Lieve pup rust zacht
Heel veel sterkte met het zware verlies
Moderator: moderatorteam
Heel veel sterkte!!!! Ik weet een beetje hoe het voelt. Mijn teefje was eerst volgens echo niet zwanger, toen toch wel van 2 pups. Tegen de tijd van bevallen werd ze heel ziek, dierenarts wilde eerste niet ingrijpen en toen ze dat wel wilde was het uren later. Resultaat 8 pups die niet ademde maar volgens DA wel leefdeChawa schreef:Heel erg bedankt voor alle lieve en bemoedigende woorden. Met moeder gaat het al wat beter, maar ze treurt en ik treur met haar mee.
Jeetje wat doet dit pijn, nooit kunnen denken dat ik hier zoveel verdriet van zou hebben.
Als je eerst hoort, terwijl jezelf beter weet dat je teefje niet zwanger is en dan weer wel. Als dan blijkt dat ze er in ieder geval één heeft dan ben je al blijer dan blij. Maar als dan dit mooie volmaakte meisje sterft in je handen dan is het enige wat overblijft, de verbijstering.
Misschien dat het voor jou wat bot over is gekomen, maar Mol heeft op zich wel gelijk met die opmerking.pablo schreef: Heel veel sterkte en dat iemand dan zegt ja dat hoort bij het fokken
Wat een hork![]()

Daar is niks mis mee, met zo`n opmerking. Toen ik bij het vorige nestje 2 pups verloor werd dat ook gezegd. En het is ook zo. Dit is een open forum, iedereen kan het lezen, dus ook mensen die willen fokken en er alleen maar goed in zien. Wat er niet altijd is.Nanna schreef:Mol heeft an sich wel gelijk, maar op zo'n ogenblik zit je écht niet op zo'n opmerking te wachten.LongFields schreef:Misschien dat het voor jou wat bot over is gekomen, maar Mol heeft op zich wel gelijk met die opmerking.pablo schreef: Heel veel sterkte en dat iemand dan zegt ja dat hoort bij het fokken
Wat een hork![]()
Veel mensen denken dat fokken alleen maar leuk is, maar de fokkers hier op het forum weten wel beter. Er kan veel fout gaan, en iedereen heeft zijn deel daarvan wel meegekregen of zal daar in de toekomst nog wat van meekrijgen.
Lang niet alles gaat als gepland als je honden (of andere dieren) fokt. Dat was wat er bedoeld werd.
Zou toch ook niet leuk zijn als ik tegen jou zou zeggen "ach ja, dat hoort bij het fokken, jammer dan" toen je erachter kwam dat jouw teefje niet drachtig was.
Op zo'n moment ben je alleen maar heel erg teleurgesteld en tulijk weet je zelf ook wel ook wel dat zoiets bij het fokken kan horen...
Misschien is het wel zo kies om over dit onderwerp een nieuw draadje te beginnen Ik heb dit draadje niet geopend met de bedoeling dat mensen elkaar in de haren gaan vliegen over een opmerking die wel of niet gemaakt zou mogen zijn. Bovendien heb ik, de persoon aan wie het ten slotte gericht was, al mijn mening gegeven.Ailena schreef:Daar is niks mis mee, met zo`n opmerking. Toen ik bij het vorige nestje 2 pups verloor werd dat ook gezegd. En het is ook zo. Dit is een open forum, iedereen kan het lezen, dus ook mensen die willen fokken en er alleen maar goed in zien. Wat er niet altijd is.Nanna schreef:Mol heeft an sich wel gelijk, maar op zo'n ogenblik zit je écht niet op zo'n opmerking te wachten.LongFields schreef:Misschien dat het voor jou wat bot over is gekomen, maar Mol heeft op zich wel gelijk met die opmerking.pablo schreef: Heel veel sterkte en dat iemand dan zegt ja dat hoort bij het fokken
Wat een hork![]()
Veel mensen denken dat fokken alleen maar leuk is, maar de fokkers hier op het forum weten wel beter. Er kan veel fout gaan, en iedereen heeft zijn deel daarvan wel meegekregen of zal daar in de toekomst nog wat van meekrijgen.
Lang niet alles gaat als gepland als je honden (of andere dieren) fokt. Dat was wat er bedoeld werd.
Zou toch ook niet leuk zijn als ik tegen jou zou zeggen "ach ja, dat hoort bij het fokken, jammer dan" toen je erachter kwam dat jouw teefje niet drachtig was.
Op zo'n moment ben je alleen maar heel erg teleurgesteld en tulijk weet je zelf ook wel ook wel dat zoiets bij het fokken kan horen...
Desondanks wens ik je veel sterkte, het is en blijft klote.
Met moeder gaat het al wel wat beter. Ze is niet meer zo op zoek en niet meer de hele dag zo huilerig.SuperTyson schreef:Het is een open forum ja, maar je kunt wel rekening houden met de gevoelens van een ander
dat is menselijk
veel sterkte, ik snap je teleurstellinghoop dat het met mams allemaal goed is
ik wil je ook zeker niet in de haren vliegen, je zegt dat je al 25 jaar fokt petje af dan heb ik er nog 10 te gaan omdat getal te berijken, echter als ik me zo belabert zou moeten voelen waneer er 1 pup dood zou gaan zou ik er allang mee gestopt zijn, en zal het je nog sterker vertellen als ik een teef heb die maar 1 pup heeft en ik kan voor die tijd geen suregaat moeder vinden met meer puppen laat ik het zelfs in slapen.Chawa schreef:Misschien is het wel zo kies om over dit onderwerp een nieuw draadje te beginnen Ik heb dit draadje niet geopend met de bedoeling dat mensen elkaar in de haren gaan vliegen over een opmerking die wel of niet gemaakt zou mogen zijn. Bovendien heb ik, de persoon aan wie het ten slotte gericht was, al mijn mening gegeven.Ailena schreef:Daar is niks mis mee, met zo`n opmerking. Toen ik bij het vorige nestje 2 pups verloor werd dat ook gezegd. En het is ook zo. Dit is een open forum, iedereen kan het lezen, dus ook mensen die willen fokken en er alleen maar goed in zien. Wat er niet altijd is.Nanna schreef:Mol heeft an sich wel gelijk, maar op zo'n ogenblik zit je écht niet op zo'n opmerking te wachten.LongFields schreef: Misschien dat het voor jou wat bot over is gekomen, maar Mol heeft op zich wel gelijk met die opmerking.
Desondanks wens ik je veel sterkte, het is en blijft klote.
Bedankt voor het begrip.
vanwege het karakter? omdat ze niet leren van broertjes en zusjes? of wat anders?Mol schreef:
ik wil je ook zeker niet in de haren vliegen, je zegt dat je al 25 jaar fokt petje af dan heb ik er nog 10 te gaan omdat getal te berijken, echter als ik me zo belabert zou moeten voelen waneer er 1 pup dood zou gaan zou ik er allang mee gestopt zijn, en zal het je nog sterker vertellen als ik een teef heb die maar 1 pup heeft en ik kan voor die tijd geen suregaat moeder vinden met meer puppen laat ik het zelfs in slapen.
preciesSuperTyson schreef:vanwege het karakter? omdat ze niet leren van broertjes en zusjes? of wat anders?Mol schreef:
ik wil je ook zeker niet in de haren vliegen, je zegt dat je al 25 jaar fokt petje af dan heb ik er nog 10 te gaan omdat getal te berijken, echter als ik me zo belabert zou moeten voelen waneer er 1 pup dood zou gaan zou ik er allang mee gestopt zijn, en zal het je nog sterker vertellen als ik een teef heb die maar 1 pup heeft en ik kan voor die tijd geen suregaat moeder vinden met meer puppen laat ik het zelfs in slapen.
De moeder past heus ook goed de methode toe wat wel en niet door de beugel kanMol schreef:preciesSuperTyson schreef:vanwege het karakter? omdat ze niet leren van broertjes en zusjes? of wat anders?Mol schreef:

Hé die Pablo,pablo schreef:De moeder past heus ook goed de methode toe wat wel en niet door de beugel kanMol schreef:preciesSuperTyson schreef:vanwege het karakter? omdat ze niet leren van broertjes en zusjes? of wat anders?Mol schreef:
Ik vind het van de zotte dat als er maar 1 pup word geboren dat je die in laat slapen
Ik kan me ook niet voorstellen dat een da hier aan mee gaat werken
Een gezonde pup mag een da nooit in laten slapen dat is mijn mening
De da heeft ook een eed af moeten leggen immers
ooit wel eens honden gezien uit een 1 pups nest? ze zijn en blijven gestoord gedrag vertonen hoe goed de moeder ook haar best doet.pablo schreef:De moeder past heus ook goed de methode toe wat wel en niet door de beugel kanMol schreef:preciesSuperTyson schreef:vanwege het karakter? omdat ze niet leren van broertjes en zusjes? of wat anders?Mol schreef:
Ik vind het van de zotte dat als er maar 1 pup word geboren dat je die in laat slapen
Ik kan me ook niet voorstellen dat een da hier aan mee gaat werken
Een gezonde pup mag een da nooit in laten slapen dat is mijn mening
De da heeft ook een eed af moeten leggen immers