Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wijkt jou rashond af...

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Intelligent: Opzich wel, ze leert iig erg snel
Gehoorzaam: uuuh, meestal wel
Vrolijk: JA!
Leergierig: ook
Gevoel voor honden: uuuh?
Kan goed met andere honden opschieten: ja, tenzij ze aan haar eten komen :pffff:
Lief voor kinderen: ze is helemaal weg van kinderen
Aanhankelijk: kroelen kan ze als de beste en ze zit het liefst altijd bij je.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
eternal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old Englisch Bulldog
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door eternal »

het ligt er aan. Er wordt altijd gezegt dat RR terughoudend zijn naar andere personen. Nou sara niet hoor die vind iedereen aardig.

Behalve als er vreemde mensen in huis komen dan is ze terug houdend. maar daar buiten nee eigenlijk niet. MAar kan ook aan de leeftijd liggen hoor.

En ze is dol op water. Vind het heerlijk om te zwemmen. En dat voor een RR. Maar regen daar in tegen vind ze weer verschrikkelijk. maar kan wel weer uit haar dak gaan als er een modderpoel ligt. Hoe vieser hoe beter zij zich voelt. Ze is niet waaks (misschien wel hoor als wij er niet zijn) maar ze is wel weer heel erg aan het jaagen. (dat staat bekend bij de teven volgens mij en de reuen heel erg waaks)

Tja :19:
Dipsausje
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dipsausje »

In huis of op het erf is de Stabij een rustige maar waakse hond, niet vals noch bijterig:
Bezoek dat aanbelt mag altijd binnen, gerommel aan/bij de deur levert vooral 's avonds meteen geblaf en gegrom op. Ook zo met lawaai om het huis, overdag niks aan de hand 's avonds hoort het stil te zijn dus als er dan iets te dicht bij het huis te horen valt ook weer geblaf en gegrom.

Als huishond is de Stabij aanhankelijk, zacht en lief, maar daarbuiten is hij bij tijd en wijle knap eigenzinnig en vinnig.
Klopt, vooral ook dat knap eigenzinnige. Vinnig enkel op konijnen en vogels en dergelijke.

Zijn karakter maakt hem uitstekend geschikt als gezinshond, maar zijn gestel is berekend op het buitenleven. De Stabij is open (heeft als het ware ´het hart op de tong´).
Dat is te horen ja, als meneer het er niet mee eens is laat hij dat duidelijk merken. :boos: :mrgreen:

De Stabij is zeker schrander en leert gemakkelijk, maar is minder gehoorzaam dan de raspunten doen vermoeden.
Ook dat klopt, meeste dingen leert hij heel snel. Ook hoe de kastdeur open moet om schoenen te jatten... :roll:

Eenkennig is de Stabij niet, hij is vriendelijk voor iedereen, maar niet direct een allemansvriend. Hij is lief voor kinderen.

Klopt ook, kinderen zijn geweldig, mensen voor de rest alleen interessant als er leuke honden of koekjes zijn.
Gr. Jelle en een poot van Borke
jelledekker.nl | Laatste Update: 12/03/2008 | 205 foto's online
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Tyra toont teveel angst en hersteld zich er niet altijd van (duurt erg lang)
verder is ze niet zo geinteresseerd in mensen buiten
en bijt ze imo niet genoeg van zich af naar andere honden (als ze het ergens niet mee eens is)
Bordertje
Actief

Ongelezen bericht door Bordertje »

Merlijn wijkt qua uiterlijk (kleur) volledig af van de rasstandaard. Het is een zo goed als witte Border. Maar van karakter is het een op en top Border. Hij was de enige witte in het nest,de rest was allemaal zwart-wit. Pups waren allemaal gecontroleerd op ogen en gehoor zoals het hoort,en dat was bij allemaal oké. Dus ik zag niet echt een probleem en heb hem op 1 jaar laten castreren... :mrgreen:
He looks into my eyes. I see devotion and trust,in the eyes of my best friend: the DOG, which I love so much......
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

