Als je goed leest (ik geeft toe is soms moeilijk met mijn zwamverhalen) ik fiets niet in het bos, alleen op asfalt (mijn fiets en conditie laten het niet toe om in het Limburgse heuvelachtige bos op de zeer ongelijke paden te fietsen). Mijn hond is ook niet gezond, op asfalt galopperen is zeer slecht en het is ook slecht als je hond nog niet warm is. Eerst warming up in draf dus dan galop. Net zoals bij het paard, die mogen ook op asfalt niet galopperen en moeten ook eerst warmlopen. Hardlopers lopen ook eerst warm voordat ze rennen. De meeste mensen fietsen op asfalt, in het bos daar kunnen ze dus wel op de zachte ondergrond galopperen. Ook hebben de meeste mensen hun hond in het begin aangelijnd aan de fiets en dan dwing je hem toch in jou tempo te lopen. Door alle da's wordt mede daarom gezegt niet galopperen aan de fiets. Maar als je vraagt of ze het loslopen op zachte ondergrond mogen, ja dan heb je gelijk dan mag het wel.Maxiem schreef:Dit snap ik dus niet. Waarom zou galopperen naast de fiets nou plots belastender zijn dan los galopperen? Als ik net vertrekt met Max aan de fiets, gaat ze helemaal los. In galop.Lil schreef: De hond mag dus nooit galopperen aan de fiets, dit is veel te belastend voor spieren, pezen en gewrichten!!!
Dat gebeurt ook als ik net in het bos ben, dan rent ze ook als een dolle overal heen. En ik sta beide toe, ze moet gewoon even haar energie kwijt.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Al beginnen naast de fiets??
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
Je laat je hond dan ook zeker met warm weer rennen op het asfalt.marye schreef:Nou, een heleboel dierenartsen hebben hun mening bijgesteld hoor.Sheila schreef:de meeste dierenartsen vinden het NIET verantwoord,om met een hond te gaan fietsen ;onder de 12 maanden! Waarom zou je het toch doen? Om later problemen met de heupen te krijgen???
Dan ben je goed bezig met je hond als je onder de 12 maanden gaat fietsen met je hond
Kan je ook het boek hondse hoogstandjes over bewegingsleer bij honden aanraden.
En vind dat ik inderdaad goed bezig ben en mijn hond is onder de 12 maanden.
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Nee, dat doe ik niet en dat vind ik een belachelijke veronderstelling.Sheila schreef:Je laat je hond dan ook zeker met warm weer rennen op het asfalt.marye schreef:Nou, een heleboel dierenartsen hebben hun mening bijgesteld hoor.Sheila schreef:de meeste dierenartsen vinden het NIET verantwoord,om met een hond te gaan fietsen ;onder de 12 maanden! Waarom zou je het toch doen? Om later problemen met de heupen te krijgen???
Dan ben je goed bezig met je hond als je onder de 12 maanden gaat fietsen met je hond
Ik doe wat ik het beste voor mijn hond vind en met hitte naast de fiets valt daar niet onder.
Caja is vandaag ook gerontgend: heupen, ellebogen en rug en alles ziet er super uit.
Ik zou dus maar eens gauw je kop houden over dingen waar je geen verstand van hebt.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
- Aantal honden: 2
ik ken mensen he,die hebben een duitse herder 6mnd oud,die komt niet verder dan de poepstrook van 100m lang,verder mag ie niet want anders krijgt ie last van zijn benen
sorry hoor maar een hond moet zich ook kunnen ontwikkelen,lichamelijk,als je hem nooit iets anders laat doen dan schuifelen aan de riem krijgt ie geen goede spieropbouw en zal hij ook het 1 en ander gaan mankeren.(hoogstwaarschijnlijk)
het is geen porselein toch?
mensen met een am.bulldog,lopen al vanaf dag1 met prikband om,hond moest km aan de riem lopen vanaf dag 1 maar hij mag op strand niet rennen want dat is slecht voor zijn benen,wel loopt ie helemaal bovenaan in het zachte zand te zwoegen,dat is lekker voor de benen
maar goed dat is hun overtuiging.
ik snap sommige mensen niet hoor,laat een hond toch gewoon hond wezen en tuurlijk moet je gaan fietsen als jij weet waar je mee bezig bent,dat moet iedereen voor zichzelf weten en niemand hoort dan te gaan zeggen dat je je hond naar de hemel aan het helpen bent
waar haal je het vandaan zeg!
groetjes eefje

sorry hoor maar een hond moet zich ook kunnen ontwikkelen,lichamelijk,als je hem nooit iets anders laat doen dan schuifelen aan de riem krijgt ie geen goede spieropbouw en zal hij ook het 1 en ander gaan mankeren.(hoogstwaarschijnlijk)
het is geen porselein toch?
mensen met een am.bulldog,lopen al vanaf dag1 met prikband om,hond moest km aan de riem lopen vanaf dag 1 maar hij mag op strand niet rennen want dat is slecht voor zijn benen,wel loopt ie helemaal bovenaan in het zachte zand te zwoegen,dat is lekker voor de benen

