Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kan iemand hier een ras uithalen??

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

starfleet
Erelid

Re: dank je

Ongelezen bericht door starfleet »

Liane9 schreef: Dat bedoel ik dus met particulier.
Iemand met wie je daarna nog contact hebt en zo op de hoogte blijft van hoe het met de zusjes van Amy gaat en met de moederhond.
En iemand die niet voor het geld loopt te fokken.
Want deze mensen zaten geenzins op puppen te wachten.

Liane.
Ik probeer je juist te laten begrijpen dat je een goed gefokt hondje kunt kopen bij een particulier. Ik heb ook nog contact met een nesttzusje, en bij de fokker konden we met vragen terecht, hebben over en weer foto's gestuurd. Die fokker fokte niet voor het geld maar omdat hij een mooi teefje had waar hij een nestje mee wilde. Met een uitgezochte reu, beide ouders gezondheidsonderzoeken gehad.
Lees je nooit op het forum? Hier zijn toch ook fokkers die eens keer poer twee jaar een zorgvuldig gefokt nestje hebben?

Maar ik geloof dat het maar niet door wil dringen dat zorgvuldig fokken met een stamboom niet betekent ongezonde honden fokken voor het geld.

Anne
Liane9
geregistreerd lid

ben net nieuw

Ongelezen bericht door Liane9 »

Ik ben net sinds een week lid van dit hondenforum.
En toen had ik mijn pup al gekocht.

Blijven die aanvallen doorgaan??
Want hier heb ik echt geen zin in.

Het is me nu allemaal wel duidelijk.
En dat hoeft niet door 10 verschillende mensen constant weer herhaald te worden. :blah:

Dit is mijn laatste reactie op dit onderwerp.
Dit topic was geopend om te vragen wat voor een rassen iedereen in Jordy ziet.

Nu vind ik dat het een beetje uit de hand begint te lopen.

DUS STOPPEN AUB.
HET IS ME NU WEL DUIDELIJK GENOEG GEMAAKT.

Liane. :neenee:
Afbeelding
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Ik vind je hondje heel mooi, de aanschaf is niet zo doordacht geweest, maar dat weet je nu onderhand ook wel, en gedane zaken nemen geen keer.
Veel geluk met je doerakje !
starfleet
Erelid

Re: ben net nieuw

Ongelezen bericht door starfleet »

Liane9 schreef:Ik ben net sinds een week lid van dit hondenforum.
En toen had ik mijn pup al gekocht.

Blijven die aanvallen doorgaan??

:
Ik leg je uit dat je beeld van fokkers-broodfokkers-erkende fokkers-particulieren niet juist is. Er lezen hier wel meer pupkopers mee dus als jij zegt dat een adres goed is waar iemand pups heeft van een oepsnestje, dan ben ik het daar niet mee eens en leg ik uit dat een goede fokker bewust fokt, met stamboom, niet voor het geld en dat de pups ook in huis opgroeien.

Ik val je niet aan op je pup en zeur ook niet door over waar je die gekocht hebt, heb daar zelfs keurig mijn mond over gehouden toen je vroeg welke rassen er in je pup zaten, maar ben het niet eens met jouw idee van wat een goede fokker is. Dat is niet aanvallen maar rechtzetten. En niet alleen voor jou maar ook voor meelezers.

En schreeuwen hoeft al helemaal niet.

Anne
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Ik vind het een dot van een pupje, heerlijk bekkie heeft je hondekind en aangaande de fokker heb ik niets meer toe te voegen dan wat er al over geschreven is :ok:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Re: ben net nieuw

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Liane9 schreef:Blijven die aanvallen doorgaan??

Het is me nu allemaal wel duidelijk.
Dat vraag ik me af :wink:

Mensen reageren op jouw uitspraken, dat je de volgende keer een pup zonder stamboom van een particulier neemt (want dat is het beste bevallen) en dat je hond van een 'erkende fokker' (ik weet nog steeds niet wat je daarmee bedoelt!) afgemaakt zou worden.

Als je nou even goed leest, zie je dat mensen je niet aanvallen, maar uitleg geven over verantwoord fokken. Jij hebt het over het onderscheid tussen een fokker en een particulier, maar dat onderscheid is er helemaal niet zoals jij dat schetst. Er zijn genoeg 'particulieren' waar je heel goed een pup van kan kopen, maar dan wel een particulier die pups met stamboom fokt, een passende reu zoekt en alleen fokt met ouders die gezondheidsonderzoeken op erfelijke ziektes hebben ondergaan etc. etc.

Deze particulieren hebben een of meerdere teven waarmee ze af en toe fokken. Dus niet de bekende wel of niet geplande 'oepsnestjes', maar verantwoord gefokte honden.

Ik vind het goed dat mensen ook in dit topic weer gewaarschuwd worden voor puppyfarms. Jij zegt 'sorry' en de kous is weer af, maar de moeder van jouw hond zit nog steeds in een ellendige situatie. Daar blijft ze ook in zolang mensen haar pups blijven kopen. Om nog maar niet te spreken van al die ziekte pups die nog op de wereld gezet worden omdat mensen ze blijven kopen.

