Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoeft een hond met korfje/snoetje niet onder appèl?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

plop
Zeer actief

Re: Hoeft een hond met korfje/snoetje niet onder appèl?

Ongelezen bericht door plop »

ranetje schreef:Die dame fietste ook :wink:
Alleen was de hond niet aan de lijn tijdens het fietsen ..............
Eerst heeel goed lezen en kom dan maar met commentaar
Afbeelding Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Inge O schreef:
Rami schreef: In eerste instantie zegt ze dat ze zich niet kan voorstellen dat haar hond op Bill klapte.
nee, 'dat deed die anders nooit zeker' ? en met die snoet om werd hij geboren of zo :roll: ?
Waarom schieten me dit soort dingen me nu nooit te binnen op het moment suprème... :roll:
Volgende keer moet je maar mee naar dat stukje polder, Inge! :mrgreen:
ranetje schreef:
plop schreef:
Rami schreef:

Is het nu echt zo dat als je je hond muilkorft dat je dan verder 'vrij spel' hebt? Ik bedoel: ik kan me goed voorstellen dat je kiest voor een snoetje of korfje, maar houdt dat dan dat ook in dat je dan qua appèl en training niets meer hoeft te doen?

Ben wel benieuwd hoe de gedachten en/of ervaringen hierover zijn...
Nee vind ik niet.
Ik weet niet of het een grote hond was, maar als dat wel zo was dan kan hij wel boven op een klein hondje springen, en dat zal ook niet prettig voelen, ondanks dat hij niet kan beten.
Ik vind het al heel vreemd dat die persoon zich niet kan voorstellen dat haar hond begon met aanvallen (die hond heeft voor de lol een snoetje om) Die hond gaf al aan dat hij niet erg gesteld was op soortgenoten dus ik snap niet dat ze hem niet gewoon aan de lijn houdt en lekker een stuk met hem gaat fietsen om zijn energie kwijt te raken.
Die dame fietste ook :wink:
Precies, ze was aan het fietsen, met 'losse' hond. Hond was inderdaad van een flink formaat en daarbij luisterde hij voor geen meter. Allemaal nog niet zo'n heel groot probleem, totdat 'ie op mijn hond klapte. En zelf dat was nog niet het probleem (hoewel...) maar wel dat ze doorfietste en op mijn boze woorden reageerde met de opmerking dat 'ie toch een snoetje had en er dus niks kon gebeuren... :19:
Afbeelding
Rami
Zeer actief

plop schreef:
ranetje schreef:Die dame fietste ook :wink:
Eerst heeel goed lezen en kom dan maar met commentaar
Oh, dan heb ik ook niet begrepen wat je bedoelt...
Wat bedoel je dan?
Afbeelding
kawa2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckels

Ongelezen bericht door kawa2 »

hij zal niet voor niets een muilkorf dragen
dus daarom mag je wel van geluk spreken dat deze baas
zijn verantwoordelijkheid WEL neemt

maar
nee als hij een muilkorf om heeft betekend niet dat je hond alles mag doen
zoals op andere honden afstormen
want als een dog die een korf om heeft
dan volgas op 1 van onze teckels duikt

dan heeft ons teckeltje niet veel meer te vertellen
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Merk je nu nog iets aan Billy, Rami?
Gr. Marijke
Afbeelding
Rami
Zeer actief

kawa2 schreef:hij zal niet voor niets een muilkorf dragen

maar

Oh, maar ik zeg ook nergens dat ik 'tegen' de muilkorf ben, of - in dit geval - een nylon snoetje (hoewel, een hond mee laten rennen naast de fiets terwijl 'ie zijn bek maar 1 centimeter open krijgt is eigenlijk ook niet erg diervriendelijk) maar dat houdt dus inderdaad niet automatisch in dat je verder zo'n hond maar zijn gang kan laten gaan! :wink:
Moon schreef:Merk je nu nog iets aan Billy, Rami?
Lief dat je er naar vraagt, Marijke! :ok:
Billy is nog steeds wat start-stijf. Ik weet niet of dat nu toeval is of dat het met die 'botsing' te maken heeft. Ik loop nu maar weer wat vaker wat korte rondes.
Als het nog een dag duurt bel ik wel even Kris! :wink:
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Rami schreef:
kawa2 schreef:hij zal niet voor niets een muilkorf dragen

maar

Oh, maar ik zeg ook nergens dat ik 'tegen' de muilkorf ben, of - in dit geval - een nylon snoetje (hoewel, een hond mee laten rennen naast de fiets terwijl 'ie zijn bek maar 1 centimeter open krijgt is eigenlijk ook niet erg diervriendelijk) maar dat houdt dus inderdaad niet automatisch in dat je verder zo'n hond maar zijn gang kan laten gaan! :wink:
Moon schreef:Merk je nu nog iets aan Billy, Rami?
Lief dat je er naar vraagt, Marijke! :ok:
Billy is nog steeds wat start-stijf. Ik weet niet of dat nu toeval is of dat het met die 'botsing' te maken heeft. Ik loop nu maar weer wat vaker wat korte rondes.
Als het nog een dag duurt bel ik wel even Kris! :wink:
Nou dan loop je je mooi weer ongerust te maken door zo'n #%$^&-baasje! Ik hoop dat je Kris niet hoeft te bellen!
Gr. Marijke
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Vervelend dit soort incidenten Rami je zou zo'n eigenaar toch :evil: :evil:
Hopelijk loopt het toch met een sisser af voor Billy en is zijn stijfheid pure toeval.

Hoe ik over dit soort bazen denk is al aardig door andere verwoord :mrgreen: :mrgreen:
Djazz
Actief

Ongelezen bericht door Djazz »

sommige bazen... :boos:
wees niet bang om langzaam vooruit te gaan...
Afbeelding
grtz Nicolet
vedim
Actief

Ongelezen bericht door vedim »

in het bos of bij wandelen in de duinen als boedha los loopt krijgt hij een snoetje om , hij luisterd in principe heel goed maar als hij een andere hond in de smiezen heeft gaat hij naast me zitten. maar soms neemt hij toch de benen. en dan is de snoet zou maar zeggen extra beveiliging.
resultaat is wel dat hij het soms met zijn niet luisteren met een paar happen heeft moeten bekopen.
dan valt hij aan met snoet, en de andere hond zonder snoet grijpt terug... stuk oor of een hap in de kraag tot gevolg. consequentie van gedrag.
(sukkel !!! had hij maar moeten luisteren.!)
toch roep ik hem terug als ik een andere hond zie. en ben daar erg scherp op .
het snoetje is GEEN vrijbrief , een laatste beveiliging. als hij onder je appél vandaan is doordat hij gefixeerd is geraakt op een andere hond
Rami
Zeer actief

vedim schreef:in het bos of bij wandelen in de duinen als boedha los loopt krijgt hij een snoetje om , hij luisterd in principe heel goed maar als hij een andere hond in de smiezen heeft gaat hij naast me zitten. maar soms neemt hij toch de benen. en dan is de snoet zou maar zeggen extra beveiliging.
resultaat is wel dat hij het soms met zijn niet luisteren met een paar happen heeft moeten bekopen.
dan valt hij aan met snoet, en de andere hond zonder snoet grijpt terug... stuk oor of een hap in de kraag tot gevolg. consequentie van gedrag.
het snoetje is GEEN vrijbrief , een laatste beveiliging. als hij onder je appél vandaan is doordat hij gefixeerd is geraakt op een andere hond
Maar het kan dus ook gebeuren dat een andere hond niet 'terug-grijpt' of hapt. Zoals mijn hond. Die was zo overdonderd van die aanval uit het niets dat hij zich - ondanks dat de aanvaller een snoetje droeg - toch geblesseerd heeft. Natuurlijk ook omdat zijn achterhand niet sterk genoeg is, maar wat had ik dan moeten doen?
Ik hield mijn honden bij me, de ene aan de riem, de ander - die heel goed onder appèl - staat, aan mijn knie. Als deze baas in kwestie haar hond had aangelijnd was er niets aan de hand geweest. Dat is eigenlijk wat ik probeer te zeggen. Hartstikke goed dat mensen hun verantwoordelijkheid nemen, maar alleen een snoetje is misschien niet genoeg...
Jij zegt zelf dat je hond goed luistert, behalve soms, als hij een andere hond ziet, neemt hij toch de benen. Dat is - eigenlijk - niet goed luisteren, toch?

