dat verhaal ken ik ook.. hond maakte de deur steeds los dus klink werd verzet zodat ie naar boven wees en dag erna heeft hond waarschijnlijk naar de klink gesprngen en is er met de band achter blijven hangen en zichzelf opgehangen.. nooit banden in huismarian* schreef:Ik laat ook nooit halsbanden om als ik weg ben(ze hebben ze binnen nooit om) sinds ik ooit eens iets heb gelezen over mensen die thuis kwamen van een feest en hun Teckel aan de deurpost hangend vonden.
Opgehangen aan zijn halsband![]()
De halsbanden hangen hier dus ook niet in het zicht.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond alleen laten met kauwsnacks
Moderator: moderatorteam
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1

- starfleet
- Erelid
Die botten zijn ontzettend hard en als ze die vaak heeft, dan slijten haar tanden nogal. Nu zijn het misschien nog melktanden, maar met de blijvende moet ze haar hele leven doen.Saarah schreef: Hoe bedoel je, niet lekker voor haar tanden?
Ik wéét gewoon dat ze er geen heel stuk kan afbijten. Ze 'knaagt' erop en het been wordt stilletjes aan kleiner, maar ze kan er geen hele stukken afbijten.
Ik vind dat een ongeluk in een klein hoekje zit, misschien komt dat door de levenservaring en de nare dingen die ik al hebben zien gebeuren terwijl "het zéker geen kwaad kon".
Jij vindt dat overdreven en dat is ook je goed recht. Het is jouw hond niet de mijne. Maar zoals je kunt lezen zijn er meer mensen die pup niet alleen laten met een been of een kauwstick, dus ik denk niet dat het echt overdreven is.
Anne
- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
- Saarah
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australische Herder
Oh oké, dat van die tanden slijten wist ik niet (nuja, ik had er nog niet echt over nagedachtstarfleet schreef:Die botten zijn ontzettend hard en als ze die vaak heeft, dan slijten haar tanden nogal. Nu zijn het misschien nog melktanden, maar met de blijvende moet ze haar hele leven doen.Saarah schreef: Hoe bedoel je, niet lekker voor haar tanden?
Ik wéét gewoon dat ze er geen heel stuk kan afbijten. Ze 'knaagt' erop en het been wordt stilletjes aan kleiner, maar ze kan er geen hele stukken afbijten.
Ik vind dat een ongeluk in een klein hoekje zit, misschien komt dat door de levenservaring en de nare dingen die ik al hebben zien gebeuren terwijl "het zéker geen kwaad kon".
Jij vindt dat overdreven en dat is ook je goed recht. Het is jouw hond niet de mijne. Maar zoals je kunt lezen zijn er meer mensen die pup niet alleen laten met een been of een kauwstick, dus ik denk niet dat het echt overdreven is.
Anne

Ik begrijp dat het gevaarlijk is en ik geef jullie daar gelijk in, ik geef haar vanaf nu dus ook niet eender wat meer als ik er niet bij ben. Maar het 'been' waarover ik het had, kan m.i. echt geen kwaad dus dat blijf ik wel gewoon geven als ze alleen is.

- starfleet
- Erelid
-
- Actief
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Nee,"mijn" verhaal heeft in de krant gestaan;de hond hing aan de bovenkant van de deurpost en is moedwillig opgehangenmassam schreef:dat verhaal ken ik ook.. hond maakte de deur steeds los dus klink werd verzet zodat ie naar boven wees en dag erna heeft hond waarschijnlijk naar de klink gesprngen en is er met de band achter blijven hangen en zichzelf opgehangen.. nooit banden in huismarian* schreef:Ik laat ook nooit halsbanden om als ik weg ben(ze hebben ze binnen nooit om) sinds ik ooit eens iets heb gelezen over mensen die thuis kwamen van een feest en hun Teckel aan de deurpost hangend vonden.
Opgehangen aan zijn halsband![]()
De halsbanden hangen hier dus ook niet in het zicht.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- Rossi
- Zeer actief
-
- Erelid
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
niks nada noppes... krijgen ze hier als ze alleen moeten blijven, zowel pup als volwassen honden niet.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Rimpel doet niets met koekjes, snoepjes of kluiven als we er niet zijn
Dus ik doe het niet.
En als hij er wel wat mee zou doen dan nog gaf ik het niet omdat ik inderdaad bang ben dat er wat kan gebeuren...
Aan de andere kant..de kamer ligt hier vol met speelgoed...
Dat kan ie ook gaan slopen als we er niet zijn en daar kan ie ook wat rots van oplopen denk ik dan...
Maar hij doet niets met zijn speelgoed als we er niet zijn,dus het slingert hier gewoon rond

En als hij er wel wat mee zou doen dan nog gaf ik het niet omdat ik inderdaad bang ben dat er wat kan gebeuren...
Aan de andere kant..de kamer ligt hier vol met speelgoed...
Dat kan ie ook gaan slopen als we er niet zijn en daar kan ie ook wat rots van oplopen denk ik dan...
Maar hij doet niets met zijn speelgoed als we er niet zijn,dus het slingert hier gewoon rond
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff
- langehond1
- Zeer actief
Nooit meer een kauwstaafje als ik even weg ben.
Met Szandor heb ik hiermee de schrik van mijn leven gehad.........hij kreeg van mij een staafje en ik ging even de was ophangen in de tuin (was dus een paar meter bij hem vandaan) op een gegeven moment hoorde ik hem kuchen, hoesten, en zeer vreemde geluiden maken.
Ik vloog naar binnen toe en zag dat hij stond te trillen op zijn poten en langzaam door zijn voorpoten ging zakken.
Met de schrik in mijn................... stak ik mijn hand in zijn bek en voelde helemaal achterin het botje zitten waarop ik het voorzichtig eruit trok.
Hij stond op, ging als een gek kwispelen en begon te kokhalzen en daar kwam, met bloed, nog een stuk bot uit zijn lijf.
Gelukkig heeft hij er toen niets aan overhouden en heb ik voor mezelf gezworen dat ik nooit maar dan ook nooit meer iets te kauwen geef als ik er niet bij zou zijn.
Ik heb een enorme les mogen leren.
Met Szandor heb ik hiermee de schrik van mijn leven gehad.........hij kreeg van mij een staafje en ik ging even de was ophangen in de tuin (was dus een paar meter bij hem vandaan) op een gegeven moment hoorde ik hem kuchen, hoesten, en zeer vreemde geluiden maken.
Ik vloog naar binnen toe en zag dat hij stond te trillen op zijn poten en langzaam door zijn voorpoten ging zakken.
Met de schrik in mijn................... stak ik mijn hand in zijn bek en voelde helemaal achterin het botje zitten waarop ik het voorzichtig eruit trok.
Hij stond op, ging als een gek kwispelen en begon te kokhalzen en daar kwam, met bloed, nog een stuk bot uit zijn lijf.
Gelukkig heeft hij er toen niets aan overhouden en heb ik voor mezelf gezworen dat ik nooit maar dan ook nooit meer iets te kauwen geef als ik er niet bij zou zijn.
Ik heb een enorme les mogen leren.
-
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
Honden die dat wel doen zijn anders ook geen idioten hoor! Je hebt gewoon schrokkende honden en honden die rustig eten, wat daar de precieze verklaring voor is weet ik niet.langehond1 schreef:Hier ligt het huis altijd vol met runderoren en kauwhuiden. Mijn honden zijn geen idioten die ze gewoon inslikken.
L.

- langehond1
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- langehond1
- Zeer actief
Sommige honden(rassen) zijn gewoon onnozel en blijven altijd een beetje kinderlijke en onhandige elementen houden.
Kauwbotten in 1 keer weghappen terwijl ze er bijna in stikten de vorige keer...of na een jaar nog niet weten dat de deur sneller opgaat als je naast de baas staat ipv er met je neus bovenop...of gelijk naar voren stoten de trein in terwijl ze zien dat er geen ruimte voor hen is. Ik verwacht van een volwassen hond dat hij of zij dat soort dingen door heeft en zich ook een beetje calculerend gedraagt.
L.
Kauwbotten in 1 keer weghappen terwijl ze er bijna in stikten de vorige keer...of na een jaar nog niet weten dat de deur sneller opgaat als je naast de baas staat ipv er met je neus bovenop...of gelijk naar voren stoten de trein in terwijl ze zien dat er geen ruimte voor hen is. Ik verwacht van een volwassen hond dat hij of zij dat soort dingen door heeft en zich ook een beetje calculerend gedraagt.
L.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
en ik verwacht van volwassen mensen dat ze logisch en realistisch nadenken maar helaas bewijst jouw post dat dat ook niet altijd opgaatlangehond1 schreef:Sommige honden(rassen) zijn gewoon onnozel en blijven altijd een beetje kinderlijke en onhandige elementen houden.
L.

- langehond1
- Zeer actief
- Moya
- Vaste gebruiker
Ik laat Moya nooit achter met een kluif, wel met een gevulde kong. Verder is ze inderdaad altijd goed moe als ik weg ga (lekker uitlaten en rennen).
Halsband heeft ze binnen nooit om, trouwens ook niet als ze buiten los loopt. Ze zal maar ergens achter blijven hangen of zo!!! Moet er niet aan denken :N:
Halsband heeft ze binnen nooit om, trouwens ook niet als ze buiten los loopt. Ze zal maar ergens achter blijven hangen of zo!!! Moet er niet aan denken :N:
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nou dan heb ik hier allemaal idioten...langehond1 schreef:Idioten misschien niet nee...maar het pleit ook niet voor hun hersens of attitude als ze te grote en te harde dingen in 1 keer inslikken en dat blijven doen.
L.

En dat komt niet omdat ze dom zijn zoals jij dat poogt uit te leggen maar omdat ze het zo snel mogelijk weg willen hebben zodat 1 van de andere 4 het hier niet kan opeten.... maar ik denk dat dit erg moeilijk voor jou is te snappen...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
arme hond...langehond1 schreef:Ik verwacht van een volwassen hond dat hij of zij dat soort dingen door heeft en zich ook een beetje calculerend gedraagt.
L.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
gelukkig niet nee.. ik wil geen calculerend gedragende hondlangehond1 schreef:
Niet alle honden zijn gelijk.
L.

-
- Erelid
Mijn honden zijn ook puur hond! En dat er geen gevechten zijn om kauwstaven als ik weg ben, is simpelweg omdat alleen Ollie daar interesse in heeft en de rest niet....langehond1 schreef:Ik verwacht van een volwassen hond dat hij of zij dat soort dingen door heeft en zich ook een beetje calculerend gedraagt.
L.
Menselijk denken kunnen ze niet en hoeven ze niet, ze gedragen zich als hond en das genoeg.
- langehond1
- Zeer actief
Tsja...de hersenen van de hond lijken heel erg op die van de mens..ze missen ons megageheugen, echte spraak en ze kunnen totaal niets met technologie. Abstractie zal ze vreemd zijn. Maar ze hebben genoeg hersenen om te kunnen reflecteren over basale dingen zoals niet te grote happen nemen of deuren die naar binnen opengaan.
Intelligentie van de hond is ook een kwestie van smaak en van wat je nodig hebt. Mijn hazewinden zijn anders slim dan bijv de border collie kruising van vrienden. Ze kunnen geen complexe taken aan, ze zijn minder slim en hebben geen werkdrift. Hierdoor zijn ze ook erg lui en hebben ze in mijn ogen weinig overbodig gedrag. Maar ze zijn slim genoeg om me aan te voelen en te weten hoe zaken op hun handigst gaan en wat ze resultaat oplevert waar ze zelf ook wat aan hebben.
Van alle typen honden zijn deze het minst honds (lees wolf-achtig) en dat type vind ik het plezants om mijn leven mee te delen.
L.
Intelligentie van de hond is ook een kwestie van smaak en van wat je nodig hebt. Mijn hazewinden zijn anders slim dan bijv de border collie kruising van vrienden. Ze kunnen geen complexe taken aan, ze zijn minder slim en hebben geen werkdrift. Hierdoor zijn ze ook erg lui en hebben ze in mijn ogen weinig overbodig gedrag. Maar ze zijn slim genoeg om me aan te voelen en te weten hoe zaken op hun handigst gaan en wat ze resultaat oplevert waar ze zelf ook wat aan hebben.
Van alle typen honden zijn deze het minst honds (lees wolf-achtig) en dat type vind ik het plezants om mijn leven mee te delen.
L.