Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Beste manier om je eigen hond nog levend terug te zien?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

loving bulls schreef:als je zijn achterpoten wegtrekt, gaat ie geheid op zijn snuit,

die wurging, moet je al bijna een stok tussen de hals band doen, en omdraaien anders gaat ie echt niet lukken. :19:
achterpoten zou ik weer niet doen... heb er de kracht niet voor en hij kan wederom harder gaan knijpen net als bij het schoppen of slaan....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Zorgen dat je een stok bij je hebt en die in de poepert van de aanvaller steken :mrgreen:
Werkt perfect. Daarna kan je die stok gebruiken om de boosdoener van je eigen lijf te houden.

Geen stok bij de hand? Dan zal je een vinger moeten gebruiken en klaar staan om te schoppen zodra de hond heeft losgelaten.
Vereist wel een snel reactievermogen :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ranetje schreef:Zorgen dat je een stok bij je hebt en die in de poepert van de aanvaller steken :mrgreen:
Werkt perfect. Daarna kan je die stok gebruiken om de boosdoener van je eigen lijf te houden.

Geen stok bij de hand? Dan zal je een vinger moeten gebruiken en klaar staan om te schoppen zodra de hond heeft losgelaten.
:smile: :smile: :smile: :smile: dit werkt op mijn lachspieren,
ff mikken :eek: :N: :smile: :smile:(sorry)
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

loving bulls schreef:als je zijn achterpoten wegtrekt, gaat ie geheid op zijn snuit,

die wurging, moet je al bijna een stok tussen de hals band doen, en omdraaien anders gaat ie echt niet lukken. :19:
Als je de achterpoten pakt en hem weg zwiept ( als dat al lukt qua kracht en de hond zich niet juist harder vast grijpt ) dan heeft de hond toch alle kans om meteen weer terug naar de andere hond te rennen en hem te grijpen.

Bij wurging, desnoods met de lijn van je eigen hond, heb je de aanvallende hond ook meteen vast zodat hij geen kans heeft weer te beginnen.

Maargoed, het is ook allemaal nogal afhankelijk van de situatie, soort aanval, ras etc.
Melm
Actief

Ongelezen bericht door Melm »

loving bulls schreef:
ranetje schreef:Zorgen dat je een stok bij je hebt en die in de poepert van de aanvaller steken :mrgreen:

:smile: :smile: Bah! En dan de hele rest van de wandeling met zo'n vieze stinkvinger rondlopen! Trouwens: respect dan voor je trefzeker mikken in zulk tumult! :mrgreen: :mrgreen:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

XenaScence schreef:
En bij verwurgen dacht ik toch meer aan je eigen riem gebruiken, zou het dan wel gaan. (2 personen aan elke kant een, riem om nek van de aanvallende hond en trekken maar :N: )
Waarom stop je pup niet gewoon onder je jas als je een hond ziet die je niet vertrouwt. Dan heb je al dat soort ongein helemaal niet nodig. Gewoon goed je ogen open houden als je met pup loopt en een kwetsbaar pupje nooit met een onbekende grote (of kleine) joekel laten kennismaken als je niet met de eigenaar hebt kunnen kortsluiten. Lijkt me handiger dan wurgen of vliegenmeppers of wat dan ook. Echt je kunt dit soort dingen voorkomen als je met pup loopt. Met een pup vertrouw ik gewoon niks wat losloopt en waarvan ik geen contact hen kunnen maken met de eigenaar.

Anne
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

loving bulls schreef:

:mrgreen: :smile:
Je mag best lachen hoor :wink:
Ik heb het één keer gedaan :N:
Met een hand de staart vast en met de andere hand................je weet wel :mrgreen:
Ik had de keuze tussen een Teckel in tweeën of dit.
Daar had ik wel een stinkende vinger voor over :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

ik heb gehoord, dat mensen dan de andere hond een enorme schop geven in de buik.

Maar hèt beste is natuurlijk , als die eigenaar er ook wat aan doet, maar helaas staan die meestal te kijken en doen niets, dus móeten ze wel slaan en schoppen in de buik.

Ik zou het zelf zeker doen, als mijn hond machteloos eronder ligt.
Keihard iets doen, want je kàn niet anders, je moet je hond redden !!

