Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

verzin een ras voor mij

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Morgaine
Zeer actief
Mijn ras(sen): buitenlands mormeltje ;)

verzin een ras voor mij

Ongelezen bericht door Morgaine »

Ooit, nu nog ver in de toekomst, als Anubis groter is en we groter wonen enz. Zou ik nog een tweede hond willen. Alleen heb ik geen idee wat voor iets. Ik weet wel wat ik er in zoek:

-Een moedige hond, beetje waaks, een die mij zal verdedigen als dat nodig is.
- rustig in huis, absoluut geen ADHD hond
- te porren voor een spelletje
- sociaal naar mensen en andere honden
- tegen een stootje kunnen (lees: tegen Saarloos-geweld kunnen :mrgreen: )

- wil er eventueel trainingen mee gaan doen zoals speuren oid
Morgaine
Zeer actief

Nanna schreef:Een goed gefokte Rottweiler?
Ragverp verwacht puppies :wink:
rottweiler is id al door mn hoofd gegaan. Ik ben echter beetje bang dat die erg dominant zijn? Of valt dat wel mee? Het zou overigs sowieso een teefje worden, weet niet of er veel verschil tussen de sexes is bij rottie's?
Morgaine
Zeer actief

reutje ;) daarom kies ik ook voor een teefje bij mn volgende hond.
Ciske

Ongelezen bericht door Ciske »

Duitse Hetder past goed bij de Saarloos..............
Morgaine
Zeer actief

Ciske schreef:Duitse Hetder past goed bij de Saarloos..............
Voldoet die ook aan de genoemde 'eisen'?
volgens mij is de duitse herder teveel een werkras voor mij, ik wil er best iets mee doen maar ik denk dat dat ras meer nodig heeft dan ik kan geven.
Anselmo
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Anselmo »

Misschien ben ik gewoon te gek van het ras, maar een Bordeaux Dog?

- Moedig, waaks en zal u zeker verdedigen
- Te porren voor een spelletje, zolang ze genoeg kunnen rusten
- Rustig, geen twijfel daarover
- Sociaal als je ze goed africht. De mijne is daar niet zo sterk in, maar dat verbetert zienderogen, van nature zijn het best vriendelijke honden
- Geloof me, het ras kan tegen een stootje en alhoewel ik niet direct een idee heb van wat een Saarloos is stel ik er toch vertrouwen in.

Alleen over dat speuren heb ik mijn twijfels, de mijne slaagt er in om haar bal niet terug te vinden als hij niet ligt waar ze hem heeft zien vallen. :mrgreen:

't is ook maar een ideetje hoor.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Anselmo schreef:Misschien ben ik gewoon te gek van het ras, maar een Bordeaux Dog?

- Sociaal als je ze goed africht. De mijne is daar niet zo sterk in, maar dat verbetert zienderogen, van nature zijn het best vriendelijke honden
- Geloof me, het ras kan tegen een stootje en alhoewel ik niet direct een idee heb van wat een Saarloos is stel ik er toch vertrouwen in.

Alleen over dat speuren heb ik mijn twijfels, de mijne slaagt er in om haar bal niet terug te vinden als hij niet ligt waar ze hem heeft zien vallen. :mrgreen:

gezondheid staat niet bij het lijstje maar lijkt mewel een belangrijk punt bij dat ras..

TS wil je een molosser, een herder, een..?
Morgaine
Zeer actief

SuperTyson schreef:staat niet bij het lijstje maar lijkt mewel een belangrijk punt bij dat ras..

Ik sta open voor alles :mrgreen: Alhoewel ik iets minder een terrier-mens ben met als uitzondering de staff en de bullterrier, die twee rassen spreken me wel aan.
Anselmo
Vaste gebruiker

SuperTyson schreef:
Anselmo schreef:Misschien ben ik gewoon te gek van het ras, maar een Bordeaux Dog?

gezondheid staat niet bij het lijstje maar lijkt mewel een belangrijk punt bij dat ras..

Idd, zeker de ouders goed bekijken en naar hun geschiedenis vragen. Heb ik ook gedaan en behalve een beetje gevoelig aan de oortjes heb ik er (hout vasthouden) nog geen enkel probleem mee gehad.
Afbeelding
Morgaine
Zeer actief

Bordeauxdog lijkt me qua karakter id voldoen aan de dingen die ik zoek maar ik ben toch altijd wat terughoudend naar rassen met platte neuzen om het zo maar te zeggen. Kenissen van ons hebben een BD die dus constant loopt te hijgen, knorren en ronken, hetzelfde wat ik bijv ook zie bij mops hondjes, vind ik ook leuke hondjes om te zien maar ik vind het ergens ook een beetje zielig omdat ik het idee heb dat ze moeilijk ademen.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Groot/klein/middelmaat??
Langhaar/korthaar?
Morgaine
Zeer actief

Melanie 74 schreef:Groot/klein/middelmaat??
Langhaar/korthaar?
middel tot groot (moet mn Saarloos aan kunnen, Saarlozen kunnen nogal wild spelen nl) Haren maakt niet zoveel uit.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Zwarte Russische Terrier :ok: Past helemaal in je plaatje

Groetjes Els
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Morgaine schreef:
Melanie 74 schreef:Groot/klein/middelmaat??
Langhaar/korthaar?
middel tot groot (moet mn Saarloos aan kunnen, Saarlozen kunnen nogal wild spelen nl) Haren maakt niet zoveel uit.
goede engelse staffords zijn absoluut mensvriendelijk, de mijne verdedigd mij echt niet is eerder andersom.. jammer genoeg hoor ik de laatste tijd steeds vaker over mensscherpe sbts en dat is absoluut ongewenst
amerikaantjes verschilt het wat meer.. zijn wat waakser ed
beiden rassen zou ik er niet vanuitgaan dat ze sociaal zijn naar andere honden iig.. er zijn natuurlijk zat uitzonderingen maar ik zou er gewoon niet vanuit gaan
ze kunnen wel tegen een stootje :mrgreen: en als je er buiten genoeg mee doet zijn ze over het algemeen wel rustig in huis (ook wat uitzonderingen op btw maar ligt ook aan leeftijd)
ik zou gewoon eens bij verschillende mensen kijken bij rassen die je aanspreken en kijken of zo een hond bij je past
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Rottweiler? Duitse staander(draadhaar )?
Anselmo
Vaste gebruiker

Morgaine schreef:Bordeauxdog lijkt me qua karakter id voldoen aan de dingen die ik zoek maar ik ben toch altijd wat terughoudend naar rassen met platte neuzen om het zo maar te zeggen. Kenissen van ons hebben een BD die dus constant loopt te hijgen, knorren en ronken, hetzelfde wat ik bijv ook zie bij mops hondjes, vind ik ook leuke hondjes om te zien maar ik vind het ergens ook een beetje zielig omdat ik het idee heb dat ze moeilijk ademen.
Dat begrijp ik, maar zoals het mij verteld is ademen ze niet zozeer moeilijk als maken ze gewoon meer lawaai door de bouw van hun luchtpijp. Heeft iemand daar misschien meer info over?
Afbeelding
Bachata
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Tsjechoslowaakse wolfhond,Saarlooswolfhond

Re: verzin een ras voor mij

Ongelezen bericht door Bachata »

Morgaine schreef:Ooit, nu nog ver in de toekomst, als Anubis groter is en we groter wonen enz. Zou ik nog een tweede hond willen. Alleen heb ik geen idee wat voor iets. Ik weet wel wat ik er in zoek:

Hee Morgaine,we hebben elkaar in Brunsum met de wandeling gezien.
Waarom geen 2de Saarloos erbij?
Of een Tsjechoslowaakse wolfhond?
Na de 2 Tsjechen hebben we nu een Saarloospup erbij,onze Luna en het gaat perfect.
Er is wel een heeeel groot verschil tussen de TSW en de SWH.
Beide rassen hebben wel heel sterk het roedelgedrag.
PS:Tsjechengeweld is ietsie erger maar daar kan de Saarloos prima tegen :smile:
Groetjes Wilma
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Flatcoated Retriever of een Golden. Fijne honden die bij voldoende beweging zeker ook rustig zijn in huis. Ik denk dat je Saarloos daar zeker wel een fijn maatje aan kan hebben en jij ook.

Anne
Ciske

Ongelezen bericht door Ciske »

Bachata schreef:
Morgaine schreef:Ooit, nu nog ver in de toekomst, als Anubis groter is en we groter wonen enz. Zou ik nog een tweede hond willen. Alleen heb ik geen idee wat voor iets. Ik weet wel wat ik er in zoek:

Na de 2 Tsjechen hebben we nu een Saarloospup erbij,onze Luna en het gaat perfect.
Ik kwam op de de Duitse Herdershond, omdat in de TSW en SWH (Duitse) Herdershond ingekruist is, maar waarom niet een SWH erbij. Ik vind het zulke mooie honden :love:

Ok, voldoet de DH aan jouw eisen:
-Een moedige hond, beetje waaks, een die mij zal verdedigen als dat nodig is JA, de meeste wel
- rustig in huis, absoluut geen ADHD hond JA, maar ik heb een ADHD-hond
- te porren voor een spelletje JA
- sociaal naar mensen en andere honden Hier heb ik mijn twijfels over,maar dat ligt grotendeels aan mij, want ik zit in de africhting en ik zie er toch heel veel die wat minder sociaal zijn
- tegen een stootje kunnen (lees: tegen Saarloos-geweld kunnen ) JA[/b]
Laatst gewijzigd door Ciske op 19 jul 2007 11:22, 3 keer totaal gewijzigd.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik vindt de staffordshire bull terrier in je lijstje passen.

ik ben wel benieuwd wat valerie over manscherpe sbt's gehoord heeft want ik heb geen aanwijzingen in die richting. zou heel heftig zijn...
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Een OEB, (de mijne in ieder geval) zijn rustig, kunnen tegen een stootje, kunnen evengoed best veel leren, zijn wel sportief :19:
heel sociaal tegen mensen en dieren :mrgreen: :19: wat wil je nog meer :ok:
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Misschien al eens aan een Hovawart gedacht?
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
Morgaine
Zeer actief

Bachata schreef:[

Hey :zwaai
Ik heb zowel nog een Saar als een twh overwogen. Bij de swh ben ik gewoon een beetje bang dat ik nooit meer zo'n hond als Anubis tref, hij is (nu nog althans) zo makkelijk voor een Saar; hij kan alleen blijven, luisterd nu al redelijk tot goed, sloopt niet, is goed met andere honden enz. Maar ergens ben ik echter wel een beetje geschrokken van hoe zn angst nu is, het zal nog wel bij trekken (een beetje dan) maar toch. Zal dus wel altijd waarsch. een swh blijven houden maar wel maar 1tje en de andere dus een ander ras.

En de tsjech tsja.... die durf ik nu nog niet aan :mrgreen: net als bij de Saarloos hoor je daar heel heftige verhalen over maar tis dan bij de tsjech vooral de felheid waar ik een beetje voor terugdeins. Of valt dat wel mee?
Ricky
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Ricky »

ik zat te denken aan een bouvier die van mij is thuis lekker rustig ze kunnen goed gaan met andere honden zeker de teven en ze hebben moed en zullen niet aarzellen om je te verdediggen ook vinden ze het leuk om met hun baas te werken zoals speuren
Bachata
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Tsjechoslowaakse wolfhond,Saarlooswolfhond

Ongelezen bericht door Bachata »

Een Tsjech is geen gemakkelijke hond,je moet ook goed weten waar je aan begint.En ja ze kunnen heel fel zijn,maar daar leer jezelf dan ook mee omgaan.Het afwachtende wat een Saar heeft hebben hun niet,ze hebben ook veel energie.
Ik zelf vind een Tsjech veel stabieler,schrikt niet gauw,blaft bijna niet,wilt net als de Saar wel heel graag bij je zijn,overal mee naar toe.
Het ligt ook veel aan jezelf denk ik.
Groetjes Wilma
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Misschien een jachthond? Weimaraner, Duitse Staande oid? Of Heidewachtel?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Morgaine schreef: met als uitzondering de staff en de bullterrier, die twee rassen spreken me wel aan.
Hoe belangrijk vind je het dan dat het ras sociaal is naar soortgenoten? Omdat het wel in je rijtje staat...
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Morgaine schreef: Hey :zwaai
Ik heb zowel nog een Saar als een twh overwogen. Bij de swh ben ik gewoon een beetje bang dat ik nooit meer zo'n hond als Anubis tref, hij is (nu nog althans) zo makkelijk voor een Saar; hij kan alleen blijven, luisterd nu al redelijk tot goed, sloopt niet, is goed met andere honden enz. Maar ergens ben ik echter wel een beetje geschrokken van hoe zn angst nu is, het zal nog wel bij trekken (een beetje dan) maar toch. Zal dus wel altijd waarsch. een swh blijven houden maar wel maar 1tje en de andere dus een ander ras.

