Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe wordt hier tegenaan gekeken?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik mag ook niet meedoen, want ik heb ook geen echte honden. Hoewel ze wel 60 cm zijn.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

, mijn vorige hondje was ook klein, en vuilnisbak,en veel meer hond, dan deze twee bij elkaar :mrgreen: :19:

Ik heb respect voor mensen met terriers :N:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik denk dat de helft van de keren je de bijnamen met een vleugje humor moet nemen.
Ik vind kleine hondjes leuk maar niet om zelf te hebben, het past niet bij me, ik val er niet op (alhoewel ik hier soms erg leuke hondjes zie en dan de manier van kijken dat ik dan wel eens denk van zou ik ..........)
Het enige is dat ik een oogje heb op de JR, puur omdat driekwart van de mensen niet weten wat zij in handen hebben en ik eigenlijk altijd problemen heb zodra ik ze tegenkom.
Waar ik wel een hekel aan heb zijn sommige baasjes hun reactie, kom je aanlopen word de hond aan het lijntje omhoog getrokken en nog net niet boven hun hoofd gehouden en terwijl dat beest daar gillend en krijsend hangt snappen ze niet dat ze het voor mijn honden alleen maar leuk maken om te gaan kijken wat daar gebeurd.
Mijn vriendin heeft een york en in het begin had zij de status prinses. Langzaamaan heb ik haar laten zien dat die prinses vele malen leuker is als ze gewoon hond zou zijn en nu is het echt een heel leuk hondje, met nog af en toe een te grote bek maar niet meer met een baasje wat er een handtas van maakte
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

chrico schreef:
Waar ik wel een hekel aan heb zijn sommige baasjes hun reactie, kom je aanlopen word de hond aan het lijntje omhoog getrokken en nog net niet boven hun hoofd gehouden en terwijl dat beest daar gillend en krijsend hangt snappen ze niet dat ze het voor mijn honden alleen maar leuk maken om te gaan kijken wat daar gebeurd.
Maar ik denk dat dat ook regelmatig is niet omdat ze direct bang zijn voor jouw honden maar omdat dat kleine hondje aan de lijn een uitvaller is. Denk je niet?
Het is misschien niet de beste manier om met een uitvaller om te gaan :mrgreen: , maar ik zie hier ook best kleine hondjes die ook bij mijn hondjes strak naast de baas gehouden worden, uitvallend en wel. Net zoals je dat bij grotere honden ook ziet :wink:

Ik neem Moos en Saar ook kort bij elke willekeurige andere hond die we tegenkomen omdat ze anders gaan snuffelen bij veel honden. Laatst had ik nog een gesprekje daarover met de baas van een Duitse Herder die dacht dat ik dat deed omdat ik bang was voor zijn hond. Ik dus uitgelegd dat ik dat deed omdat in dit geval Moos anders meteen met zijn grote snufferd bij zijn hond zou staan, en ik dat niet netjes vind, en bovendien niet wil aangelijnd.

Het zal vast ook vaak gebeuren omdat mensen bang zijn hoor, geloof ik direct :wink: Maar het kan ook een hele andere reden hebben.
Afbeelding
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Zelf heb ik kleine en grote honden, en in mijn ogen zijn ze allebei gewoon net zoveel hond. Maakt niet uit of ze groot of klein zijn.

Het enige verschil is bij probleemgedrag, dat ik kleine honden makkelijker te hanteren vind. Niet dat het gedrag minder erg is. Dat niet. Maar je kunt ze fysiek beter de baas als het nodig is en daardoor is het makkelijker vind ik zelf.
En dan bedoel ik dus het in de hand houden van je hond in noodsituaties, als hij uitvalt aan de lijn bijvoorbeeld.

Voor kleine honden en grote honden geldt dat je daar mee moet trainen, alleen is het vele malen makkelijker om gewoon stug door te lopen, of om te draaien, met een kleine hond dan met een grote. :mrgreen:
En daardoor merkt ik ook sneller effect van de training om dit gedrag te voorkomen bij kleine honden dan bij een grote.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Baily schreef:Zelf heb ik kleine en grote honden, en in mijn ogen zijn ze allebei gewoon net zoveel hond. Maakt niet uit of ze groot of klein zijn.

