Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat vinden jullie van de bordeaux dog?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

dieszel
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising Rottweiler-Stafford
Dogue de Bordeaux

wat vinden jullie van de bordeaux dog?

Ongelezen bericht door dieszel »

natuurlijk kennen de meeste mensen de bordeauxdog van tuner en hooch.

ik denk zelf dat er bij dit soort honden (bordeaux, bull-mastiff, bulldog) er geen mindenweg is of je vindt ze geweldig of je vindt ze helemaal niets.

op straat lopen de mensen juist weg van je of ze kijken je aan en geven je complimenten met je dog.

wat vinden jullie nu van deze mollossers
[/img]
amelie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door amelie »

Ik vind ze treurig om te zien. Krakkemikkige, stramme, zielige honden.
Mooi? Ja, ze zouden prachtig zijn ware het niet dat ze bijna allemaal als jongvolwassen hond al lijken op hoogbejaarde stakkers.
Da's vast niet wat je wil horen, maar goed :mrgreen:
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Ik heb er twee gehad. De oudste is 9 en half geworden en heeft haar hele leven nauwelijks wat gemankeerd. Haar dochter is helaas maar 6 jaar geworden. Kreeg een leverziekte.

Het zijn geweldige honden. Ik vind ze supermooi, ieder zo zijn eigen smaak.
Ze worden niet oud, maar dat weet je als je er aan begint. Ouder dan 10 jaar worden ze zeker niet op enkele uitzonderingen na.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Ik vind het jammer dat het ras qua gezondheid zo slecht eraan toe is en dat de BD uit bepaalde bloedlijnen zo ontzettend overdreven wordt gefokt. Een enorm breed lijf op in verhouding korte poten, een kop waarin je de ogen nauwelijks kunt zien omdat er veel te veel vel voor hangt. Nee, doe me dan maar een bordeaux dog met wat minder rimpel en een atletischere bouw.Dat sommige keurmeesters dat wellicht niet zo graag zien zou ik dan wel op de koop toe nemen :wink: Qua karakter kunnen ze best 'pittig' zijn maar dat weet je hopelijk voordat je eraan begint. Ik vind het hele mooie honden, zeker nu ik er meer persoonlijke ervaring mee heb. En dat terwijl ik voordat ik het Hondenforum leerde kennen eigenlijk helemaal niet zo'n Molossermens was.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
keessie
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door keessie »

Ik vind ze mooi, maar dan wel idd gefokt op niet zulke heel overdreven uiterlijkheden.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Sjalot schreef:Ik heb er twee gehad. De oudste is 9 en half geworden en heeft haar hele leven nauwelijks wat gemankeerd. Haar dochter is helaas maar 6 jaar geworden. Kreeg een leverziekte.

Het zijn geweldige honden. Ik vind ze supermooi, ieder zo zijn eigen smaak.
Ze worden niet oud, maar dat weet je als je er aan begint. Ouder dan 10 jaar worden ze zeker niet op enkele uitzonderingen na.
opzich, ja, een grotere, extremere zware hond , word minder oud dan een gemiddeld maatje of klein maatje) maar dat is het niet alleen, ze zijn gewoon niet gezond, ik zit niet zo in de bordeaux fok hoor, maar ik geloof toch dat het een stuk beter zou kunnen, dan hoe het nu gaat

en ouder dan 10 worden ze zeker niet? ik geloof dat ouder als 6/7 momenteel wel redelijk aan de orde is, en dat vind ik toch niet oke ( en vaak gaan die jaren dan ook nog met een boel ongemak gepaard :wink:)
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik vind het erg lelijke honden om te zien, de koppen vind ik eng. Ze doen me denken aan de plaatjes die vroeger in mijn sprookjesboek stonden: "Met ogen zo groot als karrenwielen", daar stond een dergelijke hond bij. De muil vond ik als kind al eng dus.

Verder kan ik er best wel overheen kijken als iemand een leuke Bordeauxdog heeft, maar ik heb er niks mee, ook al is de hond vriendelijk en leuk. . Daarnaast zie ik ze veelal sukkelen en slecht lopen, heel veel hebben al als jonge hond een slechte achterhand. Nee, het is niet mijn ras.

Anne
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Ben zeker Molosserfan, maar niet van de overdreven rasen, en daar valt de BD voor mij ook onder. Plus daarbij de slechte gezondheid, nee, lama.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind ze redelijk mooi om te zien maar ook voor mij is die gezondheid onacceptabel.
Zo'n hond heeft 3 jaar nodig om volwassen te worden en dan leeft hij nog misschien 3 jaar om weer om te vallen. :19: En inderdaad, omdat ze niet vanzelf en van ouderdom dood schijnen te kunnen gaan gaat dat weer gepaard met een hoop ellende als je pech hebt.

