Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ons prachtige Amsterdam, Amsterdam is heel goed bezig.......

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ons prachtige Amsterdam, Amsterdam is heel goed bezig.......

Ongelezen bericht door Femia »

Deze buurt staat bekend als een zeer mooi stukje Amsterdam:
Afbeelding
Afbeelding
antoinette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door antoinette »

Er staan ook nergens vuilnisbakken geloof ik hè?
Szandor

Ongelezen bericht door Szandor »

Ik woonde met mijn ouders in de Rivierenbuurt in Nieuw Zuid..........
Zo nu en dan moet ik even mijn oude buurtje in en iedere keer weer slaat het schaamrood mij naar de kaken...........
Niets is meer herkenbaar, ja natuurlijk wel de huizen maar voor de rest is een een gore bende geworden vol met rotzooi enz enz.
In het begin vond ik Almere 3x niets en wilde gillende terug naar Amsterdam maar nu........................ik ben blij dat ik daar weg ben.
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

wat wil je hiermee zeggen?

Dit is helaas het beeld van heel Nederland, zéker in de Randstad , in de grote steden. :19: :evil:
Szandor

Ongelezen bericht door Szandor »

Klopt maar het is wel in en in triest.
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:wat wil je hiermee zeggen?

Dit is helaas het beeld van heel Nederland, zéker in de Randstad , in de grote steden. :19: :evil:
Lijkt mij duidelijk. Het steekt mij nogal dat ik een brief in de bus krijg (adres via de gemeente omdat ik netjes hondenbelasting betaal) dat ik een boete krijg als ik geen opruimzakje kan laten zien.
Er wordt geschreven alsof je een kleutertje bent dat je een schep bij je moet hebben van 100 cm2 of een stevig zakje zoals bijgesloten.
Omdat kinderen eventueel misselijk worden van de e-colie bacterie.
Ik zie dus dagelijks dit soort toestanden en dan heb ik het nog niet over afgebroken flessenhalsen, injektienaalden en de ratten die hier door de straten rennen.
Wat ik gefilmd heb ligt al een maand zo tegenover een lagere school en tegenover mijn huis.
Het gevoel dat ik op een vuilnisbelt woon wordt met de dag sterker.
En dan lopen zeiken over een poepzakje? De zakjes hondenstront liggen trouwens ook naast de vuilnisbakken die nauwelijks geleegd worden.
Dit stukje op de film, daar zijn de prullenbakken vorig jaar weggehaald omdat ze in de fik werden gestoken.
Hondendrollen zijn tenminste nog afbreekbaar, of worden opgegeten door de vogels, die andere shit niet.
Ik vind dit dus gewoon zeer onrechtvaardig.
Hondenstront hoort niet op de stoep laat dit duidelijk zijn, maar wat ik hier zie liggen gaat alle perken te buiten. Ik ben dus boos!
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

En terecht. Dit is een van de redenen dat ik uit Amsterdam ben weggegaan, naast grote onverschilligheid.
Afbeelding
Dipsausje
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dipsausje »

Zo heh, ik dacht dat er hier in Helmond veel afval in de berm lag maar het kan dus duidelijk nog erger. Ik zou zeggen stuur dit naar de gemeente, met iets als dat je graag de stront opruimt maar dat de rest ook eens aangepakt mag worden. Stront is vervelend om te ruiken of in te staan maar al die troep is toch echt een stuk gevaarlijker en schadelijker voor het milieu.
Gr. Jelle en een poot van Borke
jelledekker.nl | Laatste Update: 12/03/2008 | 205 foto's online
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Misschien het filmpje eens opsturen naar de gemeente?
Femia
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:Misschien het filmpje eens opsturen naar de gemeente?
Dat overweeg ik ook eigenlijk, maar ik denk dat ze er gewoon om lachen.
Je moet gewoon belasting en eventuele boetes betalen en verder je bek houden
Het stomme is dat ik dit gisterochtend gefilmd heb, omdat het er al een maand lag. Ik vond dit filmpje niet zo goed en wilde het vanmorgen vroeg over doen.
Wat denk je? Het meeste was opgeruimd. Waarschijnlijk zijn mensen gaan klagen, want uiteraard heb ik hier met vele hondeneigenaren over gesproken.
Volgende maand een nieuwe film dan maar.
Dit is zeker geen eenmalig straatbeeld hier.
Afbeelding
keessie
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door keessie »

Tsja,Amsterdam is Amsterdam niet meer. En dan ooit het "statige zuid'' met zijn brede straten en waar nu alleen maar de z.g crimi's wonen,haha.
En het gaat idd alleen maar meer achteruit door allerlei oorzaken en dat zal in heel het land zijn,wat voorheen bestempeld was als een A-locatie,is nu gewoon even anders.
Ik als ras -mokumse ben verhuist omdat dit beter was gezien mijn zoontje maar ben blij dat dit niet verder is dan 10 minuten rijden van dat waar ik nu zit :mrgreen: :wink:
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Herkenbaar hoor, het filmpje. Eén van de redenen dat ik mijn winkeltje opgedoekt heb in de Pijp is de enorme rotzooi op straat. Heb je een leuke uitstalling gemaakt voor je winkeltje, met mooie buxussen in potten (waar ik dik voor moest betalen aan de gemeente Amsterdam), staat men doodleuk tegen je planten aan te pissen op klaarlichte dag.
De meubeltjes die buiten stonden moesten aan stevige kettingen.
Na 4 uur 's middags kreeg ik geen klant meer, want dan was de stoep voor de winkel een verzamelplaats van hangjongeren.
Toen de sigarenboer overvallen was, en de pianoverkoper een mes in zijn rug had gekregen en het café op de hoek een gewapende overval had meegemaakt heb ik de huur opgezegd, en voorgoed Amsterdam de rug toegekeerd.
Er zullen vast - nog- wel leuke buurten zijn, en ik zal vast niet objectief zijn , want getekend door eigen ervaring, maar wat mij betreft is Amsterdam het riool van dit land.
keessie
Actief
Contacteer:

bullenmama schreef:Herkenbaar hoor, het filmpje. Eén van de redenen dat ik mijn winkeltje opgedoekt heb in de Pijp is de enorme rotzooi op straat. Heb je een leuke uitstalling gemaakt voor je winkeltje, met mooie buxussen in potten (waar ik dik voor moest betalen aan de gemeente Amsterdam), staat men doodleuk tegen je planten aan te pissen op klaarlichte dag.
De meubeltjes die buiten stonden moesten aan stevige kettingen.
Na 4 uur 's middags kreeg ik geen klant meer, want dan was de stoep voor de winkel een verzamelplaats van hangjongeren.
Toen de sigarenboer overvallen was, en de pianoverkoper een mes in zijn rug had gekregen en het café op de hoek een gewapende overval had meegemaakt heb ik de huur opgezegd, en voorgoed Amsterdam de rug toegekeerd.
Er zullen vast - nog- wel leuke buurten zijn, en ik zal vast niet objectief zijn , want getekend door eigen ervaring, maar wat mij betreft is Amsterdam het riool van dit land.
De pijp,geinig. Wij hadden een avondwinkel "Jado"
op de hoek van de eerste Oosterparkstraat.
Bullenmama

Keessie wat leuk, ik zat op de Ceintuurbaan.
keessie
Actief
Contacteer:

bullenmama schreef:Keessie wat leuk, ik zat op de Ceintuurbaan.
Haha, was wel heel vlakbij,heb je me vast toen in die tijd wel eens voorbij zien schuiven als ik gehaast[want de winkel moest open :wink: ] naar de Albert Cuyp sheeste :mrgreen:
keessie
Actief
Contacteer:

bullenmama schreef:Keessie wat leuk, ik zat op de Ceintuurbaan.
En waar zat jij trouwens precies en in welk jaar,haha ,zoals je weet veranderde het zeer snel :wink:
Bullenmama

Reken, reken, zeker tien jaar geleden had ik die winkel. Het huisnummer weet ik niet eens meer, driehonderdnogwat geloof ik.Het was tussen de Van Woustraat en de Amstel, niet het beste stuk van de Ceintuurbaan dus :mrgreen:
Na mij kwam er een winkel met feestkleding voor kinderen in.
Als ik een keer in Amsterdam moet wezen ga ik toch es kijken hoe de sfeer daar in de straat nu is.
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Schei uit hou op, hier hebben we sinds 1 mei ook een hondenbeleid. Er zijn hele wijken, waar je met je hond niet eens meer komen mag.

En idd. als je geen strontzakje kan laten zien, kost je dat 50 euro. Alleen de
vuilnisbakken zijn nog niet geplaatst.
En voor "verboden voor honden" paaltjes en overige aanduidingen is een hele berg geld uitgetrokken, schat ik zo in.
(Zal morgen 's een foto maken van zo'n paaltje, kun je zien wat ik bedoel)

Echter de overige rotzooi, wordt hier wel redelijk bijgehouden.
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

:eek: tjezus wat wonen wij hier dan nog " schoon" . En wie gooit nou luiers gewoon op straat :kotz: .
Ik zou het filmpje ook naar de gemeente sturen, elke keer weer. Zou trouwens ook de neiging hebben om het op te ruimen. Staan er dan nergens prullenbakken in die buurt. Het is trouwens geen reden om dan je meuk maar ergens neer te gooien als er geen bakken staan.
Gatver Femia, kan me voorstellen dat je je daaraan ergert, erg ergert.

Als je kijkt naar hoeveel werklozen er zijn , kunnen ze daar dan niet mensen van inzetten :19: (maar ja, die willen dat werk natuurlijk weer niet doen, die trekken liever zo de uitkering :kotz: ) maar dat is weer een andere discussie :mrgreen:
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Jacky schreef::eek: tjezus wat wonen wij hier dan nog " schoon" . En wie gooit nou luiers gewoon op straat :kotz: .
Ik zou het filmpje ook naar de gemeente sturen, elke keer weer. Zou trouwens ook de neiging hebben om het op te ruimen. Staan er dan nergens prullenbakken in die buurt. Het is trouwens geen reden om dan je meuk maar ergens neer te gooien als er geen bakken staan.
Gatver Femia, kan me voorstellen dat je je daaraan ergert, erg ergert.

Als je kijkt naar hoeveel werklozen er zijn , kunnen ze daar dan niet mensen van inzetten :19: (maar ja, die willen dat werk natuurlijk weer niet doen, die trekken liever zo de uitkering :kotz: ) maar dat is weer een andere discussie :mrgreen:
Wat denk je van de taakgestraften? Die zijn er genoeg hoor!
Buiten dat, betalen we genoeg belasting en reinigingsheffingen, buiten de hondenbelasting en de bekeuringen om.
Dan mag er wel eens zo'n bezemwagen door de straat vind ik.
Afbeelding
Jojoke

Ongelezen bericht door Jojoke »

Naar de gemeente én naar AT5?ofzoiets?
Ze moesten zich toch doodschamen,het lijkt wel een derdewereld land,zo mooi bestraat en dan de boel zo versmeren,sorry hoor ik kan daar niet goed tegen!!! :boos: :boos: :boos:
Dipsausje
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dipsausje »

Jacky schreef:Als je kijkt naar hoeveel werklozen er zijn , kunnen ze daar dan niet mensen van inzetten :19: (maar ja, die willen dat werk natuurlijk weer niet doen, die trekken liever zo de uitkering :kotz: ) maar dat is weer een andere discussie :mrgreen:
Dat hebben ze hier in Helmond voorkomen, als je het werk van de gemeente niet aanneemt krijg je nog maar de helft van de uitkering. Alleen jammer dat ze die mensen vervolgens met kettingzaag bosjes laten snoeien ipv iets nuttigs...
Gr. Jelle en een poot van Borke
jelledekker.nl | Laatste Update: 12/03/2008 | 205 foto's online
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik vind dit echt schrijnend, en zou zeker je filmpje naar de Gemeente sturen, met een mail erbij dat als je binnen een week geen reactie hebt gekregen, je de publiciteit (AT5 of Hart van Nederland of zo) gaat opzoeken.
Dit is echt niet normaal meer vind ik.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

wat erg zeg!!

ik ben natuurlijk een dorpse trut maar ik heb die mooidoenerij over a'dam nooit gesnapt. ik ben een keer of 5 in a'dam geweest en ik vind het doodeng daar... :N:
Afbeelding
Femia
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:wat erg zeg!!

ik ben natuurlijk een dorpse trut maar ik heb die mooidoenerij over a'dam nooit gesnapt. ik ben een keer of 5 in a'dam geweest en ik vind het doodeng daar... :N:
Wát vind je precies eng dan? Overdag in de binnenstad hoef je niet bang te zijn, alleen op je tas en geld letten verder is er niks aan de hand.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Femia schreef:
massam schreef:wat erg zeg!!

Wát vind je precies eng dan? Overdag in de binnenstad hoef je niet bang te zijn, alleen op je tas en geld letten verder is er niks aan de hand.
het volk wat je ziet lopen, de drukte, op/bij het station het volk wat er loopt. alle verhalen die je hoort. dan die dingen van marc en martijn weer etc.

ik zal mezelf ook best wel gek maken hoor :mrgreen:
Afbeelding
Femia
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef: het volk wat je ziet lopen, de drukte, op/bij het station het volk wat er loopt. alle verhalen die je hoort. dan die dingen van marc en martijn weer etc.

ik zal mezelf ook best wel gek maken hoor :mrgreen:
Die dingen die jij hoort gebeuren niet allemaal in de binnenstad hoor.
Marc en Martijn woonden vlak bij mij en dat ligt nogal een stukje van de binnenstad af. Buiten dat is het stukje waar hun woonden nou niet één van de meest prettige stukjes van Amsterdam. Het centrum met de winkels waar al die mensen lopen is veiliger. Er is veel meer controle en criminelen vallen meer op.
Dus als jij wil winkelen in de Kalverstraat kan jij dat rustig doen. Alleen oppassen voor zakkenrollers! Ik loop rustig in mijn uppie 's avonds in de kalverstraat hoor, maar niet op de plek waar Martijn en Marc woonden :wink:
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Dan is het in Zuid-Oost heilig met de rotzooi vergeleken met wat jij gefimd heb
ik kom daar nu iedere week ook in de parken, maar dit zie je er echt niet.
enne..ik durf daar ook gewoon sávonds over straat. :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”