Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Met welk ras wordt jouw hond verward??
Moderator: moderatorteam
-
Spike en Seeta
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
Flip
- Zeer actief
Toen we Flip net hadden waren we in de dierenwinkel en ik had hem even opgepakt, toen er een mevrouw met een klein kindje naast me kwam staan.
Zegt die mevrouw tegen haar dochtertje; "ach, kijk eens wat een leuke cavia"
.
En toen hij jonger was werd hij vaak aangezien voor een teckel.
Zegt die mevrouw tegen haar dochtertje; "ach, kijk eens wat een leuke cavia"
En toen hij jonger was werd hij vaak aangezien voor een teckel.
Groetjes Marjolijn en Flip

- Dipsausje
- Actief
- Contacteer:
-
catalina
- geregistreerd lid
- Contacteer:
- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
- Aantal honden: 2
Flip schreef:Toen we Flip net hadden waren we in de dierenwinkel en ik had hem even opgepakt, toen er een mevrouw met een klein kindje naast me kwam staan.
Zegt die mevrouw tegen haar dochtertje; "ach, kijk eens wat een leuke cavia".
Ik kreeg laatst bij Abby als reactie: "Hé kijk, een zwarte westie!"
- Trippell
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaskan Malamute + twee kruisingen
- Contacteer:
Husky (moet Malamute zijn)

Aili is een kruising, hoogstwaarschijnlijk tussen een Fox en nog iets anders, bij haar wordt nooit fout gegokt, al wordt ze vaak als raszuiver aangezien (door leken)

Aili is een kruising, hoogstwaarschijnlijk tussen een Fox en nog iets anders, bij haar wordt nooit fout gegokt, al wordt ze vaak als raszuiver aangezien (door leken)

"We hadden een klein jacht kunnen kopen van alles dat we aan onze hond, en alle dingen die hij kapot gemaakt had,
besteed hadden. Maar ja, hoeveel jachten liggen de hele dag bij de deur te wachten tot je terugkomt?" (John Grogan)
- Cheryl87
- Zeer actief
-
Bordertje
- Actief
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
- D@@ntje76
- Zeer actief
- Contacteer:
Das toch een canadese herder?
Nee mevrouw, het is een zwitserse witte herder.
Noou ik weet zeker dat het een canadese is, dat kun je zo zien, die hebben een smallere neus (toen Mike nog een jonge pup was).
Nou mevrouw, eerder noemden ze het wel een amerikaans canadese herder ofwel een ac herder.
Nou, daar geloof ik niks van, want ik weet zeker dat dit een echte canadese herder is.
Pffffffff, wordt je soms zo moe van.
Of die mensen die zeggen van is dit nou een echte witte herder?
Mijn reactie is dan wel es van nee, hij is vermomd, het is eigenlijk een zwarte poedel, kun je toch zo zien
De meeste mensen kunnen de laatste opmerking wel waarderen, hahaha
Noou ik weet zeker dat het een canadese is, dat kun je zo zien, die hebben een smallere neus (toen Mike nog een jonge pup was).
Nou mevrouw, eerder noemden ze het wel een amerikaans canadese herder ofwel een ac herder.
Nou, daar geloof ik niks van, want ik weet zeker dat dit een echte canadese herder is.
Mijn reactie is dan wel es van nee, hij is vermomd, het is eigenlijk een zwarte poedel, kun je toch zo zien
De meeste mensen kunnen de laatste opmerking wel waarderen, hahaha
-
Lemuria
- Amaranthas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shih Tzu
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Mensen zien de shih heel erg vaak voor een Lhasa Apso aan, vooral als de kort zijn kan het inderdaad lastig te zien zijn.
wel begrijpenlijk, als leek kunnen ze erg op elkaar lijken, maar als je het weet zie je duidelijk verschillen.
Shih Tzu:

Lhasa Apso:

wel begrijpenlijk, als leek kunnen ze erg op elkaar lijken, maar als je het weet zie je duidelijk verschillen.
Shih Tzu:

Lhasa Apso:

Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.

