Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Vanmiddag tijdens het uitlaten van rico de camera meegenomen, want ik had de ijsvogel weer gezien. niet meer in het nest in de oever, maar waarschijnlijk alleen nog om te vissen. ik had geluk. hij kwam af en toe op een tak boven het water. De afstand is ca 15 meter, dus de foto moet op totale grootte uitvergroot worden. Maar toch ben ik er wel blij mee.
later zagen we ook nog jonge staartmeesjes. Echt zo schattig!
Wauw, ik ben vooral jaloers op je ijsvogel-foto!
In de polder waar ik vaak loop (Schieveen) zie ik ze vaak over het water (een vaart) scheren, maar het is me nooit gelukt ze te fotograferen.
Rami schreef:Wauw, ik ben vooral jaloers op je ijsvogel-foto!
In de polder waar ik vaak loop (Schieveen) zie ik ze vaak over het water (een vaart) scheren, maar het is me nooit gelukt ze te fotograferen.
Als ze daar vaak 'scheren', is er misschien ook ergens een tak waar ze op de uitkijk zitten. Misschien in de buurt van waar ze mogelijk nestelen (steile oever, waarin een gang gemaakt wordt). als je die kunt ontdekken, dan heb je meer kans dat je ze beter kunt zien.
Het is een genot om naar ze te kjken. Ook het duiken in het water gaat supersnel.
Rami schreef:Wauw, ik ben vooral jaloers op je ijsvogel-foto!
Als ze daar vaak 'scheren', is er misschien ook ergens een tak waar ze op de uitkijk zitten. Misschien in de buurt van waar ze mogelijk nestelen (steile oever, waarin een gang gemaakt wordt). als je die kunt ontdekken, dan heb je meer kans dat je ze beter kunt zien.
Het is een genot om naar ze te kjken. Ook het duiken in het water gaat supersnel.
Dan ga ik zeker eens op zoek naar zo'n tak of steile oever! Het lijkt me leuk om ze eens wat beter te zien (en te fotograferen).
Ik hoor ze altijd, ze maken zo'n schel fluitend geluid, en voor ik het weet scheren ze al weer voorbij, heel laag over het water. Prachtige hel-blauwe flitsen zijn het, maar niet vast te leggen met mijn simpele cameraatje.
Als je weet waar IJsvogeltjes zitten: houd er rekening mee dat ze erg schuw zijn. Dus ga nooit te dicht naar hun plek en zorg dat je een beetje "verdekt" opgesteld staat.
Deze foto is gemaakt op ca 15 meter afstand en er zit een brede strook water tussen. Ikzelf stond half verborgen achter het riet.
Ook is deze plek in een openbaar stadspark, dus deze vogelstjes zijn iets meer gewend dan vogels in het buitengebied.
Dit geldt voor de meeste vogels. De eenden in de stadsvijver kun je prima benaderen, maar de eenden in het natuurgebied vliegen al weg als je op 20 mtr of zelfs meer genaderd bent.