Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welke sport voor een Wheaten terrier!
Moderator: moderatorteam
- mik
- Vaste gebruiker
Welke sport voor een Wheaten terrier!
Hallo allemaal
Ik heb gewoon even tussendoor een vraagje.
Ik heb nu een Wheaten terrier van 6 mnd. Nu vind hij het dus geweldig om voor me te werken! Hij vind de puppy cursus die we nu doen echt heel leuk, maar ik heb niet echt het idee, dat evt wedstrijden hier in echt wat voor hem is (vanwege zijn eigenwijsheid en ongeduld heb ik zo'n idee)Nu wil ik wel heel graag met hem aan de gang blijven en iets leuks gaan doen.
We zijn voorlopig nog wel met de cursus bezig hoor!! Maar ik wilde me eigen al wat gaan orienteren!
Nu is mijn vraag dus voor baasjes die ook een Wheaten hebben (natuurlijk ook voor de andere ook hoor!!!)
Wat voor een soort hondensport doen jullie en waarom juist deze! En hebben bepaalde rassen (met name de wheaten) meer voorkeur/ kwaliteiten om de ene sport wel te gaan doen en een andere niet. (verschilt ook per karakter van de hond natuurlijk)
Maar ik zie namelijk bijv een teckel nog geen pakwerk doen (niet omdat ie het niet zou kunnen, maar vanwege zijn kleine formaat)
En vanaf welke leeftijd mag je dan beginnen of moet je eerst heel de G&G doorlopen hebben?
Alvast bedankt
Groeten Kim
Ik heb gewoon even tussendoor een vraagje.
Ik heb nu een Wheaten terrier van 6 mnd. Nu vind hij het dus geweldig om voor me te werken! Hij vind de puppy cursus die we nu doen echt heel leuk, maar ik heb niet echt het idee, dat evt wedstrijden hier in echt wat voor hem is (vanwege zijn eigenwijsheid en ongeduld heb ik zo'n idee)Nu wil ik wel heel graag met hem aan de gang blijven en iets leuks gaan doen.
We zijn voorlopig nog wel met de cursus bezig hoor!! Maar ik wilde me eigen al wat gaan orienteren!
Nu is mijn vraag dus voor baasjes die ook een Wheaten hebben (natuurlijk ook voor de andere ook hoor!!!)
Wat voor een soort hondensport doen jullie en waarom juist deze! En hebben bepaalde rassen (met name de wheaten) meer voorkeur/ kwaliteiten om de ene sport wel te gaan doen en een andere niet. (verschilt ook per karakter van de hond natuurlijk)
Maar ik zie namelijk bijv een teckel nog geen pakwerk doen (niet omdat ie het niet zou kunnen, maar vanwege zijn kleine formaat)
En vanaf welke leeftijd mag je dan beginnen of moet je eerst heel de G&G doorlopen hebben?
Alvast bedankt
Groeten Kim
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Cheryl87
- Zeer actief
Ook bij kleinere rassen is de leeftijdsgrens volgens mij 1 jaar, ze zijn vaak al uitgegroeid, maar voor alle zekerheid is het bij mij in elk geval 1 jaar.EstherK schreef:Ik ken iemand met een Wheaton terrier die met heel plezier behendigheid doet.
Bij de verenigingen die ik ken hoef je daar geen G&G voor te hebben maar gewoon een basis gehoorzaamheidstraining van de club zelf. Bij kleinere rassen is er volgens mij geen leeftijdsgrens.
Ik moet trouwens wel de G&G doorlopen. Verschilt dus heel erg.

Made by Spriet
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
behendigheid,flyball,frisbee of doggydance zijn allemaal leuke dingen om te doen met je hond.bij onze kc moeten de honden voor deze sporten eerst door een medische keuring en in het bezit zijn van een basis diploma en die is eigenlijk tenmeer dat de baas-hond verhouding al enigzins goed genoeg is om de hond bij je te kunnen houden omdat bij deze sporten de honden veel loslopen.

jemble 5 maanden
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Toch alleen de gehoorzaamheidscursus(sen) van de school zelf?Cheryl87 schreef:Ook bij kleinere rassen is de leeftijdsgrens volgens mij 1 jaar, ze zijn vaak al uitgegroeid, maar voor alle zekerheid is het bij mij in elk geval 1 jaar.EstherK schreef:Ik ken iemand met een Wheaton terrier die met heel plezier behendigheid doet.
Bij de verenigingen die ik ken hoef je daar geen G&G voor te hebben maar gewoon een basis gehoorzaamheidstraining van de club zelf. Bij kleinere rassen is er volgens mij geen leeftijdsgrens.
Je hoeft toch geen landelijk G&G examen te hebben voor je behendigheid gaat doen?

- Cheryl87
- Zeer actief
Nee dat niet, alleen de G&G van de school zelf inderdaad.ranetje schreef:Toch alleen de gehoorzaamheidscursus(sen) van de school zelf?Cheryl87 schreef:Ook bij kleinere rassen is de leeftijdsgrens volgens mij 1 jaar, ze zijn vaak al uitgegroeid, maar voor alle zekerheid is het bij mij in elk geval 1 jaar.EstherK schreef:Ik ken iemand met een Wheaton terrier die met heel plezier behendigheid doet.
Je hoeft toch geen landelijk G&G examen te hebben voor je behendigheid gaat doen?

