Dag chrico.
Moderator: moderatorteam
Ja klopt, jij snapt het niet. Moeilijk hoor dat een tik een tik is.Maxiem schreef:Oh, nou wil ik het niet snappen. Als dat puber-eigen is, ben jij zeker ook een puber?Ik zeg nog steeds wat ik als eerste zei, alleen probeer ik het op verschillende manieren uit te leggen in de hoop dat je het snapt. Maar we gaan er nooit uit komen, dus ik stop er nu mee. Okee?
Dag chrico.
Moeilijk hoor, lezen. Ach, je bent vast gewoon niet wijzer, dan kan ik het je ook niet kwalijk nemen.chrico schreef:Ja klopt, jij snapt het niet. Moeilijk hoor dat een tik een tik is.Maxiem schreef:Oh, nou wil ik het niet snappen. Als dat puber-eigen is, ben jij zeker ook een puber?Ik zeg nog steeds wat ik als eerste zei, alleen probeer ik het op verschillende manieren uit te leggen in de hoop dat je het snapt. Maar we gaan er nooit uit komen, dus ik stop er nu mee. Okee?
Dag chrico.
waarom kun je een grote stoere hond nu niet gewoon lekker zachtjes aaien
Het heeft niks te maken met het formaat hond.starfleet schreef:Die kunnen ook in de oren zittenDaan schreef: En daar zijn de lurven en de kladden voor.Het moet toch wel raar lopen als een pup niet onder de indruk is van een echt flinke brul als hij die niet de hele dag door te horen krijgt. Juist bij een hond die positief wordt opgevoed, komt een echt flinke stemcorrectie heel hard binnen.
Hoe het precies werkt met "puberende" en halfwas honden van het kaliber van jouw honden, daar waag ik me niet aanIk weet wel dat een deel "selffullfiling prophecy" is. Redelijk wat mensen gaan er al vanuit dat flinke honden wel flinker aangepakt zullen moeten worden en grijpen als de honden pup zijn al een paar tandjes te hard in. Dan heb je niet veel meer over als ze volwassen gaan worden, dan moet je wel.
Anne
Ik had toch ook echt een mep met de stofzuigerslang gegeven! En nee ik sla mijn honden niet, maar wel als t nodig is een corrigerende tik. Kijk naar honden onderling, als de hond in t voorbeeld van de stofzuiger dit bij een andere hoger in rang staande hond had geflikt, had hij gelijk een forse correctie terug gehad. En dat verstaan ze veel meer als in t nekvel pakken en schudden. Die correctie gebruiken honden onderling praktisch nooit. Die gbruiken ze alleen als t met een gewone correctie niet doordringt en de ander hond echt aangepakt moet worden en dan heb je een fikse mat partij. En de baas mag dat dagelijks bij een hond doen? Dat vind ik dus niet kunnen, dat is een veel zwaardere correctie als een korte tik.Teckelgek schreef:Pinkki schreef:en kreeg hij dus een klap op z'n kop met de stofzuigerstang. Dus als ik gebeten wordt, ja, dan is het gewoon een reflex om "terug te bijten".
En in een reflex krijgt hij dan een klap op z'n kop met de stofzuigerstang![]()
Tja, dat is idd beter dan hem in zijn nekvel te pakken en misschien ook efficienter
even hoorstarfleet schreef:Waarom ga je niet wat meer met je stem probeen te werken, Dat is iets wat jij ook kan leren. Je hebt van nature waarschijnlijk een beetje een zachte stem en klinkt wat "lief". Je kan gemakkelijk leren daar wat gevarieerder en beheerst mee om te gaan, dan heb jij je handen niet nodig. Miah is toch maar een puppie, waarom zou je die lichamelijk corrigeren? Dat is echt niet nodig als je o.a. wat meer met je stem gaat "spelen". Waarom zou een ander een Jack pup prima kunen opvoeden zonder regematig handen te gebruiken en jij niet? Kan jij ook lerenmiekmiek schreef: Het ligt ook aan de hond, Femke heb ik bijvoorbeeld nooit op deze manier hoeven corrigeren. Tommie en Miah zijn wat eigenwijzer en die grijp ik wel eens bij hun lurven.![]()
Anne
Ja, de slang maar niet de stang. Een stang komt toch even anders aan denk iknance schreef:Ik had toch ook echt een mep met de stofzuigerslang gegeven!Teckelgek schreef:Pinkki schreef:en kreeg hij dus een klap op z'n kop met de stofzuigerstang. Dus als ik gebeten wordt, ja, dan is het gewoon een reflex om "terug te bijten".
En in een reflex krijgt hij dan een klap op z'n kop met de stofzuigerstang![]()
Tja, dat is idd beter dan hem in zijn nekvel te pakken en misschien ook efficienter
ik denk dat ik in dat geval; mijn hond ook wel even had geholpen... ik weet het eigenlijk wel voor 500% zeker!Brigitte schreef:Alano heeft een keer echt een flinke holwipper gehad toen hij me vol in mijn been had gebeten en daarna nog even dreigde terug te komen.
En een tik krijgen ze ook soms ook wel een keer.