Zelf ben ik meer van de kleine hondjes. Lekker handzaam, makkelijk een oppas voor te vinden. Met uitlaten kan ik met mijn kleine hondje net zo lange wandelingen maken als met de grotere. Maar als het een keer prutweer is, kan ze ook makkelijk een paar korte wandelingen. Met Bara vind ik dat niet kunnen, die moet echt even d'r ei kwijt.
Ik heb gemerkt dat veel mensen er al vanuit gaan dat een klein hondje niet opgevoed wordt. Nou heeft ze een tijdje aardig geblaft naar andere honden, maar ze heeft ook wel wat minder goede ervaringen opgelopen met grotere honden. Ik ben gewoon lekker met haar door gaan trainen, en als mensen mij op cursus tegen kwamen die ik ook met uitlaten wel tegen kwam werd er meteen anders gereageerd.
Beide honden worden ook hetzelfde opgevoed, ze mogen ook alletwee gewoon lekker zwemmen. Leuk om de gezichten van mensen te zien als je met een halfzwarte maltezer aan komt lopen.

Mijn man wilde graag een herder, vroeger bij hem thuis hebben ze altijd herders gehad. Dus toen de kinderen wat groter waren kwam Bara erbij.
Die kan het ook niet met alle honden goed vinden, en liet dat voorheen ook luid blaffend merken. Met een maltezer lachen mensen er nog om, maar met een herder heb je een eng beest. Zelf kon ik er trouwens niet echt om lachen als mijn maltezer te keer ging, maar zelfs op cursus werd er niet veel gedaan met dat gedrag. Terwijl als een grotere hond dat deed er echt wel wat meer aandacht aan werd gegeven. Nou kan een maltezer misschien niet veel schade aanrichten bij een grote hond, maar wel een reactie uitlokken.
Het blijven alletwee pittige dametjes maar over het algemeen gedragen ze zich meestal wel. :smile1: