Niet aan zichzelf te wijten, maar het is in mijn ogen een consequentie van een bepaalde aanpak. Ik wil het niet persoonlijk maken ofzo. Maar ik denk wel dat je er zelf een grote hand in hebt of je hond hard wordt wat betreft correcties.Inge schreef:Je durft hier nogal wat te beweren.Baily schreef:
Het is maar waar ze aan gewend zijn, dat is gewoon het punt. Als ik jouw honden zou hebben vanaf het begin dan zou ik ze kunnen stoppen met stem.En het woord foei gebuik ik nooit. Gewoon nee is voldoende.
Je insinueert hiermee dat Malinois het helemaal aan haar zelf te wijten heeft dat haar hond niet in alle situaties onder de indruk is van een foei of nee?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
solar op de helft
Moderator: moderatorteam
-
Baily
Laatst gewijzigd door Baily op 29 mei 2007 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Baily
Ik zou inderdaad niks kunnen beginnen denk ik met jouw honden, maar wel als ik ze van pup af aan zou hebben. Maar iedereen kiest er voor om het te doen zoals hij zelf wil, en ik wil ook helemaal niet bepalen voor een ander wat goed is of niet.malinois schreef:Inge schreef:Je durft hier nogal wat te beweren.Baily schreef:
Het is maar waar ze aan gewend zijn, dat is gewoon het punt. Als ik jouw honden zou hebben vanaf het begin dan zou ik ze kunnen stoppen met stem.En het woord foei gebuik ik nooit. Gewoon nee is voldoende.
Je insinueert hiermee dat Malinois het helemaal aan haar zelf te wijten heeft dat haar hond niet in alle situaties onder de indruk is van een foei of nee?
praat wel anders als ze hier is
En nee inderdaad niet onder alle situaties is m'n stem voldoende en dat heeft niets met gewenning te maken... Ik ga geen hele gesprekken aan als er eentje wil gaan knokken... want dat zal hem werkelijk een worst zijn op dat moment...
Maar ik heb daar natuurlijk wel zelf mijn ideeen over, en ik denk dat het ook anders kan. Ook bij werkhonden.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
de ene werkhond is de ander nietBaily schreef:Ik zou inderdaad niks kunnen beginnen denk ik met jouw honden, maar wel als ik ze van pup af aan zou hebben. Maar iedereen kiest er voor om het te doen zoals hij zelf wil, en ik wil ook helemaal niet bepalen voor een ander wat goed is of niet.malinois schreef:Inge schreef:Je durft hier nogal wat te beweren.Baily schreef:
En nee inderdaad niet onder alle situaties is m'n stem voldoende en dat heeft niets met gewenning te maken... Ik ga geen hele gesprekken aan als er eentje wil gaan knokken... want dat zal hem werkelijk een worst zijn op dat moment...
Maar ik heb daar natuurlijk wel zelf mijn ideeen over, en ik denk dat het ook anders kan. Ook bij werkhonden.
Bij de 1 is inderdaad vaak alleen stem genoeg, maar niet altijd... op bepaalde momenten zal hem alles een worst zijn en dan ga ik niet maar praten en hopen dat er niks zal gebeuren...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
- Aantal honden: 2
en als je hond nou oostindisch doof is?
want er zijn genoeg honden die dus hoe ze ook opgevoed zijn totaal niet onder de indruk zijn van je stem.
ik zeg niet dat je dan ten alle tijde maar moet gaan meppen maar het kan soms gewoon nodig zijn en ik geloof zelfs niet dat er iemand is die nooit iets harder dan normaal ingegrepen heeft bij zijn of haar hond.
ook ons kleine terriertje moet soms wat harder dan normaal op de rem gezet worden,liever doe ik het ook niet maar eens in de zoveel tijd heeft hij zo´n bui dat ie gewoon helemaal nergens meer naar luisterd.
groetjes eefje
want er zijn genoeg honden die dus hoe ze ook opgevoed zijn totaal niet onder de indruk zijn van je stem.
ik zeg niet dat je dan ten alle tijde maar moet gaan meppen maar het kan soms gewoon nodig zijn en ik geloof zelfs niet dat er iemand is die nooit iets harder dan normaal ingegrepen heeft bij zijn of haar hond.
ook ons kleine terriertje moet soms wat harder dan normaal op de rem gezet worden,liever doe ik het ook niet maar eens in de zoveel tijd heeft hij zo´n bui dat ie gewoon helemaal nergens meer naar luisterd.