Dat wil niet zeggen dat jij nu in de toekomst op het forum steeds weer gewezen wordt op je fout, maar als je nota bene zelf begint met vertellen dat je zo'n goede keuze hebt gemaakt voor de puppyfarm, lijkt het mij belangrijk dat dit duidelijk en onomstreden ontkracht wordt. Er lezen namelijk veel toekomstige pupkopers mee. Als die nou allemaal een zorgvuldig gefokte hond kopen, zijn we alweer een stapje verder.

Maar goed, veel plezier met je pup :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Zoek stok!

Dat heb je heel goed verwoord.
Erg duidelijk en begrijpelijk zonder aanval of iets dergelijks.
:zweep:
Liane9
geregistreerd lid

Geen puppyfarm

Ongelezen bericht door Liane9 »

Ik heb helemaal niet geprobeerd om anderen bij een puppyfarm te laten kopen.
Ik wil dat juist iedereen afraden.
Ik heb al meerder keren gezegd dat ik een foute keuze heb gemaakt omdat ik was gevallen voor een schattig pupje.
En ja, helaas maken veel mensen deze fout.
Want alle puppen zien er schattig uit.

Maar ik wil bij deze tegen iedereen zeggen, koop NIET bij een puppyfarm.
Koop NIET bij een broodfokker die zijn honden slecht behandeld.
En laat je vooral niet leiden (zoals ik) door een schattige foto van een puppy.
Denk na voordat je een pup gaat kopen.
Zoek uit of het wel op een goede manier gebeurd en dat de moederhond GEEN fokmachine is.

Ik heb al een paar keer gezegd dat het me geheel duidelijk is.
Ik heb ook al een paar keer gezegd dat ik mij verkeerd uit druk waardoor het lijkt alsof ik een volgende keer (als er een volgende keer komt want 3 is genoeg) weer naar een puppyfarm of broodfokker zou gaan.
NEE, ik ga daar nooit meer naar toe en raad het anderen ook NIET aan om dat te doen.
Ik kocht een pup die bijna dood was binnen 48 uur.
Dat moet toch al genoeg zeggen.
Ik heb nog geluk gehad dat Jordy het gered heeft.
Ik heb zat verhalen gelezen over mensen waarvan hun pup het niet gered had.
En die kregen dan van dezelfde broodfokker een nieuwe pup (????????).

Als ik ooit nog een pup koop, dan zoek ik tot de bodem toe uit of het een goed gefokte pup is.

En nee ik verwacht niet met een "sorry" dat de kous af is.
Maar ik dacht dat ik al een paar keer heel duidelijk had gemaakt dat ik een hele DOMME en STOMME fout heb gemaakt.

Het is jammer dat niet iedereen die een pup wil kopen op de hoogte is van dit forum.
Want markplaats staat vol met broodfokkers (waaronder die uit baarle nassau) en de mensen die blijven toch kopen.
Regelmatig lees ik waarschuwingen op marktplaats, dat je geen pup bij een broodfokker moet kopen, maar daar kijken mensen langs heen.
De enige manier om van deze ellendige en misselijkmakende broodfokkers af te komen, is de dierenbescherming in te schakelen en te zorgen dat ze nooit en te nimmer meer een hond als fokmachine kunnen gebruiken.
Waarom is die broodfokker uit baarle nassau tot op de dag van vandaag nog niet aangepakt??
Waarom kopen mensen daar nog steeds??
Omdat heel veel mensen dezelfde domme fout maken als die ik gemaakt heb.
Je valt voor een schattig pupje op een foto en dan vallen alle normen en waarden die je normaal wel hebt, van je af, en vergeet je dat de moederhond als een fokmachine gebruikt word.

Bezint eer ge begint.

Ik heb mijn les wel geleerd.
Nu de rest nog.

Liane :denken:
Afbeelding
Lemuria

Re: Geen puppyfarm

Ongelezen bericht door Lemuria »

Liane9 schreef:Je valt voor een schattig pupje op een foto en dan vallen alle normen en waarden die je normaal wel hebt, van je af, en vergeet je dat de moederhond als een fokmachine gebruikt word.
Nog even een kleine noot dan; als ik wist dat de moeder van die oh zo schattige pup op de foto als fokmachine gebruikt werd, dan zou geen haar op m'n hoofd er over denken om de pup te kopen, echt niet :?. Dat heeft niet veel meer te maken met normen en waarden, maar met gezond verstand. Ik zal dierenmishandeling nooit (bewust) steunen, onder geen beding.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Re: Geen puppyfarm

Ongelezen bericht door yamie »

Liane9 schreef:Ik heb helemaal niet geprobeerd om anderen bij een puppyfarm te laten kopen.
Ik wil dat juist iedereen afraden.
Ik heb al meerder keren gezegd dat ik een foute keuze heb gemaakt omdat ik was gevallen voor een schattig pupje.
En ja, helaas maken veel mensen deze fout.
Want alle puppen zien er schattig uit.

Maar ik wil bij deze tegen iedereen zeggen, koop NIET bij een puppyfarm.
Koop NIET bij een broodfokker die zijn honden slecht behandeld.
En laat je vooral niet leiden (zoals ik) door een schattige foto van een puppy.
Denk na voordat je een pup gaat kopen.
Zoek uit of het wel op een goede manier gebeurd en dat de moederhond GEEN fokmachine is.

Ik heb al een paar keer gezegd dat het me geheel duidelijk is.
Ik heb ook al een paar keer gezegd dat ik mij verkeerd uit druk waardoor het lijkt alsof ik een volgende keer (als er een volgende keer komt want 3 is genoeg) weer naar een puppyfarm of broodfokker zou gaan.
NEE, ik ga daar nooit meer naar toe en raad het anderen ook NIET aan om dat te doen.
Ik kocht een pup die bijna dood was binnen 48 uur.
Dat moet toch al genoeg zeggen.
Ik heb nog geluk gehad dat Jordy het gered heeft.
Ik heb zat verhalen gelezen over mensen waarvan hun pup het niet gered had.
En die kregen dan van dezelfde broodfokker een nieuwe pup (????????).

Als ik ooit nog een pup koop, dan zoek ik tot de bodem toe uit of het een goed gefokte pup is.

En nee ik verwacht niet met een "sorry" dat de kous af is.
Maar ik dacht dat ik al een paar keer heel duidelijk had gemaakt dat ik een hele DOMME en STOMME fout heb gemaakt.

Het is jammer dat niet iedereen die een pup wil kopen op de hoogte is van dit forum.
Want markplaats staat vol met broodfokkers (waaronder die uit baarle nassau) en de mensen die blijven toch kopen.
Regelmatig lees ik waarschuwingen op marktplaats, dat je geen pup bij een broodfokker moet kopen, maar daar kijken mensen langs heen.
De enige manier om van deze ellendige en misselijkmakende broodfokkers af te komen, is de dierenbescherming in te schakelen en te zorgen dat ze nooit en te nimmer meer een hond als fokmachine kunnen gebruiken.
Waarom is die broodfokker uit baarle nassau tot op de dag van vandaag nog niet aangepakt??
Waarom kopen mensen daar nog steeds??
Omdat heel veel mensen dezelfde domme fout maken als die ik gemaakt heb.
Je valt voor een schattig pupje op een foto en dan vallen alle normen en waarden die je normaal wel hebt, van je af, en vergeet je dat de moederhond als een fokmachine gebruikt word.

Bezint eer ge begint.

Ik heb mijn les wel geleerd.
Nu de rest nog.

Liane :denken:
oke..

De fokker is niet slecht vind ik.
De dierenarts die de hondjes controleert, die is fout geweest

Nogmaals, ik steun de broodfokkers NIET.
Ik ben fel tegen broodfokkers.
Maar ik had goede ervaringen met de fokker.
En dat is de enige reden waarom ik na 12 jaar weer terug ben gegaan

ik heb geenzins de behoefte om je een les te lezen of je het gevoel te geven dat je hier niet welkom bent, maar .. ik heb nu even meegelezen en ik kan niet zo goed tegen tegenstrijdige dingen en dat ik het gevoel heb, dat je echt niet snapt wat mensen hier bedoelen.

ik ben zelf ook fokker, particulier dus... ik ben geen bedrijf. maarrr ik fok wel weloverwogen, met stamboom, mijn honden leven bij mij in huis, ik heb 1 keer per jaar een nestje ( of 1 keer in de 2 jaar)

een fokker is geen bedrijf, er zijn goede fokkers die 20 plus honden hebben er zijn slechte fokkers die 20 + honden hebben, er zijn goede fokkers die 1, 2, 3 honden hebben, er zijn slechte fokkers die 1, 2, 3 honden hebben, het gaat erom, waar ze mee fokken, waarom ze fokken, wat ze je kunnen vertellen en laten zien, ik hoop dat je een eerder geven link over verantwoord fokken doorgelezen hebt, want dan weet je ook waar ik het over heb.

ik hoor zo vaak, dat men een pupje van MP haalt, omdat ze gewoon een pupje willen van een particulier van iemand uit de woonkamer.......en dat stemt mij vaak zo verdrietig en ook boos, er zijn zoveel fokkers, met stamboom, met goede fokhonden enz, die fokken vanuit hun huiskamer, die 1, tot 2 nestjes per jaar hebben, maar die in tegenstelling tot de MP adverteerders wel alles doen om een gezond nestje te proberen te fokken, testen te doen, shows lopen enz. fokken is geen kinderspel, daar moet serieus mee omgegaan worden, ik wil en ik vind het leuk is niet voldoende.

dus ook al heb je als koper een leuke, lieve pup uit een oeps of pretnestje, dat wil niet zeggen dat dat dan oke is, een gezonde pup bij een puppyfarm? dat zegt al helemaal niks, daar staan namelijk 100 ongezonde hondjes tegenover, met daarbij de moederhond die 8 maand daarna al weer ligt te persen.

vermeerderen, dus fokken , kan elke debiel, maar verantwoord fokken niet en zolang men blijft kopen bij men die zomaar fokt, of zomaar 6x per jaar een ongelukje heeft, verbeterd er niks...
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”