Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Beste manier om je eigen hond nog levend terug te zien?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Als ik het zo lees en probeer voor me te zien, lijkt wurgen me het beste. Ook omdat je dan juist nog controle kan houden over de hond als deze heeft los gelaten.

Wel goed om dit ter discussie te brengen en over na te denken! :ok:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Jaap* schreef:
Rosita Compagner schreef:Bovenop de agressor gaan zitten. Nek aan 2 kanten vasthouden/fixeren (aan halsband bv) en naar beneden drukken.

De hond kan nu geen schade meer aanrichten en wordt het vanzelf zat en doet zijn bek open om jouw hond los te laten.

Trekken en schoppen leveren je geheid grote scheurwonden op en dat wil je niet.
Yeah right, ik heb het beleeft, wat je zegt klinkt goed hoor maar in zo'n 112 geval ben je niet zo helder van geest, ik niet in ieder geval. Dat gaat vrij primair.
en primair is niet altijd slim.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Rosita Compagner schreef: en primair is niet altijd slim.
Nee,maar slim en primair gaan niet altijd samen :mrgreen:
Weet ook ik uit ervaring.Ik laat mijn pup namelijk niet vermoorden terwijl de baas van Rottweiler-kleerkast staat toe te kijken.
Ik weet nu dat het geen slimme actie was om pup Max op de primitieve manier los te krijgen uit de kaken van een Rottweiler,maar op dat moment de enige die me te binnen schoot.
Daarom ook mijn eerdere antwoord.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Rosita Compagner schreef:
Jaap* schreef:
Rosita Compagner schreef:Bovenop de agressor gaan zitten. Nek aan 2 kanten vasthouden/fixeren (aan halsband bv) en naar beneden drukken.

De hond kan nu geen schade meer aanrichten en wordt het vanzelf zat en doet zijn bek open om jouw hond los te laten.

Trekken en schoppen leveren je geheid grote scheurwonden op en dat wil je niet.
Yeah right, ik heb het beleeft, wat je zegt klinkt goed hoor maar in zo'n 112 geval ben je niet zo helder van geest, ik niet in ieder geval. Dat gaat vrij primair.
en primair is niet altijd slim.
Dat is zeker, daarom heet het ook primair :wink:
Maar veel bedenktijd gun je jezelf niet in die situatie, d'r af moet ie, in een reflex. Ik denk wel dat er verschil zit in het soort aanval en de reaktie daar op overigens.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Als eerste een enorme (echt enorme brul), zal ongetwijfeld niet helpen, maar wie weet.
Als volgende reactie ongetwijfeld een enorme rotschop :19: Verstandig? Ik weet het niet, maar ik heb weleens honden flink zien vechten en dat ging met zoveel beweging gepaard dat ik geen kans zou zien om op de hond te gaan zitten. Of het moet een gevecht zijn waarop één hond echt bovenligt en de andere hond al aan het vermoorden is zo ongeveer (gelukkig heb ik dat nooit meegemaakt).

Dus ik ga voorlopig voor de enorme brul en rottrap en als dat niet helpt, tja dan alles wat nodig is. Is dat wurging dan is het wurging, is het een klap met een enorme stok op z'n kop dan is het dat.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

hier een reutje dat de neiging heeft om zich met de kaakjes vast aan zijn slachtoffer, bij voorkeur andere reuen en katten, te klampen.

helaas, ach, wat is helaas, heeft de ervaring geleerd dat een echt flinke mep recht op de kop hem even daas rond doet kijken, waarop je hem dus bij zijn lurven kan grijpen. kijk daarbij goed uit voor je vingers.

de ervaring heeft ook geleerd dat het doelgericht geven van een toing-tikje met de steelpan op het schedeldakje ook erg effectief is.

dit als toegift voor als dat wat vastzit en niet van plan is om los te laten toevallig een klein kutmormel is.
irwi
Zeer actief

Ongelezen bericht door irwi »

Ik heb als ik naar een losloopgebied ga altijd een breekstick bij me en die zet je als er vastgegrepen wordt tussen de kaken en dan is de bijtkracht weg en trek je de hond er zo vanaf.
Bij sommige honden werkt slaan en schoppen helemaal niet en vindt dat ook geen goede oplossing.
Het probleem ligt vaak aan de eigenaar en niet aan de hond dat is en blijft een dier.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

irwi schreef:Ik heb als ik naar een losloopgebied ga altijd een breekstick bij me en die zet je als er vastgegrepen wordt tussen de kaken en dan is de bijtkracht weg en trek je de hond er zo vanaf.
Bij sommige honden werkt slaan en schoppen helemaal niet en vindt dat ook geen goede oplossing.
Het probleem ligt vaak aan de eigenaar en niet aan de hond dat is en blijft een dier.
Als het zo uitkomt schop ik de eigenaar ook :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Melm
Actief

Ongelezen bericht door Melm »

Ik heb op een speelveldje eens gezien dat een man tussen beiden kwam bij twee vechtende honden door de hond die niet meer los wilde laten bij de achterpoten te pakken en op de tillen. Toen liet ie vanzelf los en wilde de man bijten, maar die slingerde hem meteen van zich af. Het hielp in ieder geval bij dat incident wel, want de hond liep weg en de andere hond kon zich uit de voeten maken. Maar of het altijd werkt... en je moet volgens mij vrij sterk en niet te klein zijn. :scratch:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Soms werkt dat idd.
Als je de hond die vastg heeft aan de achterpoten pakt en optilt of omdraait (poten met een zwaai naar rechts of links en dan omhoog) dan laten veel honden los. Je gooit ze nml op deze manier op hun rug.
En geloof me, als je in zo'n situatie zit, ben je ineens heel sterk, je kent je eigen krachten dan niet.
Bij Romeo (mijn reu) werkt maar één ding.
En dit klinkt heel vreemd.

Als hij een hond vastheeft, moet ik heel rustig over zijn kop aaien, hem rustig toespreken en hem kalm maken.
Zodra hij wat meer ontspannen begint te worden, dan kan ik mijn vingers samen met zijn wang tussen zijn kiezen duwen en het commando los geven.
Wel rustig zeggen, anders raakt hij weer opgefokt.
Hierbij moet de eigenaar van de andere hond ook rustig blijven, anders lukt dit niet.

Gelukkig is dit nog niet vaak voorgekomen, maar deze manier heb ik gebruikt. En het werkte.
:zweep:
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Melm schreef:Ik heb op een speelveldje eens gezien dat een man tussen beiden kwam bij twee vechtende honden door de hond die niet meer los wilde laten bij de achterpoten te pakken en op de tillen. Toen liet ie vanzelf los en wilde de man bijten, maar die slingerde hem meteen van zich af. Het hielp in ieder geval bij dat incident wel, want de hond liep weg en de andere hond kon zich uit de voeten maken. Maar of het altijd werkt... en je moet volgens mij vrij sterk en niet te klein zijn. :scratch:
Net wat ik dacht.
Bij de achterpoten optillen en zodra greep verzwakt wegzwiepen. :ok:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Melm
Actief

M@ri@nne schreef: Net wat ik dacht.
Maar het lijkt me wel eng, want stel je bent niet snel genoeg, dan zit die hond ineens aan jou vast!
:roll:
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Melm schreef:
Maar het lijkt me wel eng, want stel je bent niet snel genoeg, dan zit die hond ineens aan jou vast!
Dan moet de hond zich dus eerst helemaal omdraaien.
Wat niet lukt als jij meedraait.
En daarbij als hij omdraait om jou te grijpen laat hij dus los en dan moet jij hem wegzwiepen. :wink:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Melm
Actief

M@ri@nne schreef:
Melm schreef:
Dan moet de hond zich dus eerst helemaal omdraaien.
Wat niet lukt als jij meedraait.
En daarbij als hij omdraait om jou te grijpen laat hij dus los en dan moet jij hem wegzwiepen. :wink:
Ik zal het eens proberen....of eh...toch maar liever niet, maar ik zal de 'kneepjes van het vak' onthouden, kan altijd handig zijn als het eens zover komt :wink:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik had me ook voorgenomen om de acherpoten te grijpen en de hond de lucht in te tillen. Het is ook wel eens vaker hier aan bod gekomen en ik geloof dat dat ook steeds eruit kwam als de oplossing met de minste kans op ergere wonden.

Alleen wat ik doe als het echt gebeurt, dat weet ik niet. Het is gelukkig nog nooit voorgekomen (afkloppen) en ik hoop het ook niet mee te maken.

Anne
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Wurgen lijkt mij de beste oplossing! Aangezien ik niet groot en sterk ben, en ik meestal met mijn moeder wandel die ook klein is. Zien we eigenlijk geen mogelijkheid om een hond van een maatje groter op te tillen en weg te slingeren. Dus dan blijft wurgen over als enige optie.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Het lijkt me dat om een hond te wurgen je toch pittig kracht nodig hebt, heb je wel eens gezien wat voor nek er b.v. bij mijn honden inzit :N:

Ik zou voor de opti achterpoten gaan :19:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Wurgen is nog gevaarlijk ook.
Op die manier kom je met je handen wel heel erg dicht bij de bek van beide honden.
Daardoor heb je een hele grote kans om zelf door één van de honden gebeten te worden.
En als dat gebeurt, kan je helemaal niets meer doen om ze uit elkaar te halen. Nee, ik zou die optie echt niet kiezen.
:zweep:
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

Jaap* schreef:Als het zo uitkomt schop ik de eigenaar ook :mrgreen:

dat heb ik wel al eens moeten doen :roll:

( hondenbaas die nogal arrogant was zou mij wel eens vertellen en laten zien dat mijn pup toch echt niet aan rozebotteltakjes mocht knagen want dan kreeg ie last van zn darmen, de l*l schopte zo mijn 5 en halve maand jonge pup in zn buik, hij heeft dus een flinke schop tegen zn schenen gekregen waarop hij al vloekend en scheldend wegliep.Dat was trouwens niet met Ozzy of Lilo maar met Laddie mijn vorige hond)
Takkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond

Ongelezen bericht door Takkie »

linlin schreef:
de ervaring heeft ook geleerd dat het doelgericht geven van een toing-tikje met de steelpan op het schedeldakje ook erg effectief is.
Hahah, ik ga voorlopig met een steelpan en een vliegenmepper lopen :mrgreen:

De Boef en de Mechelaar van mijn schoonouders hebben ook af en toe een vechtpartijtje. Slaan, schoppen, schreeuwen helpt niets. Mijn schoonmoeder is ook eens flink gebeten toen ze de boef eraf wou halen.

Maar aan de achterpoten trekken, kan dat geen kwaad? (gebroken poten?)
Afbeelding
Melm
Actief

kitty2 schreef: de l*l schopte zo mijn 5 en halve maand jonge pup in zn buik, hij heeft dus een flinke schop tegen zn schenen gekregen waarop hij al vloekend en scheldend wegliep.)
Waaat!?!:evil: Je zou bij zo'n tiep eigenlijk meteen de dierenbescherming op z'n nek moeten kunnen zetten!
Melm
Actief

linlin schreef:
Hahahahahahaha! :lol1:
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

loving bulls schreef:Het lijkt me dat om een hond te wurgen je toch pittig kracht nodig hebt, heb je wel eens gezien wat voor nek er b.v. bij mijn honden inzit :N:

Kan je een hond wurgen met 2 mensen, als ik wandel waar Xena los loopt en er zijn andere honden bij moeten we altijd al met de auto gaan. Dus is er tenminste of mijn moeder of mijn vader bij :wink: Aan de achter poten slingeren, daar moet je toch veel sterker voor zijn?
Afbeelding
Melm
Actief

Tuinslang op haspel, electrische vliegenmepper, steelpan...we gaan voortaan met z'n allen niet meer naar de dierenspeciaalzaak maar naar Blokker! :gjump:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

als je zijn achterpoten wegtrekt, gaat ie geheid op zijn snuit,

die wurging, moet je al bijna een stok tussen de hals band doen, en omdraaien anders gaat ie echt niet lukken. :19:
Jennie
Actief

Ongelezen bericht door Jennie »

Melm schreef:Tuinslang op haspel, electrische vliegenmepper, steelpan...we gaan voortaan met z'n allen niet meer naar de dierenspeciaalzaak maar naar Blokker! :gjump:
:smile: :smile: :smile:
Een jas of kleed over de vechters gooien, zijn ze even verbluft en dan meteen uitelkaar halen...
Weet niet of het werkt, heb het ergens gelezen, maar is ook te proberen....
Afbeelding
Melm
Actief

Ik zie het al voor me: ga je fijn wandelen met de hond en je neemt mee op reis: een rugzak met daarin een electrische vliegenmepper, een steelpan en niet te vergeten: die 25 meter tuinslang op haspel. Kom je op de plaats delict, de haren stuiven in het rond, de kluiten aarde vliegen je om de oren, de andere eigenaar doet niets en staat er als een zoutpilaar bij, zeg je: "Ahum, hebben jullie even? Ik pak even m'n electrische vliegenmepper, steelpan of 25 meter tuinslang op haspel...ben zo up to date!" :mrgreen:

Maar alle gekheid op een stokje: ik hoop niet dat mijn hond ooit in zulke ellende terecht komt en dat geldt voor alle honden die op die manier aangevallen en gegrepen worden. Dat met die vliegenmepper is best wel een goed idee als je met een pup aan de wandel gaat, zo'n beestje is nog op alle fronten zo kwetsbaar, dan kun je maar het beste goed voorbereid zijn.
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

Melm schreef:Ik zie het al voor me: ga je fijn wandelen met de hond en je neemt mee op reis: een rugzak met daarin een electrische vliegenmepper, een steelpan en niet te vergeten: die 25 meter tuinslang op haspel. Kom je op de plaats delict, de haren stuiven in het rond, de kluiten aarde vliegen je om de oren, de andere eigenaar doet niets en staat er als een zoutpilaar bij, zeg je: "Ahum, hebben jullie even? Ik pak even m'n electrische vliegenmepper, steelpan of 25 meter tuinslang op haspel...ben zo up to date!" :mrgreen:

Maar alle gekheid op een stokje: ik hoop niet dat mijn hond ooit in zulke ellende terecht komt en dat geldt voor alle honden die op die manier aangevallen en gegrepen worden. Dat met die vliegenmepper is best wel een goed idee als je met een pup aan de wandel gaat, zo'n beestje is nog op alle fronten zo kwetsbaar, dan kun je maar het beste goed voorbereid zijn.
*schrijft op lijstje "benodigdheiden voor pup": electrische vliegenmepper*

En bij verwurgen dacht ik toch meer aan je eigen riem gebruiken, zou het dan wel gaan. (2 personen aan elke kant een, riem om nek van de aanvallende hond en trekken maar :N: )
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

loving bulls schreef:Het lijkt me dat om een hond te wurgen je toch pittig kracht nodig hebt, heb je wel eens gezien wat voor nek er b.v. bij mijn honden inzit :N:

Ik heb de hond toen aan de trekhaak van een auto gebonden... werkt prima hoor :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Paulala schreef:Wurgen is nog gevaarlijk ook.
Op die manier kom je met je handen wel heel erg dicht bij de bek van beide honden.
Daardoor heb je een hele grote kans om zelf door één van de honden gebeten te worden.
En als dat gebeurt, kan je helemaal niets meer doen om ze uit elkaar te halen. Nee, ik zou die optie echt niet kiezen.
wurgen met riem heb ik het over :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”