Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
franse bulldog
Moderator: moderatorteam
-
sissy
franse bulldog
hallo , ik ben op zoek naar mensen die een frans bulletje hebben.hoe zijn deze honden,met andere honden,hoe zit het met hun gezondheid.zijn het sterke honden,blaffen ze, zijn ze dominant en zijn het nerveuze hondjes alvast bedankt voor reactie veel liefs
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
-
Dazwa84
Hoi! Ik heb een Franse bull, 'Belle' en ze is nu 8 maanden oud. Ik zal proberen antwoord te geven op je vragen zoals het met Belle gaat. Het is nl. onze eerste franse bul dus ik kan alleen maar over onze situatie praten.
Hoe is ze met andere honden:
Belle is met andere honden sociaal maar ze heeft wel wat dominante trekjes, ze is vaak erg aanwezig tijdens spelen met een andere hond (blaffen, en toen ze pup was deden correcties van andere honden haar niet bijzonder veel). De laatste tijd is ze, ook omdat ze wat volwassener wordt, trouwens wel een stuk minder opdringerig! Vooral als we met haar en andere honden los lopen gaat het prima, ze is erg open naar vreemde honden toe als ze los is. Aan de lijn heeft ze nogal de neiging om uit spanning of opwinding (denk ik) te borstelen in onbekende situaties of met onbekende honden.
Belle is nog maar 8 maanden maar tot nu toe is ze goed gezond. Geen last van benauwdheid, ook niet als pup tijdens de zomer toen het zo heet was. We hebben Belle van een fokker vandaan omdat we wilden dat we vanaf het begin konden volgen hoe het met het nest ging, hoe de moederhond was, de fokker zelf, etc. Ook vanwege de gezondheid.
Belle is absoluut niet nerveus, eerder juist relaxed en lekker bijdehand
De laatste weken is ze wel een stuk blafferiger naar onbekende geluiden maar ik heb het idee dat dat komt omdat ze loops moet worden.
Belle is een echte bul, een clowntje en een bijdehandje, heerlijk! Ik wil volgend jaar verder met een gehoorzaamheid cursus. Ze luistert best goed maar is daarbij wel lekker eigenwijs, dat vinden wij zo leuk aan de franse bull.
Hoe is ze met andere honden:
Belle is met andere honden sociaal maar ze heeft wel wat dominante trekjes, ze is vaak erg aanwezig tijdens spelen met een andere hond (blaffen, en toen ze pup was deden correcties van andere honden haar niet bijzonder veel). De laatste tijd is ze, ook omdat ze wat volwassener wordt, trouwens wel een stuk minder opdringerig! Vooral als we met haar en andere honden los lopen gaat het prima, ze is erg open naar vreemde honden toe als ze los is. Aan de lijn heeft ze nogal de neiging om uit spanning of opwinding (denk ik) te borstelen in onbekende situaties of met onbekende honden.
Belle is nog maar 8 maanden maar tot nu toe is ze goed gezond. Geen last van benauwdheid, ook niet als pup tijdens de zomer toen het zo heet was. We hebben Belle van een fokker vandaan omdat we wilden dat we vanaf het begin konden volgen hoe het met het nest ging, hoe de moederhond was, de fokker zelf, etc. Ook vanwege de gezondheid.
Belle is absoluut niet nerveus, eerder juist relaxed en lekker bijdehand
Belle is een echte bul, een clowntje en een bijdehandje, heerlijk! Ik wil volgend jaar verder met een gehoorzaamheid cursus. Ze luistert best goed maar is daarbij wel lekker eigenwijs, dat vinden wij zo leuk aan de franse bull.
- Yv*nn
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Anna*
-
lara & Laika
- geregistreerd lid
Hier 3 fransjes.
Bickel (uit het buitenland
zonder stamboom)
Kan niet met andere rassen en reuen van zijn eigen ras gaat alleen los.
Teefjes van zijn eigen ras is geen probleem.
Bickel is gezond, hij heeft alleen bij tijd en wijlen last van zijn voetkussentjes. Daar krijgt hij dan een kuurtje voor en dan is het weer weet ik hoelang weg.
Bick is heel erg sterk, maar omdat ik gehoorzaamheid met hem heb gedaan luisterd hij wel. Nu doen we alleen nog behendigheid.
Neveus is hij niet.
En hij is dol op lange wandelingen en heeft ook niet zo veel last van de warmte.
Bickel was van mijn vader en woond nu sinds enkele weken ook bij ons.
Lara (stamboom)
Is helemaal gezond, maar heeft ongeveer 2 jaar geleden een nekhernia gehad. Gelukkig is dit met 6 weken benche rust helemaal genezen en een paar weken geleden hebben we van de ortopeet groen licht gehad om ook met haar behendigheid te gaan doen.
Lara is alleen een hele lieve hond, maar als ze met meerdere is (voor haar bekende honden) wordt ze flink en dan dreigt ze nog wel eens.
Samen staan we sterk zeg maar.
Lara is een hele vrije en blije hond. Altijd in een goed humeur en kan uren wandelen, ook als het kwik stijgt.
Lara haar oren doen het wel wat minder dan die van Bickel. We hebben haar ook niet als pup maar ze is bij ons gekomen toen ze 1,5 jaar was.
We hebben wel een curcus gedaan met haar, maar haar flappers werken gewoon niet.
Laika (stamboom)
Is gezond tot zover, maar ik heb het vermoede dat haar keel niet helemaal ok is.
Dit gaan we binnenkort na laten kijken dus daar kan ik weinig over zeggen.
Laika is heel baasgericht en wijkt niet van mijn zijde.
Naar andere honden kan ze gaan snauwen, maar dat is meer als deze erg druk zijn, daar kan ze niet goed tegen en maakt zich dan ook druk.
Ook Laika heeft heel erg het samen zijn we sterk gevoel.
Laika is een slim hondje wat op haar wenken bediend wil worden.
Bv. Als we niet thuis zijn ligt ze op de bank en daar kan ze zelf op komen, maar als we er zijn dan is het een onmogelijke opgave voor haar en wat doen wij...... haar optillen (lekker opvoedkundig verantwoord
)
Laika hebben wij ook als herplaatster
Wat ze zeggen over dat de franse bulldog een clown is is zeker waar.
Iedere keer kijk ik weer op van de dingen die ze doen en uitvreten (zijn hier geen slopers)
Zijn je beste maatje en doen alles om het jouw naar je zin te maken (of om je tot waanzin te drijven)
Als je je niet goed voelt voelen ze dit vijlloos aan en proberen je op te beuren.
Wil je nog meer weten kijk eens op www.ladybirds.nl dit is een forum over de franse bulldog, en daar kan je vast nog meer te weten komen.
Wel moet je goed opletten waar je een bulletje gaat halen. Er zitten ook fokker bij de franse bulldog die het niet te nauw nemen met alles en het belangrijkste de gezondheid.
Groetjes Patries
Bickel (uit het buitenland
Kan niet met andere rassen en reuen van zijn eigen ras gaat alleen los.
Teefjes van zijn eigen ras is geen probleem.
Bickel is gezond, hij heeft alleen bij tijd en wijlen last van zijn voetkussentjes. Daar krijgt hij dan een kuurtje voor en dan is het weer weet ik hoelang weg.
Bick is heel erg sterk, maar omdat ik gehoorzaamheid met hem heb gedaan luisterd hij wel. Nu doen we alleen nog behendigheid.
Neveus is hij niet.
En hij is dol op lange wandelingen en heeft ook niet zo veel last van de warmte.
Bickel was van mijn vader en woond nu sinds enkele weken ook bij ons.
Lara (stamboom)
Is helemaal gezond, maar heeft ongeveer 2 jaar geleden een nekhernia gehad. Gelukkig is dit met 6 weken benche rust helemaal genezen en een paar weken geleden hebben we van de ortopeet groen licht gehad om ook met haar behendigheid te gaan doen.
