik me alleen wat van aan als het niet terecht is, als je dat van een Labradoreigenaar te horen krijgt die zijn vijf maanden oude pup vol op Buffy laat springen. Daar kan ik me wel kwaad om maken, maar dan meer om de dommigheid.
Ik kan me voorstellen dat sommige mensen het karakter te terughoudend en te snauwerig vinden, zeker teven kunnen er wat van, dat zal ik ook niet ontkennen. "Oh die is bang" dat hoorden we vooral toen ze een halfwas was en mensen haar vol wilden gaan aaien. Dat is inderdaad ergerlijk, alle honden moeten Labradors zijn, anders zijn ze niet goed opgevoed ofzo.
Ik vind het dan weer wel leuk als mensen zeggen dat ze zo ontzettend goed luistert of dat ze zeggen dat ze het zo leuk vinden als mijn dochter met Buffy de deur uitgaat, dat het echt een tweeëenheid is.
Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 12 mei 2007 01:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- ridgebackfan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
En daar ben ik het helemaal mee eensKika schreef:Het kan me geen moer schelen wat men qua uiterlijk van mijn honden vindt. Ik zou alleen wel eens willen dat men ze iets minder mooi zou vinden en ze dus ook om die reden aanschaffen (en dan het liefst voor zo min mogelijk geld (via MP ofzo)):jank:
Tis niet het allermakkelijkste ras en ze worden steeds vaker herplaatst, want opeens is het uiterlijk dan weer minder belangrijk.
groetjes van Anne plus pootjes van Yuma & Dhakiya
*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart
kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info

*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart
kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info

- M@ri@nne
- Zeer actief
- Chione
- Zeer actief
Grappig, ik zou een Kooiker ook niet lelijk willen noemen, vrijwel geen 1 hond wat dat aangaat,starfleet schreef:Ik ben er niet gevoelig voor, maar het is wel zo dat vrijwel niemand ooit zal zeggen dat een Kooikerhondje een leijke hond is qua uiterlijk. Dat kan ook niet, het zijn gewoon aantrekkelijke honden om te zien, zelfs als het je ras helemaal niet is.
Anne
maar aantrekkelijk/ mooi kan ik ze ook zeker niet noemen.
Het kan dus wel. ( no offence
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
- Chione
- Zeer actief
Misschien ook wel zo verstandig, met al die vooroordelen van mensenM@ri@nne schreef:Over het algemeen heb ik lak aan wat ze van mij of van mij keuzes vinden.
Maar als de buuf of buuf van buuf vraagt wat voor een kruising Lola is dan zeggen wij toch een Labrador met nog iets.![]()
Dit om gewoon van een hoop gezeur af te zijn.
Kreeg je trouwens wel een schouwingsrapport bij haar, van het asiel?
~

~
~

~
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Omdat dit vooroordeel 'ons' ras zoveel geweld aandoet. Mensen geloven het n.l. werkelijk en daardoor komen veel Goldens m.i. veel tijd, aandacht, ruimte en beweging te kort. En helaas heeft de gemiddelde Golden dan ook weer zo'n acceptatievermogen dat die zich naar een dergelijke situatie voegt.Gordonsetter23 schreef:hoe komt dat dan?Marion. schreef:Of ze ze mooi of niet mooi vinden, kan me geen donder schelen.
Maar opmerkingen over postuur en vooroordelen van Goldens als gezinshonden en haardkleedjes, houden me wel heel erg bezig.
als je nou zelf weet dat jij niet aan die vooroordelen meedoet dan hoef je je er toch ook niet mee bezig te houden?
Bijkomstigheid dat iedere joker ze wil is dat te veel nitwits ze gaan fokken wat het ras ook niet ten goede komt.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
-
Bordertje
- Actief
Er is een tijd geweest dat ik het me ook erg aantrok....onze Merlijn is een zo goed als witte Border. Da's een serieuze fout,wit mag nooit overheersen enz.,ik heb hem laten castreren toen ie daar oud genoeg voor was dus fout kan niet verder gaan. Maar wat voor commentaar ik de eerste jaren over me heen kreeg.....
Ik heb daar een paar keer serieus ambras over gekregen met mensen
Maar op den duur leer je dat allemaal te relativeren en dan denk je bij jezelf "Jullie kunnen me allemaal de boom in! Ik hou van dat wit spook
,en vind hem GEWELDIG,en wat jullie ervan denken kan me geen worst schelen!"
Cartoon en Tara zijn 2 blue merles met blauwe ogen,er zijn er die denken dat het Husky's zijn
en eer ze je dan geloven dat het niet zo is,halleluja
Faust is zwart/wit dus tja da's dan de enige "normale"
Ik heb daar een paar keer serieus ambras over gekregen met mensen
Maar op den duur leer je dat allemaal te relativeren en dan denk je bij jezelf "Jullie kunnen me allemaal de boom in! Ik hou van dat wit spook
Cartoon en Tara zijn 2 blue merles met blauwe ogen,er zijn er die denken dat het Husky's zijn
He looks into my eyes. I see devotion and trust,in the eyes of my best friend: the DOG, which I love so much......
-
Pak-de-bal
Als het om een stabij, mijn hond, gaat , kan mij het niets schelen.
Maar eerlijk gezegd , ik krijg veel lof te horen,
dus ik heb het nog niet ècht meegemaakt.
sorry.
Maar wèl als hij veel blaft , daar zeggen ze soms wat van, maar dat is terecht en voor mij een signaal:
"Hè ja, dat geblaf, dat is ook vervelend".
Ik geef het dan ook gelijk toe , maar ik ga niet in de aanval , of in de verdediging.
( zoals sommige hier op het Forum doen)
Ik vind het veel erger, als je er niets meer van màg zeggen, dat is niet meer van deze tijd, dacht ik.
Als een hond echt vervelend is , en er niet zo gezellig ( dus vijandig) uit ziet, dan zeg ik er wat van ,
maar ook : als een hond echt lief is, dan zeg ik er ook wat van.
Maar ik zeg wèl de waarheid.
Het valt mij wèl op, dat mensen , met die "vervelende , vijandige " honden altijd zo gelijk in de aanval gaan,
alsof ze het dagelijks horen , maar er niets aan doen,
en dat is erg opvallend. Het gekke is, dat hetzelfde hier op dit Forum ook gebeurd.
Gelijk: op die achterpoten staan ze !
Dus gelijk een kort lontje
Waar is dat nou voor nodig?, vraag je je dan af
want het ligt aan de hond en ik zeg niets over de bazen zelf ( wat voor jurk of broek , ze aanhebben of zo
)
Dàt zou eens ingedampt moeten worden en het gewoon over je heen moeten laten gaan.
Maar eerlijk gezegd , ik krijg veel lof te horen,
dus ik heb het nog niet ècht meegemaakt.
Maar wèl als hij veel blaft , daar zeggen ze soms wat van, maar dat is terecht en voor mij een signaal:
"Hè ja, dat geblaf, dat is ook vervelend".
Ik geef het dan ook gelijk toe , maar ik ga niet in de aanval , of in de verdediging.
( zoals sommige hier op het Forum doen)
Ik vind het veel erger, als je er niets meer van màg zeggen, dat is niet meer van deze tijd, dacht ik.
