Ik heb helemaal niet geprobeerd om anderen bij een puppyfarm te laten kopen.
Ik wil dat juist iedereen afraden.
Ik heb al meerder keren gezegd dat ik een foute keuze heb gemaakt omdat ik was gevallen voor een schattig pupje.
En ja, helaas maken veel mensen deze fout.
Want alle puppen zien er schattig uit.
Maar ik wil bij deze tegen iedereen zeggen, koop NIET bij een puppyfarm.
Koop NIET bij een broodfokker die zijn honden slecht behandeld.
En laat je vooral niet leiden (zoals ik) door een schattige foto van een puppy.
Denk na voordat je een pup gaat kopen.
Zoek uit of het wel op een goede manier gebeurd en dat de moederhond GEEN fokmachine is.
Ik heb al een paar keer gezegd dat het me geheel duidelijk is.
Ik heb ook al een paar keer gezegd dat ik mij verkeerd uit druk waardoor het lijkt alsof ik een volgende keer (als er een volgende keer komt want 3 is genoeg) weer naar een puppyfarm of broodfokker zou gaan.
NEE, ik ga daar nooit meer naar toe en raad het anderen ook NIET aan om dat te doen.
Ik kocht een pup die bijna dood was binnen 48 uur.
Dat moet toch al genoeg zeggen.
Ik heb nog geluk gehad dat Jordy het gered heeft.
Ik heb zat verhalen gelezen over mensen waarvan hun pup het niet gered had.
En die kregen dan van dezelfde broodfokker een nieuwe pup (????????).
Als ik ooit nog een pup koop, dan zoek ik tot de bodem toe uit of het een goed gefokte pup is.
En nee ik verwacht niet met een "sorry" dat de kous af is.
Maar ik dacht dat ik al een paar keer heel duidelijk had gemaakt dat ik een hele DOMME en STOMME fout heb gemaakt.
Het is jammer dat niet iedereen die een pup wil kopen op de hoogte is van dit forum.
Want markplaats staat vol met broodfokkers (waaronder die uit baarle nassau) en de mensen die blijven toch kopen.
Regelmatig lees ik waarschuwingen op marktplaats, dat je geen pup bij een broodfokker moet kopen, maar daar kijken mensen langs heen.
De enige manier om van deze ellendige en misselijkmakende broodfokkers af te komen, is de dierenbescherming in te schakelen en te zorgen dat ze nooit en te nimmer meer een hond als fokmachine kunnen gebruiken.
Waarom is die broodfokker uit baarle nassau tot op de dag van vandaag nog niet aangepakt??
Waarom kopen mensen daar nog steeds??
Omdat heel veel mensen dezelfde domme fout maken als die ik gemaakt heb.
Je valt voor een schattig pupje op een foto en dan vallen alle normen en waarden die je normaal wel hebt, van je af, en vergeet je dat de moederhond als een fokmachine gebruikt word.
Bezint eer ge begint.
Ik heb mijn les wel geleerd.
Nu de rest nog.
Liane