Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bullmastif
Moderator: moderatorteam
-
Mojuan
- Zeer actief
Bullmastif
Iemand die ik een tijdje terug zag lopen beweerde een Bullmastif te hebben.
Nou weet ik echt wel hoe die honden eruit zien, en keek hem dan ook heel verbaasd aan.
De hond was rond de zes maanden, nu al even hoog als een volwassen Bullmastif, had hele lange poten, was vrij smal en had een lange neus.
Deed mij een beetje denken aan een jonge Presa Canario, maar ook dat was het niet.
Hij had geen stamboom, maar die jongen wist zeker dat het echt een Bullmastif was, want hij had beide ouders gezien.
Nu vraag ik me af: kan het zijn, dat deze pup gewoon helemaal 'mislukt' is? Of is het echt absoluut geen zuivere Bullmastif.
Ik ben er zelf eerlijk gezegd van overtuigd dat het een kruising is.
Volgens hem hadden de pups altijd een wat langere neus en zie je dat niet meer als hij een bredere kop krijgt.
Maar die hele kop was gewoon zo anders en ik heb zelf meerdere van deze honden op zien groeien van pup af aan, en die zagen er heeeel anders uit.
Helaas heb ik geen foto, anders had ik die wel even geplaatst.
Nou weet ik echt wel hoe die honden eruit zien, en keek hem dan ook heel verbaasd aan.
De hond was rond de zes maanden, nu al even hoog als een volwassen Bullmastif, had hele lange poten, was vrij smal en had een lange neus.
Deed mij een beetje denken aan een jonge Presa Canario, maar ook dat was het niet.
Hij had geen stamboom, maar die jongen wist zeker dat het echt een Bullmastif was, want hij had beide ouders gezien.
Nu vraag ik me af: kan het zijn, dat deze pup gewoon helemaal 'mislukt' is? Of is het echt absoluut geen zuivere Bullmastif.
Ik ben er zelf eerlijk gezegd van overtuigd dat het een kruising is.
Volgens hem hadden de pups altijd een wat langere neus en zie je dat niet meer als hij een bredere kop krijgt.
Maar die hele kop was gewoon zo anders en ik heb zelf meerdere van deze honden op zien groeien van pup af aan, en die zagen er heeeel anders uit.
Helaas heb ik geen foto, anders had ik die wel even geplaatst.

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Ik heb er zelf ook een die met 7 maanden al hoger is dan de meeste bullen worden, en hij heeft een redelijk lange neus

Bullmastiffs horen eerst in de hoogte te gaan en pas daarna in de breedte. De neus van Kiefer is wel aan de lange kant maar wel breed gesteld en hij heeft een behoorlijke snuit. Het kan dus best een raszuivere zijn maar aangezien er geen stamboom bij zit zul je dit nooit zeker weten.

Bullmastiffs horen eerst in de hoogte te gaan en pas daarna in de breedte. De neus van Kiefer is wel aan de lange kant maar wel breed gesteld en hij heeft een behoorlijke snuit. Het kan dus best een raszuivere zijn maar aangezien er geen stamboom bij zit zul je dit nooit zeker weten.

-
Mojuan
- Zeer actief
- Mol
- Zeer actief
-
Mojuan
- Zeer actief
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
-
Wytske
- Actief
In het nest van Poemba zie je ook veel verschillen. De één heeft een wat langere snuit dan de andere, maar absoluut niet spits. Poemba is tenger gebouwd en heeft voor een bullmastiff een lange snuit (zie foto). De meeste mensen zeggen het eerste jaar dat ze zo op boxers lijken, dus...

Het is een tekening, maar dan heb je een idee hoe ze eruit ziet. Ik zit hier op mijn werk en soms blokkeren ze afbeeldingen. Vandaar!

Het is een tekening, maar dan heb je een idee hoe ze eruit ziet. Ik zit hier op mijn werk en soms blokkeren ze afbeeldingen. Vandaar!
Laatst gewijzigd door Wytske op 15 jun 2007 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.