Ik lijn mijn teef Silka ook aan als ik een vreemde hond moet passeren. Zij heeft de neiging honden die bang zijn (en dan vooral als het om een teefje gaat) weg te jagen. Ze hapt/bijt niet, maar ze borstelt en grauwt en rent achter zo'n toch al bange hond aan. Maar... ze doet het ook weer niet bij elke hond. En toch loop ik liever het risico niet. Ik roep haar, lijn haar aan, we passeren de hond (zonder gedoe) en ik laat haar weer gaan. Is soms best onhandig, maar goed, ik doe het wel.

En natuurlijk snap ik dat het een keer kan gebeuren, dat je - als baas - niet oplet of je hond heeft ineens bananen in zijn oren. Maar in het voorval wat ik hier boven beschreven heb kwam die hond twee keer op ons af gestoven, terwijl het baasje (tevergeefs roepend) door fietste... :19:

(Overigens merk ik sinds gisteren echt helemaal niets meer van de aanval, gelukkig. Geen start-stijfheid en we kunnen de wandelingen weer wat langer maken. :ok: )
Laatst gewijzigd door Rami op 07 jul 2007 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Rami schreef:
vedim schreef:in het bos of bij wandelen in de duinen als boedha los loopt krijgt hij een snoetje om , hij luisterd in principe heel goed maar als hij een andere hond in de smiezen heeft gaat hij naast me zitten. maar soms neemt hij toch de benen. en dan is de snoet zou maar zeggen extra beveiliging.
Maar het kan dus ook gebeuren dat een andere hond niet 'terug-grijpt' of hapt. Zoals mijn hond. Die was zo overdonderd van die aanval uit het niets dat hij zich - ondanks dat de aanvaller een snoetje droeg - toch geblesseerd heeft. Natuurlijk ook omdat zijn achterhand niet sterk genoeg is, maar wat had ik dan moeten doen?
Ik hield mijn honden bij me, de ene aan de riem, de ander - die heel goed onder appèl - staat, aan mijn knie. Als deze baas in kwestie haar hond had aangelijnd was er niets aan de hand geweest. Dat is eigenlijk wat ik probeer te zeggen. Hartstikke goed dat mensen hun verantwoordelijkheid nemen, maar alleen een snoetje is misschien niet genoeg...
Jij zegt zelf dat je hond goed luistert, behalve soms, als hij een andere hond ziet, neemt hij toch de benen. Dat is - eigenlijk - niet goed luisteren, toch?

Ik lijn mijn teef Silka ook aan als ik een vreemde hond moet passeren. Zij heeft de neiging honden die bang zijn (en dan vooral als het om een teefje is) weg te jagen. Ze hapt/bijt niet, maar ze borstelt en grauwt en rent achter zo'n toch al bange hond aan. Maar... ze doet het ook weer niet bij elke hond. En toch loop ik liever het risico niet. Ik roep haar, lijn haar aan, we passeren de hond (zonder gedoe) en ik laat haar weer gaan. Is soms best onhandig, maar goed, ik doe het wel.

En natuurlijk snap ik dat het een keer kan gebeuren, dat je - als baas - niet oplet of je hond heeft ineens bananen in zijn oren. Maar in het voorval wat ik hier boven beschreven heb kwam die hond twee keer op ons af gestoven, terwijl het baasje (tevergeefs roepend) door fietste... :19:

(Overigens merk ik sinds gisteren echt helemaal niets meer van de aanval, gelukkig. Geen start-stijfheid en we kunnen de wandelingen weer wat langer maken. :ok: )
Sluit ik me bij aan :wink:

Ik weet niet precies hoe de situatie bij Vedim is, of hoe vaak de hond niet luistert en toch (met snoetje) op een andere hond klapt, maar zoals het nu op mij overkomt vind ik dat je het dan toch niet echt kan maken om de hond los te laten en dan maar hopen dat hij bij elke hond wel terugkomt.
Het klinkt voor mij alsof hij echt bovenop zo'n andere hond duikt (met snoet dan weliswaar) en ik vind dat echt niet kunnen :19:

Ik loop hier met een reutje van een formaat wat zich toch echt niet kan verweren (en dat bovendien ook nooit doet als hij aangevallen wordt, al zou hij het wel kunnen), en ik word er op zijn zachts gezegd echt niet vrolijk van als er een reu van flink formaat vol bovenop hem duikt, ook al heeft hij dan een snoetje om.

Ik snap echt wel dat een hond geen machientje is en dat ze soms niet kunnen luisteren. Maar dat zal me als mijn hond krijzend eronder ligt toch echt even een rotzorg zijn.

Maar, nogmaals, misschien interpreteer ik dingen wat verkeerd, en dan mijn excuses alvast.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Rami schreef:(Overigens merk ik sinds gisteren echt helemaal niets meer van de aanval, gelukkig. Geen start-stijfheid en we kunnen de wandelingen weer wat langer maken. :ok: )
Gelukkig :ok:
Dus geen ernstige schade
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Rami schreef:Precies, ze was aan het fietsen, met 'losse' hond. Hond was inderdaad van een flink formaat en daarbij luisterde hij voor geen meter. Allemaal nog niet zo'n heel groot probleem, totdat 'ie op mijn hond klapte. En zelf dat was nog niet het probleem (hoewel...) maar wel dat ze doorfietste en op mijn boze woorden reageerde met de opmerking dat 'ie toch een snoetje had en er dus niks kon gebeuren... :19:
jeetje, ik dacht , ik ga eens kijken wat er uit is gekomen en je bent nog steeds aan het uitleggen, hóe het zat?? :denken:

Nou, ik kom na een tijdje wel weer terug, :wink:
Rami
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
Rami schreef:Precies, ze was aan het fietsen, met 'losse' hond. Hond was inderdaad van een flink formaat en daarbij luisterde hij voor geen meter. Allemaal nog niet zo'n heel groot probleem, totdat 'ie op mijn hond klapte. En zelf dat was nog niet het probleem (hoewel...) maar wel dat ze doorfietste en op mijn boze woorden reageerde met de opmerking dat 'ie toch een snoetje had en er dus niks kon gebeuren... :19:
jeetje, ik dacht , ik ga eens kijken wat er uit is gekomen en je bent nog steeds aan het uitleggen, hóe het zat?? :denken:

Nou, ik kom na een tijdje wel weer terug, :wink:
Ik heb liever dat je helemaal niet terug komt, voordat ook dit topic verbauket wordt. Dusse... :zwaai
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Inge O schreef: mens, ga naar huis, je moeder heeft visjes gebakken (en ik hoop dat ze vies smaken).
Haha, vieze vuile visjes.. :mrgreen:
Afbeelding
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Iedere hond hoort onder appel te staan dus ook degene met een muilkorf om. Max heeft ook een tijdje met een muilkorf gelopen, maar als ik haar niet bij me kon houden of er waren erg veel honden, dan bleef ze ook aan de lijn. Zeker een grotere hond kan ook zonder zijn tanden nog schade aanrichten.

Zoals al vaker gezegd, een korf is een middel om wat meer veiligheid te bieden, stel dat de hond toch een keer wegglipt.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”