Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
[quote="twinkeltje"][quote="amanda"]ik werk overigens sinds kort voor een stichting die honden en katten herplaatst en vanuit de stichting krijg ik hulp van gedrags deskundige. ik zal haar vragen of een muiltje een goed idee is. ik durf niet nog meer zelf aan te rommelen en meer kwaad dan goed te doen. maar ik kan me bijna niet voorstellen dat het schadelijk voor zijn gedrag zou zijn.[/quote]ik denk dat het meer voor jou goed zou zijn dat je je zekerde voelt[/quote]
amanda schreef:echt vechten is een groot woord. hij heeft wel eens uitgehaald maar echt verder dan een schram is het bij mijn weten nooit gegaan.
dus eigenlijk een beetje hondentaal dat misschien over gaat door inderdaad ontmoetingen met verschillende honden zo dat ze niet eng meer zijn
ik geloof dat het vast goed gaat komen
tja of hij echt door zou vechten als ik hem die kans zou geven weet ik niet. ik denk het wel maar ik kan me vergissen.
heel af en toe loopt er wel eens een voor hem vreemde met hem maar dat is alleen in nood en heel even. hooguit paar minuten. ik ben bang dat die gene niet goed op let en er weer van alles fout gaat. hij accepteerd het wel als andere met hem lopen maar hij moet mij dan niet zien want dan trekt ie zich scheel naar mij toe
amanda schreef:tja of hij echt door zou vechten als ik hem die kans zou geven weet ik niet. ik denk het wel maar ik kan me vergissen.
heel af en toe loopt er wel eens een voor hem vreemde met hem maar dat is alleen in nood en heel even. hooguit paar minuten. ik ben bang dat die gene niet goed op let en er weer van alles fout gaat. hij accepteerd het wel als andere met hem lopen maar hij moet mij dan niet zien want dan trekt ie zich scheel naar mij toe
en hoe is zijn gedrag dan als je echt uit beeld bend
tja weet ik eigenlijk niet. het gebeurt eigenlijk nooit. ik geef hem niet snel uit handen. dan moet er echt een noodgeval zijn waardoor ik hem zelf niet uit kan laten en dat gebeurt zo goed als nooit (gelukkig)
Als ik je een tip mag geven: toch proberen een goede hondenschool te vinden.
Ik ken het probleem want ik heb ook zo'n hond. Eigenlijk moet ik zeggen had. Mijn herder is een angsthaas, wil eigenlijk met iedereen spelen maar maakt moeilijk contact. En dus zet hij een grote mond op in de hoop de andere hond te overtreffen.
Ik ben gaan trainen op een goede hondenschool en we zijn er erg van opgeknapt. Wolf loopt gewoon los tussen groot en klein en valt alleen nog wel eens uit aan de riem.
Veel succes!
Ik wil wel een keer met je wandelen hoor, ik heb een middelgrote hond, dominante reu (2 weken terug gecastreerd) maar reageert totaal niet op andere honden als die snauwen of uitvallen. Hij is heel zeker van zichzelf en vindt het niet waard om te gaan vechten. Ik wil best een keer afspreken om eens te kijken hoe dat zal gaan
Tis een flink ventje en die kan wel wat hebben en van een keer een schram, kras of wat dan ook oplopen gaan ze niet dood
lijkt me gezellig. ik heb alleen geen auto en openbaar vervoer is geen optie met beau. ik weet niet of je hier in de buurt kan komen? (delft park bij kerkpolder). je kan er heerlijk lopen en tis er nog best groot.
amanda schreef:lijkt me gezellig. ik heb alleen geen auto en openbaar vervoer is geen optie met beau. ik weet niet of je hier in de buurt kan komen? (delft park bij kerkpolder). je kan er heerlijk lopen en tis er nog best groot.
gr
Ik heb een auto dus dat is geen probleem en als je me een straatnaam kan geven waar ik kan parkeren dan brengt Tommie TomTom me er vast zo heen
jidde schreef:Hoe heet het mooie gebied tegen rotterdam aan?? Prachtige omgeving, bij 1 of andere tennisbaan dacht ik.
Dat is Midden Delfland, ERG groot gebied, en ze mogen overal los. Alleen wel druk als het mooi weer is.
Die foto's zijn op het stuk bij de voetbalvelden, je kan ook nog helemaal aan de andere kant lopen, richting schipluiden, en dan naar vlaardingen en schiedam. Je kan echt uren zoet zijn daar !
jidde schreef:Hoe heet het mooie gebied tegen rotterdam aan?? Prachtige omgeving, bij 1 of andere tennisbaan dacht ik.
Dat is Midden Delfland, ERG groot gebied, en ze mogen overal los. Alleen wel druk als het mooi weer is.
Die foto's zijn op het stuk bij de voetbalvelden, je kan ook nog helemaal aan de andere kant lopen, richting schipluiden, en dan naar vlaardingen en schiedam. Je kan echt uren zoet zijn daar !
Jaa Middel Delfland, dat was het Komen jullie daar wel eens een duitse herderreu en pup tegen?
Ik wil ook best wel hoor... Heb een stafford teef die om de donder niet bang is... als er een hond lelijk naar haar doet dan is zij dus weer verlieft ze kan ook snauwen maar dit is dan ook echt alles...en ook zij kan ook flink tegen een stootje..
Maar op het moment heb ik het ff heel druk met van alles en nog wat... ik zelf woon in Maasland .. das naast Delft
Heb ook een Boerboel reu.. maar laten we het hier maar niet mee doen , hij is iets te dominant en pup nog te kwetsbaar
Zie dat het al een wat ouder topic is; maar lees em nu pas; kerkpolder is voor mij ook redelijk te doen...loop afstand voor mij, heb een labrador reu van net 2 jaar, is zonder overdrijven nog nooit afgesnauwd, dus durf je niet te zeggen hoe hij zou reageren....maar durf het wel te proberen....
Zie dat het al een wat ouder topic is; maar lees em nu pas; kerkpolder is voor mij ook redelijk te doen...loop afstand voor mij, heb een labrador reu van net 2 jaar, is zonder overdrijven nog nooit afgesnauwd, dus durf je niet te zeggen hoe hij zou reageren....maar durf het wel te proberen....