Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
NEE!!! Ze ís géén pitbull!
Moderator: moderatorteam
-
sjaantje
- Zeer actief
-
S@ndr@
- Zeer actief
-
Naad
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff
Laat gaan joh die mensen, sommige heben er de ballen verstand van.Jane_bull schreef:Gisteren (of eergisteren) liet ik Jane uit. Nou kwam een mevrouw met een kleine hond, ze pakte hem op en stak de straat over.En Jane keek echt heel verbaasd.

Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Mona wordt ook regelmatig voor een Pitbull aangezien.
Op een ander forum, ( duits forum ) maakte een ander lid er een opmerking over dat het erg onverantwoord en vies is dat ik foto`s maak van mijn dochtertje en de gevaarlijke vechthond als ze samen op de bank zitten.
De andere leden vonden de foto`s schattig , alleen dat *(*(*(*(*( niet.
Een man vroeg een keer : " Is dat een Schnauzer ? "

Op een ander forum, ( duits forum ) maakte een ander lid er een opmerking over dat het erg onverantwoord en vies is dat ik foto`s maak van mijn dochtertje en de gevaarlijke vechthond als ze samen op de bank zitten.
De andere leden vonden de foto`s schattig , alleen dat *(*(*(*(*( niet.
Een man vroeg een keer : " Is dat een Schnauzer ? "
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
-
Yunyah
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
En ook al ís het een pitbull? Wat dan nog?
"Vechthondachtigen", ook Staffords en Bullmastiffs e.d. worden gemeden door mensen omdat ze er "agressief" uitzien. Nu ben ik geen liefhebber van zulke rassen, spreekt me gewoon niet echt aan. Maar ik wil wél even kwijt dat er o.a. een Stafford en een Bullmastiff behoren tot de groep van liefste honden die ik ken en die Suus graag mag. Elke hond kan slecht opgevoed zijn, ik vind niet dat er meer reden is om bang te zijn voor een "vechthondachtige" dan voor een andere hond.
Volgens mij is "zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten" hier van toepassing.
"Vechthondachtigen", ook Staffords en Bullmastiffs e.d. worden gemeden door mensen omdat ze er "agressief" uitzien. Nu ben ik geen liefhebber van zulke rassen, spreekt me gewoon niet echt aan. Maar ik wil wél even kwijt dat er o.a. een Stafford en een Bullmastiff behoren tot de groep van liefste honden die ik ken en die Suus graag mag. Elke hond kan slecht opgevoed zijn, ik vind niet dat er meer reden is om bang te zijn voor een "vechthondachtige" dan voor een andere hond.
Volgens mij is "zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten" hier van toepassing.

Rust zacht mijn lieve bolletje!
Suusje 30.12.1994 - † 26.10.2009
- M@scha
- Zeer actief
als het bijvoorbeeld in je buurt algemeen aangenomen wordt dat je een pit hebt terwijl dat helemaal niet zo is en je hebt een idioot erbij lopen die dat eng vindt en de politie belt komen ze controleren etc. een hoop gehannes terwijl je gewoon een hond met papieren hebt.Yunyah schreef:En ook al ís het een pitbull? Wat dan nog?
daarbij is het voor niemand leuk als je labrador als rottweiler gezien wordt
ik heb gekozen voor de engelse stafford, een ander voor een bull-terrier en een ander weer voor een ander ras. dát is ons ras. en niet iets wat erop lijkt, ver weg familie is of een andere drogreden

-
Yunyah
- Zeer actief
Zeker irritant! Een jongen hier in de buurt heeft een jonge Stafford en die vertelde dat hij altijd met een kopie van de papieren op zak loopt omdat hij om de haverklap wordt aangehouden door de politie. Ik kan me voorstellen dat je daar héél moe van wordt als je dat steeds overkomt.massam schreef:als het bijvoorbeeld in je buurt algemeen aangenomen wordt dat je een pit hebt terwijl dat helemaal niet zo is en je hebt een idioot erbij lopen die dat eng vindt en de politie belt komen ze controleren etc. een hoop gehannes terwijl je gewoon een hond met papieren hebt.

- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
De meeste mensen zijn zo overtuigd van hun eigen geloof dat het niet uitmaakt wat je zelf zo rustig mogelijk probeert uit te leggensjaantje schreef: Ik persoonlijk zou de moeite nemen om uit te leggen wat voor ras ik heb als mensen het verkeerd zouden zeggen.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
- M@scha
- Zeer actief
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
geef hem de tip dat je bij raad van beheer een pasje van je stamboom kunt aanvragen op pinpasformaatYunyah schreef:Zeker irritant! Een jongen hier in de buurt heeft een jonge Stafford en die vertelde dat hij altijd met een kopie van de papieren op zak loopt omdat hij om de haverklap wordt aangehouden door de politie. Ik kan me voorstellen dat je daar héél moe van wordt als je dat steeds overkomt.massam schreef:als het bijvoorbeeld in je buurt algemeen aangenomen wordt dat je een pit hebt terwijl dat helemaal niet zo is en je hebt een idioot erbij lopen die dat eng vindt en de politie belt komen ze controleren etc. een hoop gehannes terwijl je gewoon een hond met papieren hebt.
het gaat volgens mij ook meer op de manier waarop mensen het zeggen
als ze op een normale manier vragen of dat een pitbull is leg ik netjes uit wat voor ras het is
maar als het aaaaaaaaah gevaarlijke pitbull is dan heb ik niet echt zin om uit te leggen dat het geen pitbull is
ik vind pitbull trouwens ook geen scheldwoord ofzo of raar dat ze denken dat een van mn hondjes dat is/was
maar sommige mensen gebruiken het wel als scheldwoord omdat er door de media zoveel vooroordelen aangeplakt is
is gewoon zonde, want een goede pitbull is een geweldige hond
-
Yunyah
- Zeer actief
Net als "homo"SuperTyson schreef:ik vind pitbull trouwens ook geen scheldwoord ofzo of raar dat ze denken dat een van mn hondjes dat is/was
maar sommige mensen gebruiken het wel als scheldwoord omdat er door de media zoveel vooroordelen aangeplakt is

