Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pluis & Tigresse

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Maxiem
Zeer actief

Pluis & Tigresse

Ongelezen bericht door Maxiem »

Zo, onze nieuwe cavia Pluis is aangekomen. Een heel gaaf beest, maar wel errug brutaal. In de auto naar huis heeft ze ongeveer 50 ontsnappingspogingen gedaan en achtereenvolgens aan de bekleding, de gordel, mijn shirt en aan mij geknabbeld.
Dit is Pluis (het eerste wat ze deed toen ze in de kooi zat :mrgreen: ):

Afbeelding

En Pluis en Tigresse samen:

Afbeelding

Ze maken samen een kabaal van jewelste en dat zal nog wel even duren. Tigresse is geen andere cavia gewend en wordt een beetje bang als Pluis toenadering zoekt. Pluis is voor niets en niemand bang :mrgreen:
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

wat een liefjes maar wat is die vacht dof of komt dat door de camera
Afbeelding
Maxiem
Zeer actief

Haar vacht is inderdaad niet zoals hij zijn moet. Haar? jongen hebben haar vacht opgegeten, dus ze was half kaal, maar het groeit gewoon weer mooi aan, heb ik me laten vertellen.
twinkeltje
moderator

:eek: haar jongen :N: waren het pitbull jongen of zo
Afbeelding
twinkeltje
moderator

als ik jou was zou ik wat extra vitamine c geven wand dat maakt een cavia zelf niet aan daardoor kan het ook zijn dat de vacht dof is normaal eet een jong niet aan een vacht van de moeder
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Bij langharige cavia's komt het heel vaak voor dat de jongen of andere caafjes aan de vacht knabbelen.
Ik heb het hier zelf ook vaak genoeg gezien toen ik nog wat langhaartjes had.

Dat haar vacht dof is komt ook omdat ze een krulvacht heeft, daar is de glans vaak wat minder goed op te zien.
Ze mag wel wat meer glanzen, dat zeker.

Als je ze gewoon elke dag lekker veel hooi geeft, elke dag een beetje groente (vooral rode paprika en witlof zijn heel gezond) met vit c erin en goed cavia voer (hope farms is heel goed) dan moet het zeker goed komen met haar!

Als ze een beetje gewend is, dan kan je haar ook een keertje wassen met een shampoo voor honden.
Dan kan je meteen even kijken of ze misschien geen last heeft van hooi-luisjes. Mocht dat het geval zijn dan is dat heel makkelijk op te lossen met anti-schurft spray van Beaphar. Luizen gaan daar nml ook dood van.

Verder wens ik je heel veel plezier met je nieuwe caafje!
:zweep:
twinkeltje
moderator

o ik heb toch heel wat jaartjes caafs gefokt tesselaars langharig verschillende rassen maar nooit 1 doffe gehad en ook nooit meegemaakt dat jongen aan de vacht knagen vervelen die zich dan of zo
ook hier bij de boerderij waar ik moederas voor opvang zijn ze daar niet mee bekend vrees dat caafs aan muteren zijn :eek:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Het knagen aan de vacht kan idd verveling zijn.
Veelal houdt het op als je een stuk wilgentak in de kooi legt.
Maar het kan ook voor komen als de caafs niet de hele dag hooi tot hun beschikking hebben.
Toch hoeft dat ook de oorzaak niet te zijn.

En idd, ze ziet er wel erg dof uit (haar vacht)
Normaal glanzen ze veel meer.
Dus ik weet niet of er iets mis is met haar, kan natuurlijk ook dat de fokker haar om die reden heeft verkocht, dat ze eigenlijk niet geschikt is voor de fok, ook omdat ze haarbijters vererft.

Dit gedrag kan nml erfelijk zijn en caafs die dit doen of jongen krijgen die dit doen worden meestal uit de fok gehaald.
Maxiem
Zeer actief

Het komt vast wel goed. De caafjes krijgen hier elke dag hooi, groente(afval) en voer met vitamine C toegevoegd.
twinkeltje
moderator

:eek: :eek: haarbijters vererft zie je wel caafs zijn gemuteerd :N:
Afbeelding
twinkeltje
moderator

Maxiem schreef:Het komt vast wel goed. De caafjes krijgen hier elke dag hooi, groente(afval) en voer met vitamine C toegevoegd.
tuurlijk is ze een beetje tam
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

twinkeltje schreef::eek: :eek: haarbijters vererft zie je wel caafs zijn gemuteerd :N:
hahaha, ik vind het eerlijk gezegd bijna een wonder dat jij nog nooit een haarbijter hebt gehad!
Daar mag je echt wel heel blij mee en heel trots op zijn!

Ik had voornamelijk rexen en us-teddy's en daarbij is het niet van belang of het haarbijters zijn, omdat ze dat alleen bij langharen doen.
Maar sommigen kon ik echt niet bij een langhaar in zetten, want dan had ik geen langhaar meer :N:
Daarbij is het ook nog eens gevaarlijk, omdat de haren in de darmen kunnen blijven zitten en een prop kunnen vormen.
Maxiem
Zeer actief

twinkeltje schreef:
Maxiem schreef:Het komt vast wel goed. De caafjes krijgen hier elke dag hooi, groente(afval) en voer met vitamine C toegevoegd.
Ze is heel tam! Duidelijk gewend aan mensen, opgepakt worden en geknuffeld worden. Ze is ook nieuwsgierig naar iedereen, ze wil door iedereen wel opgepakt worden.
Ik heb alleen het idee dat ze een beetje jaloers ofzo is, kan dat? Tigresse was een beetje in de war van die nieuweling dus ik aaide haar even, en toen kwam Pluis er meteen ook bij en ging half op Tigresse staan :N:
twinkeltje
moderator

Paulala schreef:
twinkeltje schreef::eek: :eek: haarbijters vererft zie je wel caafs zijn gemuteerd :N:
hahaha, ik vind het eerlijk gezegd bijna een wonder dat jij nog nooit een haarbijter hebt gehad!
Daar mag je echt wel heel blij mee en heel trots op zijn!

Ik had voornamelijk rexen en us-teddy's en daarbij is het niet van belang of het haarbijters zijn, omdat ze dat alleen bij langharen doen.
Maar sommigen kon ik echt niet bij een langhaar in zetten, want dan had ik geen langhaar meer :N:
Daarbij is het ook nog eens gevaarlijk, omdat de haren in de darmen kunnen blijven zitten en een prop kunnen vormen.
juist maar ja toen ik nog fokte waren ze ook nog groter dan nu tegenwoordig vind ik ze maar klein de meeste caafs
ik had ook altijd knaag hout in de hokken en wintterpeen ook oud brood dus voldoende te knagen en ze lippen vaak los in een afgezet stuk in huis misschien dat dat alles bij elkaar wel hielp aan het niet kluiven aan elkaar
Afbeelding
twinkeltje
moderator

Maxiem schreef:
twinkeltje schreef:
Ze is heel tam! Duidelijk gewend aan mensen, opgepakt worden en geknuffeld worden. Ze is ook nieuwsgierig naar iedereen, ze wil door iedereen wel opgepakt worden.
Ik heb alleen het idee dat ze een beetje jaloers ofzo is, kan dat? Tigresse was een beetje in de war van die nieuweling dus ik aaide haar even, en toen kwam Pluis er meteen ook bij en ging half op Tigresse staan :N:
zou best kunnen maar kan ook heel goed dat ze denkt he mensen dat betekend lekkers caafs denken veel met hun maag
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Tegenwoordig zijn veel cavia's idd een heel stuk kleiner.
Maar ga je bij goede fokkers kijken en dan vooral in de volgende rassen: tessel, rex, us-teddy.
Dan zie je toch echt wel flink grote dieren hoor.
Mijn beren wogen volwassen altijd rond de 1200/1500 gr.
De zeugen tussen de 900/1300 gr.
En dat vind ik niet klein, en ze waren echt niet dik hoor!

Vooral de caafs uit dierenwinkels zijn vaak heel erg klein, die komen dan ook veelal bij groothandels vandaan.

Maar de grootste cavia's zijn nog altijd de Cuy's!!!
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”