En de tsjech tsja.... die durf ik nu nog niet aan :mrgreen: net als bij de Saarloos hoor je daar heel heftige verhalen over maar tis dan bij de tsjech vooral de felheid waar ik een beetje voor terugdeins. Of valt dat wel mee?
Bij een tweede hond zou ik minder naar mijn eigen rasvoorkeur kijken dan naar wat mijn eerste hond nodig had :wink: Natuurlijk moet het wel een ras zijn dat je aanspreekt, maar ik zou het beslist niet in een wolfshond o.i.d. zoeken. Een flinke teef van een fiks, niet zo eenkennig ras zonder angst zou het dan moeten zijn. Een Stafford lijkt me niet geschikt gezien het risico dat die bepaald niet leuk wordt naar sexe genoten.

Kijk je uit dat een pup het angst gedrag van je hond kan overnemen, ik vind dat een heel groot risico en zou zelf nooit een pup van welk ras dan ook zetten bij een hond als de jouwe. Zeker omdat je niet weet hoe jouw hond zich nog gaat ontwikkelen. Een stabiele flinke volwassen teef van minsten 2,5 à 3 jaar uit de herplaatsing zou ik nemen als je op korte termijn een hond wil. Het ras doet er dan minder toe dan haar karakter. Kan gerust ook een mooie herder wezen, als het karakter maar past en jij er natuurlijk ook een klik mee hebt.

Als je een pup wil per se, dan zou ik flink gaan werken aan het angstgedrag van je hond. Daar kan best veel in veranderen, maar niet vanzelf, daar zul je op moeten trainen en trainen. Wij hebben dat met Buffy ook heel veel moeten doen en die was heel wat minder angstig dan jouw hond schat ik in. Er is nog een hoop werk aan de winkel :wink:

Anne
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

starfleet schreef:
Bij een tweede hond zou ik minder naar mijn eigen rasvoorkeur kijken dan naar wat mijn eerste hond nodig had :wink: Natuurlijk moet het wel een ras zijn dat je aanspreekt, maar ik zou het beslist niet in een wolfshond o.i.d. zoeken. Een flinke teef van een fiks, niet zo eenkennig ras zonder angst zou het dan moeten zijn. Een Stafford lijkt me niet geschikt gezien het risico dat die bepaald niet leuk wordt naar sexe genoten.

Kijk je uit dat een pup het angst gedrag van je hond kan overnemen, ik vind dat een heel groot risico en zou zelf nooit een pup van welk ras dan ook zetten bij een hond als de jouwe. Zeker omdat je niet weet hoe jouw hond zich nog gaat ontwikkelen. Een stabiele flinke volwassen teef van minsten 2,5 à 3 jaar uit de herplaatsing zou ik nemen als je op korte termijn een hond wil. Het ras doet er dan minder toe dan haar karakter. Kan gerust ook een mooie herder wezen, als het karakter maar past en jij er natuurlijk ook een klik mee hebt.

Anne
Hier kan ik helemaal in mee gaan. Ook vanuit de praktijk! :ok:
Wij hebben bij onze keus voor een tweede hond ook de voorkeur van onze eerste hond Billy heel zwaar laten meewegen.
Omdat wij Billy door en door kennen wisten we (met name door ontmoetingen en spel met andere honden) dat een volwassen, pittige, speelse, even grote teef de beste match zou zijn. Daarbij viel op dat Bill atlijd heel erg naar herder-meisjes, rottweiler-dames en bijv. husky-babes :mrgreen: trok.
Na heel veel heen en weer telefoneren en mailen (onze tweede hond komt uit een buitenlands asiel) werd duidelijk dat Silka wel eens de gouden match kon zijn. Voor haar was men op zoek naar een baas waar al een hond was en het liefst een stabiele, volwassen reu.

En een goed gelukte match is zo enorm genieten. Uiteraard voor de honden maar ook voor ons.
Afbeelding
Morgaine
Zeer actief

Ik hou zeker rekening met mn hond, de 'eisen' dat ze moedig moet zijn, tegen een stootje moet kunnen en sociaal naar andere honden moeten zijn staan er niet voor niks ;)

Ik wil id denk ik ook geen puppy om wat al gezegd is; ben bang dat die de angst overneemt en daar bij komt dat ik een pup erg vermoeiend vind/vond, dus waarschijnlijk word de volgende gewoon een leuke herplaatser.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”