Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
lola progesteron geprikt* update: eerste dekking geweest
Moderator: moderatorteam
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
lola progesteron geprikt* update: eerste dekking geweest
vanochtend..
rond 11 uur krijgen we de uitslag.
zelf denk ik eigenlijk dat het te vroeg is aangezien sammy "hellweek" nog niet aangekondigd heeft maar ik neem geen risico aangezien dit lola's eerste loopsheid is waarbij sam "gezond" is dus misschien heeft ie gewoon minder last ofzo...
we wachten nog even af
rond 11 uur krijgen we de uitslag.
zelf denk ik eigenlijk dat het te vroeg is aangezien sammy "hellweek" nog niet aangekondigd heeft maar ik neem geen risico aangezien dit lola's eerste loopsheid is waarbij sam "gezond" is dus misschien heeft ie gewoon minder last ofzo...
we wachten nog even af
Laatst gewijzigd door M@scha op 29 mei 2007 10:19, 2 keer totaal gewijzigd.

- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
- M@scha
- Zeer actief
jep.
helaas zitten we met het pinksterweekend en is het lab dus 3 dagen dicht...
mocht de uitslag dadelijk te laag zijn en sam wordt dit weekend gek dan adviseerd de dierenarts om maandag te dekken en dinsdag toch nog een keer te prikken.
als ik dadelijk uitslag heb meteen even de dekreueigenaar bellen om te overleggen
mocht de uitslag dadelijk te laag zijn en sam wordt dit weekend gek dan adviseerd de dierenarts om maandag te dekken en dinsdag toch nog een keer te prikken.
als ik dadelijk uitslag heb meteen even de dekreueigenaar bellen om te overleggen

- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Zit er geen dierenarts in de buurt die de test zelf doet? Onze dierenarts voert de test zelf uit en zou dat dus ook in het Pinksterweekend doen als dat nodig zou zijn.massam schreef:jep.
Als Lola zich maandag zou laten dekken en er volgt een koppeling zou ik denk ik dinsdag niet meer laten prikken maar gewoon woensdag nog een keer dekken. Lijkt me in dat geval zonde van het geld om na een dekking nog een keer te prikken
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

-
iloon
- Actief
- Contacteer:
- tura
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- M@scha
- Zeer actief
de uitslag was 2.6. hij had het er vancohtend over dat alles onder de 2 dinsdag geprikt moest worden maar het is volgens hem al duidelijk aan het stijgen nu.
hij verwacht zondag/maandag de top dus we gaan maandag en dinsdag op zijn advies dekken.
meteen afgesproken met de dekreu eigenaar dus a.s. maandag om 10 uur staan we in almere
dan kunnen we altijd nog besluiten dat mutsie blijft logeren of niet.
de DA doet idd zelf de test maar wel in een lab in Goch (duitsland. wij wonen op de grens) en daar zijn feestdagen heilig dus kunnen we daar niet terecht. maar gelukkig is het niet nodig want hij vond de uitslagen duidelijk genoeg
hij verwacht zondag/maandag de top dus we gaan maandag en dinsdag op zijn advies dekken.
meteen afgesproken met de dekreu eigenaar dus a.s. maandag om 10 uur staan we in almere
de DA doet idd zelf de test maar wel in een lab in Goch (duitsland. wij wonen op de grens) en daar zijn feestdagen heilig dus kunnen we daar niet terecht. maar gelukkig is het niet nodig want hij vond de uitslagen duidelijk genoeg

- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Contacteer:
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
- tura
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ben benieuwd
pin je niet teveel vast op de DA wat betreft de dagen... die van mij vond het op het beste moment qua progesteronwaarde nog helemaal niet nodig gedekt te worden.... 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
dat ken ik, ik heb toen ik mn eerste nestje ging fokken prog laten prikken, nou eens maar nooit meer, de DA zei over 2 dagen, en aangezien ik er 600 km vor moest rijden ben ik de volgende dag maar gaan rijden, nou kalusha wilde pas 5 dagen later gedekt wordenmalinois schreef:ben benieuwdpin je niet teveel vast op de DA wat betreft de dagen... die van mij vond het op het beste moment qua progesteronwaarde nog helemaal niet nodig gedekt te worden....
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Podenji schreef:dat ken ik, ik heb toen ik mn eerste nestje ging fokken prog laten prikken, nou eens maar nooit meer, de DA zei over 2 dagen, en aangezien ik er 600 km vor moest rijden ben ik de volgende dag maar gaan rijden, nou kalusha wilde pas 5 dagen later gedekt wordenmalinois schreef:ben benieuwdpin je niet teveel vast op de DA wat betreft de dagen... die van mij vond het op het beste moment qua progesteronwaarde nog helemaal niet nodig gedekt te worden....
was wel een leuke korte vakantie geworden
Mocht ik ooit weer een nestje doen dan laat ik het ook niet meer prikken... ik heb er niks aan gehad

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- M@scha
- Zeer actief
nou we (dekreu eigenaresse en ik) hebben inderdaad met elkaar afgesproken dat we dit weekend even aankijken...
wordt sam dit weekend hoerig (ja sorry weet ff geen ander woord...) dan gaan we maandag... gaat lola echt staan gaan we ook..
doen ze allebei niks meer dan nu dan gaan we niet maandag maar gaan we dinsdag weer prikken.
er is mogelijkheid dat lola daar blijft logeren.. wij moeten ook ongeveer 150 kilometer dus dat is best ver en daarbij is er meer rust als lola niet elke keer mee op en neer hoeft...
wordt sam dit weekend hoerig (ja sorry weet ff geen ander woord...) dan gaan we maandag... gaat lola echt staan gaan we ook..
doen ze allebei niks meer dan nu dan gaan we niet maandag maar gaan we dinsdag weer prikken.
er is mogelijkheid dat lola daar blijft logeren.. wij moeten ook ongeveer 150 kilometer dus dat is best ver en daarbij is er meer rust als lola niet elke keer mee op en neer hoeft...