Ik ben juist iemand van de volwassen gezonde hond. Een rennende en spelende hond die alles mag. Niet een hond die 3 jaar rustig moet opbouwen om dan 2 jaar lekker te kunnen dollen om daarna na 1 jaar ellende ingeslapen te moeten worden. Kan ik niet aan :wink:
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Ik sluit mij bij marc aan.
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Naarmate ik ze meer zie, kan ik ze qua uiterlijk steeds meer waarderen. De niet zo extreem gefokte bedoel ik dan.

Wat ik zoal hoor/lees over de gezondheid is gewoon om te huilen, alleen daarom zou ik al nooit aan het ras beginnen.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

de BD ( Levi) die ik gekend heb is 11 geworden en is een jaar of twee geleden overleden, een fantastische kerel was dat, ik vind BD's prachtig
venijntje13
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door venijntje13 »

alleen qua uiterllijk vind ik een bordeaux dog echt super mooi, een bull-mastiff wat minder en een bulldog al helemaal niet meer
heb wel nog nooit één van deze honden ontmoet dus weet niet of hun karakter me zou aanspreken
Afbeelding
amelie
Zeer actief

Ongelezen bericht door amelie »

starfleet schreef:Ik vind het erg lelijke honden om te zien, de koppen vind ik eng. Ze doen me denken aan de plaatjes die vroeger in mijn sprookjesboek stonden: "Met ogen zo groot als karrenwielen", daar stond een dergelijke hond bij. De muil vond ik als kind al eng dus.
nu je het zegt herinner ik me ineens dat plaatje! daar lijken ze echt op!
:smile:
Hera

Ongelezen bericht door Hera »

Ik vind ze lelijk.
Mabeline
Actief

Ongelezen bericht door Mabeline »

Nee ik vind het niets, daarintegen op het veld bij ons loopt er een, en ja is een schat van een beest, maar niet mijn soort hond
Waar een wil is, is een weg, ook al is hij soms moeilijk
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

MARC_S schreef:Ik vind ze redelijk mooi om te zien maar ook voor mij is die gezondheid onacceptabel.
Zo'n hond heeft 3 jaar nodig om volwassen te worden en dan leeft hij nog misschien 3 jaar om weer om te vallen. :19: En inderdaad, omdat ze niet vanzelf en van ouderdom dood schijnen te kunnen gaan gaat dat weer gepaard met een hoop ellende als je pech hebt.

Ik ben juist iemand van de volwassen gezonde hond. Een rennende en spelende hond die alles mag. Niet een hond die 3 jaar rustig moet opbouwen om dan 2 jaar lekker te kunnen dollen om daarna na 1 jaar ellende ingeslapen te moeten worden. Kan ik niet aan :wink:
Zoals jij het nu verwoordt is dus precies wat voor mij ook de reden zou zijn om er niet aan te beginnen, ondanks dat ik echt kan genieten van een gezonde BD in volle glorie. Voordat ik ooit een BD zou kopen moet de gezondheid er toch eerst een heel stuk op vooruit gaan, en dat zal helaas niet meer lukken lijkt me zo.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik vind ze mooi, maar ik zou er niet aan durven beginnen vanwege de gezondheid :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Beauty is in the eye of the beholder.

Ik vind ze geweldig, kwa uiterlijk en zeker ook kwa karakter. Wij hebben helaas maar 7 jaar van onze Donar mogen genieten, hij had een slechte gezondheid (HD++, OCD) maar wat een fantastisch karakter had hij.
Ik heb ook altijd gezegt zo'n hond krijg ik nooit meer en nog steeds huilt mijn hart om hem.

Ooit komt er zeker weer één maar dat wordt goed zoeken want wat er op dit moment rond loopt en gefokt wordt nee...verschrikkelijk, durf er dus echt nog niet aan te beginnen.

Afbeelding

Afbeelding

Donar was imposant om te zien, een mega kop maar was zeker niet overdreven, 68 cm schoft bij op zijn top 53 kilo.
josien_rixt
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door josien_rixt »

ik vind ze prachtig, kom eentje vaak tegen met het wandelen wat een mooierd zeg.. over hun gedrag/ziektes weet ik niks dus weet niet hoe 'leuk' ze dan nog zijn :wink:
Afbeelding
Rixt in liefdevolle herinneringen
04-07-'00 - 26-02-'08
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Ik vind ze ook erg mooi maar sluit me aan bij Marc qua gezondheid
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik heb een opvangertje gehad waar veel Bordeauxdog bloed inzit...vind het geweldige honden! Moest toch wel slikken toen we een nieuw baasje voor hem hadden gevonden.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Brigitte schreef:Beauty is in the eye of the beholder.

Ik vind ze geweldig, kwa uiterlijk en zeker ook kwa karakter. Wij hebben helaas maar 7 jaar van onze Donar mogen genieten, hij had een slechte gezondheid (HD++, OCD) maar wat een fantastisch karakter had hij.
Ik heb ook altijd gezegt zo'n hond krijg ik nooit meer en nog steeds huilt mijn hart om hem.

Ooit komt er zeker weer één maar dat wordt goed zoeken want wat er op dit moment rond loopt en gefokt wordt nee...verschrikkelijk, durf er dus echt nog niet aan te beginnen.

Afbeelding

Afbeelding

Donar was imposant om te zien, een mega kop maar was zeker niet overdreven, 68 cm schoft bij op zijn top 53 kilo.
Wat ik met overdreven bedoel is dat ik vind dat bijvoorbeeld Donar topzwaar van voren was. Hij heeft een enorme kop, te groot in vergelijk met zijn lijf. En ik vind hem erg zwak in de polsen. Niet om kritiek op hem te hebben hoor, want ik vind hem ook geweldig, maar wel overdreven.
Afbeelding
Maxensammie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Maxensammie »

Afbeelding

Ik vind de bd echt een fantastische hond, erg mooi om te zien! Het karakter is geweldig; nuchter, trouw, grappig, rustig, lief.
Onze Max is 6 jaar en heeft een trage schildklier. Ook heeft hij snel last van zijn darmen en over al die jaren genomen veel bij de dierenarts geweest. Met Max hebben wij het zeker nog getroffen, hij is nauwelijks ziek en erg speels en ondeugend!

Ik vind het een zeer triest gegeven dat deze honden zoveel gezonsheidsproblemen hebben en niet oud worden. Echt heel, heel jammer.
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Ik vind ze prachtig om te zien. En heb dan ook jaren geroepen dat ik er ook 1 wilde hebben. Maar die gezondheid. :jank: :jank: Nee, voor mij geen BD zolang dat niet beter gaat. Ik zie regelmatig 2 BD reuen tijdens onze wandeling. Een volwassen reu, die zo ongeveer rondstrompeld (jaar of 3) en een jonge reu van bijna een jaar. Het is triest gesteld met het ras.
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

de beste is een antal jaar geleden naar rusland verkocht en sins dien is er in NL geen goeie BD meer te vinden uit de kluiten gewassen buldoggen zijn het geworden
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

Ik vind ze prachtig om te zien.
Een paar straten verderop woont ook een bd.
Niet zo groot en zeker niet te klein.
In mijn ogen prachtige verhouding.
Niet dat extreme wat je wel eens op foto,s en plaatjes ziet.
Afbeelding
sylvia_laila
geregistreerd lid

fantastisch en lief

Ongelezen bericht door sylvia_laila »

:ok: hoi ik vind het lieverds.
ik heb nu een pup van 12 weken.een teefje en ze heet laila.
0hiervoor heb ik een argentijnse dog en een duitse dog gehad.
alleen ja ik moet wel velen gelijk geven ivm ze veel door gefokt zijn.
dus ik hoop dat ik geluk heb.ik heb haar niet bij een kennel gekocht maar via via kennissen.de mensen zullen wel gedacht hebben wat blijft die lang naar de pups kijken.ik heb haar goed geobserveert dus hoop dat ik een goede keuze heb gemaakt.
ik weet niet hoe ik een foto erop moet zetten anders had ik jullie mijn lieve knuffelbeer laten zien.
al met al een bordeaux dog is super,ze luisteren heel goed.ik heb haar nu pas 4 weken.de 2 nacht was ze al zindelijk .overdag is ze al 3 weken zindelijk,ze luistert naar de commando's.kom hier,zit,pootje,foei,af,los en natuurlijk koekje :wink:
dat was het eerste hihi.
dus ja maar ieedereen heeft zijn eigen mening wat betrefd het ras.
ik heb geen enkel oordeel over een hond.
want het ligt toch allemaal aan het baasje.
alleen ja rotweillers kan ik niet zo'n hoogte van krijgen.
groetjes allemaal en een pootje van laila
mensen die mensen leren kennen,houden van dieren
dorien83
Actief

Ongelezen bericht door dorien83 »

ik weet niet wat ik van ze moet denken ik vindt ze niet mooi maar ook niet lelijk. of mischien toch wel mooi van lelijkheid :mrgreen:

verder op in de straat woont er 1 en volgens mij is hij ziek en oud maar zo mager en zielig eigenlijk dus als ik dat lees over al die gezondheids klachten verschrikkelijk.

een klasgenoot had een kruising bd met een rottweiller en de pups zagen er super mooi uit. de moeder was bd en de vader bd x rottweiller.
het is dat ze zo groot worden en de angst voor ziektes dat er niet eentje is gekomen.
gillianne
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door gillianne »

ik vind ze prachtig om te zien. niet die die je tegenwoordig ziet. veel te hoog te smal, geen molosser meer uit te halen.
ik heb er zelf 2. een reu en een teef van bijna 5 en 5.5 jaar.
karakters van goud. maar een gezondheid om te janken.
nee voor mij na dit prachtige duo nooit geen bdd meer. totaal naar de klote gefokt.

dit is mijn duo

Rhano een reu van bijna 5 jaar. helaas een maand geleden DCM geconstateerd. dus een aflopende verhaal

Afbeelding

en dit is Twister. een teef van 5.5 jaar

Afbeelding
gr. gillianne en de doggies
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”