Ik vind die invloed van films altijd zo twijfelachtig! Als je kijkt naar:
- 101 Dalmatiers: Die zijn razend populair geweest
- Homeward Bound: Golden Retrievers waren/zijn wel razend populair maar die Dogo Argentino (of wat het ook is, excuses-moi) kan ik niet echt vaak vinden.
- Snowdogs/Eight Below: Heerlijke film maar ik zie (gelukkig!) nog niet op elke straathoek een Hus lopen
- Turner & Hootch: Ik betwijfel of de Bordeaux pas sinds toen "populair" werd (ik zie er sowieso niet veel van dat ras, kan aan mij liggen).
Het is maar net wat er aanslaat? Ik denk niet dat het puur met tv te maken heeft. Er zijn ook genoeg mensen die op straat een mooie hond zien, de eigenaar vragen wat voor ras het is en daarna direct een pup van dat ras kopen. Dat is bij ons ook gebeurd, mensen zagen onze honden, werden verliefd, lazen zich goed in (daar hebben ze van ons een dikke pluim mee verdiend) en toen pas een pup gekocht. Tv wordt naar mijn smaak iets te veel gedemoniseerd

.
Ik denk dat mensen die een pup kopen naar aanleiding van een film (dus zonder zich verder ook in te leven) niet helemaal 100 punten zijn, dus ze kunnen op 1000 manieren beïnvloed raken om een bepaald ras te kopen. Niet alleen door een film van een rottige 1,5 uur

.