Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wandelen in delft

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

amanda
Vaste gebruiker

wandelen in delft

Ongelezen bericht door amanda »

Hallo allemaal,

Ik heb een herders kruizing met wat problemen. Hij kan niet goed met andere honden overweg en valt uit. Als hij rustig aan een andere hond kan wennen gaat het wel goed. Hij voelt zich dan zekerder en valt ook minder uit tegen andere honden. Vooral met midden of grote honden gaat het dan goed. Woont er iemand in de omgeving die het euk vind om af en toe een stukje te wandelen?

groetjes amanda en beau
Mabeline
Actief

Ongelezen bericht door Mabeline »

Ik heb een klein hondje, wel heel erg sociaal, mocht je interesse hebben hoor ik het wel :wink:
Waar een wil is, is een weg, ook al is hij soms moeilijk
amanda
Vaste gebruiker

meestal gaan kleine honden niet goed maar het lijkt me zeker leuk om uit te proberen!
Mabeline
Actief

En wat bedoel je met niet goed samen? Ook bijten? of negeren en snauwen bijv?
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

mijn hondjes zijn 1 haps snacks voor hem dus ik bied me niet aan succes bij het vinden
Afbeelding
twinkeltje
moderator

ps waar in Delft loop jij :N:
Afbeelding
amanda
Vaste gebruiker

hele kleine hondjes is idd niet verstandig.

beau kan uitvallen naar andere honden. kan idd gaan bijten en snauwen. het ligt heel erg aan de reactie van de andere hond. als de andere hond bij een blaf zich gewoon weg draaid en weg loopt, gaat het meestal goed. kwam net met wandelen ook een andere hond tegen waar het zowaar goed mee ging. beau gaf een blaf en de andere hond draaide zich om en liep een paar stappen weg. daarna zaten ze op een meter van mekaar en beau negeerde de andere hond gewoon en was er niks meer aan de hand.
als hij een andere hond een beetje leert kennen gaat het goed. met zulke honden iig. deze was ook iets kleiner maar niet veel. beau is een border voormaat.
beau is in training via een gedrags deskundige en in dit kader dus ook op zoek naar een wandel maatje. hij moet zijn vertrouwen terug vinden in andere honden en weer gaan zien dat honden leuk kunnen zijn.
Mabeline
Actief

Dan haak ik ook af sorry

Als je bij Mabeline op die manier uitvalt, is ze veel te bang, ze krijgt juist wat meer zelfvertrouwen ;)
amanda
Vaste gebruiker

in het kerkpolder park
amanda
Vaste gebruiker

dan is het niet verstandig nee. het moet echt een zelfverzekerde hond zijn. reu of teef maakt niet uit.
twinkeltje
moderator

amanda schreef:in het kerkpolder park
o boy daar lopen wij geregeld die witte van mij zal niet eens een kic geven maar die gekleurde doet haar mond wel eens open
Afbeelding
Remco
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Remco »

Misschien kun je op een cursus gaan. Ik heb ook een uitvaller, en het is heel goed voor hem om elke week gedwongen tussen de andere honden te zitten. Hij heeft op de cursus inmiddels een redelijk aantal vriendjes en vriendinnetjes gemaakt.
amanda
Vaste gebruiker

hahaha, wees maar gerust, die van mij loopt altijd vast en ik waarschuw andere mensen altijd. ik ga geen gevechten opzoeken! ik zit daar ook niet op te wachten en ik ben een honden eigenaar die de verantwoordlijkheid voor haar hond neemt. er zijn natuurlijk wel grenzen. als andere honden los lopen en de eigenaar is zo ver weg dat ze mijn waarschuwing niet horen (en ik kan hard schreeuwen hahahah) of als mensen weigeren hun hond terug te roepen, tja dan kan ik er ook niks aan doen. een perongeluk gevecht heb ik dan ook nooit meegemaakt. wel als iemand zei ach dan vechten ze maar.

een honden school is heel moeilijk omdat hij door draait als hij zoveel honden ziet als die ook nog eens op hem afkomen. is een te gedwongen situatie en hondenscholen willen daar niet aan. er gaat te veel tijd in zitten om beau te laten kalmeren en dat verstoord de les te veel.

beau kan aan honden wennen als dat op een rustige manier gaat. eerst op een kleine afstand en steeds iets dichterbij en met een hond die niet onder de indruk is van een snauwerd. verder is het echt een schat van een beest. hij is alleen erg onzeker en weet niet meer hoe hij met andere honden om moet gaan. hij is ook mishandeld geweest.
twinkeltje
moderator

hoe lang heb je hem al eigenlijk
Afbeelding
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

twinkeltje schreef:ps waar in Delft loop jij :N:
:smile: :wink:
twinkeltje
moderator

Baily schreef:
twinkeltje schreef:ps waar in Delft loop jij :N:
:smile: :wink:
is wel me achteruin waar ze loopt hoor :mrgreen:
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

ik woon wel in die omgeving, maar nee, dank je ,

ik ga niet lopen met een hond , die steeds uitvalt, :roll: en zéker niet met mijn iegen hond, als je het niet erg vindt :wink:
twinkeltje
moderator

o leuk als ik weer kan lopen houden we een leer pak de bal kennen wandeling in Delft :cheer:
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

twinkeltje schreef:o leuk als ik weer kan lopen houden we een leer pak de bal kennen wandeling in Delft :cheer:
een wat??

een leer pak ??? een leren pak, oh , je bedoelt zo'n politiepak aan? :smile2: :smile2:
twinkeltje
moderator