groetjes eefje
-
Baily
Inderdaad zullen er wel werkhonden zijn met zulke hoge driften, dat het nodig is om fysiek te corrigeren. Maar die driften worden ook erg gestimuleerd denk ik. Logisch natuurlijk als je er mee wilt sporten en zoiets dan juist goed is.malinois schreef:de ene werkhond is de ander nietBaily schreef:Ik zou inderdaad niks kunnen beginnen denk ik met jouw honden, maar wel als ik ze van pup af aan zou hebben. Maar iedereen kiest er voor om het te doen zoals hij zelf wil, en ik wil ook helemaal niet bepalen voor een ander wat goed is of niet.malinois schreef:Inge schreef: Je durft hier nogal wat te beweren.Je insinueert hiermee dat Malinois het helemaal aan haar zelf te wijten heeft dat haar hond niet in alle situaties onder de indruk is van een foei of nee?
Maar ik heb daar natuurlijk wel zelf mijn ideeen over, en ik denk dat het ook anders kan. Ook bij werkhonden.Ik heb 3 honden van dezelfde fokker, waarvan 2 moeder en zoon zijn... 3 totaal verschillende honden, qua opvoeding, qua karakter en qua uiterlijk...
Bij de 1 is inderdaad vaak alleen stem genoeg, maar niet altijd... op bepaalde momenten zal hem alles een worst zijn en dan ga ik niet maar praten en hopen dat er niks zal gebeuren...
Maar dan is de consequentie denk ik wel, dat je dan in het dagelijks leven inderdaad harder zult moeten corrigeren.
-
Baily
eefje+huig schreef:en als je hond nou oostindisch doof is?
groetjes eefje
Een tik geven aan een oostindisch dove hond is ook meestal niet succesvol. Zeker niet als het om het niet hierkomen gaat.
Ik ken iemand die elke keer als haar hond iets van de grond vreet, haar hond echt een beuk geeft aan de zijnkant van het lijf. Dat gaat me echt door merg en been, en hoe aardig ik het goede mens verder ook vind, ik zeg daar toch echt iets van.
En die hond blijft het doen.
Laatst gewijzigd door Baily op 29 mei 2007 11:00, 2 keer totaal gewijzigd.
- Cheryl87
- Zeer actief
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ja, ik ben het wel met je eens dat je er zelf een hand in hebt of een hond hard wordt wat betreft correcties, maar ik vind de bewering dat jij iedere hond die je vanaf pup hebt alleen kunt corrigeren met stem nogal wat.Baily schreef:
Niet aan zichzelf te wijten, maar het is in mijn ogen een consequentie van een bepaalde aanpak. Ik wil het niet persoonlijk maken ofzo. Maar ik denk wel dat je er zelf een grote hand in hebt of je hond hard wordt wat betreft correcties.
Biène was als pup een gigantisch kreng en ik kreeg toen te horen dat ik er mijn handen aan vol zou krijgen, kreeg ook adviezen dat ik haar maar eens een flinke lel moest geven om dat gedrag in te dammen. Dat heb ik nooit gedaan.
Dat maakt me geen dierenbeul oid.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
Baily
Inderdaad, ik weet ook niet waarover ik spreek als ik het heb over een hond met zulke hoge driften.Inge schreef:Ja, ik ben het wel met je eens dat je er zelf een hand in hebt of een hond hard wordt wat betreft correcties, maar ik vind de bewering dat jij iedere hond die je vanaf pup hebt alleen kunt corrigeren met stem nogal wat.Baily schreef:
Niet aan zichzelf te wijten, maar het is in mijn ogen een consequentie van een bepaalde aanpak. Ik wil het niet persoonlijk maken ofzo. Maar ik denk wel dat je er zelf een grote hand in hebt of je hond hard wordt wat betreft correcties.![]()
Biène was als pup een gigantisch kreng en ik kreeg toen te horen dat ik er mijn handen aan vol zou krijgen, kreeg ook adviezen dat ik haar maar eens een flinke lel moest geven om dat gedrag in te dammen. Dat heb ik nooit gedaan.Over het algemeen genomen is ze nu een hond die vrij zacht is, heeft geen harde correcties nodig. Maar dat verandert dus echt op het moment dat ze hoger in drift gaat. En dat hoeft dus helemaal niet op het trainingsveld te gebeuren maar dat kan ook thuis. Zij wordt bv. behoorlijk giftig als ik haar in haar vrijheid beperk (letterlijk) door de deur voor haar neus te sluiten (of dat nou de kamerdeur is, de deur van de autokennel etc) of als ik haar vastleg aan de lijn. Ze beet dan dus ook. En ja, dat heb ik eenmaal flink afgestraft en daar heeft ze een behoorlijke lel voor gehad.
