Okay, ik heb hier een probleempje. Ik krijg puppewup Xara niet afgespeend. Ze heeft een enorme voorkeur voor mama's melk en Tara voedt ook gewoon door.
Ik houd Xara nu de hele nacht gescheiden van Tara en bied haar 's morgens eten (vers vlees met een beetje melk erdoor) aan. Ze eet er wel iets van maar zooooo weinig. Vervolgens krijst ze de hele boel bij elkaar tot ze eindelijk bij mams mag en daar valt ze dan aan op de melkbar.
Ik probeer nu ook door de dag zoveel mogelijk te voorkomen dat ze bij Tara drinkt en zodra ik merk dat ze honger heeft bied ik haar weer vlees aan maar het wil gewoon niet echt. Ik moet haar het schaaltje met vlees echt onder de neus duwen en dan likt ze er wat aan en eet een heel klein beetje.
Heeft er nog iemand tips hoe ik haar aan het eten kan krijgen? Ik vind het geen prettig idee om haar straks naar de nieuwe eigenaren te doen terwijl ze nog niet fatsoenlijk eet.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup afspenen
Moderator: moderatorteam
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Pup afspenen
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

- Amaranthas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shih Tzu
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Hier begint het er al mee dat ik zoiezo een pup de deur niet uitdoe voordat deze fatsoenlijk eet....
Krijgt ze alleen vlees?? Hier kregen ze eerst pap, toen pap met gewelde brokjes en vlees, daarna liet in de pap weg en werd het steeds meer gewelde brokjes met vlees, en naarmate ze beter gingen eten ging ik de brokken en vlees steeds meer scheiden.
Nu zitten ze volledig op brokjes, en 2 a 3x per week vlees mee.
Ook Ailena voed hier door. de pups eten goed, maar gaan vaak nadat ze hun brokjes ophebben toch nog even een slok halen bij mama. Ik maak me daar niet zo druk om, dat houd vanzelf wel op....
Misschien een optie om haar in een ren te doen en dan maar laten krijsen?? En steeds proberen eten voor te zetten, ze zal het heus wel door krijgen op ten duur.
Ik zou het anders ook niet weten.
Krijgt ze alleen vlees?? Hier kregen ze eerst pap, toen pap met gewelde brokjes en vlees, daarna liet in de pap weg en werd het steeds meer gewelde brokjes met vlees, en naarmate ze beter gingen eten ging ik de brokken en vlees steeds meer scheiden.
Nu zitten ze volledig op brokjes, en 2 a 3x per week vlees mee.
Ook Ailena voed hier door. de pups eten goed, maar gaan vaak nadat ze hun brokjes ophebben toch nog even een slok halen bij mama. Ik maak me daar niet zo druk om, dat houd vanzelf wel op....
Misschien een optie om haar in een ren te doen en dan maar laten krijsen?? En steeds proberen eten voor te zetten, ze zal het heus wel door krijgen op ten duur.
Ik zou het anders ook niet weten.
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.

-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik doe altijd eerst alleen vlees, geen melk of anders, gewoon vlees. Warm water op het vlees een beetje stampen tot een papje en klaar is kees. Vaak willen ze bij ons wel eten met ongeveer 4 weken.
Grotere nesten eten sneller dan een klein nest.
We hebben een keer een eenling gehad en dat heeft bijna 6 weken geduurt voordat hij daadwerkelijk wat vlees wilde hebben. En dat ook alleen maar omdat we hem bij een ander nest in gezet hadden.
Een eenling heeft zoveel melk voor zich alleen die heeft helemaal geen zin om wat anders te nemen.
Ik last trouwens op jouw site iets over volle melk, ik neem aan dat je toch geen echte melk geeft?
gr Maria.
Grotere nesten eten sneller dan een klein nest.
We hebben een keer een eenling gehad en dat heeft bijna 6 weken geduurt voordat hij daadwerkelijk wat vlees wilde hebben. En dat ook alleen maar omdat we hem bij een ander nest in gezet hadden.
Een eenling heeft zoveel melk voor zich alleen die heeft helemaal geen zin om wat anders te nemen.
Ik last trouwens op jouw site iets over volle melk, ik neem aan dat je toch geen echte melk geeft?
gr Maria.
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze is vandaag precies 5 weken dus het wordt toch wel tijd dat ze ook wat anders leert eten dan melk alleen.
Ik geef haar ook wel pap en gewelde brokjes maar brokjes gaat helemaal niet en de nieuwe eigenaren willen haar ook vlees gaan voeren.
Het probleem is ook een beetje dat ze natuurlijk alleen is, dus melk in overvloed en totaal geen concurrentie wat eten betreft
Ik geef haar ook wel pap en gewelde brokjes maar brokjes gaat helemaal niet en de nieuwe eigenaren willen haar ook vlees gaan voeren.
Het probleem is ook een beetje dat ze natuurlijk alleen is, dus melk in overvloed en totaal geen concurrentie wat eten betreft

- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, er begint schot in te komen. Vanmorgen heeft ze bijna haar hele schoteltje vlees leeggegeten.
Ik merk dat Tara nu ook steeds vaker weg begint te lopen als Xara wil drinken. Dus ze moet wel gaan eten.
Zal allemaal wel weer goed komen. In principe gaat ze met ruim 7,5 week naar de nieuwe eigenaar, maar dan moet ze dus wel goed eten, anders blijft ze langer hier.
Ik merk dat Tara nu ook steeds vaker weg begint te lopen als Xara wil drinken. Dus ze moet wel gaan eten.
Zal allemaal wel weer goed komen. In principe gaat ze met ruim 7,5 week naar de nieuwe eigenaar, maar dan moet ze dus wel goed eten, anders blijft ze langer hier.

- Amaranthas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shih Tzu
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
5 weken pas?? Meid waar maak je je druk om, die is gewoon lekker lui, dat komt wel op zn pootjes terecht hoor. Hier zijn ze 9 weken, en lurken ook nog af en toe bij mama. gaan ze niet dood van hoorSietske* schreef:Ze is vandaag precies 5 weken dus het wordt toch wel tijd dat ze ook wat anders leert eten dan melk alleen.
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.