Pak-de-bal schreef:
twinkeltje schreef:o leuk als ik weer kan lopen houden we een leer pak de bal kennen wandeling in Delft :cheer:
een wat??

een leer pak ??? een leren pak, oh , je bedoelt zo'n politiepak aan? :smile2: :smile2:
als je maar niet in je geboorte kostuum komt mag je zelf weten wat je aantrekt :mrgreen:
Afbeelding
amanda
Vaste gebruiker

kerkpolderpark loop ik altijd. tis mijn voortuin hihii.

ik snap heel goed dat je het risico niet durft te nemen. dat durfen de meeste mensen niet. begrijp me niet verkeerd, ik neem verantwoording voor hem en laat het desnoods met een muiltje lopen als ik eenmaal mensen heb die intresse hebben. zeker in het begin. als hij eenmaal gewent is en hij heeft een maatje kan dat altijd nog zonder. ik wil ook absoluut niet dat er gewonden vallen. niet van een ander maar ook mijn eigen hond niet.

dat is misschien ook wel een beetje (mijn) hele probleem. ik heb hem de laatste jaren ook bij andere honden weg gehouden toen hij een paar keer was uitgevallen. durfde hem niet meer los te laten wat hij daar voor wel deed en bij andere honden hield ik hem dan ook maar bij voorbaat uit de buurt. was te bang voor een uitval. JA ik weet het ik heb ook fouten gemaakt met hem.

hij is 6,5 jaar en heb hem als pup gered, uit het nest, waar hij mishandeld werd
amanda
Vaste gebruiker

voordat de vraag komt waarom ik niet eerder hulp heb gezocht........

ik werd zelf mishandeld door mijn expartner en ik had wel heel andere dingen aan mijn hoofd. ik hep ook nog 2 kleine kinderen waarvan er 1 ook de dupe was. de hond kreeg dus altijd zijn verzorging maar opvoeding is er op een gegeven moment een beetje bij ingeschoten. nu heb ik mijn leven weer op de rails en ben ik wel hulp gaan zoeken.
twinkeltje
moderator

ik denk ook dat hij jou angst ook voelt dan werkt het dubbel waarom probeer je het inderaat niet met een muiltje dan hof je niet bang te zijn dat hij aanvalt
en proberen honden aan de lijn te paseren en stug door lopen als hij niet reageert belonen met wat lekkers ik zou best aan durven hoor met happy maar ik loop gewoon momenteel niet goed en met me kinderen reageert ze net weer anders dan met mij
Afbeelding
twinkeltje
moderator

amanda schreef:voordat de vraag komt waarom ik niet eerder hulp heb gezocht........

ik werd zelf mishandeld door mijn expartner en ik had wel heel andere dingen aan mijn hoofd. ik hep ook nog 2 kleine kinderen waarvan er 1 ook de dupe was. de hond kreeg dus altijd zijn verzorging maar opvoeding is er op een gegeven moment een beetje bij ingeschoten. nu heb ik mijn leven weer op de rails en ben ik wel hulp gaan zoeken.
je hoeft je niet te verantwoorden hoor het is nu eenmaal zo en je doet je best nu dat is toch het belangrijkste
Afbeelding
amanda
Vaste gebruiker

ik denk dat je gelijk hebt en hij mijn angst idd ook voelt. ik wil gewoon niet dat er gewonden vallen
twinkeltje
moderator

amanda schreef:ik denk dat je gelijk hebt en hij mijn angst idd ook voelt. ik wil gewoon niet dat er gewonden vallen
nou dat voeld hij ook dus jullie moeten beide zelfvertrouwen krijgen dat scheeld echt al enorm
Afbeelding
amanda
Vaste gebruiker

ik weet dat ik geen verantwoording hoef af te leggen maar ik weet ook hoe mensen je gelijk kunnen veroordelen. het is ook niet dat ik geen verstand heb van honden want ik heb altijd honden gehad. zat er met 1 samen in de box. dit is me echter boven het hoofd gegroeid en ik doe me best om er wat aan te doen.
twinkeltje
moderator

amanda schreef:ik weet dat ik geen verantwoording hoef af te leggen maar ik weet ook hoe mensen je gelijk kunnen veroordelen. het is ook niet dat ik geen verstand heb van honden want ik heb altijd honden gehad. zat er met 1 samen in de box. dit is me echter boven het hoofd gegroeid en ik doe me best om er wat aan te doen.
ja en dan zit dit park natuurlijk ook niet echt mee vooral bij de ijsbaan loopt er veel los ik weet niet eens of dat een losloop gebied is
maar je bend toch al goed op weg met een gedrags therapeute daarom zou het mijn idee zijn om tijdelijk een muilkorf om te doen en maar lopen
heeft hij al eens gevochten
Afbeelding
amanda
Vaste gebruiker

ik werk overigens sinds kort voor een stichting die honden en katten herplaatst en vanuit de stichting krijg ik hulp van gedrags deskundige. ik zal haar vragen of een muiltje een goed idee is. ik durf niet nog meer zelf aan te rommelen en meer kwaad dan goed te doen. maar ik kan me bijna niet voorstellen dat het schadelijk voor zijn gedrag zou zijn.
twinkeltje
moderator

amanda schreef:ik werk overigens sinds kort voor een stichting die honden en katten herplaatst en vanuit de stichting krijg ik hulp van gedrags deskundige. ik zal haar vragen of een muiltje een goed idee is. ik durf niet nog meer zelf aan te rommelen en meer kwaad dan goed te doen. maar ik kan me bijna niet voorstellen dat het schadelijk voor zijn gedrag zou zijn.
ik denk dat het meer voor jou goed zou zijn dat je je zekerde voelt
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”