Nu wordt ze nog steeds pissig, maar ze bijt me niet meer.
Nu is mijn stem voldoende om haar in toom te houden wat dat betreft.
Dat maakt me geen dierenbeul oid.Dat maakt alleen dat ik haar 1 keer heel duidelijk heb gemaakt dat ik iets niet pik en dat dat nu al zeker een jaar zijn vruchten afwerpt.
Zelf heb ik ook een keer Buck gecorrigeerd, die in mijn arm beet, nadat hij helemaal opgefokt was geraakt door een en ander. Maar dan nog gebruik ik een hondse correctie, dus geen tik, maar echt goed in het nekvel. Ooit heb ik Beer als pup een mep op zijn neus gegeven.
Dat zijn de enige keren geweest dat ik een fysiek iets toegepast heb denk ik.
Sorry trouwens voor het off topic gaan.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik heb Dapper en Cleo nog nooit een klap gegeven. Wuilus wel eens per jaar ongeveer. Dat was dan inderdaad onmacht maar ik zag het als een laatste redmiddel
Als je hond de straat oploopt om daar een dood vogeltje te gaan opsmikkelen ondanks mijn 2 harde waarschuwende brullen en een auto die met piepende banden stopt verlies ik het even. Toen heb ik haar aan haar nekvel de stoep op geslingerd en een tik gegeven. Ik vind dat nodig want daarvoor en ook daarna liep ze niet zomaar meer de weg op. Dat kon haar dood worden en het eiste een duidelijke eenmalige afleer-actie.
Ik heb haar ook een keer een klap gegeven toen ze aan mijn nieuwe jas hing. Deed ze normaal nooit maar ineens kreeg ze kuren en trok ze mijn dure jas kapot. Ook heb ik haar wel eens een tik gegeven als ze met een trekspelletje mijn duim meenam waarna het bloed eruit druppelde.
Ik gebruik een tik om een directe absoluut onaanvaardbare actie voor eens en altijd weg te corrigeren. Op zich misschien niet het allerbeste maar erg werkzaam
Bij Cleo was die ene klap ook genoeg om Nee! nee te laten zijn. Cleo bijt Dapper om af te reageren en als ze jaloers wordt. Best wel hard en Dapper piept dan soms van de pijn. Als hij onder appel staat en streng toegesproken wordt gaat Cleo hem bijten om ons bij te staan. Doodzielig voor Dapper en nu is dus nee voldoende om haar te waarschuwen. Daarvoor ging ze eeuwig door met haar getreiter en trok ze Dapper soms gewoon om als hij zat te poepen aan zijn nekvel of oor :N: Dat kan echt niet want hij werd er gek van en liep met zijn oren in de nek en zijn oog altijd op Cleo gericht rond.
Als je hond de straat oploopt om daar een dood vogeltje te gaan opsmikkelen ondanks mijn 2 harde waarschuwende brullen en een auto die met piepende banden stopt verlies ik het even. Toen heb ik haar aan haar nekvel de stoep op geslingerd en een tik gegeven. Ik vind dat nodig want daarvoor en ook daarna liep ze niet zomaar meer de weg op. Dat kon haar dood worden en het eiste een duidelijke eenmalige afleer-actie.
Ik heb haar ook een keer een klap gegeven toen ze aan mijn nieuwe jas hing. Deed ze normaal nooit maar ineens kreeg ze kuren en trok ze mijn dure jas kapot. Ook heb ik haar wel eens een tik gegeven als ze met een trekspelletje mijn duim meenam waarna het bloed eruit druppelde.
Ik gebruik een tik om een directe absoluut onaanvaardbare actie voor eens en altijd weg te corrigeren. Op zich misschien niet het allerbeste maar erg werkzaam
Bij Cleo was die ene klap ook genoeg om Nee! nee te laten zijn. Cleo bijt Dapper om af te reageren en als ze jaloers wordt. Best wel hard en Dapper piept dan soms van de pijn. Als hij onder appel staat en streng toegesproken wordt gaat Cleo hem bijten om ons bij te staan. Doodzielig voor Dapper en nu is dus nee voldoende om haar te waarschuwen. Daarvoor ging ze eeuwig door met haar getreiter en trok ze Dapper soms gewoon om als hij zat te poepen aan zijn nekvel of oor :N: Dat kan echt niet want hij werd er gek van en liep met zijn oren in de nek en zijn oog altijd op Cleo gericht rond.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
In nekvel pakken is erg lastig als een hond met ontblootte tanden voor je staat en gericht bijt
Slaan is niet iets wat ik snel zal adviseren aan iemand, maar dat wil niet zeggen dat het altijd "slecht" is.
Vandaar ook dat ik probeerde te nuanceren waarom een tik niet altijd verkeerd hoeft te zijn. 
Slaan is niet iets wat ik snel zal adviseren aan iemand, maar dat wil niet zeggen dat het altijd "slecht" is.
Groetjes Inge

-
Baily
Ik begrijp wat je wilt zeggen.Inge schreef:In nekvel pakken is erg lastig als een hond met ontblootte tanden voor je staat en gericht bijt![]()
Slaan is niet iets wat ik snel zal adviseren aan iemand, maar dat wil niet zeggen dat het altijd "slecht" is.Vandaar ook dat ik probeerde te nuanceren waarom een tik niet altijd verkeerd hoeft te zijn.
Natuurlijk begrijp ik het als zoals Marc zegt, dat iemand zo kan reageren uit schrik ofzo. Zou mij ook kunnen gebeuren, net zo goed.
- Amaranthas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shih Tzu
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
-
boxersien
idd en als ze nog eens een nest zou fokken zou het is Spanje ook niet erger worden. Kortom: het zal nooit en te nimmer uitmaken dat nest(en) hier tot het leed wat is Spanje is!!Ailena schreef:Gefeliciteerd Marianne met je puppekes hoor!![]()
trek je maar niets aan van dat gedoe over die spaanse honden. Al zou jij nooit meer fokken, die honden in spanje worden er niet minder om.
-
Baily
Het is ook niet specifiek tegen jou bedoelt.Martijn schreef:Mijn honden worden zacht behandeld. Misschien wel te zacht.Baily schreef: Als je een hond zacht behandeld, wordt het in mijn ogen een hond die makkelijk te corrigeren is met stem, omdat dat gewoon de nodige indruk maakt. Dus het lijkt me niet nodig om daar fysieke correcties voor te gebruiken.
Maar als er domweg doorgegaan wordt terwijl al duidelijk is wat er niet mag dan is een schrikeffect soms heel handig.
Wat jij vind is voor mij niet relevant.Ik vind een tik of slaan ofzo, niet echt een juiste fysieke correctie, als je dan perse correcties wilt gebruiken tegenover een hond.
Feit is dat die ongein met dat gebijt voor eens en voor altijd over is.
Ze wil het nog weleens doen maar dan is een neutraal "nee" voldoende, juist omdat ze weet dat er niet zomaar wat geluld wordt maar dat nee gewoon echt nee betekent. Kun jij dan geen "goede correctie" vinden maar ik wel. Het werkt dus het is goed.
Kijk, jij vind af en toe misschien 1 keer per jaar of een paar keertjes bij schrik, of gevaar of dat je het gewoon een keer goed zat bent. maar voor een ander is af en toe een tikje misschien wel dagelijks, of regelmatig.
En dat mijn mening dan niet relevant is kan ik wel begrijpen, want iedereen bepaalt zelf wat hij doet. maar ik vind er soms wel iets van, en het ging mij dus om de laatstegenoemde groep die ik hierboven noem, en niet zoals de situatie die jij hebt beschreven.
Hoewel ik wel heel eigenwijs wil aangeven dat ik dat anders zou doen.
-
estelle
oei, ik vind dat ook nogal een gedurfde uitspraak.Baily schreef:Niet aan zichzelf te wijten, maar het is in mijn ogen een consequentie van een bepaalde aanpak. Ik wil het niet persoonlijk maken ofzo. Maar ik denk wel dat je er zelf een grote hand in hebt of je hond hard wordt wat betreft correcties.Inge schreef:Je durft hier nogal wat te beweren.Baily schreef:
Ik denk dat je daar wel van terug komt als je een mechel pup van 5 maanden voor je hebt die compleet door het lint gaat en zich gericht tegen je keert omdat iets haar niet zint. Dan kom je niet heel erg ver meer met een ' foei' of een 'nee dat mag niet' ....worstjes helpen dan al helemaal niet meer.
Ben het wel met je eens dat een hond die van pup afaan tikken krijgt (harde tikken) daar later niet van op zal kijken.
Iin tegenstelling tot een hond die nooit geen tikke krijgt. Als die dan eens een tik krijgt zal die wel gillen/piepen omdat die het dus niet gewend is.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik heb mijn pups toen ze jong waren nog nooit fysiek gecorrigeerd...Baily schreef:Inderdaad, ik weet ook niet waarover ik spreek als ik het heb over een hond met zulke hoge driften.Inge schreef:Ja, ik ben het wel met je eens dat je er zelf een hand in hebt of een hond hard wordt wat betreft correcties, maar ik vind de bewering dat jij iedere hond die je vanaf pup hebt alleen kunt corrigeren met stem nogal wat.Baily schreef:
Niet aan zichzelf te wijten, maar het is in mijn ogen een consequentie van een bepaalde aanpak. Ik wil het niet persoonlijk maken ofzo. Maar ik denk wel dat je er zelf een grote hand in hebt of je hond hard wordt wat betreft correcties.![]()
Biène was als pup een gigantisch kreng en ik kreeg toen te horen dat ik er mijn handen aan vol zou krijgen, kreeg ook adviezen dat ik haar maar eens een flinke lel moest geven om dat gedrag in te dammen. Dat heb ik nooit gedaan.Over het algemeen genomen is ze nu een hond die vrij zacht is, heeft geen harde correcties nodig. Maar dat verandert dus echt op het moment dat ze hoger in drift gaat. En dat hoeft dus helemaal niet op het trainingsveld te gebeuren maar dat kan ook thuis. Zij wordt bv. behoorlijk giftig als ik haar in haar vrijheid beperk (letterlijk) door de deur voor haar neus te sluiten (of dat nou de kamerdeur is, de deur van de autokennel etc) of als ik haar vastleg aan de lijn. Ze beet dan dus ook. En ja, dat heb ik eenmaal flink afgestraft en daar heeft ze een behoorlijke lel voor gehad.
Nu wordt ze nog steeds pissig, maar ze bijt me niet meer.
Nu is mijn stem voldoende om haar in toom te houden wat dat betreft.
Dat maakt me geen dierenbeul oid.Dat maakt alleen dat ik haar 1 keer heel duidelijk heb gemaakt dat ik iets niet pik en dat dat nu al zeker een jaar zijn vruchten afwerpt.
Hoewel ik denk dat Buck als ik hem aangemoedigd had ook behoorlijk veel van zulke kwaliteiten had gehad.Het was ook wel een behoorlijk verwaande opmerking van mij om te zeggen dat ik iedere hond kan corrigeren met stem als ik hem heb vanaf pup. Er zijn zeker honden die ik niet aankan. Maar ik denk wel dat ik met heel veel honden me prima zou redden op die manier.
Zelf heb ik ook een keer Buck gecorrigeerd, die in mijn arm beet, nadat hij helemaal opgefokt was geraakt door een en ander. Maar dan nog gebruik ik een hondse correctie, dus geen tik, maar echt goed in het nekvel. Ooit heb ik Beer als pup een mep op zijn neus gegeven.op advies van degene waar ik hem had gekocht omdat hij zo beet. Eerste hond van mij, en weinig verstand dus. Hij heeft een uur onder een tafeltje gezeten.
Dat zijn de enige keren geweest dat ik een fysiek iets toegepast heb denk ik.
Sorry trouwens voor het off topic gaan.
En dan heb ik het niet over correcties met trainen ofzo maar gewoon huis- tuin en keuken 'problemen'

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Addy
Ik denk dat iemand die zijn hond een tik moet geven om grenzen te stellen zijn kennis eens moet gaan bijspijkeren ! Kan het me wel nog voorstellen zoals Marc schrijft dat hij zich rot schrok, vanuit een schrikreaktie dus.Martijn schreef:Ook gevoelige honden hebben trouwens weleens baat bij een gezonde tik.
Cleo heeft er ook weleens een gehad. Juist gevoelige honden hebben baat bij grenzen. Niet dat grenzen per se met geweld bewaakt moeten worden maar soms moet stoppen gewoon stoppen zijn.
Daar denk ik anders over maar maakt niet uit. Tikken uitdelen zegt meer over de kwaliteiten van het baasje. Er zijn genoeg andere manieren om grenzen te stellen
Als anderen dat zien en daar zonodig iets van moeten vinden heb ik daar eerlijk gezegd weinig interesse in. Mijn kennis over mijn hond overtreft gewauwel over "hoe podenco's zijn".
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Het het dit hele topic doorgelezen en ik snap niet waarom jij haar topic vern**kt...Addy schreef:Ik denk dat iemand die zijn hond een tik moet geven om grenzen te stellen zijn kennis eens moet gaan bijspijkeren ! Kan het me wel nog voorstellen zoals Marc schrijft dat hij zich rot schrok, vanuit een schrikreaktie dus.Martijn schreef:Ook gevoelige honden hebben trouwens weleens baat bij een gezonde tik.
Cleo heeft er ook weleens een gehad. Juist gevoelige honden hebben baat bij grenzen. Niet dat grenzen per se met geweld bewaakt moeten worden maar soms moet stoppen gewoon stoppen zijn.
Daar denk ik anders over maar maakt niet uit. Tikken uitdelen zegt meer over de kwaliteiten van het baasje. Er zijn genoeg andere manieren om grenzen te stellen
Als anderen dat zien en daar zonodig iets van moeten vinden heb ik daar eerlijk gezegd weinig interesse in. Mijn kennis over mijn hond overtreft gewauwel over "hoe podenco's zijn".
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat is een reden waar ze hier een tik voor zouden kunnen krijgen inderdaad....Addy schreef:Ik denk dat iemand die zijn hond een tik moet geven om grenzen te stellen zijn kennis eens moet gaan bijspijkeren !
en praten of afleiden helpt in zo'n geval niet... voor het geval dat een oplossing zou zijn... ik heb niks aan gaatjes... wel aan een hond die weet waar hij aan toe is...

- Joy C
- Zeer actief
Baily/Ria waar ik een beetje van schrik is, dat in jouw ogen het karakter van een hond volledig maakbaar is?
Nee, zo denk ik er absoluut niet over. Je kunt heel ver komen met het kiezen van een bepaalde aanpak en daar consequent in zijn, maar de gekozen aanpak zal niet voor alle honden werken. Gewoon niet.
Nee, zo denk ik er absoluut niet over. Je kunt heel ver komen met het kiezen van een bepaalde aanpak en daar consequent in zijn, maar de gekozen aanpak zal niet voor alle honden werken. Gewoon niet.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
spuit 11 geeft ook weer modderAddy schreef:Ik denk dat iemand die zijn hond een tik moet geven om grenzen te stellen zijn kennis eens moet gaan bijspijkeren ! Kan het me wel nog voorstellen zoals Marc schrijft dat hij zich rot schrok, vanuit een schrikreaktie dus.Martijn schreef:Ook gevoelige honden hebben trouwens weleens baat bij een gezonde tik.
-
Baily
Dat is ook zo, daar heb je gelijk in, en als mijn aanpak niet werkt, dan pas ik dat aan. Maar een tik hoeft in mijn ogen dan nog steeds niet.Joy C schreef:Baily/Ria waar ik een beetje van schrik is, dat in jouw ogen het karakter van een hond volledig maakbaar is?![]()
Ze zijn allemaal anders en bij alle vijf zijn er weer andere dingen waar ik rekening mee moet houden. Maar dat gaat prima zonder dat ik ooit een tik uit hoef te delen. Ik hou niet star 1 soort opvoeding aan, ben juist erg flexibel op hondengebied vind ik zelf, en speel in op hoe de hond is en ik hou rekening met de verschillende karakters
Niet dat ik ze zo geweldig opgevoed heb, maar we gaan prima zo.
Edit.......... en eigenlijk vind ik een tik uitdelen dus niks te maken hebben emt opvoeden. Buiten beschouwing dan gelaten dat iedereen dat wel eens kan overkomen in geval van schrik of gevaar of het helemaal zat zijn, zoals ik al eerder zei.
Als je wilt opvoeden met fysieke correcties, prima, maar doe het dan wel goed. Een tik of klap of wat dan ook uit boosheid valt daar voor mij niet onder en daar heb ik het eigenlijk over. Niet over of iemand wel of niet met fysieke correcties opvoed. Die zijn dan neem ik aan weloverwogen en een tik of klap is dat in mijn ogen niet.