Als een hond echt vervelend is , en er niet zo gezellig ( dus vijandig) uit ziet, dan zeg ik er wat van ,
maar ook : als een hond echt lief is, dan zeg ik er ook wat van.
Maar ik zeg wèl de waarheid.
Het valt mij wèl op, dat mensen , met die "vervelende , vijandige " honden altijd zo gelijk in de aanval gaan,
alsof ze het dagelijks horen , maar er niets aan doen,
en dat is erg opvallend. Het gekke is, dat hetzelfde hier op dit Forum ook gebeurd.
Gelijk: op die achterpoten staan ze !
Dus gelijk een kort lontje
Waar is dat nou voor nodig?, vraag je je dan af
want het ligt aan de hond en ik zeg niets over de bazen zelf ( wat voor jurk of broek , ze aanhebben of zo
Dàt zou eens ingedampt moeten worden en het gewoon over je heen moeten laten gaan.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wat zijn dan volgens jou "vervelende, vijandige" honden?Pak-de-bal schreef: Het valt mij wèl op, dat mensen , met die "vervelende , vijandige " honden altijd zo gelijk in de aanval gaan,![]()
Zijn dat bepaalde rassen?
Want in dat geval vind ik het eigenlijk niet zo vreemd.
Ik ga ook steigeren als iemand die mijn honden helemaal niet kent ze als vervelend of vijandig bestempelt.
Dat is namelijk iets anders dan zeggen dat je mijn honden niet mooi vindt of dat het ras je smaak niet is.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
Pak-de-bal
Saarloos honden zijn prachtige honden, ik zag er ooit eens eentje door de Veluwe los lopen , (met de baasjes erbij ) en ik moest gelijk aan de vroegere tijd denken, een wolf op de Veluwe !Morgaine schreef:Sommige dingen trek ik me wel aan. Ik heb dus een Saarloos en dan hoor je wel eens vaker van: goh wat is die bang zeg! OH die is echt bang! Wat zou daar mee gebeurt zijn? (maw: die zal wel mishandeld worden) Of wanneer Anubis niet dolenthousiast op ze afkomt wanneer zij dat willen dan is het ineens een 'slechte hond'.
Prachtig gezicht was dat.
wat een rare mensen heb je soms, waarom moest ze nou naar hùn toe komen?
Mijn hond doet dat ook niet zomaar bij vreemden, die zo opdringerig zijn.
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 12 mei 2007 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- Chione
- Zeer actief
Wat ik een serieuse fout vind, is dat jij een hoop commentaar over je heen krijgt, omdat ooit eens iemand heeft besloten dat een Border niet veel wit mag hebben.Bordertje schreef:Er is een tijd geweest dat ik het me ook erg aantrok....onze Merlijn is een zo goed als witte Border. Da's een serieuze fout,wit mag nooit overheersen enz.,ik heb hem laten castreren toen ie daar oud genoeg voor was dus fout kan niet verder gaan. Maar wat voor commentaar ik de eerste jaren over me heen kreeg.....![]()
Ik heb daar een paar keer serieus ambras over gekregen met mensen![]()
Maar op den duur leer je dat allemaal te relativeren en dan denk je bij jezelf "Jullie kunnen me allemaal de boom in! Ik hou van dat wit spook,en vind hem GEWELDIG,en wat jullie ervan denken kan me geen worst schelen!"
![]()
![]()
Cartoon en Tara zijn 2 blue merles met blauwe ogen,er zijn er die denken dat het Husky's zijnen eer ze je dan geloven dat het niet zo is,halleluja
![]()
~

~
~

~
- Chione
- Zeer actief
Tsa, da's toch de schuld v.d hond dan, moet hij er maar niet zo vervelend vijandig uitzien.Aimee schreef:Pak-de-bal schreef: er niet zo gezellig ( dus vijandig) uit ziet, dan zeg ik er wat van ,
.
Nou dat is dan ook fijn als eigenaarJe hond hoeft er nog maar vervelend uit te zien, en je krijgt een bijdehandte stabij-eigenaar over je heen.... :N:
~

~
~

~
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
ik blijf maar uit de buurt van Den Haag, mijn enge herders zien er niet gezellig uit :N:Aimee schreef:Pak-de-bal schreef: er niet zo gezellig ( dus vijandig) uit ziet, dan zeg ik er wat van ,
.
Nou dat is dan ook fijn als eigenaarJe hond hoeft er nog maar vervelend uit te zien, en je krijgt een bijdehandte stabij-eigenaar over je heen.... :N: