Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gefeliciteerd
Wat een lekkere bonkies zijn het was het ook de bedoeling dat ze allemaal deze kleur zouden krijgen of is dit gewoon toeval?(vraagt een leek )
Wat een mooi nestje, gefeliciteerd
Je kunt ook geen 5 minuten uitloggen of er is alweer iets spannends gebeurd trouwens, 't lijkt peyton place wel
Geef je bikkel Simone een dikke knuffel van mij als ze daar even tijd voor heeft?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen. Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Hartelijk Gefeliciteerd wat bonken van pups Jacqueline.
En een voorzichtige knuf voor Simone , ik denk als ze deze op de normale manier had moeten krijgen dat het voor haar ook niet zo prettig geweest zou zijn.
Maar ze zijn prachtig
Laatst gewijzigd door Jacqueline. op 09 jul 2007 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
22-5-2002 - 1-10-2009 Spike Rust zacht je zal nooit vergeten worden
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
DogDalton schreef:En wat voor kleur had de vader dan?
Ik vindt het wel een hele mooie kleur hoor
pappa
Ik heb niet zoveel gek veel verstand van kleur vererving, maar je schrijft dat het recessief niet doorvererven.
Dat er altijd één ouder tijger moet zijn.
Maar als beiden ouders het recessief bij zich dragen is dan niet 25% kans op tijger(Mendel theorie) of gaat dat niet op voor tijger.
Puur uit interresse wil het weten hoor!!
De pups zijn schitterend, getijgerde vind ik de mooiste teckels
pappa
Ik heb niet zoveel gek veel verstand van kleur vererving, maar je schrijft dat het recessief niet doorvererven.
Maar als beiden ouders het recessief bij zich dragen is dan niet 25% kans op tijger(Mendel theorie) of gaat dat niet op voor tijger.
Tijger kán niet recessief meegedragen worden, het heeft een heel eigen plaats in de kleurvererving.
Als je een black and tan pup neemt uit een tijgerouder en je kruist die met een black and tan pup uit een andere tijgerouder, dan nóg krijg je met 100% zekerheid géén tijgerpups.
Om tijgers te fokken MOET één van de directe ouders zèlf de kleur hebben. Dat geldt trouwens voor álle merle rassen (in feite hetzelfde maar met net een andere naam).
Gefeliciteerd met de prachtige puppies.
Nu ben ik wel benieuwd als beide ouders tijger zijn en een pup dubbel merle/tijger wordt. Is die dan lichter gekleurd (licht grijstijger) of kan die net als bij doggen wit/wit met grijstijger (zoals Gijs) worden?
En kunnen dubbel tijgers ook doof zijn/andere afwijkingen hebben?
Laatst gewijzigd door Essy op 09 jul 2007 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
pappa
van harte gefeliciteerd met de pups!!!de vader ziet er prachtig uit, en wat een geluk dat ze alle4 getijgerd zijn.
oh, wat heerlijk, 4 van die kleine schatjes in huis!!!heel veel plezier en wat leuk dat je er zelf 1 houdt!
pappa
Tijger kán niet recessief meegedragen worden, het heeft een heel eigen plaats in de kleurvererving.
Als je een black and tan pup neemt uit een tijgerouder en je kruist die met een black and tan pup uit een andere tijgerouder, dan nóg krijg je met 100% zekerheid géén tijgerpups.
Om tijgers te fokken MOET één van de directe ouders zèlf de kleur hebben. Dat geldt trouwens voor álle merle rassen (in feite hetzelfde maar met net een andere naam).
Dank je voor de uitleg .
Vind het heel interressant, ik heb weer wat bij geleerd .