Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Puppy is een "happer"

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Chawa schreef:
pablo schreef:
Mol schreef:
SuperTyson schreef: vanwege het karakter? omdat ze niet leren van broertjes en zusjes? of wat anders?
precies
De moeder past heus ook goed de methode toe wat wel en niet door de beugel kan
Ik vind het van de zotte dat als er maar 1 pup word geboren dat je die in laat slapen
Ik kan me ook niet voorstellen dat een da hier aan mee gaat werken
Een gezonde pup mag een da nooit in laten slapen dat is mijn mening
De da heeft ook een eed af moeten leggen immers
Hé die Pablo,

Ieder mens praat naar dat hij/zij verstand heeft. Op dit soort opmerkingen gewoon niet ingaan. Ongewenst gedrag, altijd negeren :smile:
precies vandaar dat je je eigen ook niet zo moet aanstellen
Chawa
Actief

Ongelezen bericht door Chawa »

Mol schreef:
Chawa schreef:
pablo schreef:
Mol schreef: precies
Ik vind het van de zotte dat als er maar 1 pup word geboren dat je die in laat slapen
Hé die Pablo,

Ieder mens praat naar dat hij/zij verstand heeft. Op dit soort opmerkingen gewoon niet ingaan. Ongewenst gedrag, altijd negeren :smile:
Het is "vandaar dat jij JEZELF ook niet zo moet aanstellen" in plaats van "vandaar dat je je eigen ook niet zo moet aanstellen". Je komt zo dom over door dit verkeerde taal gebruik. En verder vind ik dat deze hele discussie niet thuis hoort in het onderwerp wat ik gestart ben. Voor mij dus einde discussie.
Mol
Zeer actief

Chawa schreef:
Mol schreef:
Chawa schreef:
pablo schreef: De moeder past heus ook goed de methode toe wat wel en niet door de beugel kan
Hé die Pablo,

Het is "vandaar dat jij JEZELF ook niet zo moet aanstellen" in plaats van "vandaar dat je je eigen ook niet zo moet aanstellen". Je komt zo dom over door dit verkeerde taal gebruik. En verder vind ik dat deze hele discussie niet thuis hoort in het onderwerp wat ik gestart ben. Voor mij dus einde discussie.
weetje wat het is met mensen zoals jij, ze zien alleen maar schrijf fouten in een schriftelijke discussie, maar denk fouten van zich zelf zien ze niet :ok:
Kimbaatje
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kimbaatje »

Ik ben blij dat het al wat beter gaat met moeders.
Gelukkig maar. :smile1:
Afbeelding
Tessa
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tessa »

Mol schreef:ooit wel eens honden gezien uit een 1 pups nest? ze zijn en blijven gestoord gedrag vertonen hoe goed de moeder ook haar best doet.
Dat is niet waar. Ik ken een teefje, ook een eenling, en dat is een schat van een beestje, naar andere honden toe en naar mensen. Je merkt er niks van dat ze de enige in het nest was.

Chawa, sterkte... Het is niet makkelijk om een pupje te verliezen.
Pootje van Amos en Juna
Chawa
Actief

Kimbaatje schreef:Ik ben blij dat het al wat beter gaat met moeders.
Gelukkig maar. :smile1:
:mrgreen:
Chawa
Actief

Tessa schreef:
Mol schreef:ooit wel eens honden gezien uit een 1 pups nest? ze zijn en blijven gestoord gedrag vertonen hoe goed de moeder ook haar best doet.
Dat is niet waar. Ik ken een teefje, ook een eenling, en dat is een schat van een beestje, naar andere honden toe en naar mensen. Je merkt er niks van dat ze de enige in het nest was.

Dank je wel Tessa.

En het klopt helemaal wat je zegt over een eenling. Ik had ooit maar 1 pup in het nest. De hond was zeer sociaal en behaalde ook nog het IPO III , Sch.H. III en SpH I
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Chawa schreef:
Tessa schreef:

Dank je wel Tessa.