-
arwen-elza
- Actief
- Mijn ras(sen): duitse herders
kun je nagaan wat ik uit te leggen heb. Witte herder OK maar witte duitse herderRory schreef:Das toch een canadese herder?
en soms ook nog de vraag of het retrievers zijn
en heel af en toe de domme opmerking: ze zien eruit als herders maar ......
- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Grizzly bear.....
Standaart opmerking bij de Schapendoes en de Puli ziet ie wel wat ????gerda__b schreef:Ik liep van de week met Brandy in het centrum....schreeuwt er een meisje...MAMAAAAAAAAA kijk dan een Grizzly BearEn die is heel zielig want hij heeft geen oogjes
![]()
Nou mun pollewop is gewoon een BOUVIER hooren ze heeft wel degelijk oogjes
Gerda
- kawa2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckels
dat komt erg bekent voor met onze tabbertTeckelgek schreef:
Soms wordt er gevraagd wat Jagger voor hond is. Als ik dan antwoord dat hij een Teckel is:
Een Teckel???????? Dat kan niet!!
Een Teckel???????? Weet u dat wel zeker?![]()
![]()
Een Teckel???????? Met welke kruising dan?
Een Teckel???????? Maar dan vast geen "echte"!!
En verder![]()
![]()
.
dat is vaak kruising tussen een collie en een teckel
daar kan ik nog wel inkomen vanwege de kleuren
en omdat dat je zo'n gekleurde teckel nooit ziet
ik ben ook nog nooit een andere tegen gekomen
ja ik weet dat jagger ook in nederland rond loopt
maar qau bouw is het toch echt een teckel en zie ik er nix van een collie inzitten
en dan ga je uitleggen dat het toch echt een teckel is
maar dat geloven sommige mensen toch echt niet
en is en blijft een kruizing
maarja dat maakt ook niet uit
want ik weet ok bij lange na niet alle rassen

- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Kai wordt dikwijls aanzien als een shih tzu en als ik dan zeg dat het een leeuwhondje is, krijg ik als antwoord 'ah een lhasa apso'. Zaterdag was iemand zo zeker dat het wel een lhasa apso was, dat zelfs zijn kale achterwerk niet kon overtuigen.

Een shih tzu of lhasa apso met geschoren achterkant
Bij Lotje (kruising) willen ze dan dikwijls weer niet geloven dat ze geen raszuivere yorkshire terrier. Of ze wordt ook wel eens uitgemaakt als een dikke york.

Buiten de kleur, zie ik dus totaal geen gelijkenis met een yorkshire terrier. Een yorkshire terrier heeft staande oren, is zeker voor de helft kleiner dan Lotje en is totaal anders gebouwd. Maar ja dat komt waarschijnlijk door al die stamboomloze 'yorkshire terriers' met hun hangoren die je overal ziet
Een shih tzu of lhasa apso met geschoren achterkant
Bij Lotje (kruising) willen ze dan dikwijls weer niet geloven dat ze geen raszuivere yorkshire terrier. Of ze wordt ook wel eens uitgemaakt als een dikke york.
Buiten de kleur, zie ik dus totaal geen gelijkenis met een yorkshire terrier. Een yorkshire terrier heeft staande oren, is zeker voor de helft kleiner dan Lotje en is totaal anders gebouwd. Maar ja dat komt waarschijnlijk door al die stamboomloze 'yorkshire terriers' met hun hangoren die je overal ziet
-
*mirjam*
- Vaste gebruiker
Bij Pebbles denken ze vaak dat het een westie is of een poedel.
Van Bara weten ze vaak wel dat het een herder is. Zelf weten we eigenlijk ook niet zeker of ze wel helemaal duitse herder is. Ze is vrij klein en slank. Ze vragen over Bara wel vaak of ze nog heel jong is. Dat valt wel mee, ze is vijf. Ze gedraagt zich af en toe alleen als een overjarige pup.
Van Bara weten ze vaak wel dat het een herder is. Zelf weten we eigenlijk ook niet zeker of ze wel helemaal duitse herder is. Ze is vrij klein en slank. Ze vragen over Bara wel vaak of ze nog heel jong is. Dat valt wel mee, ze is vijf. Ze gedraagt zich af en toe alleen als een overjarige pup.

