Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Progesteron 16, te laat?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

Nanna schreef:Het aantal keren dekken heeft denk ik weinig te maken met de uiteindelijk nestgrootte.
Een medeteckelfokster had een standaard korthaar die steeds maar 1 of 2 pups kreeg. Ze was dat zó zat dat ze die teef bij haar laatste nest iedere dag dat ze maar wilde heeft laten dekken. Uiteindelijke nestgrootte?
Twee pups :wink:
Nestgrote wordt bepaald door de teef, zij geeft een X-aantal gerijpte eicellen die bevrucht kunnen worden.

Wij dekken normaal ongeveer 3 tot 4 dagen achter elkaar aan. En het grootste nest dat wij gehad hebben was een "ongeluk" dekking op de 23ste dag (de combinatie wilden we de volgende loopsheid gaan maken maar de reu had andere plannen). Eenmalige dekking met 6 puppies. Terwijl we normaal rond de 3 tot 4 puppen zitten.

gr Maria.
Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

Hier mocht celine ook een week lang aanrommelen wat ze wilde, na 8 dagen ( elke dag 1x gedekt) had ze er genoeg van en snauwde de reu af, toen zijn we haar gaan halen. Resultaat, 5 pups, en allemaal in orde.

Ailena hebben we 3 dagen laten dekken, resultaat, 5 pups, waarvan er uiteindelijk 2 overleden....

Aura is maar 1x gedekt, resultaat, 5 pups, waarvan er 1 overleed.

Het zegt dus allemaal niks, ik laat ze gewoon hun gang gaan.
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

hier tot nog toe alleen met eigen reu gedekt, dus alle tijd en ruimte zeg maar

alle 3 de nesten 3 dekkingen met 5 dagen er tussen (daarvoor en daarna stond de teef t niet meer toe) zonder problemen qua nestgrootte en/of premature pups
jilton
Actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door jilton »

Inge O schreef:
ellyenrob schreef:Tijdens de cursus KKI werd uitgelegd dat tussen de 1e en de laatste dekking beter niet meer dan 72 uur te laten zitten.
Dus dat is niet uit mijn duim gezogen hoor :eek: :eek:
Gewoon ingewonnen adviezen op een cursus, en het laatste gesprek met mijn da vertelde dat ook dus.............. als het niet waar is lieg ik met permissie.
Kan m'n cursus geld wel terug halen als ik zo jullie reaktie les :smile: :smile:
cursuswaarheid hoeft ook niet 'de' waarheid te zijn - als die lijnrecht staat tov. feiten waarmee de natuur zich al duizenden jaren bewijst wil ik toch wel heel doorslaande argumenten én bewijzen zien.

men weet nog lang het laatste niet van hoe het er bij de bevruchting en innesteling bij een hond (en vele andere diersoorten) aan toe gaat - daarvoor zou je echt intensieve studies met inwendige cameraatjes moeten kunnen uitvoeren.
maar OK, dan heb jij niks uit je duim gezogen, maar de docent van KK1 wel.
Het staat ook in het boek van prof Naaktgeboren, en volgens mij verzint die man het niet.
Zelf heb ik 2 avonden achter elkaar laten dekken. Het dek-maar-raak principe gaat niet op als de dekreu niet in eigen bezit is!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

jilton schreef:
Inge O schreef:
ellyenrob schreef:Tijdens de cursus KKI werd uitgelegd dat tussen de 1e en de laatste dekking beter niet meer dan 72 uur te laten zitten.
Dus dat is niet uit mijn duim gezogen hoor :eek: :eek:
Gewoon ingewonnen adviezen op een cursus, en het laatste gesprek met mijn da vertelde dat ook dus.............. als het niet waar is lieg ik met permissie.
Kan m'n cursus geld wel terug halen als ik zo jullie reaktie les :smile: :smile:
cursuswaarheid hoeft ook niet 'de' waarheid te zijn - als die lijnrecht staat tov. feiten waarmee de natuur zich al duizenden jaren bewijst wil ik toch wel heel doorslaande argumenten én bewijzen zien.

men weet nog lang het laatste niet van hoe het er bij de bevruchting en innesteling bij een hond (en vele andere diersoorten) aan toe gaat - daarvoor zou je echt intensieve studies met inwendige cameraatjes moeten kunnen uitvoeren.
maar OK, dan heb jij niks uit je duim gezogen, maar de docent van KK1 wel.
Het staat ook in het boek van prof Naaktgeboren, en volgens mij verzint die man het niet.
Zelf heb ik 2 avonden achter elkaar laten dekken. Het dek-maar-raak principe gaat niet op als de dekreu niet in eigen bezit is!
mijn teef is een week bij de reu geweest :19: dat kan ook nog :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

moet wel mogelijk zijn dat de teef bij de reu blijft of andersom :wink:

mijn teef en de teef die bij de dekreueigenaresse hebben elkaar denk ik afgemaakt voor de dekreu ook maar kan knipogen naar lola :N:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

massam schreef:moet wel mogelijk zijn dat de teef bij de reu blijft of andersom :wink:

mijn teef en de teef die bij de dekreueigenaresse hebben elkaar denk ik afgemaakt voor de dekreu ook maar kan knipogen naar lola :N:
dat klopt, dat was in mijn geval geen probleem. De honden werden gewoon een week gescheiden...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

Update:

Ze is zwanger, we waren dus niet te laat.

We zijn vanochtend voor een echo geweest ze is nu 26 dagen, dierenassistente vertelde dat het van 25 dagen kon. Maar dierenarts was nog niet zo blij met 26 dagen volgens haar was het te vroeg vanaf 28 dagen nu zou was het moeilijk tot niet te zien zijn vertelde ze.

Maar toch heeft ze wat kunnen zien dus ze is zeker te weten zwanger JIPPIE.

gr Maria.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

alvast een voorzichtige :cheer: :cheer: gefeliciteerd
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Gefeliciteerd met de zwangerschap, hopelijk resulteert het over een maand of wat in een nest gezonde pups! :cheer:
Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

Gefeliciteerd, op naar een goede bevalling en gezonde pups :cheer:
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”