En het klopt helemaal wat je zegt over een eenling. Ik had ooit maar 1 pup in het nest. De hond was zeer sociaal en behaalde ook nog het IPO III , Sch.H. III en SpH I
Het kan fout gaan met een eenling, maar het hoeft niet.
Ook ik had vorig jaar een eenling, dit hondje is langer bij ons gebleven en een enorme mensenvriend geworden die veel vrijer is dan de meeste van zijn rasgenoten. Met goede begeleiding kunnen eenlingen uitgroeien tot prima volwassen honden.
Mol
Zeer actief

LongFields schreef:
Chawa schreef:
Tessa schreef:

Dank je wel Tessa.

Het kan fout gaan met een eenling, maar het hoeft niet.
Ook ik had vorig jaar een eenling, dit hondje is langer bij ons gebleven en een enorme mensenvriend geworden die veel vrijer is dan de meeste van zijn rasgenoten. Met goede begeleiding kunnen eenlingen uitgroeien tot prima volwassen honden.
ik heb het ook gehad naar mensen toe was hij gewoon normaal en de honden waar hij mee groot werd ook echter kon deze nooit normaal spelen de bijtrem was er simpel weg niet en veel puppen die in een 1 nest geboren woren leren deze sosiale vardigheden niet ALLEEN van moeder maar leren ook sosiaal gedrag van hun nest genoten.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Ach ja, alsof er niet meeeeer dan genoeg honden rondlopen die asociaal gedrag vertonen die keurig in een nestje hebben gelegen met andere pups.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Tessa schreef:

zo ken ik er ook 1, een zeeeer sociale hond naar andere honden (een duitse herder)
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Nanna schreef:
ik heb het ook gehad naar mensen toe was hij gewoon normaal en de honden waar hij mee groot werd ook echter kon deze nooit normaal spelen de bijtrem was er simpel weg niet
Ik denk dat dat meer ligt aan het type hond waar jij van houdt dan aan het feit dat het een eenling was.
Ik heb zelf meerdere malen eenlingen gehad en altijd zijn het prima sociale hondjes geworden, zowel naar mensen als naar andere honden.
Ik denk dat het ras en het type hond er zeker mee te maken zal hebben.
Ik weet van meer fokkers dat "hun" eenlingen helemaal geen probleemhonden zijn geworden zonder bijtrem o.i.d.
En als ik naar Odin (Dikkie Dik) van mij van vorig jaar kijk, dan zie ik hooguit een hond die voor zijn ras wat zelfstandiger is dan gemiddeld, maar zeker geen hond zonder bijtrem of met problemen met andere honden.
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

estelle schreef:Ach ja, alsof er niet meeeeer dan genoeg honden rondlopen die asociaal gedrag vertonen die keurig in een nestje hebben gelegen met andere pups.
Dat is nu echt een wijze opmerking
Wat is soms wel niet tegenkom aan honden :ok:
Afbeelding
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Chawa schreef:
pablo schreef:
Mol schreef:
SuperTyson schreef: vanwege het karakter? omdat ze niet leren van broertjes en zusjes? of wat anders?
precies
Hé die Pablo,

Negeren is niet mijn sterkste kant :smile:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

pablo schreef:Een gezonde pup mag een da nooit in laten slapen dat is mijn mening
Je denkt toch niet echt dat fokkers hiervoor de da laten komen?
Afbeelding
Esther80
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Esther80 »

Mol schreef:
Chawa schreef:
Ailena schreef:
Nanna schreef: Mol heeft an sich wel gelijk, maar op zo'n ogenblik zit je écht niet op zo'n opmerking te wachten.
Zou toch ook niet leuk zijn als ik tegen jou zou zeggen "ach ja, dat hoort bij het fokken, jammer dan" toen je erachter kwam dat jouw teefje niet drachtig was.
Op zo'n moment ben je alleen maar heel erg teleurgesteld en tulijk weet je zelf ook wel ook wel dat zoiets bij het fokken kan horen...
Daar is niks mis mee, met zo`n opmerking. Toen ik bij het vorige nestje 2 pups verloor werd dat ook gezegd. En het is ook zo. Dit is een open forum, iedereen kan het lezen, dus ook mensen die willen fokken en er alleen maar goed in zien. Wat er niet altijd is.