- starfleet
- Erelid
-
sjaantje
- Zeer actief
-
S@ndr@
- Zeer actief
Mensen die gelijk een oordeel klaar hebben, willen helemaal niet nadenkensjaantje schreef:loving bulls schreef:waarom zou je het uit moeten leggen als ze gelijk van het slechtste uitgaan
Als je het uitlegt gaat men de volgende keer wel misschien nadenken als ze het niet zeker weten...en niet meteen roepen dat het een pittbull is.
-
S@ndr@
- Zeer actief
een hond hoeft er maar voor 80% aan te voldoen, aan de kenmerken, dus net als met de AM bull, kunnen sommige honden onder de wet gaan vallen.johan1969 schreef:De OEB is nog geen erkend/bekend ras, dus ik snap die mensen wel.
En op de kleine foto in je avatar lijkt ze er ook een beetje op.
Hoe zit het met de RAD-wetgeving als ze jouw hond tegenhouden ?
(scheelt ook welke lijn OEB je hebt )
helaas.
toch wordt je met een OEB niet gauw aangehouden om dat het Bull zijn ervanaf straald
zeker als ze echt richting volwassenheid gaan
met rinpelzone(neus) en zwaar lijf
-
sjaantje
- Zeer actief
Goed,maar ik hoop wel dat je weet dat niet iedereen het verschil ziet tussen bepaalde hondenrassen.loving bulls schreef:sjaantje schreef:loving bulls schreef:waarom zou je het uit moeten leggen als ze gelijk van het slechtste uitgaan
Mensen die gelijk een oordeel klaar hebben, willen helemaal niet nadenkenAls je het uitlegt gaat men de volgende keer wel misschien nadenken als ze het niet zeker weten...en niet meteen roepen dat het een pittbull is.
-
S@ndr@
- Zeer actief
dat is geen excuus, om alles dan maar voor een Pitbull uit te maken, dan kunnen ze vragen ; wat is dat voor soort hond- bijvoorbeeldsjaantje schreef:loving bulls schreef:sjaantje schreef:Goed,maar ik hoop wel dat je weet dat niet iedereen het verschil ziet tussen bepaalde hondenrassen.loving bulls schreef:waarom zou je het uit moeten leggen als ze gelijk van het slechtste uitgaanMensen die gelijk een oordeel klaar hebben, willen helemaal niet nadenken
dan wordt de insteek anders
- Jane_bull
- Vaste gebruiker
Op wat? Een pitbull of een OEB? Ze is nog maar 10 maanden. Ze komt bij een goede fokker vandaan en ze heeft een stamboom, alléén áls ze haar innemen dan staat ze niet geregistreerd bij de FCI (?)johan1969 schreef:De OEB is nog geen erkend/bekend ras, dus ik snap die mensen wel.
Ik moet dan maar hopen dat een stamboom voldoende is, want OEBS zijn gewoon nog niet erkend.
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Mojuan
- Zeer actief
-
jidde
-
Mojuan
- Zeer actief
- Chione
- Zeer actief
Yeps. Je kunt voor een AB alleen een registratie verkrijgen, geen stamboom/ geen FCI stamboom. Een ARFE is een registratie en GEEN stamboom!jidde schreef:Dus een am bull die op een pitje lijkt valt ook gewoon onder rad? Ook al zou deze een ARFE Stamboom hebben (die hebben am bullen toch)?
Een FCI stamboom is het enige geldige mbt de RAD.
Al raad ik wel iedereen aan om geen AB zonder registratie te kopen. Het bied geen garantie, maar is evengoed beter dan niets.
- Chione
- Zeer actief
Jouw hond heeft dus GEEN stamboom. Ze kan hooguit een registratie hebben. En die registratie bied dus ( helaas ) geen enkele garantie mbt de RAD.Jane_bull schreef:Op wat? Een pitbull of een OEB? Ze is nog maar 10 maanden. Ze komt bij een goede fokker vandaan en ze heeft een stamboom, alléén áls ze haar innemen dan staat ze niet geregistreerd bij de FCI (?)johan1969 schreef:De OEB is nog geen erkend/bekend ras, dus ik snap die mensen wel.
Ik moet dan maar hopen dat een stamboom voldoende is, want OEBS zijn gewoon nog niet erkend.
Ik kan je avatar niet zien, dus kan verder niets zeggen in hoeverre ze evt op een 'Pitbullachtige' lijkt.
-
Mojuan
- Zeer actief
- Jane_bull
- Vaste gebruiker
-
Naad
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff
Jane_bull schreef:
Moet nog nieuwe foto's maken sorry
Lekker ding zeg
Bij welke fokker komt ze vandaan? Dit hieronder is Bailey de OEB van een vriendin van me zij komt bij United Bulls vandaan...

Is ook echt een schatje ze is zo lief en vriendelijk oor alles en iedereen...

Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009