Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De kleur grijs

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

De kleur grijs

Ongelezen bericht door Amaranthas »

Bij de shih tzu is de kleur grijs erg zeldzaam. Ik ben wel aan het rondzoeken enzo, maar alle info is welkom.
Dus mijn vraag:

Hoe kom ik aan een grijs/witte hond ( shih tzu in dit geval) als de kleur uiterst zeldzaam is?
Wat voor ouders zou ik kwa kleur moeten combineren,( rood/wit met zwart/wit? Of ouders met grijze koppen combineren etc) en nog belangrijker, hoe kan ik de kleur grijs behouden, als ik er ooit een zou fokken tegen die tijd?

Voor het gemak heb ik er even een foto bij geplakt. Deze hond komt serieus in de buurt als grijs/wit.
Afbeelding
( hond van Melystra Shih Tzu)
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Gaat het om het gen voor grijs of is het diluted zwart?
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

volgens mij is de hond op de foto sable?
Mol
Zeer actief

Re: De kleur grijs

Ongelezen bericht door Mol »

Ailena schreef:Bij de shih tzu is de kleur grijs erg zeldzaam. Ik ben wel aan het rondzoeken enzo, maar alle info is welkom.
Dus mijn vraag:

Hoe kom ik aan een grijs/witte hond ( shih tzu in dit geval) als de kleur uiterst zeldzaam is?
Wat voor ouders zou ik kwa kleur moeten combineren,( rood/wit met zwart/wit? Of ouders met grijze koppen combineren etc) en nog belangrijker, hoe kan ik de kleur grijs behouden, als ik er ooit een zou fokken tegen die tijd?

Voor het gemak heb ik er even een foto bij geplakt. Deze hond komt serieus in de buurt als grijs/wit.
Afbeelding
ik heb een kennis die die kleur heeft lopen een reu
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

Een totaal lichtgrijze shih tzu heb ik nog niet gezien.

Off-tropic: Is het bij de shih tzu trouwens niet belangrijker om op de gezondheid te fokken en type dan op de kleur?

De foto die jij laat zien is een particolour. Dus je heb een full-colour grijs nodig om het eruit te krijgen.
Amaranthas
Zeer actief
Contacteer:

Maria schreef:Een totaal lichtgrijze shih tzu heb ik nog niet gezien.

Off-tropic: Is het bij de shih tzu trouwens niet belangrijker om op de gezondheid te fokken en type dan op de kleur?

De foto die jij laat zien is een particolour. Dus je heb een full-colour grijs nodig om het eruit te krijgen.
Gezondheid en type zijn uiteraard de belangrijkste dingen, dat spreekt voor zich. Maar het gaat mij nu alleen om de kleur.
Puur grijs is echt enorm zeldzaam, amerikanen noemen het inderdaad blauw.

En het gaat er inderdaad om de genen. Welke kleuren zouden het beste te "mengen" zijn om grijs/wit of Blue te krijgen. Dat is mijn vraag.
Afbeelding
Amaranthas
Zeer actief
Contacteer:

Re: De kleur grijs

Mol schreef:
Ailena schreef:Bij de shih tzu is de kleur grijs erg zeldzaam. Ik ben wel aan het rondzoeken enzo, maar alle info is welkom.
Dus mijn vraag:

Afbeelding
ik heb een kennis die die kleur heeft lopen een reu
Als het daad werkelijk een Shih met papieren is wilik wel in contact komen. Potentiele dekreuen mag je nooit uitsluiten :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”