Met ook het Von Willebrand onderzoek, Patella Luxatie onderzoek en 2xZG op officiele shows (zonder negatieve opmerking over z'n gedrag), mag hij dus nu op de dekreuenlijst van de rasvereniging. We zullen zien
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bram mag dekken
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Bram mag dekken
Het heeft allemaal even geduurd, ik was behoorlijk laks in het inplannen van de onderzoeken, maar het is nu toch gelukt. Vandaag in de Universiteitskliniek voor Gezelschapsdieren in Utrecht geweest voor het oogonderzoek op erfelijke oogziektes en ze hebben geen afwijkingen gevonden.
Met ook het Von Willebrand onderzoek, Patella Luxatie onderzoek en 2xZG op officiele shows (zonder negatieve opmerking over z'n gedrag), mag hij dus nu op de dekreuenlijst van de rasvereniging. We zullen zien

Linda, Izzie en Bram
- kawa2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckels
-
Melanie 74
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
Er is een teveneigenaar die hem op het oog heeft, maar we moeten alles nog even goed uitzoeken.yamie schreef:spannend Linda, ben benieuwd welke dame(s) hij het hof mag maken![]()
ga je nu ook nog wel verder met hem showen?
Ja, af en toe (lees: zo eens per half jaar

Linda, Izzie en Bram
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
idd, en je hoeft ook zeker niet elk weekend ( god bewaar me) op een show te staan, zo af en toe is dus gewoon wel leukZoek stok! schreef:Er is een teveneigenaar die hem op het oog heeft, maar we moeten alles nog even goed uitzoeken.yamie schreef:spannend Linda, ben benieuwd welke dame(s) hij het hof mag maken![]()
ga je nu ook nog wel verder met hem showen?
Ja, af en toe (lees: zo eens per half jaar) een show hoort er wel bij vind ik. Het gaat geen hobby van me worden, maar gelukkig vindt Bram het hartstikke leuk
en bij de kooikers ook jaarlijks ( of 1 per 2 jaar) de ogen test?
-
Leane
- Zoek stok!
- Zeer actief
Haha, er zijn genoeg mensen die dat wel doen he, wekelijks in zo'n hal staan, maar neeyamie schreef:
idd, en je hoeft ook zeker niet elk weekend ( god bewaar me) op een show te staan, zo af en toe is dus gewoon wel leuk![]()
en bij de kooikers ook jaarlijks ( of 1 per 2 jaar) de ogen test?
Ik geloof dat Patella Luxatie en oogonderzoek inderdaad jaarlijks is. Wat een gedoe

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Precies, de marktplaatsadvertentie is al klaarP@CO schreef:Zoo gaat ie eindelijk wat opleveren *TJING*TJING*
Ik geloof dat een dekreu 4 x per jaar mag dekken met een maximum van een x aantal nakomelingen en een x aantal dekkingen. Maar dat gaat niet gebeuren hoor. Behalve dat ik daar geen zin in heb (en kritisch ben), zal de vraag ook niet zo groot zijn (hij komt van een fokker buiten de RV en ik denk dat veel teveneigenaren geen reu willen met slag in z'n vacht).
Maar ik vind het gewoon goed als mensen met een geschikte reu die reu beschikbaar stellen voor een aantal dekkingen, dat is goed voor het ras. En als ik dat vind, moet ik het zelf natuurlijk ook doen

Linda, Izzie en Bram
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
patella niet, oog welZoek stok! schreef:Haha, er zijn genoeg mensen die dat wel doen he, wekelijks in zo'n hal staan, maar neeyamie schreef:
idd, en je hoeft ook zeker niet elk weekend ( god bewaar me) op een show te staan, zo af en toe is dus gewoon wel leuk![]()
en bij de kooikers ook jaarlijks ( of 1 per 2 jaar) de ogen test?![]()
Ik geloof dat Patella Luxatie en oogonderzoek inderdaad jaarlijks is. Wat een gedoe
- Zoek stok!
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
tja, maar goed, het is niet voor niks natuurlijk, oogonderzoeken zijn min of meer moment opnames, ook omdat diverse afwijkingen, zich pas later kunnen ontwikkelen, Patella? dat is gewoon 1 onderzoek, of ze zijn vrij of ze zijn het niet, dat zal niet veranderen in de jaren -Zoek stok! schreef:Ik kan me herinneren dat iemand dat een keer tegen me gezegd heeft, vandaar. Ik had het liever andersom gehad, want Bram vond het oogonderzoek geen lolletje en patella was zo voorbij.yamie schreef:
patella niet, oog wel
mijn honden vinden de oogonderzoeken totaal geen probleem, ff druppelen, paar minuten kijken en klaar.
ach is maar eens per jaar, ook daar komt bram wel overheen ( en er staat misschien wel wat tegenover he brammetje
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ja, ik snap het waarom helemaal en ga het ook keurig doen. Het oogonderzoek was voor mij ook even wennen en ik had een student die het voor de allereerste keer deed. Ik denk dat het de volgende keer een stuk soepeler gaatyamie schreef: ach is maar eens per jaar, ook daar komt bram wel overheen ( en er staat misschien wel wat tegenover he brammetje
Ik ben wel benieuwd hoe Bram het dekken afgaat, toch een raar idee

