Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

keuze advies

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

domenique
Actief
Mijn ras(sen): Jack hussel, AB en nog een mengelmoes

keuze advies

Ongelezen bericht door domenique »

het zal vast al 100en keren gevraagd zijn, maar doe het toch lekker nog een keer.

ik heb nu een paar maanden een asielhondje, mijn kleine meisje, me alles!
en me vriend en ik zouden heel graag nog een grote rashond der bij willen hebben, omdat ik merk dat mijn hond toch heel graag met andere grote honden wil spelen, ze is zelf maatje JR. kleine honden is eventjes leuk, en daarna moet ze der niks meer van, maar grote hondenvriendjes, kan ze uren mee door spelen.
ik heb iets meer als een half jaar geleden me 2 grote schatten moeten afstaan na een vervelend akkefietje.
ik heb altijd al boxers gehad, lag als kleine baby al tussen de benen van een boxer. die heb ik dus wel in gedachte.
ik ben vrij in tijd, werk maximaal 3 dagen in de week, heb een grote berg waar niemand komt, een normaal rondje is ong. 2 uur lopen. dus tijd heb ik genoeg.
woon nu nog in een groot appartement, zonder tuin :boos:
al hoeft dat geen probleem te zijn.

mijn voorkeur gaat dus uit naar grote honden.
liefst kortharig(voor mijn vriend, die is allergies voor langharige dieren), en het liefst een hond die niet de hele dag bezig moet zijn, die gewoon een paar uurtjes rustig kan gaan liggen zonder dat je het door hebt dat de hond der is.

voor de rest heb ik niet veel eisen, weten jullie een hond die bij me past?

groetjes domenique
Afbeelding
domenique
Actief

dankjewel maar dat zal een beetje moeilijk zijn, aangezien ik niet in nederland woon, en ik graag een pup wil.
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Mag ik vragen wat dat akkefietje was?
Afbeelding
domenique
Actief

@ nanna: ja die zijn der wel, maar dat maakt mij niet zoveel uit. ik zit nu te wachten op een kennis, die voor me na gaat vragen wanneer der weer een nestje boxers komt, en die zit op een ander eiland.

@ pepie : je krijgt pb.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Hoewel ik de boxer ook geweldig vind, vraag ik me ten zeerste af of hij wel geschikt is voor wat jij wil.
De boxer is geen gezond ras.
Er komt behoorlijk wat HD, knieproblemen en spondylose voor (wat de berg al niet bevorderlijk maakt) en epilepsie en hartproblemen komen ook regelmatig voor.
Bovendien heeft een boxer geen ondervacht wat dus beperkte bescherming voor de huid betekent (denk aan de zon) en veel boxers kunnen helaas niet goed tegen de warmte door de kortere neuzen.
Als je toch voor een boxer gaat, ben dan heel secuur in het kiezen van een fokker. Zorg in ieder geval dat de ouderdieren en liefst meerdere voorouders geröntgend zijn op HD en een harttest hebben gehad. Lijnen waarin veel spondylose voorkomt zou ik ook proberen te vermijden.

Ik zou dus eerder gaan voor een kortharig ras wat wel een ondervacht heeft.
Mijn mechelaar en mijn hollander zouden een dergelijk leventje wel heel prettig vinden. De gemiddelde Hollander is ook niet zo druk als de mijne.
Maar er zijn vast nog meer rassen die goed in het plaatje passen. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Hier ook een boxergek en ik zou idd hetzelfde doen als wat Inge al gezegd heeft :ok: Hoewel ik nie tweet hoe de gezondheid van de boxer bij jullie daar is :wink:

Maar mijn boxer verhaard het hele jaar door. Niet ideaal voor iemand die allergisch is.
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

mijn voorkeur gaat dus uit naar grote honden.
liefst kortharig(voor mijn vriend, die is allergies voor langharige dieren), en het liefst een hond die niet de hele dag bezig moet zijn, die gewoon een paar uurtjes rustig kan gaan liggen zonder dat je het door hebt dat de hond der is.
Als ik jullie was, zou ik eerst eens kijken voor welke hond je vriend niet allergisch is, want dadelijk heb je een korthaar en blijkt hij toch overgevoelig te zijn, want het is vaak niet de haren waar je een reactie op krijgt, maar op de huidschilfers.
succes met de zoektocht.
domenique
Actief

@ inge:hoe bedoel je of hij wel geschikt is? en de gezondsheids problemen daar keek ik ook al naar, wat mij ook tegen houd, anders dan was ik der al uit, daarom vraag ik het hier.
helaas valt de herder af, ik vind het hele mooie honden, zeker de mechelaar, maar mijn vriend heeft ooit iets naars mee gemaakt met een herder, dus helaas word het geen herder.

@ muis: hij heeft het niet zo erg, hij kan nu leven met 5 katten en een hond, allemaal korthaar. we hadden wel eens een langharige hond op logee, en dat was juist het probleem.

het is nog lang niet zeker wanneer de hond der komt, dat duurt nog wel een tijdje, waarschijnlijk als we weer terug zijn in nederland.

in ieder geval alvast bedankt.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

http://www.waldhundeteneriffa.de/

http://www.livearico-teneriffa.de/

Zitten *hele* leuke grote kortharige honden tussen!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

domenique schreef:@ inge:hoe bedoel je of hij wel geschikt is? en de gezondsheids problemen daar keek ik ook al naar, wat mij ook tegen houd, anders dan was ik der al uit, daarom vraag ik het hier.
In je beginbericht had je het over een grote berg waar je zo'n 2 uur zou lopen.
En ik vind dat een risico met een (jonge) boxer vanwege de belasting voor de gewrichten. Bovendien is de warmte in Tenerife niet ideaal voor een hond zonder ondervacht en met een korte neus :wink:
Nu lees ik echter dat de nieuwe hond waarschijnlijk pas komt als je weer terug bent in Nederland en dan vind ik het een ander verhaal.
Een boxer is geweldig, maar je moet wel heel goed zoeken naar een fokker die alleen maar het beste wil. :wink: Er wordt nog volop gefokt met boxers die HD-C hebben bv., iets wat ik niet snap bij een ras waar al de nodige problemen mee zijn op gezondheidsgebied. :roll:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”