Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
We hadden nest duiven in de conifeer , en op een dag was alles weg. Zag wel de ouders regelmatig maar geen jonkies , maar vandaag zat de familie in de tuin
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Mooi zeg! Wist je dat die duivenbaby's die kale bekjes hebben omdat ze voer uit de keel van de ouders eten? Als daar veren zaten zouden die enorm goor worden en ook in de weg zitten als ze hun snavel in de bek van de ouders stoppen. Over 1 week trekt dat weg en dat is ook het moment dat ze zelf alles kunnen eten. Dan worden ze niet meer gevoerd. Bij andere vogels is dat deel rondom de bek al heel vroeg bedekt met veren omdat de ouders voer in de mond van de jongen stoppen. Bij duiven is dat dus juist het laatste stukje waar de veren gaan groeien om hygienische redenen en ik denk ook het comfort van de ouders.
Ik heb hier in huis ook weer een duivenbaby (lag half verzopen naast de gracht) en ik denk dat hij over een dag of 10 de natuur weer in kan Hij eet sinds eergister zelf en kan ook al een beetje vliegen nu.
MARC_S schreef:Mooi zeg! Wist je dat die duivenbaby's die kale bekjes hebben omdat ze voer uit de keel van de ouders eten? Als daar veren zaten zouden die enorm goor worden en ook in de weg zitten als ze hun snavel in de bek van de ouders stoppen. Over 1 week trekt dat weg en dat is ook het moment dat ze zelf alles kunnen eten. Dan worden ze niet meer gevoerd. Bij andere vogels is dat deel rondom de bek al heel vroeg bedekt met veren omdat de ouders voer in de mond van de jongen stoppen. Bij duiven is dat dus juist het laatste stukje waar de veren gaan groeien om hygienische redenen en ik denk ook het comfort van de ouders.
Ik heb hier in huis ook weer een duivenbaby (lag half verzopen naast de gracht) en ik denk dat hij over een dag of 10 de natuur weer in kan Hij eet sinds eergister zelf en kan ook al een beetje vliegen nu.
dat wist ik niet , leuk om te weten
Het is voor het eerst dat ik jonge duiven zie , ze zijn erg grappig om te zien.
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.