Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
We zijn ,s ochtends erg vroeg vertrokken richting tsjechie.
de weg door Duitsland ging echt supergoed.
Toen we eenmaal over de grens waren zagen we direct de overblijfselen van het voormalige ddr tijdperk.
Armoede, hoeren langs de kant van de straat en veel vervallen huizen.
na een tijdje zijn we in de buurt van praag aangekomen.
Waarschijnljk een verkeerde afslag genomen want ineens stonden we midden in praag tussen de trams en wild toeterend verkeer.
Na een hysterische huilbui mijn humeur weer bij elkaar geraapt en zijn we na 2 uur kloten toch op plek van bestemming aangekomen.
Een leuke kamer met heelrijek bedden en de bar nog geen 50 mter bij ons vandaan!
We zaten aan een rivier waar veel kersenbomen stonden.
Dus heb het buikje goed rondgegeten tijdens eht badderen.
De dag erna zijn we naar praag gegaan met de trein.
ik kan hier veel over vertellen, maar je meot erg gewoon echt een keer geweest zijn.
mooie architectuur, mooie weer en lekker gewinkeld.
Heelrijk uit eten geweest en ,s avond een mojito gedronken op de goede afloop.
Vervolgens onze reis voorstegezet naar hongarije.
eerst een stuk door slowakije gereden alwaar we ons volgende stickertje op onze ruit mochten plakken.
Niet veel later kwamen we aan in hongarije enhebben we sticker 3 op de ruit kunnen plakken (rotdingen)
Al kronkelend door minidorpjes zijn we bij eht balatonmeer aangekomen en hebben alleerst een heerlijke duik genomen in het meer!
Toen hadden we de slangen nog neit ontdekt.
,s avond terrasje pakken en de boulevard over.
Vervolgens zijn we naar een stadje gegaan genaamd keszthely.
Daar staat eht oudste en grootste barok kasteel van hongarije.
Het was zo groot dat we die niet eens in 1 keer op de foto kregen.
Ook hebben we onderweg een leuke wibnkel gevonden met heel veel hout en vlechtwerk.
daar zullen we in de loop van de week nog 3 keer zijn aangeweest om telkens toch meer mee e nemen, ha ha ha.
Boodschappen doen is ook humor.
Vooral omdat mensen hongaars blijven praten, ook al maak je duidelijk dat je ze niet verstaat.
Weer wat later zijn we naar boedapest gegaan.
Zowaar is deze stad nog mooier als praag.
De pleien, monumenten en gebouwen zijn overweldigend.
De bruggen die buda met pest samenvoegd.
Kerken en mooie straten.
regeringsgebouw, paleis van de president... in 1 woord geweldig.
vervolgens hebben we wat rustiger anagedaan want er waren 2 grote blaren onder mijn voeten verschenen en lopen was gewoon een pijlijke aangelegenheid geworden.
we hebben onder andere nog boottochtjes gemaakt en stadsbezoekjes.
Lavendelvelden en museumdorpen met paprika huizen en csarda,s (traditionele restaurantjes als ik me niet vergis)
Al met al.
Wij hebben eht erg mooi gehad.
We zijn op de terugreis nog in finsterbergen geweest bij kennisen omdat 1400 km toch wel teveel word op 1 dag.
we zijn dwars door oostenrijk gekomne en hebben nog erg mooie bergen mogen zien.
Gisteren zijn we uit duitsland vertrokken en nu weer lekker thuis bij de diertjes en morgen weer aan,t werk!