Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie heeft ervaring met Laktafal & Galastop?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Fahrah
Actief

Wie heeft ervaring met Laktafal & Galastop?

Ongelezen bericht door Fahrah »

Wie heeft er ervaring met deze dopamine-agonisten om een premature oestrus te induceren? Ik weet van verhalen dat er wel middelen gebruikt worden (weet niet of dat deze zijn) om een loopsheid te stimuleren maar dat na dekkingen door zo'n opgewekte loopsheid de teven toch vaak leegbleven. Verder welke bijwerkingen er optraden. Alvast bedankt voor de info :ok: (je mag me ook pb'n)
groetjes,
Carolina
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Ik heb deze middelen ooit gehad om een schijndracht van Megan te stoppen.
Die Lactafal is echt takkezooi. Daar worden ze alleen nog maar zieker van; lusteloos, niet eten, geen energie, enz.
Galastop ging iets beter, maar het zijn beide geen middelen waar ik blij van word.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Fahrah
Actief

Het kan zijn dat deze middelen anders reageren bij honden die schijnzwanger zijn omdat dan de hormoonhuishouding anders is. Mijn andere teef heeft ook Lactafal gehad om de melkgift te onderdrukken en dat heeft bij haar prima geholpen. Maar ik weet ook dat de dosering zeer nauw komt, misschien is dat bij jouw hond niet goed gegaan?
Verder kan ik me voorstellen dat je daar niet blij van word. Alleen is mijn teef bijna twee jaar en nog niet loops geworden. Behalve het feit dat ik met haar fokplannen had is dat ook iets waar ik niet blij van word. Mocht dit een middel zijn waardoor zij wel een "normale" cyclus kan krijgen dan zou ik dit zeker willen overwegen.
groetjes,
Carolina
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Buffy heeft net 6 dagen Galastop achter de rug i.v.m. een nare schijnzwangerschap waarbij ze alleen nog maar lusteloos op de bank lag te liggen en niets meer kon en wilde, doodongelukkig was. Met een paar dagen hadden we onze oude Buffy weer terug :ok: Maar dat is een heel andere manier van Galastop gebruiken dan jij bedoelt als ik het zo lees.

Anne
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Fahrah schreef:. Mocht dit een middel zijn waardoor zij wel een "normale" cyclus kan krijgen dan zou ik dit zeker willen overwegen.
Ben je wel al eens bij de DA geweest om eens te overleggen? Ik zou dit midfdel niet zomaar gaan gebruiken voor ik haar had laten onderzoeken. Heel stom, maar misshien heeft ze wel geen baarmoeder of een afwijking aan haar eierstokken of zoiets. Ik zou haar eerst daarop laten onderzoeken.

Anne
Fahrah
Actief

starfleet schreef:
Fahrah schreef:. Mocht dit een middel zijn waardoor zij wel een "normale" cyclus kan krijgen dan zou ik dit zeker willen overwegen.
Ben je wel al eens bij de DA geweest om eens te overleggen? Ik zou dit midfdel niet zomaar gaan gebruiken voor ik haar had laten onderzoeken. Heel stom, maar misshien heeft ze wel geen baarmoeder of een afwijking aan haar eierstokken of zoiets. Ik zou haar eerst daarop laten onderzoeken.

Anne
Dit middel geven ze ook nooit voor deze toepassing nadat niet eerst onderzocht is of er geen lichamelijke afwijkingen zijn en of er geen iatrogene oorzaak is. Dus wees gerust, het gaat mij alleen om mensen die zelf ervaring hebben met deze farmaca voor deze specifieke toepassing.
groetjes,
Carolina
Afbeelding
Cocochanel

Re: Wie heeft ervaring met Laktafal & Galastop?

Ongelezen bericht door Cocochanel »

Fahrah schreef:Wie heeft er ervaring met deze dopamine-agonisten om een premature oestrus te induceren?
Fahrah schreef:Dit middel geven ze ook nooit voor deze toepassing nadat niet eerst onderzocht is...en of er geen iatrogene oorzaak is.
... het gaat mij alleen om mensen die zelf ervaring hebben met deze farmaca voor deze specifieke toepassing.
---Hoe wil je overkomen :idea: ...het is overduidelijk dat je bij ons op een bepaalde manier wil overkomen :smile: :smile: :smile: ...
Fahrah schreef:Behalve het feit dat ik met haar fokplannen had is dat ook iets waar ik niet blij van word.
---En jij hebt fokplannen ter rasverbetring :denken: ...met jouw manier van denken en doen overkomen :cool2: ...zou ik zelf niet blij zijn als ik je teef was en jij mijn bazin :pffff: ...
Fahrah
Actief

Cocochanel schreef:[---En jij hebt fokplannen ter rasverbetring :denken: ...met jouw manier van denken en doen overkomen :cool2: ...zou ik zelf niet blij zijn als ik je teef was en jij mijn bazin :pffff: ...
Hoe kom je erbij dat ik rasverbetering wil :denken: tuurlijk niet !!! ik wil alleen maar zoveel mogelijk nesten fokken in zo''n kort mogelijke tijd :ok: En ik denk ook inderdaad absoluut dat mijn teef niet blij met mij is maar helaas zit ze nu eenmaal met mij opgescheept :mrgreen:
Oja en hoe ik op jou wil overkomen, nou je hebt denk ik nu wel een :idea:
groetjes,
Carolina
Afbeelding
GuardianAngel
Zeer actief
Locatie: Westerlee. Baasje van: Cheyenne, River, Lakota en sterretje Joey
Contacteer:

Ongelezen bericht door GuardianAngel »

Ik heb ooit eens in overleg met mijn DA Galastop gebruikt, maar Cheyenne kon daar duidelijk niet tegen, buiten dat het middel niet werkte kreeg ze enorme trillingen en heftige spierkrampen (ze kon zelfs niet meer lopen), dus direct weer naar de DA wn accuut gestopt met dit middel.
Afbeelding

A Bull Terriër is for life, not just for X-mas
Cocochanel

Fahrah schreef: ik wil alleen maar zoveel mogelijk nesten fokken in zo''n kort mogelijke tijd :ok:
---En dat bedoel ik nou...je manier van denken :denken:...zo kwam je idd over :idea:

Hier volgt een wijze raad voor jou!!! ...Het is niet automatisch dat: Als je heel weinig nesten fokt in zo'n lang mogelijk tijd,dat je dan ter rasverbetering fokt :wink:
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Cocochanel schreef:
Hier volgt een wijze raad voor jou!!! ...Het is niet automatisch dat: Als je heel weinig nesten fokt in zo'n lang mogelijk tijd,dat je dan ter rasverbetering fokt :wink:
Het is ook niet automatisch dat: als je veel nesten fokt in zo'n kort mogelijke tijd dat je dan ter rasverbetering fokt :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Cocochanel

jip007 schreef:
Cocochanel schreef:
Het is ook niet automatisch dat: als je veel nesten fokt in zo'n kort mogelijke tijd dat je dan ter rasverbetering fokt :wink:
---Is een goeie... :wink:
Fahrah
Actief

Cocochanel schreef:
Fahrah schreef: ik wil alleen maar zoveel mogelijk nesten fokken in zo''n kort mogelijke tijd :ok:
---En dat bedoel ik nou...je manier van denken :denken:...zo kwam je idd over :idea:

Allereerst dank je :mrgreen:
Hier volgt een wijze raad voor jou:
http://www.korrelatie.nl/
groetjes,
Carolina
Afbeelding
Cocochanel

Fahrah schreef:Allereerst dank je :mrgreen:
Hier volgt een wijze raad voor jou:
http://www.korrelatie.nl/
---Blijkbaar een bekende link voor jou :wink: ... :smile:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

jeetje zeg volgens mij kan je nog beter dogge teven bij elkaar hebben dan doggen baasjes soms :N:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

MoniqueDM schreef:Ik heb deze middelen ooit gehad om een schijndracht van Megan te stoppen.
Die Lactafal is echt takkezooi. Daar worden ze alleen nog maar zieker van; lusteloos, niet eten, geen energie, enz.
Galastop ging iets beter, maar het zijn beide geen middelen waar ik blij van word.
had mijn teef geen last van hoor, Galastop ging ze dwars doorheen qua schijnzwangerschap maar lactafal werkte uitstekend... ik merkte niets raars aan haar, ze was totaal niet anders dan anders... als ik iets voor schijnzwangerschap moet halen kies ik meteen voor lactafal. :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

twinkeltje schreef:jeetje zeg volgens mij kan je nog beter dogge teven bij elkaar hebben dan doggen baasjes soms :N:
Nou, idd!!! :N: :N:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
jilton
Actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door jilton »

Een kennis van mij heeft bij haar teefje homeopatische middelen gebruikt om de loopsheid op te wekken. Ze is loops geworden, maar was ze sowieso niet loops geworden??? Dat is nou net de vraag, was het het middel of de natuur?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:Ik zou met een teef die niet normaal loops wordt NIET fokken.
Dit soort ongein wil je toch niet doorgeven aan de pups waar wellicht later ook weer mee gefokt gaat worden?
Persoonlijk zou ik geen loopsheid willen induceren via allerlei middeltjes om het beest in Godesnaam toch maar drachtig te krijgen.
Goed fokken betekent soms ook niet fokken :wink:
precies :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

In verband met schijnzwangerschap van Nikki gebruik ik momenteel Galastop, maar wat me opvalt is dat ze het eerste uur na inname erg hijgt. Nu geef ik het haar 's avonds zodat we haar goed in de gaten kunnen houden, maar ik vraag me toch af of anderen hier ook deze ervaring mee hebben?
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Jacan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jacan »

Nanna schreef:Ik zou met een teef die niet normaal loops wordt NIET fokken.
Dit soort ongein wil je toch niet doorgeven aan de pups waar wellicht later ook weer mee gefokt gaat worden?
Persoonlijk zou ik geen loopsheid willen induceren via allerlei middeltjes om het beest in Godesnaam toch maar drachtig te krijgen.
Goed fokken betekent soms ook niet fokken :wink:
Helemaal mee eens :ok:
Afbeelding
Luna 25-11-2011 27-12-2017
Jeanet Stehouwer
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jeanet Stehouwer »

Ik zou het met je dierenarts bespreken, dan krijg je gewoon antwoord op al je vragen, en geen rotopmerkingen naar je hoofd :denken:

Ik weet dat het vaker gebeurd, maar dan is het meestal als een reu uit het buitenland tijdelijk in nederland is, dan wekken ze de loopsheid op, om de teef een lange reis te besparen.

ik heb zelf geen ervaring met dit gebeuren, dus gewoon naar je DA gaan!

Groetjes Jeanet.
Dogo Canario Kennel Devito
Fahrah
Actief

Inmiddels is mijn vraag overbodig geworden omdat Kaya tegelijk met mijn andere teef gewoon loops is geworden.

Nog bedankt voor het meedenken. Vooral ook nog de mensen die de moeite hebben genomen om me een pb te sturen. :ok: Na alle info die ik heb gekregen had ik wel het besluit genomen om alleen voor de natuurlijke weg te gaan, ook omdat er toch teveel teven leeg blijven na deze manier van loopsheid opwekken.
groetjes,
Carolina
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Yla heeft Galastop gekregen bij een schijnzwangerschap....!!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”