Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenfokster is dat een beroep voor deze dame?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Hondenfokster is dat een beroep voor deze dame?

Ongelezen bericht door idorh »

Bij toeval met zoeken bij Saarlooswolfhonden, kwam ik terecht op deze link GensData voor Windows.
Er staat dus bij mevr P. Telefoniste/verkoopster, Hondenfokster .

Het lijkt mij een beroep telefoniste en verkoopster, en om dat Hondenfokster er ook bij staat, bedoelen ze dat dan ook als beroep :19:
Gr Bertus.

XVI.68 F.... G....... P....... [594] [V] [M]. Geboren 14 december 1935 te L****, Detaillist (herenconfectie). Tr. 7 mei 1963 te Z*********** E........ (D...) D......... [595], geboren 8 januari 1941 te B*******, dochter van W..... D......... [772] en A..... ten H.... [773], Telefoniste/verkoopster, Hondenfokster

*Topic aangepast door moderator*
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Natuurlijk kan hondenfokster een beroep zijn.

Zolang als je je inkomsten opgeeft en de verschuldigde belasting hierover afdraagt is er niks mis met de omschrijving beroep.

Hoe zou dit trouwens zitten, de belasting-technische kant van de zaak mevr. P. de hondenfokster? :denken:
idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door idorh »

Wil de hond schreef:Natuurlijk kan hondenfokster een beroep zijn.

Zolang als je je inkomsten opgeeft en de verschuldigde belasting hierover afdraagt is er niks mis met de omschrijving beroep.

Hoe zou dit trouwens zitten, de belasting-technische kant van de zaak mevr. P. de hondenfokster? :denken:
Zou ze dan geld verdienen met een RV ?
Gr Bertus.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Het schoot me ineens te binnen, hoe zou dat plaatje er nou precies uit zien, die enorme berg door haar gefokte honden in kombinatie met de bedragen die daarvoor aantoonbaar zijn betaald door evenzovele pupkopers en haar belasting-technische situatie?

Misschien wel interessant om eens naar te kijken, eventueel gewoon door de belastingdienst? :denken:
jilton
Actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door jilton »

Wil de hond schreef: Misschien wel interessant om eens naar te kijken, eventueel gewoon door de belastingdienst? :denken:
Voor de belastingdienst is hondenfokker een vaag grijs gebied en zullen niet heel snel actie ondernemen.....

Mijn rasvereniging heeft een paar maanden geleden onderzoek gedaan (nav mijn vraag hierover) en hebben contact opgenomen met oa de belastingdienst. zij gaven als antwoord dat er geen duidelijkheid over is en dus geen antwoord konden geven over hoe het zit met fokken en belasting......
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

fokken/belasting wordt pas een combinatie als je beroepsmatig fokt. dat is als je het honden/kattenbesluit volgt en dus meet dan ongeveer 20 pups per jaar hebt.

maar zelfs dan wordt door de belastingdienst niet veel ondernomen.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

zou trouwens wel leuk zijn als je dan ook geld terug kan krijgen :mrgreen:

als ik nu met lola's nest 5 of minder pups krijg dan kost het meer dan dat het opbrengt.. kan ik dan ook geld van de belasting krijgen als ik onder het besluit zou vallen? :denken: :mrgreen: (ik heb maar 1 nest dus dat is niet zo maar wel een leuke gedachte: geachte belastingdienst ik heb 5 hondenhalsbandjes+lijn gekocht zonder hiervoor compensatie te ontvangen.. kan ik ff cashen? :cheer:
Afbeelding
jilton
Actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door jilton »

massam schreef:fokken/belasting wordt pas een combinatie als je beroepsmatig fokt. dat is als je het honden/kattenbesluit volgt en dus meet dan ongeveer 20 pups per jaar hebt.
Honden/kattenbesluit heeft niets te maken met belastingdienst. Je valt onder het hkb als je idd meer dan 20 pups/4 nesten per jaar fokt. Maar dat heeft niets met de belastingdienst te maken!

Voor de belastingdienst is de regel of het hobbymatig is of dat je er een gedegen inkomsten aan hebt. Als men weinig fokt zal men er weinig/niets aan verdienen. Komt de belasting dat controleren, zorg dan in ieder geval dat je een mooi overzicht kunt tonen van alle inkomsten en uitgaven...
meta.meulenbelt
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door meta.meulenbelt »

Wij hebben een hondenschool en onze honden maken daar deel van uit. D.w.z. dat wij alle kosten (en BTW) voor onze honden mogen boeken als kosten van de hondenschool. Daar staat dan tegenover dat wij inkomsten uit de fok ook moeten opgeven als inkomsten.

Groeten,
Meta
M@scha
Zeer actief

jilton schreef:
massam schreef:fokken/belasting wordt pas een combinatie als je beroepsmatig fokt. dat is als je het honden/kattenbesluit volgt en dus meet dan ongeveer 20 pups per jaar hebt.
Honden/kattenbesluit heeft niets te maken met belastingdienst. Je valt onder het hkb als je idd meer dan 20 pups/4 nesten per jaar fokt. Maar dat heeft niets met de belastingdienst te maken!

Voor de belastingdienst is de regel of het hobbymatig is of dat je er een gedegen inkomsten aan hebt. Als men weinig fokt zal men er weinig/niets aan verdienen. Komt de belasting dat controleren, zorg dan in ieder geval dat je een mooi overzicht kunt tonen van alle inkomsten en uitgaven...
klopt maar het wordt wel als lijn aangehouden. of dat nu officieel zo beschreven staat of niet :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”