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
-
Jipz_Digz
- Vaste gebruiker
Alles zal rech kommassam schreef:nou we (dekreu eigenaresse en ik) hebben inderdaad met elkaar afgesproken dat we dit weekend even aankijken...
Mocht ze moeten blijven, dan is ze bij Ingrid in goeie handen.

- M@scha
- Zeer actief
gister eerste geslaagde dekking gehad!
de afspraak voor vanochtend opnieuw prikken hadden we net vastgezet toen het ineens goed ging (waarschijnlijk was pascals aanwezigheid voor allebei de hondjes reden om het niet toe te laten. de eigenaresse van de reu zei dat de reu wel vaker zo op mannen reageert door niet te willen dekken en lola omdat lola en pascal 4 poten en 2 handen op 1 buik zijn...)
2de ronde na een kom koffie ik alleen met de dekreueigenaar naar buiten gegaan en toen was het in 5 minuutjes gepiept. 15 minuten vastgezeten en het ging allemaal heel rustig.
toen de twijfel of we niet toch moesten prikken en toch besloten dat te doen zodat mocht ze niet zwanger zijn we onszelf niet verwijten dat we het toch niet gedaan hebben...
dat is dus vanochtend gebeurt. nu even op de uitslag wachten (rond 11 uur bellen ze) en dan vanmiddag weer naar almere voor dekking 2.
de afspraak voor vanochtend opnieuw prikken hadden we net vastgezet toen het ineens goed ging (waarschijnlijk was pascals aanwezigheid voor allebei de hondjes reden om het niet toe te laten. de eigenaresse van de reu zei dat de reu wel vaker zo op mannen reageert door niet te willen dekken en lola omdat lola en pascal 4 poten en 2 handen op 1 buik zijn...)
2de ronde na een kom koffie ik alleen met de dekreueigenaar naar buiten gegaan en toen was het in 5 minuutjes gepiept. 15 minuten vastgezeten en het ging allemaal heel rustig.
toen de twijfel of we niet toch moesten prikken en toch besloten dat te doen zodat mocht ze niet zwanger zijn we onszelf niet verwijten dat we het toch niet gedaan hebben...
dat is dus vanochtend gebeurt. nu even op de uitslag wachten (rond 11 uur bellen ze) en dan vanmiddag weer naar almere voor dekking 2.

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
- M@scha
- Zeer actief
-
Reini
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
spannend hoor... ben benieuwd 

-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
- M@scha
- Zeer actief
oeps sorry hihihi
tweede dekking ging super!!
die gekke scum rent naar binnen komt naar buiten staat als een dolle te springen neemt een aanloop, remt af en springt toch zo op lola
binnen 5 minuten was het al gelukt en na 12 minuten koppelen was het klaar.
lola was nu ook heel rustig. snauwde ook niet toen ze binnenkwam en was heel rustig.
dit is het verslag in lola's dagboek:
Vanochtend weer bloed geprikt. de waarde vrijdag was 2.6 en nu is hij 11.
We gaan dus zowiezo vanmiddag terug voor dekking 2. ik denk dat dat dan ook meteen genoeg is dus dan wordt het 4 weken lang nagels bijten, tikken met de vingers en de kalender afkruisen tot we naar de echo mogen....
Vanmiddag om 12.30 uur ben ik thuis met lola vertrokken. We hebben mijn moeder opgehaald en we zijn richting almere vertrokken.
Na wat files kwamen we rond 15 uur daar aan...
Deze dekking ging vlotter dan gisteren. Na een vliegende start en aanloop sprong Scum zo op lola en toen was het al gelukt! 12 minuten vastgezeten en toen was het klaar. Dus als de pups Scums humor hebben komt het goed!
Ook deze dekking was dus een succes. Nu op naar 26 juni ongeveer dan kunnen we een echo doen.
De uitgetelde datum staat nu op 30 juli.
tweede dekking ging super!!
die gekke scum rent naar binnen komt naar buiten staat als een dolle te springen neemt een aanloop, remt af en springt toch zo op lola
binnen 5 minuten was het al gelukt en na 12 minuten koppelen was het klaar.
lola was nu ook heel rustig. snauwde ook niet toen ze binnenkwam en was heel rustig.
dit is het verslag in lola's dagboek:
Vanochtend weer bloed geprikt. de waarde vrijdag was 2.6 en nu is hij 11.
We gaan dus zowiezo vanmiddag terug voor dekking 2. ik denk dat dat dan ook meteen genoeg is dus dan wordt het 4 weken lang nagels bijten, tikken met de vingers en de kalender afkruisen tot we naar de echo mogen....
Vanmiddag om 12.30 uur ben ik thuis met lola vertrokken. We hebben mijn moeder opgehaald en we zijn richting almere vertrokken.
Na wat files kwamen we rond 15 uur daar aan...
Deze dekking ging vlotter dan gisteren. Na een vliegende start en aanloop sprong Scum zo op lola en toen was het al gelukt! 12 minuten vastgezeten en toen was het klaar. Dus als de pups Scums humor hebben komt het goed!
Ook deze dekking was dus een succes. Nu op naar 26 juni ongeveer dan kunnen we een echo doen.
De uitgetelde datum staat nu op 30 juli.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo