Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
twee rassen kruisen
Moderator: moderatorteam
-
Lemuria
- Snorko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriers
- Aantal honden: 3
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Aantal honden: 1
Ik ookLemuria schreef:Is juist leuk als er een kop op zit. Ik heb liever een wat eigenwijzer ras als een ras dat alle commando's maar slaafs uitvoert
- saffie
- Zeer actief
Hihi, Boy is juist heel rustigboxersien schreef:Kan wel kloppen, maar ik heb graag super drukke honden om me heen waar ik wat mee moet doen. Ik wordt gek van een rustig type hele dagen om me heen (vandaar nu de boxer).Lemuria schreef:Combination from hell tenzij je de hele dag thuis bent en flink met ze kunt werkenboxersien schreef:De kruisinf voor mij zal zijn: husky met border collie. Vind ik geweldige honden.![]()
Lijkt me dat het qua uiterlijk wel erg mooie honden worden!
Qua uiterlijk zijn het zeker gave honden. Boy van Saffie van???? is er ook zo een dacht ik en die is ook geweldig om te zien!!!!!
Het is van Boy niet zeker dat hij ook daadwerkelijk deze kruising is. De vorige eigenaren hadden hem uit het asiel en daar is hun verteld dat het een border collie x husky is. Ik vind het ook waarschijnlijk, want hij heeft een heel ander karakter dan een border collie, veel zelfstandiger en minder baasgericht. Leergierig zoals een border collie dat is zou ik hem ook niet noemen :N: Ook qua uiterlijk, grootte, de vorm van zijn kop en vooral die enorme vacht met die dikke kraag zie ik er wel een husky of andere poolhondachtige in.
Maar het zou ook zomaar kunnen dat hij een hele andere mix is en de asielmedewerkers er een husky in zagen vanwege zijn blauwe oog. Hij was namelijk als gevonden hond in het asiel beland.
Ik geloof trouwens niet dat ik zelf snel voor een pup uit zo'n combinatie zou gaan. Ik weet niet of dat wel goedkomt bij mij
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014

-
Marieke en Montana
- Vaste gebruiker
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
moet er ergens nog 1 hebben maar waarRory schreef:Misschien een foto zien te regelen, ben wel benieuwd hoe die hond er dan uitzietmalinois schreef:ik ken een dergelijke kruising persoonlijk, superleuke hondRory schreef:Ik denk een Alaskan Malamute en een Zwitserse witte herder, die laatste heeft mijn hart gestolen en die eerste, zag van de week een bij me in de buurt, niet voor het eerst, maar het was wel de eerste dat ik hem (hij heette volgens mij Inuk) van heel dichtbij zag, wat een prachthond om te zien.
Ik hou wel van gespierde, sterke en toch mooie sierlijke grote honden en deze twee voldoen daar helemaal aan, wel zou je hopen dat deze twee rassen elkaar aanvullen, maar eerlijk is eerlijk, ik ben absoluut geen voorstander van kruizingen, dat flikt iemand die ik ken al regelmatig, nadeeltje is dat ze de broer van mijn Mike ervoor misbruikt...
ik ga ze zo ff mailen

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Neeltje
maar wel met 'n verdubbelling van kwalen ......fransoos schreef:franse bulldog met de sharpei
krijg je van die heerlijke kleine peitjes, minder extreme in uiterlijk en met een super open karakter naar mensen toe
Ik zou dan eerder de Boston Terrier en Franse Bulldog willen kruisen, misschien dat er dan 'n wat minder korte Franse bulldog komt.
- fransoos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): franse bulldog
- Aantal honden: 10
- Contacteer:
de ademhalings problemen bij de bull fok je weg met de andere kop en hals bouw van de sharpeiNeeltje schreef:maar wel met 'n verdubbelling van kwalen ......fransoos schreef:franse bulldog met de sharpei
krijg je van die heerlijke kleine peitjes, minder extreme in uiterlijk en met een super open karakter naar mensen toe
.
de oogproblemen bij de sharpei fok je weg door het grote open oog van de franse bulldog, en de mindere berimpeling van de pups
De Hd bij de sharpei maak je controleerbaar door de kleinere en bespierdere achterhand van de bull
nee hoor, we pakken van elk ras uiteraard enkel maar de pluspunten, en smeden die tot een mooi klein bullpeitje
groetjes Ida en de fransoosjes

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
het heeft even geduurd... maar ik heb de foto's....Rory schreef:Misschien een foto zien te regelen, ben wel benieuwd hoe die hond er dan uitzietmalinois schreef:ik ken een dergelijke kruising persoonlijk, superleuke hondRory schreef:Ik denk een Alaskan Malamute en een Zwitserse witte herder, die laatste heeft mijn hart gestolen en die eerste, zag van de week een bij me in de buurt, niet voor het eerst, maar het was wel de eerste dat ik hem (hij heette volgens mij Inuk) van heel dichtbij zag, wat een prachthond om te zien.
Ik hou wel van gespierde, sterke en toch mooie sierlijke grote honden en deze twee voldoen daar helemaal aan, wel zou je hopen dat deze twee rassen elkaar aanvullen, maar eerlijk is eerlijk, ik ben absoluut geen voorstander van kruizingen, dat flikt iemand die ik ken al regelmatig, nadeeltje is dat ze de broer van mijn Mike ervoor misbruikt...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- bloempje
- geregistreerd lid
euh...
een collie en een stabij
omdat hij dan misschien op mijn hond Dasan lijkt.
Maar ook omdat ik collie's helemaal te gek vind.
En later wil ik misschien ook wel een stabij.
Maar bovenal omdat Dasan een droom van een hond is, als er kinderen aan z'n staart of zo trekken zal hij niks doen, hij heeft zelfs ons gewaarschuwt wanneer de zoon (2 jaar bovenaan de trap stond).
Of een husky met een collie.
Dat zijn m'n 2 favoriete rassen.
Dat zou pas een combinatie zijn.
Maar ja dromen kan geen kwaad hé
een collie en een stabij
omdat hij dan misschien op mijn hond Dasan lijkt.
Maar ook omdat ik collie's helemaal te gek vind.
En later wil ik misschien ook wel een stabij.
Maar bovenal omdat Dasan een droom van een hond is, als er kinderen aan z'n staart of zo trekken zal hij niks doen, hij heeft zelfs ons gewaarschuwt wanneer de zoon (2 jaar bovenaan de trap stond).
Of een husky met een collie.
Dat zijn m'n 2 favoriete rassen.
Dat zou pas een combinatie zijn.
Maar ja dromen kan geen kwaad hé

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Mol
- Zeer actief
-
granny
- Erelid
- Contacteer:
Mijn 1e kruising die ik had was een kruising mechel met zwarte lab.
Hij was intelligent, werkte graag, waakte goed en was een allemansvriendje. Helaas is hij maar 7 jaar geworden.

Kennissen van mij hadden een kruising golden met chow. Heel mooie hond om te zien, lichaam van een golden, kop van een chow en ook de vachtkleur van een chow. Wel was deze hond erg eenkennig.
Zelf heb ik nu 2x een kruising Rottie met lab.
Ze zijn baasgericht, hebben een will to please, houden van actie (IPO), waken goed zonder overdrijven, zijn slanker dan de gemiddelde rottie, passen zich goed aan. De oudste is nu bijna 14 en de jongste is bijna 12 jaar. Ze zijn zelden ziek. Om hondensport mee te doen en als huishond dus heel erg geschikt.

Als puur huishondje heb ik Petit Balou. Een kruising Cairn met cocker.
Clownesk, altijd vrolijk, grote jachtpassie,stevige bouw,vindt iedereen leuk. Intelligent en een eigen wil.Geen keffer
Ze lijkt op een mini briard.

(als ik haar zou trainen zou ze geen slecht figuur slaan)
Hij was intelligent, werkte graag, waakte goed en was een allemansvriendje. Helaas is hij maar 7 jaar geworden.

Kennissen van mij hadden een kruising golden met chow. Heel mooie hond om te zien, lichaam van een golden, kop van een chow en ook de vachtkleur van een chow. Wel was deze hond erg eenkennig.
Zelf heb ik nu 2x een kruising Rottie met lab.
Ze zijn baasgericht, hebben een will to please, houden van actie (IPO), waken goed zonder overdrijven, zijn slanker dan de gemiddelde rottie, passen zich goed aan. De oudste is nu bijna 14 en de jongste is bijna 12 jaar. Ze zijn zelden ziek. Om hondensport mee te doen en als huishond dus heel erg geschikt.

Als puur huishondje heb ik Petit Balou. Een kruising Cairn met cocker.
Clownesk, altijd vrolijk, grote jachtpassie,stevige bouw,vindt iedereen leuk. Intelligent en een eigen wil.Geen keffer
Ze lijkt op een mini briard.

(als ik haar zou trainen zou ze geen slecht figuur slaan)
Peace sells, but who is buying?
- Seven6
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie x border collie
- Muis..
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
- Contacteer:
Na het zien van deze foto denk ik dat we gelijk hebben dat Myra een mechelse windhond isbasisbrok schreef:dwerg pincher x kortharige chihuaha
ken er 3 van zijn super leuke hondjes hebben net iest minder die drang om rondjes te rennen als een pincher
en ik ken een mechelaar x podenco zeer leuke hond

Shot with DMC-LZ5 at 2007-05-13
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
-
Sassie
- Zeer actief
- Palmuk
- Actief
Dat lijkt me wel, maar wordt het niet eigenlijk gewoon een Boxer dan?Snorko schreef:BostonTerrier x Bullmastif, worden vast hele mooie compacte en sportieve Bulldogachtigen
Ik zou denken aan een Whippet x Boxer
Het aanhankelijke en het snelle van de whippet zonder de zenuwachtigheid en iets minder jachtinstinct (vanwege onze katten).
Het sterke, vriendelijke, speelse, tolerante van de boxer, maar dan in huis wat rustiger en nog iets knuffeliger.
Of je krijgt natuurlijk steeds het slechtste van de beiden; zenuwachtig en druk in huis, zoiets
- Palmuk
- Actief
Het zal ook wel veel met de opvoeding te maken hebben. Maar ik zie ze toch nog wel eens, van die geheel trillende beestjes. Natuurlijk valt het ook wel gewoon veel op met de dunne achterlijfjes en de staart die toch al laag gedragen wordt. Overigens vind ik het dus leuke honden, anders zou ik er ook niet mee kruisen
.
Juist de rust binnenshuis vind ik zo ideaal om bij de boxer in te kruisen. Ik woon namelijk niet erg groot en een van mijn katten is wat neurotisch.
Juist de rust binnenshuis vind ik zo ideaal om bij de boxer in te kruisen. Ik woon namelijk niet erg groot en een van mijn katten is wat neurotisch.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Je bent natuurlijk wel in de ideale situatie om het een keer "uit de hand telaten lopen"LongFields schreef:Ik zou wel eens een Laekense met een (Harlekijn) Koningspoedel willen kruisen dan. Ik vind beide rassen helemaal geweldig en heb het idee dat je uit zo'n kruising wel eens erg mooie pups zou kunnen krijgen, met fijne karakters, wat minder terughoudend naar vreemden dan de Laekense op zichzelf is, en met een apart soort vacht.
Maar ik ga het maar niet doen denk ik.
Jacqueline
-
Flinn
-
Lina
- Vaste gebruiker
- cesara
- Actief
- Mijn ras(sen): rottweiler, kooikerhondje en bassethound
- Aantal honden: 4
- Assie
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit is de Chow x Mechelaar van mijn ex-hospita. De foto's heb ik al een keer geplaatst, maar dit is wel een goede reden om ze te herplaatsenalma2 schreef:Ik zou wel eens willen zien wat er uit een Mechelaar X Chow chow komt!
Ik heb beide rassen gehad en ken de karakters, ik kan me er wat moeilijk een voorstelling bij maken
Hij is wel wat te dik, maar goed. Hij is op deze foto's 10 jaar oud.
Ja, dat blauwe vlekje op zijn tong is echt zijn blauwgevlekte tong, niet de lichtinval.

Hij trekt vaak echt het gezicht dat een chowchow kan trekken, heeft het ietwat zenuwachtige in nieuwe situaties dat een mechelaar kan hebben, maar is ook erg lui en op zichzelf (waar Chowchows volgens mij bekend om staan).
Hij bewaakt de familie goed, is terughoudend naar vreemden, maar voor bekenden een schat van een hond.
Wat ik zou kruisen... Ehm, een Spoodle spreekt me erg aan. Een spanielxpoedel. Dat is een erg populaire kruising in o.a. Australië en ik ben daar volgens mij wel verliefd geworden
Het slimme werkwillige van een poedel keer het jolige van een spaniel.
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Leuk dat je die foto's geplaatst hebtAssie schreef:Dit is de Chow x Mechelaar van mijn ex-hospita. De foto's heb ik al een keer geplaatst, maar dit is wel een goede reden om ze te herplaatsenalma2 schreef:Ik zou wel eens willen zien wat er uit een Mechelaar X Chow chow komt!
Ik heb beide rassen gehad en ken de karakters, ik kan me er wat moeilijk een voorstelling bij maken(al zijn ze helaas niet van echt goede kwaliteit)
Hij is wel wat te dik, maar goed. Hij is op deze foto's 10 jaar oud.
Ja, dat blauwe vlekje op zijn tong is echt zijn blauwgevlekte tong, niet de lichtinval.
Hij trekt vaak echt het gezicht dat een chowchow kan trekken, heeft het ietwat zenuwachtige in nieuwe situaties dat een mechelaar kan hebben, maar is ook erg lui en op zichzelf (waar Chowchows volgens mij bekend om staan).
Hij bewaakt de familie goed, is terughoudend naar vreemden, maar voor bekenden een schat van een hond.