Vreselijke ervaring lijkt mij dat !! :evil:
Melm
Actief

starfleet schreef: Waarom stop je pup niet gewoon onder je jas als je een hond ziet die je niet vertrouwt. Dan heb je al dat soort ongein helemaal niet nodig. Gewoon goed je ogen open houden als je met pup loopt en een kwetsbaar pupje nooit met een onbekende grote (of kleine) joekel laten kennismaken als je niet met de eigenaar hebt kunnen kortsluiten. Lijkt me handiger dan wurgen of vliegenmeppers of wat dan ook. Echt je kunt dit soort dingen voorkomen als je met pup loopt. Met een pup vertrouw ik gewoon niks wat losloopt en waarvan ik geen contact hen kunnen maken met de eigenaar.

Anne
Maar leer je de pup geen angstig gedrag aan doordat hij steeds wordt opgepakt en onder de jas gestopt wordt als er een 'onbetrouwbare' hond aankomt? Of moet je het doen VOORdat de pup de andere hond ziet, dus dat ie niet weet waarom je 'm oppakt en wegstopt?
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Melm schreef:
Maar leer je de pup geen angstig gedrag aan doordat hij steeds wordt opgepakt en onder de jas gestopt wordt als er een 'onbetrouwbare' hond aankomt? Of moet je het doen VOORdat de pup de andere hond ziet, dus dat ie niet weet waarom je 'm oppakt en wegstopt?
Dat is wel de bedoeling :wink: Een beetje hondentaal moetje natuurlijk wel beheersen. Ik kan toch wel aardig inschatten wat voor vlees ik in de kuip heb. De meeste honden kun je wegbrullen ook. Het is ook maar zelden dat er een echte rothond rondloopt die erop uit is om pup even flink te grijpen. Maar als je met een teckelpup loopt, is geen enkele grote lompe springhond geschikt om mee kennis te maken. Ik neem daar geen risico mee als ik niet met de eigenaar heb kunnen praten. Een klein pupje heb je toch al vaker op de arm en als je die op tijd en rustig optilt zonder gefocus op de andere hond, krijgt dat beestje er niks van mee. Zolang je maar zorgt dat je pup veel kennis laat maken met honden van allerlei rassen die wel rustig zijn met pups.

Als ik een flinke boxer (noem maar wat) heel dominant zie struinen zonder eigenaar in de buurt, dan gaat pup onder de jas. Geen zin om af te wachten of dit misschien toch niet een hond is die heel lief is met pups.

Topic starter loopt al met een hond, dus ik neem aan dat die de honden in de buurt ook wel een beetje kent en inmiddels weet welke honden "veilig" zijn en welke niet zo geschikt.

Anne
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

M@ri@nne schreef:
Melm schreef:
M@ri@nne schreef: Net wat ik dacht.
Bij de achterpoten optillen en zodra greep verzwakt wegzwiepen. :ok:
Maar het lijkt me wel eng, want stel je bent niet snel genoeg, dan zit die hond ineens aan jou vast!
:roll:
Dan moet de hond zich dus eerst helemaal omdraaien.
Wat niet lukt als jij meedraait.
En daarbij als hij omdraait om jou te grijpen laat hij dus los en dan moet jij hem wegzwiepen. :wink:
Alleen hierbij krijg je ook weer scheurwonden.
Een kennis van mij heeft dit gedaan en toen was dus de boel helemaal uitgescheurd.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

ranetje schreef:in de poepert van de aanvaller steken :mrgreen:
:ok: :smile:
Ieder z'n eigen primaire reaktie :mrgreen: :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Wat me opvalt is dat en niet echt een beste manier is, gewoon god zegene de greep en we doen maar wat :19:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

loving bulls schreef:Wat me opvalt is dat en niet echt een beste manier is, gewoon god zegene de greep en we doen maar wat :19:
Ik denk eerlijk gezegd ook dat ik op dat moment 'maar wat doe'.
In eerste instantie het proberen niet zo ver te laten komen, andere hond (aanvaller) wegjagen. Dan een enorme brul en gelukkig heb ik nooit verder hoeven te gaan.
De volgende stap zou voor mij, denk ik, die vreselijke rottrap zijn en als dat niet helpt is het improviseren, geheel afhankelijk van de situatie en de soort honden die aan het vechten zijn. Een stok voor een rotklap? Wurging? Toch die achterpoten? Gods, ik zou het niet weten.... behalve dan dat wát je doet je direct goed moet doen, dus één enorme brul, één enorme trap. Niet blijven gillen, niet blijven trappen, want daar raken ze allemaal maar meer opgewonden van.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Voor de rokers...

