Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Een foto van één van mijn favoriete honden in t asiel, Big Mac.
Men zegt dat hij een Rottweiler x Mechelaar of Rottweiler x DH is, maar daar heb ik mijn twijfels bij, omdat hij nogal een zware kop heeft met hangoren en niet black and tan is.
Volgens mij is t eerder Rottweiler x Boxer. Of Rottweiler x labrador.
Laatst gewijzigd door johan1969 op 10 jun 2007 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zou eigenlijk ook zeggen Rottweiler x DH. Hij heeft echt een Rottweiler-uitdrukking in zijn gezicht vind ik, en een beetje het kleurpatroon van een DH.
Ik ken mensen met een Boxer x Rottweiler kruising en die ziet er toch helemaal anders uit.
"We hadden een klein jacht kunnen kopen van alles dat we aan onze hond, en alle dingen die hij kapot gemaakt had, besteed hadden. Maar ja, hoeveel jachten liggen de hele dag bij de deur te wachten tot je terugkomt?" (John Grogan)
Nee dan valt hij niet onder de RAD. Mijn opvangertje Rooie was 63 cm, ik kreeg toen van de DA en diverse anderen ook te horen dat hij te groot was om onder die wetgeving te vallen
maar over de kruising, ik vind hem wat te grof voor een DH X Rottweiler, zou dan eerder zeggen een labrador, maar zijn aftekeningen hebben daar weer helemaal niks van weg. Misschien Appenzeller(zwitserse?) sennenhond X rottweiler?
Lemuria schreef:Nee dan valt hij niet onder de RAD. Mijn opvangertje Rooie was 63 cm, ik kreeg toen van de DA en diverse anderen ook te horen dat hij te groot was om onder die wetgeving te vallen
Dat ligt er maar net aan hoor, ze kijken echt niet zo nauw naar de maat. Als ze vinden dat de hond op een Pitbullachtige lijkt dan is het er gewoon één iets te groot of niet
moet je hem laten schouwen
voldoet hij aan 80% van de uiterlijke kenmerken heb je een probleem
hoogte is maar 1 kenmerk
van foto af zou ik zeggen dat het wel handig zou zijn hem eerst te schouwen
Brigitte schreef:Dat ligt er maar net aan hoor, ze kijken echt niet zo nauw naar de maat. Als ze vinden dat de hond op een Pitbullachtige lijkt dan is het er gewoon één iets te groot of niet
Dat heb ik anders niet gehoord. Heb van minstens 4 personen (die wel wisten waar ze het over hadden) gehoord dat de hoogte hem uitsluit. Maar goed...zijn lijf was ook gewoon rank, niet echt zwaar ofzo. Misschien dat dat meeweegt bij hoogte?
Brigitte schreef:Dat ligt er maar net aan hoor, ze kijken echt niet zo nauw naar de maat. Als ze vinden dat de hond op een Pitbullachtige lijkt dan is het er gewoon één iets te groot of niet
Dat heb ik anders niet gehoord. Heb van minstens 4 personen (die wel wisten waar ze het over hadden) gehoord dat de hoogte hem uitsluit. Maar goed...zijn lijf was ook gewoon rank, niet echt zwaar ofzo. Misschien dat dat meeweegt bij hoogte?
als een hond voor 80% aan kenmerken voldoet van t pitbulltype, is het een radhond. helaas is het de schouwer die het bepaald...
Ik heb het van een schouwer zelf ik st amet hem in contact ivm met mijn werk en ik heb zelf mijn Amerikaanse Bulldog (+ 60 cm) laten schouwen en geloof maar dat de hoogte weinig tot geen rol speelt hoor
berner sennen X rottweiler denk ik..hier in het dorp woont zo'n kruising lijkt er qua kop en kleur sprekend op,..kan de rest van het lijf zo niet beoordelen
Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)
Brigitte schreef:
Ik heb het van een schouwer zelf ik st amet hem in contact ivm met mijn werk en ik heb zelf mijn Amerikaanse Bulldog (+ 60 cm) laten schouwen en geloof maar dat de hoogte weinig tot geen rol speelt hoor
Wat een geklooi ook, iedereen vertelt dus een ander verhaal...hoe kun je dan ooit een individuele hond beoordelen . Als ik dat had geweten had ik beter bazen in Belgie kunnen vinden, maar goed.
