Ik lees op een ander forum dat mensen toch weleens hun beheersing verliezen en hun hond een schop geven onder hun kont, een flinke lel over de neus verkopen of een klap geven.
Ik verbaas me daar over.
Ik ben naar Rimpel toe extreem tolerant. Hij kan het niet zo bont maken dat ik hem zou schoppen of een flinke lel over zijn neus zou verkopen...
Het komt niet eens in me op.
Als hij al loopt te etterzakken buiten dan grijp ik hem in zijn kladden (daar waar vel te pakken is) en brul flink hard naar hem.
het komt niet in me op om mijn poot uit te steken en hem te schoppen...Ik heb hem nooit geslagen en Robin ook niet...
Als hij moet luisteren dan sta ik voor hem en steek mijn vinger op en brul "en nou is het gedonder afgelopen!"
En daar doet ie het voor

Hij verbind helemaal geen consequentie aan de vinger en meppen want dat is nooit gebeurd...
Ik denk dat hij meer onder de indruk is van mijn gebrul omdat ik dat nooit doe.
Geven jullie je hond weleens een schop onder zijn kont?
Lellen jullie ze over hun neusrug?
Ik ben gewoon verbaasd dat mensen hun geduld zo snel verliezen...
In het uitgaansleven hoeft iemand me echt niet te gaan lopen tergen want ik ben vrij snel over de zeik te krijgen als er iemand aan me gaat lopen plukken en ik ben dan ook iemand die vanuit reflex duwt, dauwt en van me af beukt...
maar Ik kan me gewoon niet voorstellen wat een dier kan doen , en dan helemala je eigen dier, dat je begint te slaan of te schoppen