Desondanks wens ik je veel sterkte, het is en blijft klote.
Misschien is het wel zo kies om over dit onderwerp een nieuw draadje te beginnen Ik heb dit draadje niet geopend met de bedoeling dat mensen elkaar in de haren gaan vliegen over een opmerking die wel of niet gemaakt zou mogen zijn. Bovendien heb ik, de persoon aan wie het ten slotte gericht was, al mijn mening gegeven.

Bedankt voor het begrip.
ik wil je ook zeker niet in de haren vliegen, je zegt dat je al 25 jaar fokt petje af dan heb ik er nog 10 te gaan omdat getal te berijken, echter als ik me zo belabert zou moeten voelen waneer er 1 pup dood zou gaan zou ik er allang mee gestopt zijn, en zal het je nog sterker vertellen als ik een teef heb die maar 1 pup heeft en ik kan voor die tijd geen suregaat moeder vinden met meer puppen laat ik het zelfs in slapen.

Sorry, maar dat vindt ik echt een walgelijke reden om een pupje in te laten slapen. Met wat meer inspanning kun je een eenling absoluut opvoeden tot een sociale hond.

Je voelt je belabberd als er 1 pup dood zou gaan maar zelf een pupje in laten slapen (dus ook dood) kan wel :denken:.

Er zijn Ridgebackfokkers die een pupje zonder ridge (of andere fouten zoals DS, knikstaart of foute ridge) in laten slapen. Zo'n pupje heeft ook recht op leven alleen zou ik zo'n pup op onze kosten op een geschikte leeftijd laten steriliseren. Als het een levensbedreigende afwijking zou zijn wordt het een ander verhaal maar een ridgeloze RR is net zo gezond als een RR met ridge. Het in laten slapen is niet mijn manier van fokken.

Groeten,
Esther en Co.
Rhodesian Ridgebackkennel "Kani Akilah"
"A Ridgeback isn't just another dog....It's a Lifestyle!"

Afbeelding
Mol
Zeer actief

Esther80 schreef:
Mol schreef:
Chawa schreef:
Ailena schreef: Daar is niks mis mee, met zo`n opmerking. Toen ik bij het vorige nestje 2 pups verloor werd dat ook gezegd. En het is ook zo. Dit is een open forum, iedereen kan het lezen, dus ook mensen die willen fokken en er alleen maar goed in zien. Wat er niet altijd is.

Desondanks wens ik je veel sterkte, het is en blijft klote.
Misschien is het wel zo kies om over dit onderwerp een nieuw draadje te beginnen Ik heb dit draadje niet geopend met de bedoeling dat mensen elkaar in de haren gaan vliegen over een opmerking die wel of niet gemaakt zou mogen zijn. Bovendien heb ik, de persoon aan wie het ten slotte gericht was, al mijn mening gegeven.

Bedankt voor het begrip.
ik wil je ook zeker niet in de haren vliegen, je zegt dat je al 25 jaar fokt petje af dan heb ik er nog 10 te gaan omdat getal te berijken, echter als ik me zo belabert zou moeten voelen waneer er 1 pup dood zou gaan zou ik er allang mee gestopt zijn, en zal het je nog sterker vertellen als ik een teef heb die maar 1 pup heeft en ik kan voor die tijd geen suregaat moeder vinden met meer puppen laat ik het zelfs in slapen.

Sorry, maar dat vindt ik echt een walgelijke reden om een pupje in te laten slapen. Met wat meer inspanning kun je een eenling absoluut opvoeden tot een sociale hond.

Je voelt je belabberd als er 1 pup dood zou gaan maar zelf een pupje in laten slapen (dus ook dood) kan wel :denken:.

Er zijn Ridgebackfokkers die een pupje zonder ridge (of andere fouten zoals DS, knikstaart of foute ridge) in laten slapen. Zo'n pupje heeft ook recht op leven alleen zou ik zo'n pup op onze kosten op een geschikte leeftijd laten steriliseren. Als het een levensbedreigende afwijking zou zijn wordt het een ander verhaal maar een ridgeloze RR is net zo gezond als een RR met ridge. Het in laten slapen is niet mijn manier van fokken.

Groeten,
Esther en Co.
ben ik het voledig mee eens dat ze dat doen, en een hond met knikstaart kan meer verborgen gebreken hebben dan dat je op het eerste gezicht ziet.
bramtim
Actief

Ongelezen bericht door bramtim »

In laten slapen is in de doofpot stoppen en daar is een ras nooit mee gebaat. Lekker laten leven met verplichte sterilisatie en hoppekee baasjes en hond gelukkig.

Dan heb ik het natuurlijk wel over de kleinere foutjes die een hondenleven niet in de weg staan he.
Groetjes Wendy, Gwyn, Kijani en Maliki
* Scott **
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Onze pup is een eenling geweest en ik zie geen verschil met puppen uit een groter nest. Ik vind dat ze geen gestoord gedrag vertoond en die bijtrem is prima aanwezig...moeders heeft haar dan ook goed opgevoed. De fokker vond zelfs dat Wieke meer opgevoed werd door de moeder dan bij eerdere grote nesten.

Maar ja, zoals al gezegd is kan het natuurlijk ook rasgebonden zijn....
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
Mol
Zeer actief

Nanna schreef:
ben ik het voledig mee eens dat ze dat doen, en een hond met knikstaart kan meer verborgen gebreken hebben dan dat je op het eerste gezicht ziet.
Maar daar hoef je toch niet mee te fokken? Met de knikstaart an sich kan een hond prima 15 jaar oud worden zonder problemen.
Ik heb ook weleens een knikstaartje gefokt en het verkocht als gezellig huishondje. Mensen helemaal blij, ook al omdat er een behoorlijk stuk van de prijs af gaat.
nee elimineren die handel niks verkopen, en ouders meteen uit het fokprograma schrappen, kortemetten mee maken genetishe afwijkingen moet je elimineren.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Mol schreef:
Nanna schreef:
Maar daar hoef je toch niet mee te fokken? Met de knikstaart an sich kan een hond prima 15 jaar oud worden zonder problemen.
Ik heb ook weleens een knikstaartje gefokt en het verkocht als gezellig huishondje. Mensen helemaal blij, ook al omdat er een behoorlijk stuk van de prijs af gaat.
nee elimineren die handel niks verkopen, en ouders meteen uit het fokprograma schrappen, kortemetten mee maken genetishe afwijkingen moet je elimineren.
Waarom moet zo'n diertje gelijk geelimineerd worden? Dat je er niet mee gaat fokken en dat je de ouders uit het fokprogramma schrapt, vind ik heel juist, maar waarom zou zo'n dier niet mogen leven? Gewoon; leven...
Mol
Zeer actief

Scooby schreef:
Mol schreef:
Nanna schreef:
Waarom moet zo'n diertje gelijk geelimineerd worden? Dat je er niet mee gaat fokken en dat je de ouders uit het fokprogramma schrapt, vind ik heel juist, maar waarom zou zo'n dier niet mogen leven? Gewoon; leven...
omdat knikstaart verborgen gebreken kan hebben, en als dit tot uitting komt je een hond heb die zijn korte leven veel elende heeft, en nee je weet het niet zeker of er verdere dingen tot uiting komen, daarom juist.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Mol schreef:
Scooby schreef:
Mol schreef:
Nanna schreef: Maar daar hoef je toch niet mee te fokken? Met de knikstaart an sich kan een hond prima 15 jaar oud worden zonder problemen.
omdat knikstaart verborgen gebreken kan hebben, en als dit tot uitting komt je een hond heb die zijn korte leven veel elende heeft, en nee je weet het niet zeker of er verdere dingen tot uiting komen, daarom juist.
Dat kan, ja. Ligt ook wel een beetje aan de mate van de knik en de plaats er van. Er zijn ook za honden die gewoon zonder gebreken oud worden met een knikstaart namelijk.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Mol schreef:
Scooby schreef:
Mol schreef:
Nanna schreef: Maar daar hoef je toch niet mee te fokken? Met de knikstaart an sich kan een hond prima 15 jaar oud worden zonder problemen.
Je bent lekker op dreef Mol, maar ik zie ook niet in waarom een eenling die alleen door zijn moeder (en fokkers) wordt begeleid eigenlijk dood moet.

