Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Almelose Ruiterdagen: De Pony's.

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Almelose Ruiterdagen: De Pony's.

Ongelezen bericht door Elly* »

Vanmiddag alvast een voorproefje genomen op de almelose Ruiterdagen voor paarden.
De eerste dagen zijn het de pony's die hun kunnen mogen laten zien.
Helaas begon het na een uurtje te regenen, zodat ik maar weer weg ging.
Ik heb wat foto's gemaakt van het springen van de C en D-pony's(denk ik).
De hindernissen waren al best hoog, maar in het algemeen werd er goed gesprongne en waren er meerdere foutloze ritten, waardoor een barrage op tijd nodig was.

Bij de dressuurringen was weinig te beleven, maar gelukkig kon ik nog een zeer jeugdige dame van 10 jaar op haar 10-jarige pony een kuur op muziek zien doen.
Ik hoop komende week na werktijd nog een paar keer langs te gaan en van de grote paarden nog mooi werk te fotograferen.

Hierbij dus enkele foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Elly*
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Jeetje, wat een mooie pony's hebben die kinderen. Elegante diertjes.
Ik verwachtte van die dikke Shetten te zien :wink:
Nanna: daar zat ik vanmiddag ook aan te denken toen ik tussen de pony's liep. Het waren de 41e ruiterdagen en ik kwam er al kijken toen ze voor de 2e of 3e keer gehouden werden. De kinderen reden toen nog in een trui ipv een jasje. Het tenue voor de kinderen mocht niet te duur zijn. Inderdaad zag je toen veel shetlanders en kruisingen hiervan. Een kind met een New forestpony had al een zeer luxe paardje. Wat ik vandaag zag lopen waren heel veel mini-volbloedjes. Een enkele Haflinger, maar dat was dan ook de uitzondering.
tijdens de paardendagen ga ik ook weer op zoek naar de niet typische hoog in het bloed staande rijpaarden.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Het zijn inderdaad prachtige pony's. Maar ik zit ook vol bewondering te kijken naar de hindernissen die worden genomen. Mijn paardje krijg ik daar echt nooit overheen. Die ging bij het vrij springen vol in zijn ankers toen het hoger werd dan kniehoogte. Staleigenaar (die springgerichte KWPN-ers fokt) gaf te kennen dat zijn talenten duidelijk op een ander vlak lagen :wink:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Mooie foto's, de pony's vind ik ook mooi maar veel te paardachtig. En als je ziet wat voor uitrusting ze hebben.....
Afbeelding
_diva_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _diva_ »

Nanna schreef:
Branka schreef:Het zijn inderdaad prachtige pony's. Maar ik zit ook vol bewondering te kijken naar de hindernissen die worden genomen. Mijn paardje krijg ik daar echt nooit overheen. Die ging bij het vrij springen vol in zijn ankers toen het hoger werd dan kniehoogte. Staleigenaar (die springgerichte KWPN-ers fokt) gaf te kennen dat zijn talenten duidelijk op een ander vlak lagen :wink:
Duidelijk een paard met verstand :wink:
Welk paard, in his right mind, gaat nu vrijwillig zijn nek breken door over wat veel te hoge balken heen te springen voor de flauwekul?
de mijne :mrgreen: .
en ik vind het soms doodeng :N: .
hij is springefokt en heeft ook gespronger voor hij bij mij kwam en dus wil hij altijd vanalles springen ook vaste hindernissen hij vindt het leuk en doet er erg zn best voor.

ik vind een meter wel hoog genoeg en dus springt hij wel vaak los.

ik vind het mooi ponietjes maar inderdaad te paardachtig.

gr gemma
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Nanna schreef:
Branka schreef:Het zijn inderdaad prachtige pony's. Maar ik zit ook vol bewondering te kijken naar de hindernissen die worden genomen. Mijn paardje krijg ik daar echt nooit overheen. Die ging bij het vrij springen vol in zijn ankers toen het hoger werd dan kniehoogte. Staleigenaar (die springgerichte KWPN-ers fokt) gaf te kennen dat zijn talenten duidelijk op een ander vlak lagen :wink:
Duidelijk een paard met verstand :wink:
Welk paard, in his right mind, gaat nu vrijwillig zijn nek breken door over wat veel te hoge balken heen te springen voor de flauwekul?
Nek breken doet ie niet, wel een poging zijn benen te breken als ie te laat vol in zijn ankers gaat :N:
De lage balkjes nam hij overigens met een megasprong. Toen vond de staleigenaar nog dat ie een goed achterbeengebruik had bij de sprong. Maar ja.... die voorbenen moet ie ook gebruiken bij het springen... :19:
Dus voorlopig houden we het bij balkjes draven en misschien een keer een sprongetje van hooguit 50 cm :wink:
Afbeelding
Elly*
Zeer actief
Contacteer:

Inderdaad, niets "pony-achtigs" meer aan bij deze paardjes. De bovenste is een kruising van een Welsh x New Porest. De onsterste weet ik niet, werd niet verteld, maar was evenals de bovenste omstreeks de 1.30 m schofthoogte, dus best redelijk klein. Maar de onderste was wel een vuurvretertje. Won ook de wedstrijd waarin ik hem gefotografeerd had in een zeer snelle tijd en foutloos.
Ik ben bang dat de "echte" pony's, zoals wij ons dat voorstellen, absoluut niet mee kunnen komen op wedstrijden. Misschien worden ze nog wel bij de minder prestatiegerichte ruiters gezien.
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”