maar goed dat is hun overtuiging.
ik snap sommige mensen niet hoor,laat een hond toch gewoon hond wezen en tuurlijk moet je gaan fietsen als jij weet waar je mee bezig bent,dat moet iedereen voor zichzelf weten en niemand hoort dan te gaan zeggen dat je je hond naar de hemel aan het helpen bent

groetjes eefje
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
zal ik jou even aan m'n trekhaak binden om te kijken hoe dat voelt?Sheila schreef:Je laat je hond dan ook zeker met warm weer rennen op het asfalt.marye schreef:Nou, een heleboel dierenartsen hebben hun mening bijgesteld hoor.Sheila schreef:de meeste dierenartsen vinden het NIET verantwoord,om met een hond te gaan fietsen ;onder de 12 maanden! Waarom zou je het toch doen? Om later problemen met de heupen te krijgen???

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
- Aantal honden: 2
- Maxiem
- Zeer actief
Aha. Vandaar. Bij mij loopt Max altijd in het gras, vandaar mijn reactieLil schreef:Als je goed leest (ik geeft toe is soms moeilijk met mijn zwamverhalen) ik fiets niet in het bos, alleen op asfalt (mijn fiets en conditie laten het niet toe om in het Limburgse heuvelachtige bos op de zeer ongelijke paden te fietsen).Maxiem schreef:Dit snap ik dus niet. Waarom zou galopperen naast de fiets nou plots belastender zijn dan los galopperen? Als ik net vertrekt met Max aan de fiets, gaat ze helemaal los. In galop.Lil schreef: De hond mag dus nooit galopperen aan de fiets, dit is veel te belastend voor spieren, pezen en gewrichten!!!
Dat gebeurt ook als ik net in het bos ben, dan rent ze ook als een dolle overal heen. En ik sta beide toe, ze moet gewoon even haar energie kwijt.

Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Re: Al beginnen naast de fiets??
droebel[quote] schreef:Ik heb een oud duitse herder reu van nu bijna 11 maanden.
is dit al iemand opgemerkt?
een oude duitse herder van 11 maanden?
volgens mij zijn ze dan nog jong, maar ach, wie ben ik?

maar naast de foets?
volgens Martin Gaus mogen ze NOOIT in galop, dat is helemaal verkeerd, dus wel in draf , dan is het goed.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nooit van een 'oud duitse herder' gehoordPak-de-bal schreef:droebel schreef:Ik heb een oud duitse herder reu van nu bijna 11 maanden.
een oude duitse herder van 11 maanden?![]()
![]()
maar naast de foets?
volgens Martin Gaus mogen ze NOOIT in galop, dat is helemaal verkeerd, dus wel in draf , dan is het goed.

dit is een oud duitse herder:

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Vaste gebruiker
zal ik jou even aan m'n trekhaak binden om te kijken hoe dat voelt?
Nee natuurlijk niet maar dat zijn appels met peren vergelijken... slaat kant nog wal dus.. heb je daar zolang voor nodig gehad om op deze opmerking te komen... poeh... knap hoor
[/quote]
Lijkt me wel wat,maar ik heb betere dingen te doen hoor!!Ik zit hier niet elke dag op vast geplakt!

Lijkt me wel wat,maar ik heb betere dingen te doen hoor!!Ik zit hier niet elke dag op vast geplakt!

- diana25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitseherder
- Aantal honden: 1
malinois schreef:nooit van een 'oud duitse herder' gehoordPak-de-bal schreef:droebel schreef:Ik heb een oud duitse herder reu van nu bijna 11 maanden.
![]()
maar naast de foets?
volgens Martin Gaus mogen ze NOOIT in galop, dat is helemaal verkeerd, dus wel in draf , dan is het goed.![]()
dit is een oud duitse herder:

**Proest!**Pak-de-bal schreef:droebel schreef:Ik heb een oud duitse herder reu van nu bijna 11 maanden.
![]()
volgens mij zijn ze dan nog jong, maar ach, wie ben ik?![]()
Dit is wel heel erg grappig
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
gebruikte je die tijd maar om je wat te verdiepen in het wezen hond, en in de laatste ontwikkeling wat betreft beweging etc. dan deed je misschien nog wat nuttig...Sheila schreef:
ps. of beter leren quoten

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
eigenlijk is het toch wel dieptriest voor iemand die doet alsof ze zoveel verstand van honden(gedrag) heeft....Marion. schreef:**Proest!**Pak-de-bal schreef:droebel schreef:Ik heb een oud duitse herder reu van nu bijna 11 maanden.
![]()
volgens mij zijn ze dan nog jong, maar ach, wie ben ik?![]()
Dit is wel heel erg grappig![]()
![]()

- Hetty2501
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel
- Maxiem
- Zeer actief
Geen oude maar een OUD duitse herder...dat is een ras weet je.Pak-de-bal schreef:droebel[quote] schreef:Ik heb een oud duitse herder reu van nu bijna 11 maanden.
![]()
maar naast de foets?
Oh, dit is wel vermaak
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.