Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tepels weer in conditie na zogen

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Esther80
Zeer actief
Aantal honden: 3
Contacteer:

Tepels weer in conditie na zogen

Ongelezen bericht door Esther80 »

Hoe krijgen jullie je teefjes weer in model??

De pups (12 stuks) van Vai zijn inmiddels alweer 13 weken oud. De tijd gaat echt enorm snel, ze worden prachtig en doen het super bij de nieuwe baasjes en 1 klein meisje doet het super bij ons.

Vai heeft gezoogd tot een week of 7, toen vonden we het wel welletjes, madam had zelf nog wel door willen zogen. We hebben haar op minder voer gezet en de beweging weer opgebouwd. We zijn in de 1e 2 weken van Juni twee weken naar Frankrijk geweest en daar heeft ze weer ouderwets kunnen spelen, wandelen, rennen en gek doen. Ze is in die tijd ook een stuk strakker geworden.

Er blijft nog een stuk vel hangen tussen haar achterpoten en dat lijkt niet echt strakker te worden (maar ja, wij zien haar dagelijks). Wel staat ze nog steeds wat droger in het voer en fietsen we veel met haar en ze speelt veel met haar broer en dochter. Haar vacht en lichaam is weer helemaal bij inclusief betere hoeking achter dan voor de puppies :-) alleen de tepels dus nog niet. Zijn er homeopatische middeltjes ter ondersteuning??

Groeten,
Esther, Ghalu, Vai en Azuma :mrgreen:
Rhodesian Ridgebackkennel "Kani Akilah"
"A Ridgeback isn't just another dog....It's a Lifestyle!"

Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

pups fokken tbv de achterhandhoeking?? Misschien zijn haar banden toch nog een beetje slapjes en staat ze daarom niet optimaal. Ik denk dat je altijd wel 'restverschijnselen' van een zoogperiode hebt. Voor de mooi hoef je het dus niet meer te doen (nou ja, voor die hoekingen misschien..)
Esther80
Zeer actief
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Esther80 »

Rosita Compagner schreef:pups fokken tbv de achterhandhoeking?? Misschien zijn haar banden toch nog een beetje slapjes en staat ze daarom niet optimaal. Ik denk dat je altijd wel 'restverschijnselen' van een zoogperiode hebt. Voor de mooi hoef je het dus niet meer te doen (nou ja, voor die hoekingen misschien..)
LOL, tuurlijk niet gefokt voor een betere hoeking ;-), maar het is wel beter geworden na de puppies, ze is ook nog iets uitgezwaard en eigenlijk mooier dan voor de pups. Sterker nog, over 3 weken mag ze weer mee naar de show, iets wat ze echt geweldig leuk vindt.

Groeten,
Esther, Ghalu, Vai en Azuma
Rhodesian Ridgebackkennel "Kani Akilah"
"A Ridgeback isn't just another dog....It's a Lifestyle!"

Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Ik heb wel eens gelezen dat je de tepels moet deppen met kampferspiritus.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Dat laatste stukje vel, van de grootst uier, trekt het minst snel op. Afhankelijk van hoeveelheid melk, hoe lang gezoogd etc. kan het tot ong. halfjaar duren en soms blijf je het altijd wat zien.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
leoniewagenaar
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door leoniewagenaar »

Mijn Cairntje heeft 3 nestjes gehad bij de vorige eigenaresse. Het laatste nestje in 2005. Ze heeft 2 jaar later nog steeds 'hangtietjes' om het maar even oneerbiedig te zeggen. :roll: Voor de rest is ze heerlijk slank, dus ik he het maar gewoon geaccepteerd :)
Groetjes, Leonie
leoniewagenaar
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door leoniewagenaar »

Mijn Cairntje heeft 3 nestjes gehad bij de vorige eigenaresse. Het laatste nestje in 2005. Ze heeft 2 jaar later nog steeds 'hangtietjes' om het maar even oneerbiedig te zeggen. :roll: Voor de rest is ze heerlijk slank, dus ik heb het maar gewoon geaccepteerd :)
Groetjes, Leonie
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik lees mee want Icha heeft het ook. Pups zijn nu 5 maanden en ik heb het idee dat het niet meer wegtrekt.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

100% strak wordt het niet meer. blijft altijd iets los hoor.

gr Maria.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

leggy heeft 2 nesten gehad , is nu 7 1/2 en heeft nog steeds hangtietjes :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

beweging, goed voer en verder moeder natuur :mrgreen:

de ene teef trekt vrij vlot strak en zie je niet eens zoveel meer aan, de andere teef krijgt hangtietjes en veel grotere tepels die ook niet meer veranderen.

Afbeelding
Sam: 3 nesten gehad en echt niet flubberig meer, tuurlijk wel iets meer tepel, maar ook niet extreem

Afbeelding
Thica: 2 nesten gehad enne ietswat flubberig en dikke tepels, en die gaan ook niet meer weg :mrgreen:

dus tja.. buiten dus gezonde beweging en voer, is er niet veel aan te doen, kamferspiritus? dat kan wel helpen, maar maakt echt geen strak buikje en kleine knop tepeltjes meer, als de teef dat al niet van haar zelf weer terug krijgt.

ik doe er dus ook niks aan, en laat mama natuur zijn gang gaan. :wink:
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Volgens mij wordt het nooit meer zo heel strak zoals het was, gelukkig hebben de teefjes van mijn ouders lang haar en zie je het niet :mrgreen:
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

Tura haar pups zijn nu 8 weken en ik denk dat dit nest net de druppel was die de tietjes blijvend laat hangen :smile: is haar 3e nest in totaal 21 pups aan lopen lebberen :pffff: vind dat knap hoor, bij mij hingen ze al na 2 kids :smile: je weet toch dat het gaat hangen bij gebruik :denken: dus zou t maar gaan accepteren... :roll:
zeta-jones
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Aantal honden: 9
Contacteer:

Ongelezen bericht door zeta-jones »

Caely had tijdens haar eerste nest ook enorme hangborsten :mrgreen: Ik dacht: dat komt vast nooit meer goed...
Maar een paar maanden later was alles weer helemaal strak, je zag er niks meer van. Het heeft natuurlijk even geduurd. Op dit moment heeft ze ook weer van die megahangborsten :wink: We zien wel of het weer helemaal strak wordt en zoniet, dan niet. Is gewoon afwachten.
Afbeelding
Cocochanel

Ongelezen bericht door Cocochanel »

tura schreef: bij mij hingen ze al na 2 kids :smile:
---Dat jij ze niet laat :cheer: "liften" :cheer: , dat snap ik niet van jou! :idea:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”