De Dogo Argentino is uiterst robuust, actief, energiek, behendig en moedig.
Hij is rustig, kalm, aanhankelijk, gehoorzaam houdt van gezelschap en stelt het contact met zijn baas op prijs. Hij blaft bijna nooit.
De Dogo Argentino kan agressief en dominant jegens soortgenoten zijn. Wanneer hij zijn territorium bewaakt, dwingt hij ontzag af. Hij heeft een consequente, maar zachte opvoeding nodig omdat het een gevoelige hond is.
Een goede Dogo-Argentino behoort een sociaal en menslievend karakter te hebben
Van het bovenstaande is alleen het "waak" gedeelte is afwijkend mijn honden :roll: maar dat hangt denk ik weer volledig af van de opvoeding
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
monica
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboels,Staffords en Chihuahua's

Ongelezen bericht door monica »

Mijn stafford Noa is te rustig voor een staffie en Harry is helemaal op en top Boerboel... en over Reina kan ik nog weinig zeggen , die is nog te druk met puppy zijn :mrgreen:
http://monoafotografie.wix.com/monoa-fotografie#
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Nou even Punky dan (Franse Bulldog)

Zeer levendige, aanhankelijke, gezellige huishond : Klopt
Lief in de omgang met kinderen en mensen : Klopt
Hij is zeer trouw : Klopt
Intelligent : Best wel eigenlijk :mrgreen:
Rustig van aard : Neejjj :N: :mrgreen:
Toont enige dominantie ten aanzien van andere honden, maar kan over het algemeen goed met andere dieren opschieten..: Heel af en toe wil ze idd wel eens stoer doen...Maar meestal is het alleen maar leuk allemaal

En Bulles (Engelse Stafford)

Moedig en vasthoudend : Klopt
Schrander : Klopt
Aanhankelijk : Klopt
Betrouwbaar : Voor ons wel
Speels : Klopt
Mensvriendelijk : Die hij van kleins af aan kent wel
Van nature gehoorzaam : Nouhouw dat heeft toch wel enige moeite gekost :mrgreen:
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Mizzsylver schreef:2. KARAKTER.

De Duitse herdershond moet in zijn karakter beeld evenwichtig, zenuwvast, zelfverzekerd, absoluut onbevangen en (zonder prikkeltoestand) volkomen goedaardig zijn.

Daarbij is hij opmerkzaam en handelbaar. Hij moet moed, strijddrift en hardheid bezitten om als geleide-, waak-, verdedigings-, dienst-, en herdershond geschikt te zijn. [/b]
Ik heb de beschrijving even van je gepikt :mrgreen:
Bovenstaand is typisch Rocky maar dat is een halve Mechel dus dat telt niet.
Reina is (nog) niet erg zelfverzekerd en vrij terughoudend, soms wat stresserig.
Afbeelding
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Ik geloof dat beide heren goed aan de rasstandaard voldoen, behalve dat ze (nog?) weinig jachtinstinct hebben. Heb ik overigens geen moeite mee, en bovendien geloof ik dat dat bij een ruwharige teckel het sterkst is.

Nanna, klopt dat?
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Teckelgek schreef:Ik geloof dat beide heren goed aan de rasstandaard voldoen, behalve dat ze (nog?) weinig jachtinstinct hebben. Heb ik overigens geen moeite mee, en bovendien geloof ik dat dat bij een ruwharige teckel het sterkst is.

Nanna, klopt dat?
Ik zie jou nog wel eens de bossies doorkruipen op zoek naar je teckeltjes die een konijntje geroken hebben :mrgreen:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Rottweiler:
In wezen vriendelijk en vredelievend en kindvriendelijk, is hij aanhankelijk, gehoorzaam en werkwillig. Zijn verschijning verraadt oerkracht, zijn gedrag is zelfverzekerd, evenwichtig en onverschrokken. Hij reageert met hoge opmerkzaamheid op zijn omgeving.

Het eerste gedeelte klopt bij Kaya, maar altijd zelfverzekerd is ze niet. Ze heeft echt situatie waarin ze wat bang/onzeker kan zijn.
Verder vindt ze visite, ook vreemde mensen, helemaal geweldig. Dat zie je niet zo heel vaak bij Rottweiler, die zijn meestal toch wat 'kat uit de boom kijken' als er vreemde mensen in huis komen.

