Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vraagje voeding zogende teef

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

vraagje voeding zogende teef

Ongelezen bericht door ranetje »

Een vriendin van mij heeft een mooi nest Labradorpuppy's liggen van nu ruim een week oud.
De moederhond jaagt gewoon op voeding en is de keuken bijna niet uit te krijgen :mrgreen:
Op dit moment geeft mijn vriendin macaroni en gekookt lamshart, rodi-schijven en allerlei zuivel. En qua droogvoer bijna alleen nog maar puppievoer (energievoer).

Er schijnt speciaal energievoer te zijn voor zogende teven.
Als ze er naar vraagt in de dierenwinkel weten ze daar niet wat ze bedoelt.
Kunnen jullie daar een antwoord op geven?
Of misschien nog een extra (ander) advies?

De puppy's groeien goed :ok: maar mams heeft kennelijk heel erg veel behoefte aan iets extra's :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

mijn informatie is tijdens de echte zoogtijd (bij die vriendin van je nu dus) voeren naar behoefte en dat kan echt 4 tot 5x de normale portie zijn (in het geval van mijn 15 kilo meisje dus misschien wel 2.5 kilo per dag!)

ik zal haar ook haar eigen complete kvv blijven geven en wat koolhydraten ala macaroni ofzo. geen andere gekke dingen buiten wat van die theetjes die in het spatpakket zitten
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

massam schreef:mijn informatie is tijdens de echte zoogtijd (bij die vriendin van je nu dus) voeren naar behoefte en dat kan echt 4 tot 5x de normale portie zijn (in het geval van mijn 15 kilo meisje dus misschien wel 2.5 kilo per dag!)

ik zal haar ook haar eigen complete kvv blijven geven en wat koolhydraten ala macaroni ofzo. geen andere gekke dingen buiten wat van die theetjes die in het spatpakket zitten
Bedankt vast :ok:
De moederhond krijgt zo veel te eten nu dat ze elke twee uur wat krijgt, anders zou ze knappen :mrgreen: :smile:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
M@scha
Zeer actief

ja ineens in 1 bak die 4x daghoeveelheid lijkt me een beetje veel ja :mrgreen:
Afbeelding
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

royal canin heeft dat voer, ken je niemand die het voor je mee kan nemen van de groothandel zoals v.d. Meer ? of anders royal canin zelf bellen miss kan je het ergens af laten leveren in de buurt zodat het daar afgehald kan worden.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Op vleesvoer doen zogende teven het erg goed, ze geven voldoende melk en mijn ouders geven ook heel veel extra's en ja idd iedere twee uur eten.
Bijna het gelijke ritme wanneer de puppen drinken :wink:
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Onze honden zijn kleiner maar wij geven zeker 1 a 2 ons rodi extra per pup per dag. Een hond die normaal bij ons 3 a 4 plakken per dag krijgt eet er tijdens het zogen zo'n 15 a 20 plakken. Iedere 2 uur een flinke maaltijd.
ranetje
Zeer actief

Bedankt allemaal :ok:
Ik zal het haar doorgeven :wink:
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

Melanie 74 schreef:Op vleesvoer doen zogende teven het erg goed, ze geven voldoende melk en mijn ouders geven ook heel veel extra's en ja idd iedere twee uur eten.
als je normaal brok voert aan je hond, hoever van te voren is het versrtandig om de teef over te zetten op kvv?
M@scha
Zeer actief

ik heb lola een maand voor de dekking overgezet op kvv. ze had daarvoor 5 dagen brok en 2 dagen kvv.
Afbeelding
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

little-wolf schreef:
Melanie 74 schreef:Op vleesvoer doen zogende teven het erg goed, ze geven voldoende melk en mijn ouders geven ook heel veel extra's en ja idd iedere twee uur eten.
als je normaal brok voert aan je hond, hoever van te voren is het versrtandig om de teef over te zetten op kvv?
Ik heb mijn teef eigenlijk vanwege de melkproduktie over gezet op Vlees, dit zou zoveel beter zijn :19: nou, t was helemaal niks beter :roll: melkproduktie is erfelijk bepaald, de ene teef geeft meer en vettere melk dan de andere, vlees heeft daar helemaal niks mee te maken :blah:

Maar ze blijft lekker op vlees staan, hoor, maar voor de melkproductie hoef je het echt niet te gaan doen...
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

Ik geef de zogende teef 4 a 5 keer daags eten en gemiddeld 4 keer de normale hoeveelheid maar wil ze meer dan krijgt ze ook meer.

Ik geef ze altijd versvlees, energique vanaf het moment van de dekking.

gr Maria
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

voer alleen maar zelf samengesteld en voer vanaf de 5de week dracht naar behoefte, de laatste weken voor de bevalling ook echt 3 a 4 x per dag en dan mogen ze eten zo veel ze willen, de rest haal ik dan weer weg
en na de bevalling 2 a 3x per dag naar behoefte...
ranetje
Zeer actief

Inge O schreef:ik pas nooit de inhoud van het voer aan, maar wel de hoeveelheid. in principe zou ik ook zeggen dat een zogende teef niet teveel kan eten, maar of dat ook voor een labje opgaat durf ik niet te zweren :mrgreen: .
Haar honden zijn altijd heel goed op gewicht :wink:
Deze hond heeft twee jaar geleden ook een nest gehad van 6 puppy's maar toen had ze niet zo'n razende honger als nu (7 puppy's).

Mijn vriendin heeft vroeger ook wel eens een nestje gehad, maar dit "gevreet" heeft ze nog niet eerder meegemaakt :roll: :wink:
Afbeelding
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Topic is al een beetje gedateerd, maar mijn ervaring (2 nestjes gefokt) is dat de teef haar brokken (die ze normaal graag at) acuut niet meer bliefde (en dan ook echt NIET!). De eerste keer heb ik haar overgezet op Rodi schijven, de 2e keer op Energique. Ik heb geen idee hoe het qua melkproductie is, ik kan alleen maar zeggen dat het voor de moederhond zelf fantastisch was. Was ze het eerste nest toch nog wel een tijdje dun met een lelijke vacht, de tweede keer met Energique was er twee dagen na de bevalling niet eens meer te zien dat ze net bevallen was! En er zaten wel zes puppen in, net als de keer ervoor. Ook is ze niet uit vacht gegaan, echt, ik kan niet anders aanraden dan Energique!
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

tura schreef:
little-wolf schreef:
Ik heb mijn teef eigenlijk vanwege de melkproduktie over gezet op Vlees, dit zou zoveel beter zijn :19: nou, t was helemaal niks beter :roll: melkproduktie is erfelijk bepaald, de ene teef geeft meer en vettere melk dan de andere, vlees heeft daar helemaal niks mee te maken :blah:

Maar ze blijft lekker op vlees staan, hoor, maar voor de melkproductie hoef je het echt niet te gaan doen...
Hoe kan jij dat nou weten na 1 nest je teef op rauw te hebben gehad :19: . Dat het in JOUW geval niet zo was geloof ik direct maar dat is geen feit.
Afbeelding
Esther80
Zeer actief
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Esther80 »

Onze teef had 12 pups en ook een enorme eetlust. Wij hebben om de 2 dagen een gekookt ei gegeven, elke dag meerdere stukken kaas, lekker vet toch licht verteerbaar. Verder veel KVV (smuldier), karnemelk, haring, sardientjes, makreel, yoghurt, puppyvoer en puppymelk (die ik voor de pups niet nodig had, ze voedde ze zelf). Wat er in ging ging erin, niets geen rem erop, ik denk dat ze een keer of 8x per dag wat te eten kreeg, doorlopen dus.

Van energiek voer heb ik niets gehoord. Maar het zal er ongetwijfeld zijn. Kijk anders een op de site van spat.

Groeten,
Esther en Co.
Rhodesian Ridgebackkennel "Kani Akilah"
"A Ridgeback isn't just another dog....It's a Lifestyle!"

Afbeelding
ranetje
Zeer actief

:ok:
Dank je Esther.
De puppy's zijn al vrijwel gespeend :wink:
Afbeelding
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

Hutsje schreef:
tura schreef:
little-wolf schreef:

Hoe kan jij dat nou weten na 1 nest je teef op rauw te hebben gehad :19: . Dat het in JOUW geval niet zo was geloof ik direct maar dat is geen feit.
Meerdere fokkers beamen dit, en dit is mijn ervaring inderdaad na 1 nest en hiervoor 2 nesten op brokken, dus had gehoopt dat ik verschil zou merken, niet dus...
plenty
Zeer actief

Ongelezen bericht door plenty »

Dit eet een BC teef met een nest van 9 pups van een vriendin van mij , pups zijn nu 2 weken oud .

Spot eet per dag 2 kilo carnibest, 8 kippennekken, 1/2 liter geitenkarnemelk, 1/2 liter vanillevla, macronie,spagetti, verse fijngemalen groenten bij de gehakt of het rundvlees i.p.v. carnibest als afwisseling, 3 sneetjes bruin brood met roomboter
Groetjes Jet Winny en dove Cathy en Yuma .
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

tura schreef:
Hutsje schreef:
tura schreef:
little-wolf schreef: als je normaal brok voert aan je hond, hoever van te voren is het versrtandig om de teef over te zetten op kvv?

Meerdere fokkers beamen dit, en dit is mijn ervaring inderdaad na 1 nest en hiervoor 2 nesten op brokken, dus had gehoopt dat ik verschil zou merken, niet dus...
Dat is andersom dus net zo. Ik ken er genoeg die met dezelfde teef erg veel verschil gemerkt hebben, en zowieso in het algemeen sinds er rauw gevoerd wordt veel betere melkgift hebben, gezondere nesten en betere opname.
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

ik denk dat vlees of brok niet zo veel uit maakt , de teven die hier brok kregen hadden altijd zat melk. Leggy wilde geen brok meer tijdens de dracht en er na en die had net zoveel melk als de brokken teven. Wel kregen de teven hier altijd puppymelk :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”