Als je toevallig peuk in je handen hebt, even neus vasthouder aantikken.
Heeft bij mij wel eens gewerkt.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Achterpoten vastpakken. Heb ik gedaan met Marley die mijn Nijn te pakken had, het werkte direct ( godzijdank kwam dat in me op )
Slaan en schoppen werkt vaak alleen maar averechts, plus dat de hond met alle adrenaline dan hoogstwaarschijnlijk de pijn toch niet voelt.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

starfleet schreef:
XenaScence schreef:
En bij verwurgen dacht ik toch meer aan je eigen riem gebruiken, zou het dan wel gaan. (2 personen aan elke kant een, riem om nek van de aanvallende hond en trekken maar :N: )
Waarom stop je pup niet gewoon onder je jas als je een hond ziet die je niet vertrouwt. Dan heb je al dat soort ongein helemaal niet nodig. Gewoon goed je ogen open houden als je met pup loopt en een kwetsbaar pupje nooit met een onbekende grote (of kleine) joekel laten kennismaken als je niet met de eigenaar hebt kunnen kortsluiten. Lijkt me handiger dan wurgen of vliegenmeppers of wat dan ook. Echt je kunt dit soort dingen voorkomen als je met pup loopt. Met een pup vertrouw ik gewoon niks wat losloopt en waarvan ik geen contact hen kunnen maken met de eigenaar. Nou ik had wel contact met de eigenaar, en wilde ook netjes zijn hond naar binnen doen,maar er kwamen er twee naar buiten rennen klapte in mijn hond, van schrik liet hij nummer drie ook los, en wij hebben met zijn tween staan trappen, naar zijn honden, en ik wurgde mijn eigen hond haast door de paniek die er ontstond. Je kan mij vertellen hoe je moet reageren maai eenmaal in de situatie belandt weet ik echt niet meer wat ik doe :19:
Afbeelding
Pepie
Zeer actief

Wat een zooitje maak ik er weer van :19: Wil iemand mij asjeblieft goed quten, anders denken ze dalijk dat anne deze wijze woorden heeft gesproken :mrgreen:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Als je in zo een situatie beland reageer je vaak anders dan je je van te voren ingebeeld had.
Wij hebben het gehad dat we met zijn 2, drie vechtende honden uit elkaar moesten halen. de een was zo los, die had een halsband om, vinger in zijn neus en hard drukken met je nagel, de andere kregen we uit elkaar door de een in zijn nekvel omhoog te trekken en de ander aan zijn achterpoten onderuit te halen.
Schoppen heeft weinig nut als het echt een voor de kill gevecht is en de rest ook eigenlijk. Zo snel mogelijk ingrijpen is het belangrijkste, het ziet er vaker erger uit dan het is.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

pepie in een serieuze bui schreef:
starfleet schreef:
XenaScence schreef:En bij verwurgen dacht ik toch meer aan je eigen riem gebruiken, zou het dan wel gaan. (2 personen aan elke kant een, riem om nek van de aanvallende hond en trekken maar :N: )
Waarom stop je pup niet gewoon onder je jas als je een hond ziet die je niet vertrouwt. Dan heb je al dat soort ongein helemaal niet nodig. Gewoon goed je ogen open houden als je met pup loopt en een kwetsbaar pupje nooit met een onbekende grote (of kleine) joekel laten kennismaken als je niet met de eigenaar hebt kunnen kortsluiten. Lijkt me handiger dan wurgen of vliegenmeppers of wat dan ook. Echt je kunt dit soort dingen voorkomen als je met pup loopt. Met een pup vertrouw ik gewoon niks wat losloopt en waarvan ik geen contact hen kunnen maken met de eigenaar.
Nou ik had wel contact met de eigenaar, en wilde ook netjes zijn hond naar binnen doen,maar er kwamen er twee naar buiten rennen klapte in mijn hond, van schrik liet hij nummer drie ook los, en wij hebben met zijn tween staan trappen, naar zijn honden, en ik wurgde mijn eigen hond haast door de paniek die er ontstond. Je kan mij vertellen hoe je moet reageren maai eenmaal in de situatie belandt weet ik echt niet meer wat ik doe :19:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Pepie
Zeer actief

Dank u :ok:
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Takkie schreef:Maar aan de achterpoten trekken, kan dat geen kwaad? (gebroken poten?)
aan de achterpoten zou ik nooit doen, , dat is hetzelfde als aan de staart trekken.
De hond kan je ook bijten op deze manier en wat heb je daaraan?

Ik zou altijd goed afstand houden van zo'n hond !!

gebroken poten? So what? Dan had hij maar niet mijn hond willen vermoorden.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Pak-de-bal schreef:
Takkie schreef:Maar aan de achterpoten trekken, kan dat geen kwaad? (gebroken poten?)
aan de achterpoten zou ik nooit doen, , dat is hetzelfde als aan de staart trekken.