Of is dat alleen maar zo bij jouw gefokte honden???
Geef mij eens meer duidelijkheid :wink:
Mol
Zeer actief

Scooby schreef:
Mol schreef:
Scooby schreef:
Mol schreef: nee elimineren die handel niks verkopen, en ouders meteen uit het fokprograma schrappen, kortemetten mee maken genetishe afwijkingen moet je elimineren.
Dat kan, ja. Ligt ook wel een beetje aan de mate van de knik en de plaats er van. Er zijn ook za honden die gewoon zonder gebreken oud worden met een knikstaart namelijk.
tja dat klopt er zijn er ook genoeg die niks anders dan elnde in hun korte leven hebben gehad
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Mol schreef:
Scooby schreef:
Mol schreef:
Scooby schreef: Waarom moet zo'n diertje gelijk geelimineerd worden? Dat je er niet mee gaat fokken en dat je de ouders uit het fokprogramma schrapt, vind ik heel juist, maar waarom zou zo'n dier niet mogen leven? Gewoon; leven...
tja dat klopt er zijn er ook genoeg die niks anders dan elnde in hun korte leven hebben gehad
Volgens mij zijn er meer honden zonder knik dan met knik die gezondheidsellende krijgen.
Uitsluiten voor de fok als je die mogelijkheid hebt is prima, maar verder...
Heb jij ook andere documentatie over knikstaarten dan de artikelen van mvr Brooymans ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Mol
Zeer actief

sirene schreef:
Mol schreef:
Scooby schreef:
Mol schreef: omdat knikstaart verborgen gebreken kan hebben, en als dit tot uitting komt je een hond heb die zijn korte leven veel elende heeft, en nee je weet het niet zeker of er verdere dingen tot uiting komen, daarom juist.
Volgens mij zijn er meer honden zonder knik dan met knik die gezondheidsellende krijgen.
Uitsluiten voor de fok als je die mogelijkheid hebt is prima, maar verder...
Heb jij ook andere documentatie over knikstaarten dan de artikelen van mvr Brooymans ?
ja mijn persoonlijke ervaring, bij een 2 tal fokkers waar het is overkomen.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Mol schreef: ja mijn persoonlijke ervaring, bij een 2 tal fokkers waar het is overkomen.
En wat hadden die pups als je dat tenminste wilt vertellen ?
Had 1 van de ouders van die pup(s) ook een knikstaart ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Mol
Zeer actief

sirene schreef:
Mol schreef: ja mijn persoonlijke ervaring, bij een 2 tal fokkers waar het is overkomen.
En wat hadden die pups als je dat tenminste wilt vertellen ?
Had 1 van de ouders van die pup(s) ook een knikstaart ?
bij de 1 wel bij de ander niet, en wat hadden de puppen nou 1 er van had long problemen en een vernauwing van het strotten hoofd
de ander had blaas problemen zoals ze het noemen een plas teef plus een aandoening aan de lever
Chawa
Actief

Mol schreef:
Nanna schreef:
Wat een opmerking,"elimineren die handel" .In welk donkerbruin verleden werd ook alweer net zo over levende wezens gesproken.?? Wat ben jij een eng type. Geen enkel respect.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”