Lara is alleen een hele lieve hond, maar als ze met meerdere is (voor haar bekende honden) wordt ze flink en dan dreigt ze nog wel eens.
Samen staan we sterk zeg maar.
Lara is een hele vrije en blije hond. Altijd in een goed humeur en kan uren wandelen, ook als het kwik stijgt.
Lara haar oren doen het wel wat minder dan die van Bickel. We hebben haar ook niet als pup maar ze is bij ons gekomen toen ze 1,5 jaar was.
We hebben wel een curcus gedaan met haar, maar haar flappers werken gewoon niet.
Laika (stamboom)
Is gezond tot zover, maar ik heb het vermoede dat haar keel niet helemaal ok is.
Dit gaan we binnenkort na laten kijken dus daar kan ik weinig over zeggen.
Laika is heel baasgericht en wijkt niet van mijn zijde.
Naar andere honden kan ze gaan snauwen, maar dat is meer als deze erg druk zijn, daar kan ze niet goed tegen en maakt zich dan ook druk.
Ook Laika heeft heel erg het samen zijn we sterk gevoel.
Laika is een slim hondje wat op haar wenken bediend wil worden.
Bv. Als we niet thuis zijn ligt ze op de bank en daar kan ze zelf op komen, maar als we er zijn dan is het een onmogelijke opgave voor haar en wat doen wij...... haar optillen (lekker opvoedkundig verantwoord
Laika hebben wij ook als herplaatster
Wat ze zeggen over dat de franse bulldog een clown is is zeker waar.
Iedere keer kijk ik weer op van de dingen die ze doen en uitvreten (zijn hier geen slopers)
Zijn je beste maatje en doen alles om het jouw naar je zin te maken (of om je tot waanzin te drijven)
Als je je niet goed voelt voelen ze dit vijlloos aan en proberen je op te beuren.
Wil je nog meer weten kijk eens op www.ladybirds.nl dit is een forum over de franse bulldog, en daar kan je vast nog meer te weten komen.
Wel moet je goed opletten waar je een bulletje gaat halen. Er zitten ook fokker bij de franse bulldog die het niet te nauw nemen met alles en het belangrijkste de gezondheid.
Groetjes Patries
Onkruid vergaat niet, duur aangeschafte planten wel.
- Roosje
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: franse bulldog
Teefjes zijn meestal geen probleem met andere honden, reutjes zijn moeilijker. Het zijn honden met een sterk karakter en eigen wil, wanneer ze ergens geen in zin hebben dan vertikken ze het en wanneer je boos wordt dan worden ze alleen maar koppiger. Ze zijn altijd in voor een lolletje en dat is de manier om ze zover te krijgen om iets voor je te doen. Ze zijn absoluut niet nerveus en in het algemeen geen blaffers.sissy schreef:hallo , ik ben op zoek naar mensen die een frans bulletje hebben.hoe zijn deze honden,met andere honden,hoe zit het met hun gezondheid.zijn het sterke honden,blaffen ze, zijn ze dominant en zijn het nerveuze hondjes alvast bedankt voor reactie veel liefs
Ik heb twee teefjes van 6 en 4, allebei gezond. Eens per jaar breng ik een bezoekje aan de dierenarts voor hun jaarlijkse inentingen. Waar ik altijd wel opgelet heb is om hun gewrichten niet te overbelasten zoals de 5 minuut regel toen ze pup waren, geen trappen lopen, niet veel laten springen, geen gladde vloeren in huis (kleden op de vloer) enz. omdat dit een zwakke plek is bij Bulletjes. Zomers met hoge temperaturen moet je oppassen dat ze niet overhit raken door te veel beweging, door hun brede bouw en korte snuit kunnen ze moeilijk hun warmte kwijt. Dit vind ik eigenlijk het enige nadeel die ik ondervonden heb met dit ras. Wanneer het koeler is dan maak ik lange wandelingen met ze in het bos of hei zonder enig probleem.
Het zijn vrolijke honden die intens genieten van het leven, hun enthousiasme is aanstekelijk.

- Dionne
- nieuw lid
heej
ik heb ook een franse bulldog.. een reutje van 4 jaar. het is egt een schatje.. ik heb hem in tjechie gekocht 3 jaar gelden. hij kan egt super goed met andere honden omgaan maar is wel behoorlijk dominant.
ik wil graag een foto van hem laten zien maar weet niet hoe. kan iemand me daarmee helpen?
Groetjes dionne
ik heb ook een franse bulldog.. een reutje van 4 jaar. het is egt een schatje.. ik heb hem in tjechie gekocht 3 jaar gelden. hij kan egt super goed met andere honden omgaan maar is wel behoorlijk dominant.
ik wil graag een foto van hem laten zien maar weet niet hoe. kan iemand me daarmee helpen?
Groetjes dionne
-
Lemuria
Dan moet je je foto even uploaden op een site als www.photobucket.com. Daarna kopieer je de link en daarom heen zet jeDionne schreef:heej
Groetjes dionne
Dan wordt het dus [img]linkvandefoto[/img]
- Dionne
- nieuw lid
-
S@ndr@
- Zeer actief
- Dionne
- nieuw lid
-
Wytske
- Actief
Onze vorige hond was een Franse Bulldog en werkelijk een schat. Luisteren deed hij al goed en het was makkelijk hem dingen aan te leren (nou zijn wij behoorlijk consequest en strikt qua opvoeding). Het was een echte clown, dus chagrijnig zijn bij hem in de buurt was niet mogelijk. Op de één of andere manier kon hij het aanvoelen als je niet lekker in je vel zat. Met andere honden ging het soms goed, maar (ik denk) om zijn vreemde uiterlijk werd hij niet altijd goed "gelezen" door andere honden en draaide het hier en daar op een vechtpartijtje uit. Hij was heel beschermend naar onze Jack Russell die we als pup kregen toen D.J. ruim 1 jaar was en misschien ook een reden dat hij niet altijd goed met andere honden om kon gaan. Blaffen deed hij zelden.
Helaas hebben we hem met een leeftijd van 4 jaar moeten laten inslapen wegens rugproblemen. Hij heeft daar altijd mee gesukkeld en we konden het een aantal jaren met medicijnen onderdrukken. Tot op een gegeven moment zijn achterpoten het niet meer deden en vervolgens zijn hele lichaam niet meer. Na een aantal weken intensieve verzorging kwam onze Jack Russell niet meer bij de mand waar D.J. in lag en wisten we dat het afgelopen was. Wij hebben toen direct 's avonds de dierenarts gebeld en die is ook gelijk langs gekomen. We hebben hem rustig bij mijn man op schoot laten inslapen en in een zelfgemaakt kistje begraven in onze achtertuin.
Ik wil je niet afschrikken met dit verhaal, want ik heb echt hele mooie jaren met D.J. gehad en mis hem nog steeds ontzettend ondanks dat het alweer een paar jaar geleden is. Alleen zijn deze honden qua gezondheid niet sterk, maar qua karakter een 10+!
Helaas hebben we hem met een leeftijd van 4 jaar moeten laten inslapen wegens rugproblemen. Hij heeft daar altijd mee gesukkeld en we konden het een aantal jaren met medicijnen onderdrukken. Tot op een gegeven moment zijn achterpoten het niet meer deden en vervolgens zijn hele lichaam niet meer. Na een aantal weken intensieve verzorging kwam onze Jack Russell niet meer bij de mand waar D.J. in lag en wisten we dat het afgelopen was. Wij hebben toen direct 's avonds de dierenarts gebeld en die is ook gelijk langs gekomen. We hebben hem rustig bij mijn man op schoot laten inslapen en in een zelfgemaakt kistje begraven in onze achtertuin.
Ik wil je niet afschrikken met dit verhaal, want ik heb echt hele mooie jaren met D.J. gehad en mis hem nog steeds ontzettend ondanks dat het alweer een paar jaar geleden is. Alleen zijn deze honden qua gezondheid niet sterk, maar qua karakter een 10+!