Als je een hond goed bij de achterpoten heb kan je hem uit balans trekken en op de grond gooien (hoe graat de hond ook is), zo kan hij je niet bijten. Het is anders dan aan de staart, daar kan je verder niets mee
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Pak-de-bal schreef:

Achterpoten optrekken is heel wat anders dan aan de staart trekken.
Ik bedoel met de achterpoten optrekken het kruiwagenidee. De hond heeft dan geen grip op de grond meer.
En dat wegzwiepen moet je dus wel precies op het juiste moment doen. :mrgreen:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

bedenk wel dat pijnprikkels ervoor kunnen zorgen dat de hond juist harder gaat vastbijten
misschien wel je eerste reactie maar dan niet erg gewenst neem ik aan
breakingsticks zijn erg handig maar dat heb je natuurlijk niet altijd op zak
dan zou ik idd voor verwurging of achterpoten optillen gaan
Melm
Actief

SuperTyson schreef:bedenk wel dat pijnprikkels ervoor kunnen zorgen dat de hond juist harder gaat vastbijten
Wat zijn dat precies, breakingsticks? Kun je die speciaal voor dit soort situaties in de winkel kopen?
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

starfleet schreef:
Melm schreef:
Dat is wel de bedoeling :wink: Een beetje hondentaal moetje natuurlijk wel beheersen. Ik kan toch wel aardig inschatten wat voor vlees ik in de kuip heb. De meeste honden kun je wegbrullen ook. Het is ook maar zelden dat er een echte rothond rondloopt die erop uit is om pup even flink te grijpen. Maar als je met een teckelpup loopt, is geen enkele grote lompe springhond geschikt om mee kennis te maken. Ik neem daar geen risico mee als ik niet met de eigenaar heb kunnen praten. Een klein pupje heb je toch al vaker op de arm en als je die op tijd en rustig optilt zonder gefocus op de andere hond, krijgt dat beestje er niks van mee. Zolang je maar zorgt dat je pup veel kennis laat maken met honden van allerlei rassen die wel rustig zijn met pups.

Als ik een flinke boxer (noem maar wat) heel dominant zie struinen zonder eigenaar in de buurt, dan gaat pup onder de jas. Geen zin om af te wachten of dit misschien toch niet een hond is die heel lief is met pups.

Topic starter loopt al met een hond, dus ik neem aan dat die de honden in de buurt ook wel een beetje kent en inmiddels weet welke honden "veilig" zijn en welke niet zo geschikt.

Anne
Het probleem is dat de vorige keer opeens een zeer snelle jachthond van rond de 60 cm hoog uit de bosjes gestoven kwam. :N: Als we hem aan hadden zien komen racen hadden we Xena waarschijnlijk wel opgepakt... We weten helaas niet welke honden veilig zijn en welke niet, we hebben nog nooit een hond vaker dan 2 keer tegengekomen...
Afbeelding
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Melm schreef:
SuperTyson schreef:bedenk wel dat pijnprikkels ervoor kunnen zorgen dat de hond juist harder gaat vastbijten
Wat zijn dat precies, breakingsticks? Kun je die speciaal voor dit soort situaties in de winkel kopen?

Afbeelding

Dat is een hard stuk hout wat vaak gebruikt werd/wordt om de kaken van pittbulls open te breken (gelezen op internet)
Afbeelding
Melm
Actief

Ah, zo zien die dingen er dus uit. Kun je zo tijdens de wandeling meenemen en zit niet zo in de weg (als je de steelpan en de tuinslang thuislaat :wink: ). Waar zijn die dingen te koop?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef:ik heb gehoord, dat mensen dan de andere hond een enorme schop geven in de buik.

Maar hèt beste is natuurlijk , als die eigenaar er ook wat aan doet, maar helaas staan die meestal te kijken en doen niets, dus móeten ze wel slaan en schoppen in de buik.

Ik zou het zelf zeker doen, als mijn hond machteloos eronder ligt.
Keihard iets doen, want je kàn niet anders, je moet je hond redden !!

Vreselijke ervaring lijkt mij dat !! :evil:
nogmaals... zou je dat bij mijn type honden doen bijten ze alleen maar harder :roll: dus niet slim dus om dat maar standaard bij alle honden te doen... had in mijn geval bij die X-rottweiler ook niet geholpen hoor dat was de dood van mijn hond geweest als ik die geschopt had.... :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”