- D@@ntje76
- Zeer actief
- Contacteer:
Hahaha, had het gisteren nog dat iemand zei van hé, is het een herder?arwen-elza schreef:kun je nagaan wat ik uit te leggen heb. Witte herder OK maar witte duitse herderRory schreef:Das toch een canadese herder?
![]()
en soms ook nog de vraag of het retrievers zijn![]()
en heel af en toe de domme opmerking: ze zien eruit als herders maar ......
Ik dacht dat het een soort poolhond was, hahaha, echt niet dus.
-
Mabeline
- Actief
Mabeline wordt niet zozeer verward maar wordt meestal een soort spaniel genoemd, en als je dan zegt dat het een cavalier king charles spaniel is, moet je dat nog een paar keer herhalen voor ze het ook kunnen uitspreken
Chica is al uitgemaakt voor husky en kruising (ze hadden geen idee wat). Meestal wordt er gevraagd wat is dat nou voor hondje? Niemand heeft de border collie gezegd tot op heden, maar goed ze is ook een bolletje wol op poten met haar 7,5 week.
Chica is al uitgemaakt voor husky en kruising (ze hadden geen idee wat). Meestal wordt er gevraagd wat is dat nou voor hondje? Niemand heeft de border collie gezegd tot op heden, maar goed ze is ook een bolletje wol op poten met haar 7,5 week.
Waar een wil is, is een weg, ook al is hij soms moeilijk
-
bieke
- Actief
ik heb een gordon setter en nu een pup bij een engelse cocker spaniel die wordt nu 5 maand black&tan de meeste denken nu dat het een pup is van onze gordon setter mischien omdat ze dezelfde kleuren hebben.
vele kennen ook geen gordon setter hier in belgié.
vele kennen ook geen gordon setter hier in belgié.
Honden zijn niet voor even maar voor het leven !
-
Mabeline
- Actief
-
andrea*
Zoro wordt vaak voor dalmatier aangezien
Heb bij sommige mensen de hoop maar opgegeven uit te leggen dat het helemaal geen ras is (want elke hond is toch een ras
)
En als ik dan met zoro zijn vriendinnetje loop (een echte dalmaat) dan weet iedereen ineens wel het verschil
Dan krijg je dus telkens de vraag is dat nu een echte dalmatier? (wijzend naar de dalmaat) dus ik dan: ja dat is een echte. Reactie van de mensen: Owh dus dan is dat een neppe (wijzend naar zor) :N:
Heb bij sommige mensen de hoop maar opgegeven uit te leggen dat het helemaal geen ras is (want elke hond is toch een ras
En als ik dan met zoro zijn vriendinnetje loop (een echte dalmaat) dan weet iedereen ineens wel het verschil
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
-
Ianthe
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
-
Williester
- geregistreerd lid
- Pinkki
- Actief
- Contacteer:
De smoushond wordt een boomerhondje, een kruising border terrier, een maltezer :N: of een benji-hondje.
De hollanders zijn eigenlijk altijd kruising bouvier/poedel/terrier/scnauzer.
Of ze zijn grijze lakense herders....
Sam is een keer uitgescholden voor een lelijke duitse herder
Leukste was vroeger reed ik met een vriendin mee naar behendigheidswedstrijden, zij had een kruising uit asiel waar echt niks van te maken viel, en ik had een hollandse herder met stamboom, kampioen etc. Tegen haar zeiden de mensen oooohhh wat is dat voor een ras, die is mooi. En ik kreeg een "bah wat heeft u een lelijke kruising" te horen...
De hollanders zijn eigenlijk altijd kruising bouvier/poedel/terrier/scnauzer.
Of ze zijn grijze lakense herders....
Sam is een keer uitgescholden voor een lelijke duitse herder
Leukste was vroeger reed ik met een vriendin mee naar behendigheidswedstrijden, zij had een kruising uit asiel waar echt niks van te maken viel, en ik had een hollandse herder met stamboom, kampioen etc. Tegen haar zeiden de mensen oooohhh wat is dat voor een ras, die is mooi. En ik kreeg een "bah wat heeft u een lelijke kruising" te horen...

-
Pavago
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
Manon_
- Actief