Bij Puchu is het nog afwachten. Voor zover ik nu kan bekijken, klopt zijn karakter wel aardig. Hij is terughoudend naar alles wat vreemd is, maar kent hij eenmaal mensen/honden/een situatie, dan is hij open.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Mijn keeshond voldoet aan de ras standaard, hij is waaks, kan eigenwijs en eigenzinnig zijn, is zeer trouw aan zijn gezin en hij wantrouwt vreemden :wink:
Mijn andere hond is een kruising Jack Russell, en hij is ook waaks (wordt meestal aangestoken door onze keeshond :mrgreen: ) Hij is heel eigenwijs, heeft veel energie, en jaagt graag als hij de kans krijgt, in dit geval jaagt hij alleen op zijn bal :mrgreen:
Ik weet dus niet wat de ras standaard van de JR is, maar dat maakt in dit geval ook niet zo uit, omdat het een kruising is.
Ari@ne

Nanna schreef:
Teckelgek schreef:Ik geloof dat beide heren goed aan de rasstandaard voldoen, behalve dat ze (nog?) weinig jachtinstinct hebben. Heb ik overigens geen moeite mee, en bovendien geloof ik dat dat bij een ruwharige teckel het sterkst is.

Nanna, klopt dat?
áls er specifiek op jacht gefokt wordt is dat meestal bij de ruwhaar teckel. De anderen worden meer op schoonheid gefokt.
Dus het is niet zo dat de ruwhaar de meeste jachtdrift heeft en daarom gebruikt wordt, maar eerder omgekeerd. Zij worden gewoon het meest op jacht geselecteerd. Maar ik ken ook kort- en langharen met de nodige jachtafrichtingstekens hoor :wink:
Duidelijk :ok:
Ari@ne

alma2 schreef:

Nanna, klopt dat?
Ik zie jou nog wel eens de bossies doorkruipen op zoek naar je teckeltjes die een konijntje geroken hebben :mrgreen:
Ik zal eerlijk zeggen als het zover is :pffff:
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Nee Noeska wijkt niet echt af qua karakter.

"De Belgische Herder is een waakzame en actieve hond, bruisend van vitaliteit en altijd bereid om tot actie over te gaan. Aan zijn aangeboren geschiktheid als bewaker van de kudden paart hij de kostbare goede eigenschappen van de allerbeste waakhond voor huis en erf. Hij is, zonder de minste aarzeling, de hardnekkige en vurige verdediger van zijn meester. Hij verenigt in zich alle vereiste kwaliteiten om een herders-, waak-, verdedigings- en diensthond te zijn. Zijn levendig en alert temperament en zijn zelfverzekerd karakter, zonder ook maar enige vrees of agressiviteit, moeten blijken uit de houding van zijn lichaam en de fiere en opmerkzame uitdrukking van zijn fonkelende ogen. Tijdens het keuren zal men rekening houden met een `rustig` en `onverschrokken' karakter."

Hiermee vergeleken, denk ik dat Noeska hier heel aardig in de buurt komt. Nu ze wat langer bij ons is, wordt ze ook steeds waakser (ze mocht niet waken van haar vorige eigenaar). Helaas heeft ze de schapenhoedtest niet kunnen doen op de clubmatch omdat ze op PH1 training was, maar dat gaan we ook nog wel eens doen!

Max is rasloos, dus die hoeft nergens aan te voldoen :pffff:
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Enerzijds wel, anderzijds niet...............
Ik hou niet van generaliseren. Men zegt dat de shar-pei superafstandelijk is. Ik ken er een flink aantal die zich echt meer als een labrador gedragen.............. :denken: (wat voor mij dus weer niet hoeft :smile: )

Met mijn tweedehandsje meldde ik me aan voor de (Gaus) cursus. Daar werd al gelijk verteld dat deze honden moeilijk luisteren, en tja dan nog eens met een volwassen exemplaar.............
:pffff: mooi dat hij met vlag en wimpel is geslaagd! Daarna nog lekker zelf wat dingen afgetraind (niet meer achter katten aan, poot omlaag als IK het zeg enz.) Met een grote groep wandelen kan hij te allen tijde mee: los welteverstaan..........

Maar goed, misschien heb ik het meer over de vooroordelen als over de raseigenschappen...........
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
starfleet
Erelid

Re: Wijkt jou rashond af...

Ongelezen bericht door starfleet »

Aimee schreef:...van de rasstandaard? Dan heb ik het over karakter. Daar bedoel ik dan geen kleine verschillen mee, maar echt volledig afwijken daarvan?

gr Aimee
Nee, Buffy is 100% Kooiker zo'n beetje.

Anne
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”