Ja, of gewoon je verantwoording nemen en de gang naar de dierenarts maken.Lemuria schreef:2 x of nog vaker ook nog wel, ligt maar net aan hoe verantwoordelijk de eigenaar is...Hutsje schreef:Ik lees net dat de Boerboel tot 2 keer toe ontsnapt is. 1 Keer geloof ik nog wel
Maar ik snap het tóch niet! Of ben ik nou zo dom? Dus die teef loopt buiten los (2 dagen achter elkaar) en die Boerboel ontsnapt ook 2x (ja tuurlijk, die ruikt 'n loopse teef, jammieeee). Waarom die teef dan niet binnenhouden, zeker omdat je weet dat het al n keer fout is gegaan?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Aantal vraagjes over drachtige hond
Moderator: moderatorteam
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2

-
Lemuria
- Hutsje
- Zeer actief
- monica
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerboels,Staffords en Chihuahua's
OHHHH MIJN GOD....
Ik ben zelf een fanatieke Boerboel liefhebber en als ik heel eerlik ben wordt ik hier een beetje misselijk van
een ras verneuken... weet je wel wat voor een karakter een BB heeft ?????
Dit zijn geen makkelijke jongens hoor en dan ook nog eens kruisen met BD... hahah als mijn teef gedekt zou worden door een ander ras ... dan zou ik gelijk naar de DA gaan en alles weg laten spuiten...
neeeee ik hier zouden nooit en te nimmer zulke kruisingen geboren worden...
En ik las iets over een BB fokker ???? die jou wilde helpen met de pups ??
Ben nu wel erg benieuwd welke dit is !!! ik ga der zo en zo achteraan en ik kom er wel achter welke dit is
want zulke fokkers die zo pups willen verkopen vind ik nou niet echt een leifhebber voor het ras want van mij had je allang te horen gekregen '' hup naar de dierenarts''
oohhh en een ongelukje ??? vind het onverantwoord terwijl je weet dat de buurman een reu heeft om je teef die loops is zonder toezicht lekker buiten te laten lopen !!
En je wilde advies... denk dat je nu wel genoeg advies gekregen hebt.. weg met dit nest...

Ik ben zelf een fanatieke Boerboel liefhebber en als ik heel eerlik ben wordt ik hier een beetje misselijk van
Dit zijn geen makkelijke jongens hoor en dan ook nog eens kruisen met BD... hahah als mijn teef gedekt zou worden door een ander ras ... dan zou ik gelijk naar de DA gaan en alles weg laten spuiten...
neeeee ik hier zouden nooit en te nimmer zulke kruisingen geboren worden...
En ik las iets over een BB fokker ???? die jou wilde helpen met de pups ??
Ben nu wel erg benieuwd welke dit is !!! ik ga der zo en zo achteraan en ik kom er wel achter welke dit is
oohhh en een ongelukje ??? vind het onverantwoord terwijl je weet dat de buurman een reu heeft om je teef die loops is zonder toezicht lekker buiten te laten lopen !!
En je wilde advies... denk dat je nu wel genoeg advies gekregen hebt.. weg met dit nest...
http://monoafotografie.wix.com/monoa-fotografie#
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
- Xena98
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie, Schotse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Mocht je besluiten dit eventuele nestje te willen houden, dan vind je hier wat info over zwangerschap bij de hond:
http://www.debbiejensen.com/date.html
http://www.debbiejensen.com/date.html
Groetjes, Anne, de honden Salina, Pipra en Cayenne, en de katten Joshua en Jamie.
-
Naad
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff
Als zij nou zegt dat het een ongelukje was dan zal dat zo zijn, lijkt mij niet dat je deze 2 rassen voor de lol op elkaar zet omdat je gewoonweg niet weet wat je op de wereld zet.
Mijn hond Gizmo is een Arg dog X American Akita, geloof mij nou die honden zijn altijd apart gehouden 1x niet opletten en het is gebeurd. Dus het was echt niet zo van : Goh laat ik eens 2 honden gaan kruizen!!
Mijn hond Gizmo is een Arg dog X American Akita, geloof mij nou die honden zijn altijd apart gehouden 1x niet opletten en het is gebeurd. Dus het was echt niet zo van : Goh laat ik eens 2 honden gaan kruizen!!

Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
- monica
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerboels,Staffords en Chihuahua's
Ja maar je kan toch altijd er voor kiezen om het weg te laten spuiten.. of ben ik nou zou achtelijk !
http://monoafotografie.wix.com/monoa-fotografie#
-
Naad
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff
-
boxersien
Kan zeker, maar daarom is het niet goed te praten!! En zeker niet iets om vrolijk over te zijn! Zo'n ongelukje moet je gelijk ongedaan laten maken en helemaal niet uit laten komen. De situatie die zich voor deed bij TS is een situatie die wel voorkomen had kunnen worden. Zeker de tweede keer!!! Want wie laat er nu een loopse hond alleen buiten lopen terwijl er volle reuen bij kunnen komen???? Juist, mensen die een nest willen hebben en zoiets hebben van: laat de gegadigde maar komen (zelfs twee maal)Naad schreef:Als zij nou zegt dat het een ongelukje was dan zal dat zo zijn, lijkt mij niet dat je deze 2 rassen voor de lol op elkaar zet omdat je gewoonweg niet weet wat je op de wereld zet.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
ja laten steriliseren of eventueel proberen de dracht af te spuitenMoon schreef:Ik ben het ermee eens dat het niet bepaald een gelukkige combiatie is. Maar.... de hond is waarschijnlijk zwanger. Zou het dan (voor de hond) niet beter zijn om goede adviezen te geven?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
gek toch... heb een intacte teef van 5,5 jaar... 4 intacte reuen waarvan 1 pup en de rest volwassen.... en nog NOOIT zo'n ongelukje gehad....en dat terwijl ze hier allemaal lekker bij elkaar lopen, maar als mevrouw loops is ik haar goed in de gaten hou en ze bij het niet aanwezig zijn van een van ons goed gescheiden hou van de reuen.chip2 schreef:Mn teefje is 3 jaar. Nee ze is niet bewust gedekt want als ik haar zelf had laten dekken had het door een bordeauxdog geweest en niet door een boerboel. En ik vraag niet om commentaar over de kruising maar ik vraag om tips commentaar genoeg gehad inmiddels op bokt. Ouders zijn beide getest op hd vader heeft stamboom moeder ook beide met gezondheidsverklaring.
Dus iedereen die hier in huis is/komt zorgt ervoor dat mijn teef niet in contact komt met reuen zonder toezicht... dus die smoesjes van oma die niet oplet is ook gewoon jouw fout...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Lemuria
- roy_C
- Vaste gebruiker
quote]
Een stamboom bij een Boerboel? Heb je die zelf gemaakt dan? En hoe doe je dat, niet bewust dekken maar dan wel 2 dagen achter elkaar? Niet kijken ofzo?
[/quote]
hoezo heb je een stamboom bij een boerboel wil je zeggen dat dat nie kan dan?
en over die kruising ik vindt het nie de slimste aktie maar ik ken me eigen er wel druk over maken maar denk dat de TS daar naar gaat luisteren
Een stamboom bij een Boerboel? Heb je die zelf gemaakt dan? En hoe doe je dat, niet bewust dekken maar dan wel 2 dagen achter elkaar? Niet kijken ofzo?
hoezo heb je een stamboom bij een boerboel wil je zeggen dat dat nie kan dan?
en over die kruising ik vindt het nie de slimste aktie maar ik ken me eigen er wel druk over maken maar denk dat de TS daar naar gaat luisteren
mvg Roy en Don Vito
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Even voor de duidelijkheid, dit soort pups doen ook makkelijk 450 euro zonder stamboom, als kruising dus. Geld zal wel een rol spelen denk ik.
Aan zulke nesten die vaak gigantisch groot zijn verdien je best een aardige cent naast het feit dat ze natuurlijk op geen enkele manier verantwoordelijkheid gaat nemen over de pups. Slecht geplaatst, problemen etc zullen haar echt niet doen besluiten een "pupje" van 70 kilo terug te nemen hoor
Die kunnen de tering krijgen zodra het geld in de buidel zit 
Aan zulke nesten die vaak gigantisch groot zijn verdien je best een aardige cent naast het feit dat ze natuurlijk op geen enkele manier verantwoordelijkheid gaat nemen over de pups. Slecht geplaatst, problemen etc zullen haar echt niet doen besluiten een "pupje" van 70 kilo terug te nemen hoor
-
Lemuria
-
elbertkeizer
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- Hutsje
- Zeer actief
-
Sietske