Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kindje van 3 met stafpup
Moderator: moderatorteam
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
kindje van 3 met stafpup
Dit las ik op een verkoopsite
wat is jullie mening hierover?
ben ik de enige dat dit beetje onverantwoord vind?
ik wil een oproep doen aan de dame die me deze morgen heeft opgebeld en waar ik een fijn gesprek mee hebt gehad ..... mevrouw u belde me op voor een amstaffpup .. u had uw hond moeten laten inslapen en hebt een kindje van 2 of 3 jaar en voor haar verjaardag wou je terug een hondje ...
wat is jullie mening hierover?
ben ik de enige dat dit beetje onverantwoord vind?
ik wil een oproep doen aan de dame die me deze morgen heeft opgebeld en waar ik een fijn gesprek mee hebt gehad ..... mevrouw u belde me op voor een amstaffpup .. u had uw hond moeten laten inslapen en hebt een kindje van 2 of 3 jaar en voor haar verjaardag wou je terug een hondje ...
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
verkeerd opgepakt, bedoel hiermee niet het ras op zich, alhoewel jullie direct erop ingaan en dit denken , maar algemeen, hondje van 3 een grote hond als cadeau geven vind ik maar raar, of dat nu een staf is of iets anders.
elke hond kan bijten, maar er is toch een groot verschil dat een jorkje bij of een ras zoals dit hoor
elke hond kan bijten, maar er is toch een groot verschil dat een jorkje bij of een ras zoals dit hoor
- M@scha
- Zeer actief
inderdaad. het verschil is erg groot. maar ik ga er ook niet vanuit dat iemand de hele zorg op dat kind van 3 overlaat. het zal gewoon de hond van de ouders zijn maar het idee dat je het voor een verjaardag geeft is leuk. als de ouders zich voildoende hebben voorbereid.
pak de bal. je bent een misselijk mens

- miemot
- Zeer actief
Op zich vind ik het ook helemaal geen goed idee om iemand een hond als 'cadeau' te geven. Een huisdier mag je nooit impulsief nemen, daar moet je op voorbereid zijn.
Maar deze situatie vind ik toch net iets anders. Die ouders zullen zelf de hond moeten verzorgen en opvoeden en zijn zich hier waarschijnlijk ook bewust van. Zij kiezen zelf voor die hond, de term 'verjaardagscadeu' zou ik hier dus niet al te letterlijk nemen.
Ik zie trouwens ook niet in waarom een hond niet bij een kind van drie zou kunnen. Mits de juiste begeleiding (van zowel kind als hond) kan dit toch perfect? En welk ras het is maakt dan volgens mij ook niet veel uit. Weeral, met de juiste begeleiding en opvoeding, komt dit volgens mij helemaal in orde.
En idd, pak-de-bal, wat ben je weer aardig...
Maar deze situatie vind ik toch net iets anders. Die ouders zullen zelf de hond moeten verzorgen en opvoeden en zijn zich hier waarschijnlijk ook bewust van. Zij kiezen zelf voor die hond, de term 'verjaardagscadeu' zou ik hier dus niet al te letterlijk nemen.
Ik zie trouwens ook niet in waarom een hond niet bij een kind van drie zou kunnen. Mits de juiste begeleiding (van zowel kind als hond) kan dit toch perfect? En welk ras het is maakt dan volgens mij ook niet veel uit. Weeral, met de juiste begeleiding en opvoeding, komt dit volgens mij helemaal in orde.
En idd, pak-de-bal, wat ben je weer aardig...
mijn reactie was gebaseerd op jouw reactie, meer niet.massam schreef:inderdaad. het verschil is erg groot. maar ik ga er ook niet vanuit dat iemand de hele zorg op dat kind van 3 overlaat. het zal gewoon de hond van de ouders zijn maar het idee dat je het voor een verjaardag geeft is leuk. als de ouders zich voildoende hebben voorbereid.
Je snapte het even niet, dat je een kind van 3 jaar geen echte hond moet geven, en vooral zo'n hond niet.
Ter beveiliging van kind èn hond ! Want kinderen kunnen ook aan oren trekken op die leeftijd.
Dat mag ik rustig hier opschrijven.
- M@scha
- Zeer actief
natuurlijk maar jij bent niet achterlijk en weet ook dat niemand een kind van 3 een hond kan laten opvoeden.. kinderen van 10 "krijgen" honden en dat is ziek maar dit is gewoon niet letterlijk bedoeld en dat weet jij ook, maar een stafftopic vergallen is veel leuker dan eens serieus antwoord bedenken.Pak-de-bal schreef:mijn reactie was gebaseerd op jouw reactie, meer niet.massam schreef:inderdaad. het verschil is erg groot. maar ik ga er ook niet vanuit dat iemand de hele zorg op dat kind van 3 overlaat. het zal gewoon de hond van de ouders zijn maar het idee dat je het voor een verjaardag geeft is leuk. als de ouders zich voildoende hebben voorbereid.
Je snapte het even niet, dat je een kind van 3 jaar geen echte hond moet geven.
dat heeft niks ermee te maken dat ik staffs heb want ik heb engelsen en heb niks met amerikanen maar jij hoort graag dingen die er niet zijn!

- miemot
- Zeer actief
Waarom zou een kind van drie geen hond mogen? Zolang het kind zelf de verantwoordelijkheid niet moet dragen en de ouders voor verzorging en opvoeding instaan?
Moeten dan alle mensen die een baby 'kopen' ook ineens hun hond wegdoen? Want o jee, pak-de-bal, een klein kind en een hond kunnen niet samen?
Lijkt me zelfs heel goed om een kind op die leeftijd al te leren hoe je respectvol met dieren omgaat. Jong geleerd is oud gedaan zeggen ze dan.
Zelf liep ik ook al met de honden rond toen ik zo'n piepkuiken was. Alleen maar goeie dingen van geleerd hoor
Moeten dan alle mensen die een baby 'kopen' ook ineens hun hond wegdoen? Want o jee, pak-de-bal, een klein kind en een hond kunnen niet samen?

Lijkt me zelfs heel goed om een kind op die leeftijd al te leren hoe je respectvol met dieren omgaat. Jong geleerd is oud gedaan zeggen ze dan.
Zelf liep ik ook al met de honden rond toen ik zo'n piepkuiken was. Alleen maar goeie dingen van geleerd hoor

- Muis..
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
- Contacteer:
Oké iedereen weet dat je de opvoeding en verzorging niet over kan laten aan een kind van welke leeftijd dan ook.
Toen onze Joep overleed was onze jongste 1. Daarna een paar jaar geen hond gehad en onze manneke was zelfs bang voor honden. Nu hebben we sinds begin dit jaar Myra en ons manneke van nu bijna 4 is helemaal opgebloeid. Hij is naar vreemde honden nog wat terughoudend ( wil ik ook hebben..) maar niet bang meer. Dus ik ben van mening dat een hond veel goed doet voor het zelfvertrouwen van (kleine) kinderen.
Toen onze Joep overleed was onze jongste 1. Daarna een paar jaar geen hond gehad en onze manneke was zelfs bang voor honden. Nu hebben we sinds begin dit jaar Myra en ons manneke van nu bijna 4 is helemaal opgebloeid. Hij is naar vreemde honden nog wat terughoudend ( wil ik ook hebben..) maar niet bang meer. Dus ik ben van mening dat een hond veel goed doet voor het zelfvertrouwen van (kleine) kinderen.
- Muis..
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
- Contacteer:
Het kan toch ook gewoon zo zijn dat de gevers het met de ouders overlegt hebben..Nanna schreef:Toch heb ik moeite met mensen die een pup als verjaarskado willen geven, hoe goed bedoeld ook.
Als ik gebeld word met de vraag of ik een pup beschikbaar heb als verjaarskado voor een kind, haak ik al af. Dan gaat het niet door, ik vind dat dan niet serieus genoeg. Heb zát andere gegadigden die om heel wat betere redenen een pup willen.

- Seven6
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie x border collie
het is zo moeilijk hier iest over te zeggen omdat je niet vand e mensne weet kunnen wel mensen zijn die heel goed met hun hond bezig zijn.
maar een pup kado doen kan wel asl je als krijger het ookw eet etc maar een hond aan een kind kado doen ja is ook weer moeielijk wie heeft er de verantwoordelijkheid over de hond als het kind de hond niet meer lek vind etc
maar een pup kado doen kan wel asl je als krijger het ookw eet etc maar een hond aan een kind kado doen ja is ook weer moeielijk wie heeft er de verantwoordelijkheid over de hond als het kind de hond niet meer lek vind etc
-
- Zeer actief
Ja, dat doen kinderen soms, en juist een stafford heeft daar erg veel geduld mee!Pak-de-bal schreef:mijn reactie was gebaseerd op jouw reactie, meer niet.massam schreef:inderdaad. het verschil is erg groot. maar ik ga er ook niet vanuit dat iemand de hele zorg op dat kind van 3 overlaat. het zal gewoon de hond van de ouders zijn maar het idee dat je het voor een verjaardag geeft is leuk. als de ouders zich voildoende hebben voorbereid.
Je snapte het even niet, dat je een kind van 3 jaar geen echte hond moet geven, en vooral zo'n hond niet.
Ter beveiliging van kind èn hond ! Want kinderen kunnen ook aan oren trekken op die leeftijd.
Het dochtertje van mijn zusje speelt al zowat sinds haar geboorte met Romeo en Julia. Ook zij heeft wel eens perongeluk iets gedaan wat Romeo niet zo leuk vond, maar hij heeft nog nooit ook maar een grommetje gegeven, of zijn lip opgetrokken. Kinderen kunnen dingen met hem doen die ik niet eens mag.

Ik zou het heel erg vinden als vandaag de dag mijn ouders of Hugo ofzo op de stoep zouden staan met een pupje, als cadeau. (ondenkbaar dat ze dat zouden doen hoor
)
Ik wil zelf graag een vinger in de pap hebben wat betreft het soort hondje, karakter, waar hij/zij vandaan komt enzo. Je moet wel jarenlang samenleven met het beestje. En ok, je zal uiteraard meteen verknocht raken als je een pupje cadeau krijgt, maar je hebt er op dat moment niet zelf voor gekozen en mijn mening is dat als je zelf voor een hondje kiest je ook veel gemotiveerder bent omdat je voorbereid bent.
Mijn haren gingen dan ook overeind staan toen een kennis van mij haar partner een een labradorpup cadeau deed, tijdens hun huwelijksdag.

Ik wil zelf graag een vinger in de pap hebben wat betreft het soort hondje, karakter, waar hij/zij vandaan komt enzo. Je moet wel jarenlang samenleven met het beestje. En ok, je zal uiteraard meteen verknocht raken als je een pupje cadeau krijgt, maar je hebt er op dat moment niet zelf voor gekozen en mijn mening is dat als je zelf voor een hondje kiest je ook veel gemotiveerder bent omdat je voorbereid bent.
Mijn haren gingen dan ook overeind staan toen een kennis van mij haar partner een een labradorpup cadeau deed, tijdens hun huwelijksdag.
-
- Zeer actief
- M@scha
- Zeer actief
stel ik koop een teckelpupje van jou. weten we al maanden dat ik daarop wacht en heeeel toevallig is op de zondag dat de pups wegmogen mijn dochter jarig dus ik spreek met jou af dat je net doet alsof je dat pupke als kado aan mijn dochter geeft die natuurlijk meekomt dat beestje ophalen.Nanna schreef:Toch heb ik moeite met mensen die een pup als verjaarskado willen geven, hoe goed bedoeld ook.
Als ik gebeld word met de vraag of ik een pup beschikbaar heb als verjaarskado voor een kind, haak ik al af. Dan gaat het niet door, ik vind dat dan niet serieus genoeg. Heb zát andere gegadigden die om heel wat betere redenen een pup willen.
zou je dat niet doen? met de afspraken die allemaal blijven staan alleen als opsteker en verassing voor die kleine dat jij zegt kijk eens! je verjaardagskado!

- M@scha
- Zeer actief
we hebben het over een kind van 3 heDazwa84 schreef:Ik zou het heel erg vinden als vandaag de dag mijn ouders of Hugo ofzo op de stoep zouden staan met een pupje, als cadeau. (ondenkbaar dat ze dat zouden doen hoor)

ik vind dit topic overtrokken hoor. alsof iemand geloofd dat het niet als leuke verassing is..
als ik een hond wil en dat goed regel en toevallig is mijn kind jarig rond de ophaaltijd zou ik denk ik ook zeggen dat het een kadootje is. daar maak je je kind hardstikke blij mee en jij bent toch de ouder die alles regelt en bepaald.

-
- Zeer actief
- M@scha
- Zeer actief
-
- Zeer actief
"Pak-de-bal" zegt: en vooral zo'n hond niet.
Van dit soort reacties word ik nou onpasselijk!
Wat voor hond bedoel je dan precies?
Ik heb zelf twee Amstafs en ze zijn liever met kinderen dan de meeste knuffelig uitziende honden in mijn omgeving.
Kinderen mogen zelfs in hun voerbak zitten met de handjes als ze aan het eten zijn, ze mogen hun kluif afpakken enz.
Dus zo'n hond moet je vooral niet in huis nemen met een kind van 3 jaar oud.
Van dit soort reacties word ik nou onpasselijk!
Wat voor hond bedoel je dan precies?
Ik heb zelf twee Amstafs en ze zijn liever met kinderen dan de meeste knuffelig uitziende honden in mijn omgeving.
Kinderen mogen zelfs in hun voerbak zitten met de handjes als ze aan het eten zijn, ze mogen hun kluif afpakken enz.
Dus zo'n hond moet je vooral niet in huis nemen met een kind van 3 jaar oud.

-
- Zeer actief
massam schreef:maar wat jij zegt telt niet want jij hebt ook van die moordenaars net als ik![]()
kun je wel zeggen dat een staff niet snel bijt maar als ie bijt bijt ie zo een koe doordemidden hoor!! :N:![]()
![]()
Ja natuurlijk, ik heb een keer een SBT in mijn hand gehad die aan het vechten was met mijn hond. Ik kan nog steeds blindtypen hoor, vreemd hoor, met nog maar één hand hahahhaa.
Pfff, dat staffie liet gewoon los, dus mij maak je niets wijs, en al mijn vingers zitten er nog aan en doen het nog steeds.

- kawa2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckels
- Aantal honden: 2
ik zie er totaal geen probleem in
een impuls aankoop is het volgens mij ook niet
want ze hebben hun vorige hond moeten laten slapen
dus als het goed weten ze al het e.a. van honden af
maar dat is toch een geweldig kado
ik heb vroeger ook basje ( lang haar teckel)
gekregen met mijn 9de verjaardag
en dat was ook GEEN impuls aan koop want ene half jaar daarvoor hebben we gompie (ook een lang haar teckel) in moeten laten slapen
dus ik zie het probleem niet
en hat zal ook niet zo zijn dat da manneke van 3 hem eten moet geven en verzorgen
dat zal pa en/of na wel doen

een impuls aankoop is het volgens mij ook niet
want ze hebben hun vorige hond moeten laten slapen
dus als het goed weten ze al het e.a. van honden af
maar dat is toch een geweldig kado
ik heb vroeger ook basje ( lang haar teckel)
gekregen met mijn 9de verjaardag
en dat was ook GEEN impuls aan koop want ene half jaar daarvoor hebben we gompie (ook een lang haar teckel) in moeten laten slapen
dus ik zie het probleem niet
en hat zal ook niet zo zijn dat da manneke van 3 hem eten moet geven en verzorgen
dat zal pa en/of na wel doen

- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
en ik heb mijn vriend een doorgefokte boomloze Golden kado gedaan voor zn verjaardagmassam schreef:maar wat jij zegt telt niet want jij hebt ook van die moordenaars net als ik![]()
kun je wel zeggen dat een staff niet snel bijt maar als ie bijt bijt ie zo een koe doordemidden hoor!! :N:![]()
![]()

gut gut gut wat een topic, vooral spuit elf dr reacties

ik vind mits goed doordacht en goed voorbereid ene pup als kado beslist niet verkeerd, een kind van drie of niet, de ouders zullen er voor moeten zorgen
Ja, ik snap hetmassam schreef:we hebben het over een kind van 3 heDazwa84 schreef:Ik zou het heel erg vinden als vandaag de dag mijn ouders of Hugo ofzo op de stoep zouden staan met een pupje, als cadeau. (ondenkbaar dat ze dat zouden doen hoor)
Mijn haren gingen dan ook overeind staan toen een kennis van mij haar partner een een labradorpup cadeau deed, tijdens hun huwelijksdag.die weet niks van karakter etc.. die weet niet eens wat een hond is bij wijze van...
ik vind dit topic overtrokken hoor. alsof iemand geloofd dat het niet als leuke verassing is..
als ik een hond wil en dat goed regel en toevallig is mijn kind jarig rond de ophaaltijd zou ik denk ik ook zeggen dat het een kadootje is. daar maak je je kind hardstikke blij mee en jij bent toch de ouder die alles regelt en bepaald.

Ik heb Senna toendertijd ook als symbolisch cadeau gekregen voor mijn verjaardag. Niet het pupje zelf, maar op mijn verjaardag kreeg ik een voerbak met de woorden 'wat vind je er van als we weer op zoek gaan naar een hondje'.
Laatst gewijzigd door Dazwa84 op 27 jun 2007 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Paulala schreef:massam schreef:maar wat jij zegt telt niet want jij hebt ook van die moordenaars net als ik![]()
![]()
Ja natuurlijk, ik heb een keer een SBT in mijn hand gehad die aan het vechten was met mijn hond. Ik kan nog steeds blindtypen hoor, vreemd hoor, met nog maar één hand hahahhaa.
Pfff, dat staffie liet gewoon los, dus mij maak je niets wijs, en al mijn vingers zitten er nog aan en doen het nog steeds.
ohw dus je ogen heeft ie er ook uitgebeten?
-
- Zeer actief
Whahahaha, klein detail dat ik vergat te vermelden iddkitty2 schreef:Paulala schreef:massam schreef:maar wat jij zegt telt niet want jij hebt ook van die moordenaars net als ik![]()
![]()
ohw dus je ogen heeft ie er ook uitgebeten?![]()

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Over het algemeen heb ik grote moeite met dieren die cadeau gegeven worden maar met dit geval toch niet zo.
Ik neem tenminste aan dat het een weldoordachte actie is van ouders die gewoon zelf graag een hond willen,hebben gekozen voor dit ras en niet een kind van 3 laten opdraaien voor opvoeding en verzorging.
En of het dan gaat om een Dalmatier,een Amstaff of een Drent maakt wat mij betreft weinig uit.
Ik neem tenminste aan dat het een weldoordachte actie is van ouders die gewoon zelf graag een hond willen,hebben gekozen voor dit ras en niet een kind van 3 laten opdraaien voor opvoeding en verzorging.
En of het dan gaat om een Dalmatier,een Amstaff of een Drent maakt wat mij betreft weinig uit.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- M@scha
- Zeer actief
- Kit
- Erelid