Made by Spriet
- Cheryl87
- Zeer actief
Nee dat niet, alleen de G&G van de school zelf inderdaad. Ik heb niet goed gelezen zie ik... sollyranetje schreef:Toch alleen de gehoorzaamheidscursus(sen) van de school zelf?Cheryl87 schreef:Ook bij kleinere rassen is de leeftijdsgrens volgens mij 1 jaar, ze zijn vaak al uitgegroeid, maar voor alle zekerheid is het bij mij in elk geval 1 jaar.EstherK schreef:Ik ken iemand met een Wheaton terrier die met heel plezier behendigheid doet.

Made by Spriet
- mik
- Vaste gebruiker
Hallo allemaal
Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik had idd al of behendigheid of flybal in gedachten. Finn vind het geweldig om te apporteren (doet hij nu al perfect) en om over alles heen te klimmen en te springen is ook een van zijn favo bezigheden. Ik was idd van plan om natuurlijk eerst de basiscursus bij de club af te maken. En ik heb ook al meer gehoord dat de meeste van de hondensporten vereisen dat de hond minimaal 1 jr is. Kan ik op mijn gemak uitzoeken wat mijn knul het meeste intreseerd en dan kunnen we over een half jaartje aan de gang
Groetjes Kim
Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik had idd al of behendigheid of flybal in gedachten. Finn vind het geweldig om te apporteren (doet hij nu al perfect) en om over alles heen te klimmen en te springen is ook een van zijn favo bezigheden. Ik was idd van plan om natuurlijk eerst de basiscursus bij de club af te maken. En ik heb ook al meer gehoord dat de meeste van de hondensporten vereisen dat de hond minimaal 1 jr is. Kan ik op mijn gemak uitzoeken wat mijn knul het meeste intreseerd en dan kunnen we over een half jaartje aan de gang
Groetjes Kim
- Quinty
- geregistreerd lid
Hallo Mik,
Wij hebben nu een wheaten terrier van 2 jaar en over een week de tweede. Op dit moment volgen we met Quinty gehoorzaamheidscursussen maar ook wij hebben gekeken om iets anders met m te gaan doen.
Wijzelf willen behendigheid gaan doen, dit omdat er dan toch goed op de baas gelet moet worden en het allemaal net n spelletje voor m is. Twee dingen tegelijk dus.
Kun je me misschien een pb sturen van welke fokker jullie je hond hebben?? Vind het nogal leuk om overal eens rond te kijken.
Misschien dat je het leuk vind om op de website van de fokker van Tara te kijken. www.villarosa.se
Wij hebben nu een wheaten terrier van 2 jaar en over een week de tweede. Op dit moment volgen we met Quinty gehoorzaamheidscursussen maar ook wij hebben gekeken om iets anders met m te gaan doen.
Wijzelf willen behendigheid gaan doen, dit omdat er dan toch goed op de baas gelet moet worden en het allemaal net n spelletje voor m is. Twee dingen tegelijk dus.
Kun je me misschien een pb sturen van welke fokker jullie je hond hebben?? Vind het nogal leuk om overal eens rond te kijken.
Misschien dat je het leuk vind om op de website van de fokker van Tara te kijken. www.villarosa.se
- It's Me!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson Russell Terrier
- Contacteer:
Bij voorbaat excuses dat ik hier even off topic ga...
Voor de rasspecial die ik aan het maken ben voor ons blad, zoek ik foto's (groot formaat en goede kwaliteit) van Wheaten Terriers.
Als jullie ze voor mij hebben willen jullie ze dan mailen naar
jolanda@terriertimes.nl ?
Grtz. Jo
Voor de rasspecial die ik aan het maken ben voor ons blad, zoek ik foto's (groot formaat en goede kwaliteit) van Wheaten Terriers.
Als jullie ze voor mij hebben willen jullie ze dan mailen naar
jolanda@terriertimes.nl ?
Grtz. Jo
Grtz. Jo
- mik
- Vaste gebruiker
Hoi Quinty
Leuk nog een Wheaten liefhebber hier!! Ik heb idd die site bekeken (ben natuurlijk altijd nieuwsgierig) Mooie honden hebben ze daar! Waar is het ergens Zweden? Komt jullie hond die je nu hebt er vandaan of de pup die je binnenkort krijgt.
Mijn fokker heeft de volgende site. www.doornzicht.nl Onze pup komt uit het G nest.
Veel plezier in iedergeval met je nieuwe aanwinst!!
Groetjes Kim
Leuk nog een Wheaten liefhebber hier!! Ik heb idd die site bekeken (ben natuurlijk altijd nieuwsgierig) Mooie honden hebben ze daar! Waar is het ergens Zweden? Komt jullie hond die je nu hebt er vandaan of de pup die je binnenkort krijgt.
Mijn fokker heeft de volgende site. www.doornzicht.nl Onze pup komt uit het G nest.
Veel plezier in iedergeval met je nieuwe aanwinst!!
Groetjes Kim