Rottweiler zie ik er duidelijk in en dat wit moet ergens van komen natuurlijk. Ik vind hem ook wat breed voor enkel herder en Rottweiler, er zit nog wat anders door, het is naar mijn idee geen kruising tussen twee rashonden. Berner Sennen erdoor lijkt me een goede gok.
Tja en Labrador, dat is moeilijk te zeggen. Dat is nou net een hond met geen echt uitgesproken kenmerken dus zie je in elke grote kruising wel vaak wat Labrador-achtigs.
Ik denk een Mechelaar of Duister-Rottweiler -Berner Sennen of Alpenzeller. Volgens mij ook al gnoemd in het topic.
Wat ik denk voor rassen weet ik niet, kom er niet uit. Maar wat een dot van een hond, zou hem zo nemen als ik plaats hier had!!! (qua uiterlijk, karakter weet ik niet uiteraard)
t Is de sterkste hond in t asiel, maar wel heel lief naar mensen toe.
Naar honden toe is hij minder goed, toch aan de leiband.
Met hem wandelen is niet altijd een pretje.
Onaangelijnd doet hij echter niks naar andere honden.
Berner Sennen kan er ook inzitten, hoewel zijn haar vrij kort is.
Een Berner x Rottweiler is hij zeker niet dan zou hij mooi Black en Tan zijn en een halflange vacht hebben. Mechelaar, Stafford, Boxer of Labrador zit er volgens mij ook wel in (omwille van de bruine kleur).
Laatst gewijzigd door johan1969 op 12 jun 2007 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
t Is de sterkste hond in t asiel, maar wel heel lief naar mensen toe.
Naar honden toe is hij minder goed, toch aan de leiband.
Met hem wandelen is niet altijd een pretje.
Onaangelijnd doet hij echter niks naar andere honden.
Berner Sennen kan er ook inzitten, hoewel zijn haar vrij kort is.
Een Berner x Rottweiler is hij zeker niet dan zou hij mooi Black en Tan zijn en een halflange vacht hebben. Mechelaar, Stafford , Boxer of Labrador zit er volgens mij ook wel in (omwille van de bruine kleur).
johan1969 schreef:Berner Sennen kan er ook inzitten, hoewel zijn haar vrij kort is.
Een Berner x Rottweiler is hij zeker niet dan zou hij mooi Black en Tan zijn en een halflange vacht hebben.
Waarom denk je dat? Een Berner Sennen draagt het gen voor black and tan niet, hoor. Ook je theorie over een halflange vacht hoeft bij die kruising helemaal niet op te gaan.
Ik ken een kruising labrador x Berner Sennenhond en die heeft gewoon een labradorvachtlengte.
Ik zou in het geval van de hond op je foto ook voor Berner Sennenhond x Rottweiler gaan.
johan1969 schreef:Als ik eens kijk op de Nederlandse asielen van dierenasiels.com, zitten daar toch ook veel twijfelgevallen, die onder de RAD zouden kunnen vallen.
Waarom doen mensen zulke kruisingen toch ?
Tja, dan hebben mensen een reu van het ene ras en een teef van het andere ras en dan ineens 'per ongeluk' heeft de reu de teef gedekt...
Die hangoren kloppen wel bij kr rottweiler/herder, heeft Djazz ook..en Djazz is ook geheel bruin...alleen dat wit kan ik dan niet thuisbrengen..
Maar deze hond heeft een veel bredere kop (meer de rottweiler die naar voren komt?) Dat Rottweiler twijvel ik niet zo aan, maar een herdersoort? Ik weet ut niet hoor...moeilijk, moeilijk...
wees niet bang om langzaam vooruit te gaan...
grtz Nicolet