Het enige verschil is bij probleemgedrag, dat ik kleine honden makkelijker te hanteren vind. Niet dat eht gedrag minder erg is. Dat niet. Maar je kunt ze fysiek beter de baas als het nodig is en daardoor is eht makkelijker vind ik zelf.
En dan bedoel ik dus het in de hand houden van je hond als hij uitvalt aan de lijn bijvoorbeeld.

Voor kleine honden en grote honden geldt dat je daar mee moet trainen, alleen is het vele malen makkelijker om gewoon stug door te lopen, of om te draaien, met een kleine hond dan met een grote. :mrgreen:
Daarom moet ik Moos en Saar nog steeds kort houden als we een andere hond passeren om uitgebreid snuffelen te voorkomen :mrgreen:
Soms heb ik een vlaag van trainingswoede en dan ben ik druk bezig om ze te leren dat een andere passerende hond betekent dat ze op mij moeten letten.
En dan word ik weer laks en denk ik, ach, ik hou ze wel even kort. Zou ik denk ik niet zo snel denken als ik twee Berners ofzo had gehad, geef ik eerlijk toe.

Ik vind heel veel grote rassen erg leuk trouwens. Ik val op honden met wat haar, flaporen en een wat zachtaardig karakter, van elk formaat.
Laatst gewijzigd door Moos op 04 jun 2007 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Bij mijn ouders woont Snoepie, een kruisinkje van bijna 13 jaar oud.
Afbeelding
Hoewel ik zelf nooit voor een hondje als Snoepie zou kiezen, wil dat niet zeggen dat ik haar niet leuk vind. :wink:
Wat ik bij kleine honden vaak bemerk, is dat baasjes overdreven bezorgd zijn. Ja, ze zijn kwetsbaarder dan een grote hond maar ze zijn niet van suiker. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Ik ben niet zo happig op die kleine rakkers,maar dat komt meer omdat ik ze negen van de tien keer onopgevoede nietmachientjes vind :19: Ik ben zelf ook geen mens voor zo klein hondje alhoewel ik een border terrier wel leuk vind :ok: .
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Ik heb geen vooroordelen richting kleine honden. Ik vind het wel sneu dat ze vaak verkeerde bazen hebben waarbij ze meer een assecoire zijn dan een hond. Chihuahua's met jasjes in hippe tasjes, Yorkie's op de arm als modestatement en kleine honden waar niks mee wordt gedaan want 'die hebben toch niet zoveel beweging nodig'.

Ik wandel veel met Sanne en haar Chihuahua Luna en dan vind ik het geweldig om te zien hoe Luna lekker meewandeld en banjert, zoals iedere hond hoort te doen, groot of klein.

Bij mij in de buurt woont een kleine kruising terriër waar volgens mij alleen maar een paar keer per dag een aangelijnd blokje om mee wordt gegaan. Die hond valt vreselijk uit aan de riem en dan vind ik het sneu voor die hond want waarschijnlijk speelt hij nooit met soortgenootjes. Ik moet me iedere keer weer bedwingen om niet aan die vrouw te vragen of hij weleens los gaat en met andere honden speelt. Jammer dat Vegas het niet zo op heeft met hysterische reutjes, anders zou ik ze wel aan riem kennis laten maken. Hoewel die hond daar ook weer niet echt wat aan heeft eigenlijk.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik vind kleinere honden leuk :ok:
Als Kaya een tikje socialer was geweest tegenover pups, dan was hier wellicht ook een kleinere hond erbij gekomen. Maar dat durfde ik met Kaya niet aan.

Ik heb dus absoluut niets 'tegen' kleinere honden. Wel soms tegen de manier waar er mee om wordt gegaan door sommige (!) mensen. Overdreven getut, hond mag vaak geen hond zijn maar wordt meer als kind behandeld.
Dit trouwens incl. mijn eigen moeder die een klein hondje heeft en hier enorm mee tut en vermenselijkt. Daar krijg ik de kriegels van.

Maar dat is dus tegen sommige bazen van kleine hondenbezitters.
Kleine honden op zich vind ik net zo leuk als middenslag of grote honden. Ik denk dat ik hier in de toekomst ook 'kleiner ga'.
Als Puchu lekker sociaal blijkt te zijn tegen andere honden (en dan ga ik er dus even vanuit dat Puchu langer leeft dan Kaya omdat Kaya 'al' 5,5 jaar is en hele slechte poten heeft) dan weet ik zo net nog niet of er toch weer een Rottweilerteef komt of misschien toch een wat kleinere hond :denken:

En 'Swiffers' is gewoon een uitdrukking, net zoals hier op het forum ook 'Enge Hedders' gezegd wordt.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Ik heb zelf 2 grote honden, maar kleintjes vind ik ook leuk. Ze zijn voor mij niet minder hond dan grote :19:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Ik ben zelf ook niet zo weg van de kleine hondjes.
Alhoewel ik dus hier op het forum echt leuke kleine hondjes zie waarvan ik denk 'die zou ik ook wel zelf willen hebben'.
Maar het wil niet zeggen dat ik ze stom vind of minder als een grotere hond.

En de term 'enge hedder' is er hier op het forum zo ingeslopen.
Ik ben namelijk heus niet trots op Hera die niet met andere honden kan, integendeel ik baal er behoorlijk van.
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Zelf heb ik kleine en grote honden, en in mijn ogen zijn ze allebei gewoon net zoveel hond. Maakt niet uit of ze groot of klein zijn.

Het enige verschil is bij probleemgedrag, dat ik kleine honden makkelijker te hanteren vind. Niet dat het gedrag minder erg is. Dat niet. Maar je kunt ze fysiek beter de baas als het nodig is en daardoor is het makkelijker vind ik zelf.
En dan bedoel ik dus het in de hand houden van je hond in noodsituaties, als hij uitvalt aan de lijn bijvoorbeeld.
Bij mij ook zo.

Wel is er een tijd geweest dat ik me vreselijk ergerde aan mensen die vinden dat een kleine hond niets voorsteld; als ie uitvalt aan de lijn is het een 'verwend, onopgevoed rotkeffertje'.
Ik heb heel lang het gevoel gehad dat ik me daarvoor moest verdedigen, ging ik uitleggen dat ik er wel degelijk iets aan deed, dat ie gehoorzaamheid had gedaan en :blah:

Nu doe ik dat niet meer.
Mensen denken maar lekker :pffff:
Wel blijf ik het woord keffertje soms vervelend vinden dat vaak standaard genoemd word bij kleine hondjes, maar ja.

Wat ik bij kleine honden vaak bemerk, is dat baasjes overdreven bezorgd zijn.
Klopt, is bij mij ook wel zo.
Ik maak me minder zorgen om Megan dan om de kleintjes en dat heeft toch te maken met het feit dat als er een grote opdringerige hond aankomt ze zo omver gelopen zijn, of als er mot is dat een grote hond meer en sneller schade aanricht bij een kleintje.
Tuurlijk zijn ze niet van suiker, absoluut niet.
En gelukkig zijn de meeste grote honden vaak niet eens geinteresseerd in de kleintjes. (vinden ze vast niet 'honds' :mrgreen: genoeg)

Ik hou zelf meer van groot formaat hond, maar mijn vriend niet.
Toch zou ik m'n kleintjes voor geen goud meer willen missen.
Ze zijn geweldig in het -gezelschapshondjes- zijn en leven in de brouwerij brengen, het zijn echt partystarters, heerlijk. :cheer: :mrgreen:

Megan is m'n beste vriendin en met haar ga ik er het liefst echt op uit.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

ik heb zelf ook een swiffer en dat is inderdaad gewoon een uitdrukking. veel mensen vinden haar een koddig schattig lief en mooi hondje en kunnen hun ogen niet geloven als ze vies, nat en smerig uit een stinksloot komt, ze vinden het niet passen bij zo'n hondje, ik vind hoe een hond er ook uit ziet en wat voor formaat ie heeft maakt niet uit, als ie maar hond kan zijn.
ik ben zelf helemaal niet zo van de kleine hondjes, maar heb destijds Lilo genomen omdat ik een hond om me heen vreselijk miste, maar ivm mn bekken geen grote hond meer aandurfde, en ze is echt mn meissie ondanks al het haar en gebrek aan grootte :mrgreen:
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

ik heb zelf een swiffer maltezer gehad en dat was voor mij net zo veel hond als dan de flat's en zo was hij ook opgevoed.dat vindt ik vaak ontbreken aan mensen met een kleine hond,de opvoeding.ze zijn handzamer dus til je ze sneller op in bepaalde situaties(of dat slim is is de volgende vraag)ik werdt er wel is op gewezen door mensen dat ik niet zo streng moest zijn tegen ricky want hij was zo klein,maar ik had wel een net opgevoed hondje die niet liep te stuiteren,die gewoon kwam als je hem riep,die over al los kon,en geen nietmaschine. veel mensen hebben de mening denk ik dat je een grote hond moet opvoeden en een klein hondje hoeft dat niet want daar heb je toch geen last van en de schade valt altijd wel mee als er iets gebeurd.mijn flat's zijn regelmatig in hun poten gebeten door een terror tekkel en na een aantal keer waarschuwen was ruby het zat en gaf een flinke knauw,toen was ik dus de gene met een agressiefe hond die nooit meer los mocht van die vrouw maar dat haar terror tekkel in ruby haar poten hing was heel normaal :roll:
Afbeelding

jemble 5 maanden
Chub

Ongelezen bericht door Chub »

Ik ging op pad voor een Duitse herder en kwam met een poedelke thuis :wink:
Geen moment heb ik er spijt van gehad. Chub is en heeft alles wat ik zoek in een hond. Meerennen naast de fiets, lange wandeltochten maken, en lekker los zich kunnen vermaken bij de paarden waar ik ook veel tijd doorbreng.
Ondanks zijn voor vele mensen schattige/koddige etc. uiterlijk is het een echte hond die raust, rent, graaft, speelt :mrgreen:
Hoeveel kommentaar ik niet krijg als dat zielige schattige krullebolletje naast de fiets mee moet rennen :N:

Qua uiterlijk spreken grote honden me meer aan.
Dus eigenlijk ben ik een grote honden mens met een redelijk klein hondje :smile:

Voor mij maakt het niet uit of iemand met een grote of kleine hond aan de riem loopt. Ook vind ik het in tegenstelling tot veel mensen niet byzonder lachwekkend als een grote stoere man met een klein hondje loopt.
Een keffertje zullen ze mijn hond nooit noemen.... want hij blaft écht nooit.
Ik krijg wel vaak een soort van complimenten over Chub omdat ze hem mooi vinden omdat ik hem niet in een poedelmodel knip. Dus ik haal hier in de buurt wel wat vooroordelen weg. Een leuk uitziende poedel die lekker ravot met de andere honden :ok:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Ik denk dat je de naam; Swiffer gewoon iets is waar je aan moet wennen en wil je dat niet dan moet je er niet aan beginnen, tenminste zo reageren mensen ook als het om bepaalde grote honden gaat en de zgn term vechthonden of gevaarlijke honden, denegrerend zei je? Ik vind Swiffer nog erg leuk vergeleken met de dingen die je soms hoort als je met grote honden loopt

Ik heb niets tegen kleine hondjes maar zoals zoveel rassen zal je mij er niet snel mee zien lopen omdat er maar weinig kleinere rassen zijn die ik leuk vind :wink: iedereen heeft een andere smaak gelukkig en het zou fijn zijn als dat eens zouden accepteren ipv het veroordelen
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Marion.

Overigens zal hier nooit een klein hondje rondlopen. Niet omdat het minder hond zou zijn (wat dat dan ook zijn moge), maar ik wil gewoon veel hond. In vlees :19:

Voor mij is een hond ideaal als ik er flink mee op pad kan. Als ik niet bang hoef te zijn dat hij vermorzeld wordt. Als ik niet een handdoekje mee moet nemen omdat hij anders het wellicht te koud heeft na het zwemmen. Als ik niet ogen op steeltjes en in mijn rug hoef te hebben, bang voor wat ik tegen kan komen.

Mijn honden zijn voor mij dus precies honds genoeg.
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

ik heb zelf 2kleine hondjes maar ik vind grote honden het leukst.
Ik ben zelf maar klein dus het zal wel een raar gezicht zijn als ik met een rottie loop maar dat is mijn droom,en een flatcoat en een duitse herder.
Wellicht heb ik een minderwaardigheidscomplex en wil ik daarom honden die bijna net zo zwaar wegen als ik..... :wink:
Maar desalniettemin houdt ik vreselijk veel van mijn terrier en bulldog hoor,hier zit ook een kop op en dat is toch ook wel heel veel hond in een heel klein lijfje,de terrier heeft ook gewoon cursus gelopen anders hadden we het niet gered samen.

groetjes eefje
Pax-Dracona
Actief

Ongelezen bericht door Pax-Dracona »

Ons vorige hondje, een Maltezer, hebben we op een geven moment eigenlijk ook verkeerd 'opgevoed'. Het was zo; Kim was een heel sociaal, open hondje. Uit het niets is ze een keer door twee grote honden gegrepen en bijna doodgeschud. Mn moeder was hierbij en is zich daardoor doodgeschrokken. Mede doordat ze in Suriname heeft gewoond en daar meerdere malen heeft gezien hoe honden op straat elkaar simpelweg afmaakten.
Kim is nog 3 keer gegrepen, en toen was ze echt al het vertrouwen kwijt. Zag ze een stipje hond aankomen, dan hing ze zichzelf bijna op, al grommend en snauwend. Op het laatst tilde we haar dus steeds op. Niet alleen omdat we bang waren dat zo'n grote zo'n brutaaltje wel even op haar plaats zou zetten, maar ook omdat ze echt beet zogauw de andere hond in de buurt kwam. En eigenlijk geen enkele hond bij ons in de buurt staat onder appèl en is niet terug te roepen.
We kregen vaak te horen 'hij doet niks!' waar wij dan 'maar die van ons wel!' op antwoordde. Heel vervelend, maar we hebben toh in ieder geval 6 jaar zo met haar gelopen. Er waren wel honden die ze leuk vond ( bullterriër die veel te snel was en die ze dus toch niet te pakken kreeg, en haar broertje die ook hier in de buurt woont)

Ik heb me echt bewust moeten inhouden als er weer een hond al imposerend op Dana afkwam. Dana is gelukkig onderdaniger dan Kim was, en ruikt blijkbaar altijd lekker ;) dus ze komt er tot nu toe goed van af. Mijn moeder heeft de neiging haar ook te veel te vermenselijken (aaah, waarom mag ze niet een beetje vla, ze voelt zich buitengesloten), en ook wil ze eigenlijk niet dat Dana vuil wordt. Succes daarmee, want ik kijk per ongeluk de andere kant op als Dana languit in een modderplas gaat liggen en zich even lekker omrolt :D Dan moet ze wel onder de douche, anders krijg ik daar weer oorlog over, maarja.

Ik heb laatst een jongen even laten merken dat ik het geen goed idee zou vinden als hij een chihuahua zou nemen. Hij vond het puur een goed idee om hem/haar in een tasje te houden, niet te laten lopen. Toen ik zei dat zelfs zo'n klein hondje wil ravotten en dergelijke had hij iets van 'ja maar, zo'n beestje is duur! dan zie ik zo mn geld over de hei huppelen!' Toen ik met m klaar was, vond hij het ook niet zo'n goed idee meer, zo'n hondje :D

Dat niet opvoeden van kleine hondjes zie ik ook veel. Bij ons op de cursus waren Dana en een Markiesje de enige kleintjes. Dana is wél mooi als beste geslaagd :pffff:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Kleine hond geeft kleine problemen en een grote hond geeft grote problemen...dat is mijn visie! :wink: Ik vind niet dat je kunt stellen dat kleine hondjes makkelijker zijn, maar als het mis gaat zijn de problemen minder groot.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik heb een jr reu en een galgo teef en nu nog een galgo teef pup.
Dus straks 2 grote en 1 kleintje...Tyson van mij zie ik als een hele grote hond in een klein jasje en zo behandel ik hem ook...ik krijg wel eens tehoren dat ik wel heel streng bent ...maarja het is wel een jr he en als ik die de kans geeft terroriseert hij de hele buurt en das nou net niet de bedoeling.
Ik vind zelf de doggen etc super gave honden maar die zijn qua karakter ed niet geschikt voor mij.
Het maakt mij verder niet uit klein of groot, ik hou alleen niet zo van de schoothondjes en dan niet qua ras maar meer qua hondje...honden moeten rennen en vliegen en spelen en vies worden enzo en neit alleen maar op schoot.

Jacqueline
Afbeelding
dana
Actief
Mijn ras(sen): Yorkshire terrier
[url=https://postimages.org/][img]https://i.postimg.cc/G3v5wT6r/0-DC461-C9-1418-4-AB4-9-A08-1832-CC7-D6462.jpg[/img][/url]

Ongelezen bericht door dana »

Ik merk regelmatig dat mensen je anders behandelen als je met kleine hondjes loopt.Ik heb zelf nu 2 kleine hondjes ( cavalier en shih tzu) en er wordt echt wel anders gereageerd met deze 2 als in het verleden met mijn stafford erbij.
Toen mijn stafford nog leefde had ik een stuk minder last van onoplettende hondenbazen die hun ongeleide projectiel over je hondjes heen laten denderen.
Mijn cavalier moet niet veel van vreemde labradors hebben door een rotervaring in het verleden en hoe vaak ik niet een lab tegenkom die adhd staat te springen en er als het tegen zit overheen denderd waar niks van gezegt wordt want ze willen alleen spelen, jaja lekker 30 kilo op je als je zelf 8 weegt.
Loop ik met een vriendin erbij die 2 duitse herders heeft wordt de lab wel teruggeroepen.
Met allebei mijn honden heb ik gehoorzaamheid getraind op best een leuk niveau en elke dag lopen we , ja ook met slecht weer, in de polder.
Als ik dan ook nog laat weten dat ze buiten de kvv regelmatig een barfdag hebben en ze hun pootjes niet omdraaien voor een portie geitenribben of konijnenkoppen dan vallen de grote hondenbazen om van verbazing. Op 1 of andere manier wordt er altijd een beetje minderwaardig over kleine hondjes gedaan en dat is jammer.
Afbeelding

Groetjes van Esther
high five van Dana en Zoë
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Marion. schreef:Overigens zal hier nooit een klein hondje rondlopen. Niet omdat het minder hond zou zijn (wat dat dan ook zijn moge), maar ik wil gewoon veel hond. In vlees :19:

Voor mij is een hond ideaal als ik er flink mee op pad kan. Als ik niet bang hoef te zijn dat hij vermorzeld wordt. Als ik niet een handdoekje mee moet nemen omdat hij anders het wellicht te koud heeft na het zwemmen. Als ik niet ogen op steeltjes en in mijn rug hoef te hebben, bang voor wat ik tegen kan komen.

Mijn honden zijn voor mij dus precies honds genoeg.
Mijn kleine hondjes zijn ook zo Marion. :wink: Ik hoef niet extra op te letten met spelen met andere honden, hoef geen ogen in mijn rug te hebben, ze zijn snel en wendbaar en kunnen zich goed redden, en wat conditie betreft zit het ook wel goed.

Alleen wat betreft dat genoeg hond in vlees voldoen ze dan niet aan jouw eis. :mrgreen:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Re: Hoe wordt hier tegenaan gekeken?

Ongelezen bericht door alm@ »

Nanna schreef: Ik krijg weleens het gevoel dat je alleen meetelt als je een flinke hond aan de riem hebt die je kunt rondcommanderen, liefst met een geuzennaam zoals "enge hedder" :N:
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat ik als vrouw van 1.57 meter en 50 kilo meer meetel met twee herders dan met de 2 jack-russels die ik voor de herders had :19: Ik heb er in elk geval nooit iets van gemerkt. Ik heb graag aktieve honden om me heen die van veel beweging en spelen houden, het formaat maakt mij niets uit. Ik ben geen type om met een langharig hondje te gaan zitten kammen en frutselen dus dat soort honden zullen hier niet komen.
Verder denk ik dat de termen 'swiffer' en 'enge hedder' hier niet denigrerend bedoeld zijn, althans ík vat het niet zo op.
Afbeelding
Auraatje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Auraatje »

Ik ben niet zo'n kleine hondjes fan.....niet omdat ze klein zijn maar (natuurlijk niet allemaal!) zo verschrikkelijk hoofdpijnbevorderend keffen. Daar wordt ik echt helemaal para van.
Ik vind ze vaak wel leuk om te zien vb. een Cavalier King Charles spaniel.....super guitig hondje om te zien.
Wat ik ook merk (nogmaals niet allemaal) is dat de baasjes van kleinere honden (hier in de wijk) het grappig vinden als hun hond uitvalt naar mijn honden of andermans honden en dan gewoon staan te lachen....van kijk eens wat stoer....dan denk ik echt waar zit je verstand....
Het lijkt dan net zo of ze denken ooh mijn hondje is klein en heeft geen opvoeding nodig. (of dat zo is laat ik in het midden).......

Maar ik kijk absoluut niet neer op kleine hondjes...ik heb er alleen persoonlijk niet zo gek veel mee.....
*De Natuur Doet Niets Zonder Doel*
[img][img]http://i146.photobucket.com/albums/r273/auraatje/auflobaby.jpg[/img][/img]
Marion.

Inge O schreef:
Baily schreef:Alleen wat betreft dat genoeg hond in vlees voldoen ze dan niet aan jouw eis. :mrgreen:
maar als je er twee bij elkaar pakt weer wel :pffff: :mrgreen: .
Moet ik ze wel steeds op elkaar zetten, anders krijg ik alsnog pijn in mijn rug van het bukken als ik steeds de riemen om moet doen :mrgreen:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Ik heb klein en groot en reken maar dat Micron een ''echte'' hond is waar absoluut niet tuttig mee om word gesprongen :mrgreen:
Daar is hij ook helemaal het hondje niet naar.
Ik noem hem liefkozend spaanse peper en zie dat absoluut niet als een belediging naar hem toe,mijn vriendinnen noemen hem ook zo en dat vat ik ook niet beledigend op.
Het valt me wel vaak op dat mensen als hij erbij loopt er automatisch vanuit gaan dat de groters vast heel lief zijn omdat Micron zo veel kleiner is en nog steeds ongeschonden waarschijnlijk :smile: :smile:
Een keer op vakantie in Drenthe bleef er een langs fietsend echtpaar staan kijken naar de doggies die in de tuin aan het spelen waren.
Dat was micron met de caveliers van mijn vriendin en teckelman Moosje.
De kreten oh wat schattig wat een lieffies waren niet van de lucht tot Orson ze hoorde en luid blaffend even aan het hek ging vertellen dat ze door moesten fietsen.
Wij hoorde de dame toen tegen de meneer zeggen wat zielig voor die kleintjes om samen met zo'n grote valse hond te moeten wonen :smile: :smile:
Gelukkig komen die ook iedere vakantie weer ongeschonden door en bij het zien van de foto's krijgt Rens weleens commentaar en word haar gevraagd of ze het niet eng vind op vakantie met mij en mijn doggies en of ze niet bang is voor verwondingen aan haar honden.
Wij gaan al een jaar of 6 zeer regelmatig op vakantie dus zij moet daar altijd smakelijk om lachen.
Steevast zijn de mensen die dat soort commentaren leveren baasjes van kleine mormels :mrgreen: :mrgreen: [/i]
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik zelf vind er helemaal niets aan, ben opgegroeid met Jack Russels maar ik kán er gewoon niets mee. Ze zijn te klein om echt mee te stoeien, als ze in het hoge gras rennen dan ben je ze kwijt en je struikelt er over omdat ze altijd nét voor je voeten langsrennen als je wil opstaan (lijkt het)...nee ik heb 1000x liever een grote hond :P.
M'n man gaat hier helemaal in mee, die vindt alle kleine honden ratten en/of cavia's :roll:.
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

mogen degene die een middelhond hebben ook wat schrijven?

Ik zit er dus tussenin, maar een kleinere hond had ik veel makkelijker gevonden, met het oog op "even optillen",
en een grote hond is veels te groot. :eek:

Ik kijk niet laag tegen kleine hondjes, maar vind ze wel altijd ietwat verwend opgevoed. :N:
Vooral de malttesers en de JR's , je kan zo zien, dat ze altijd veel te vertellen hebben thuis, omdàt ze klein zijn.
( mogen zomaar op de bank enz)
En de grote honden vind ik gewoon te groot, veels te veel kracht hebben.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”