Linda, Izzie en Bram
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
ja heZoek stok! schreef:Ja, ik snap het waarom helemaal en ga het ook keurig doen. Het oogonderzoek was voor mij ook even wennen en ik had een student die het voor de allereerste keer deed. Ik denk dat het de volgende keer een stuk soepeler gaatyamie schreef: ach is maar eens per jaar, ook daar komt bram wel overheen ( en er staat misschien wel wat tegenover he brammetje
Ik ben wel benieuwd hoe Bram het dekken afgaat, toch een raar idee
(alssss hij aan de beurt is, zorg dat er niet teveel haar in de weg hangt
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Leuk Linda
. Had mij ook wel leuk geleken; maar gaan we met Dante maar niet doen
.
Ik vraag me wel af hoe dat nu in zijn werk gaat; het lijkt me dat je Bram niet elke voorbijgaande teef laat dekken (
). Maar als er een aanvraag komt, weet je dan waar je allemaal naar moet kijken, of heb je daar dan hulp bij
. Ík zou nl. niet weten waar ik allemaal naar moet kijken of het een goede combinatie is 
Ik vraag me wel af hoe dat nu in zijn werk gaat; het lijkt me dat je Bram niet elke voorbijgaande teef laat dekken (
Gr. Marijke

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
gefeliciteerd 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
Bram komt nu (als ik de formulieren invulMoon schreef:Leuk Linda. Had mij ook wel leuk geleken; maar gaan we met Dante maar niet doen
.
Ik vraag me wel af hoe dat nu in zijn werk gaat; het lijkt me dat je Bram niet elke voorbijgaande teef laat dekken (). Maar als er een aanvraag komt, weet je dan waar je allemaal naar moet kijken, of heb je daar dan hulp bij
. Ík zou nl. niet weten waar ik allemaal naar moet kijken of het een goede combinatie is
Ik ga absoluut niet actief werven ofzo. Het komt of het komt niet. Mocht niemand Bram willen, dan haal ik hem er volgend jaar gewoon weer vanaf. Het is graag of niet

Linda, Izzie en Bram
-
miekmiek
- Moos
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
-
Reini
- Zeer actief
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
En als er dan een nestje komt moet je natuurlijk wekelijks gaan kijken; pfff wat een gedoe zeg....Zoek stok! schreef:Bram komt nu (als ik de formulieren invulMoon schreef:Leuk Linda. Had mij ook wel leuk geleken; maar gaan we met Dante maar niet doen
.
Ik vraag me wel af hoe dat nu in zijn werk gaat; het lijkt me dat je Bram niet elke voorbijgaande teef laat dekken (). Maar als er een aanvraag komt, weet je dan waar je allemaal naar moet kijken, of heb je daar dan hulp bij
) op een lijst te staan die teveneigenaren kunnen opvragen bij de rasvereniging. Ik krijg zeker hulp van Brams fokker, want ik ben natuurlijk een totale leek. De teef moet echt een goede match zijn met Bram, de teef moet mij aanspreken (dat is gewoon persoonlijk van mij) en ik moet de eigenaren van de teef ook okay vinden (ook persoonlijk
).
Ik ga absoluut niet actief werven ofzo. Het komt of het komt niet. Mocht niemand Bram willen, dan haal ik hem er volgend jaar gewoon weer vanaf. Het is graag of niet![]()
Nee hoor, heel erg leuk (had je vast al begrepen
Gr. Marijke

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Gefeliciteerd Linda! Kiki is aan het schelden omdat ze geen baarmoeder meer heeft! :N: Niet dat ze van mij dan had gemogen natuurlijk..

Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver