Trots? Apetrots op mijn monster!
Omdat hij als een bange wezel, voormalige kettinghond mager als een plank en mega bang voor mannen bij ons kwam!
En zie hier: nog best een onzekere hond, die vrolijk is en speelt, meer zelfvertrouwen heeft, zich door iedereen LAAT aaien (ook als hij ze best eng vindt) en werkelijk een humoristische inborst heeft. (hij laat mij lachen)
Omdat de hondenschool zei dat shar-peis: eigenzinnig, oostindisch doof en lui zijn. En dat het diploma gehoorzaamheid wellicht te hoog gegrepen was gezien dat hij ook al volwassen was.
En zie hier: met wat extra inspanning weliswaar het diploma behaald, hij luistert (meestal

) heeft afgeleerd katten buiten na te jagen. Heeft aangeleerd niet overal meer tegenaan te pissen (als ik NO roep vanwege een object waar niet tegenaan geplast dient te worden, gaat de poot onmiddellijk omlaag!) kan altijd en overal los lopen, want HO of WACHT en hij blijft stokstijf staan.............kan in in grote groepen prima meekomen, zoekt geen problemen met andere honden.
En ondanks de tegenslagen die hij medisch gezien heeft gehad, de patella luxatie (heeft hij nog), de steeds opspelende allergie en jeuk en ooronstekingen, is hij vrolijk en laat zich niet kisten!
Een valse start heeft mijn hond gehad, maar als ik hem van pups af aan had gehad, was hij net zo geworden als hij nu is denk ik. PERFECT dus

Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther